Επαναπατρίστηκε από τη Γερμανία κλεμμένο θραύσμα μαρμάρινου αγωγού της Αρχαίας Ολυμπίας

Επαναπατρίστηκε από τη Γερμανία κλεμμένο θραύσμα μαρμάρινου αγωγού της Αρχαίας Ολυμπίας Facebook Twitter
0

Επαναπατρίστηκε από τη Γερμανία ένα θραύσμα από μαρμάρινο αγωγό, που είχε αποσπαστεί από τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας και είχε εξαχθεί παρανόμως από την Ελλάδα.

Το αρχαίο αντικείμενο παραδόθηκε από Γερμανό πολίτη στα γραφεία της ελληνικής πρεσβείας στο Βερολίνο, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Πολιτισμού.

Το θραύσμα μεταφέρθηκε αεροπορικώς από το Βερολίνο στην Αθήνα, στις 10 Αυγούστου 2017, συνοδεία υπαλλήλου της πρεσβείας και από εκεί, αυθημερόν, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας, όπου φυλάσσεται.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Γερμανού που το παρέδωσε, το θραύσμα προερχόταν από την Αρχαία Ολυμπία, πιθανόν από το Στάδιο, βρισκόταν δε παρανόμως στη Γερμανία από τη δεκαετία του 1930. Από μια πρώτη εξέταση του αντικειμένου, για το οποίο ενημερώθηκε και ο διευθυντής των ανασκαφών Ολυμπίας, R. Senff, πρόκειται πιθανόν για θραύσμα μαρμάρινου αγωγού νερού, διαστάσεων 0,32 Χ 0,18 Χ 0,075 μ.

Η άνω επιφάνειά του είναι επεξεργασμένη και στο μέσον της σχηματίζεται αβαθής αύλακα, πλάτους 0,057 μ, για τη ροή του νερού. Η διαμόρφωση κυκλοτερών βαθύνσεων στα δύο του άκρα, πιθανόν για την τοποθέτηση συνδέσμων, ίσως αποτελεί ένδειξη ότι το θραύσμα αυτό είχε επαναχρησιμοποιηθεί κατά το παρελθόν.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας σώζεται τμηματικά, ακόμη και σήμερα, ένα εξελιγμένο δίκτυο αγωγών, συνήθως από κογχυλιάτη πωρόλιθο, για την ύδρευση και την απορροή των ομβρίων υδάτων.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.