Είναι πολύ δυνατός ο ήχος στα σινεμά; - Ο Χιου Γκραντ λέει πως ο Τζόκερ τον «ξεκούφανε»

Είναι πολύ δυνατός ο ήχος στα σινεμά; - Ο Χιου Γκραντ λέει πως ο Τζόκερ τον «ξεκούφανε» Facebook Twitter
ΕΡΑ
1

Μία ανάρτηση του Χιου Γκραντ στο Twitter, για την ένταση του ήχου στο Joker, άνοιξε μία ολόκληρη κουβέντα για την ένταση στον ήχο στις κινηματογραφικές αίθουσες. 

Και ενώ το Joker εξακολουθεί να διχάζει τους κριτικούς, όπου άλλοι το υποδέχθηκαν ως αριστούργημα και άλλοι τo κατακρίνουν για τις σκηνές βίας, ο Χιου Γκραντ διατύπωσε μία διαφορετική άποψη για την ταινία. Σύμφωνα με τον δημοφιλή ηθοποιό η παρακολούθηση της ταινίας ήταν «ανυπόφορη», όχι για τις σκηνοθετικές επιλογές του Τοντ Φίλιπς αλλά για τον ήχο της. Ο Χιου Γκραντ, με ανάρτηση στο Twitter, παραπονέθηκε για την ένταση του ήχου στον κινηματογράφο που παρακολούθησε την ταινία. «Είμαι γέρος ή ο ήχος σε αυτό το σινεμά είναι πάρα πολύ δυνατά;»

 

Εκπρόσωποι της αλυσίδα κινηματογράφων στην οποία ανήκει η αίθουσα απάντησαν άμεσα στον Γκραντ, αναφέροντας πως «το σύστημα ήχου του κινηματογράφου ελέγχεται σε τακτά διαστήματα ώστε να εξασφαλιστεί ότι πληροί τα θεσπισμένα πρότυπα για την υγεία και την ασφάλεια». Παράλληλα δεσμεύτηκε ότι θα επιληφθεί του ζητήματος. Ο Γκραντ τους απάντησε ότι είναι ευγνώμων ωστόσο απόρησε πώς ακριβώς θα βοηθήσουν εφόσον δεν ξέρουν σε ποια από τις αίθουσές τους παρακολούθησε την ταινία. 

Σύμφωνα με τον Guardian η ανάρτηση του Γκραντ αποτέλεσε αφορμή ώστε να διατυπωθούν αρκετά παράπονα για την ένταση του ήχου στις κινηματογραφικές αίθουσες. Πολλοί θεατές παραπονέθηκαν ότι ο ήχος ξεπερνάει τα ανεκτά επίπεδα και όχι μόνο στις διαφημίσεις ή στα τρέιλερ. Με τους θεατές που διατύπωσαν τα παράπονα συμφώνησε και ένας κινηματογραφικός παραγωγός που ανέφερε πως δεν μπορεί να δει ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες γι αυτό τον λόγο. «Είναι σαν ένα εστιατόριο να βάζει πολύ αλάτι στο φαγητό», ανέφερε. 

Από την πλευρά της, η British Tinnitus Association, μία οργάνωση που αποσκοπεί στην πρόληψη των προβλημάτων ακοής, ερευνά το θέμα του θορύβου στον δημόσιο χώρο. Η ένταση του ήχου στους κινηματογράφους φτάνει τα 85 ντεσιμπέλ. Στην ένταση αυτή μπορεί κάποιος να εκτεθεί για δύο ή τρεις ώρες. Ωστόσο, σύμφωνα με την εκπρόσωπο της ένωσης, είναι περισσότερο ασφαλές η ένταση του ήχου να βρίσκεται κοντά στα 80 ντεσιμπέλ. 

Στην Βρετανία, τον τελευταίο μήνα, άνοιξε ένας τελευταίας τεχνολογίας Dolby Odeon κινηματογράφος. Ο κινηματογράφος διαφημίζεται ως «ένα εντυπωσιακό περιβάλλον», ενώ γίνεται λόγος και για μία «απαράμιλλη κινηματογραφική εμπειρία». Για τον κινηματογράφο αυτό η σωστή ένταση του ήχου αποτέλεσε μία ακριβή επιταγή.

Τόσο το μέγεθος της αίθουσας, όσο και ο αριθμός των θεατών αλλάζουν την ηχητική εμπειρία και πολλοί θεατές υποστηρίζουν πως οι αλυσίδες κινηματογραφικών αιθουσών αδυνατούν να έχουν την ηχητική των μικρότερων αιθουσών. Η Dolby από την πλευρά της υποστηρίζει πως όλα τα ηχοσυστήματα πρέπει να συμμορφώνονται με τα πρότυπα της βιομηχανίας, ωστόσο κάθε κινηματογράφος πρέπει να προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του. 

Σε έναν βαθμό ωστόσο ο Χιου Γκραντ φαίνεται να έχει δίκιο. Το πώς ακούμε σχετίζεται με την ηλικία μας. Σύμφωνα με τον ειδικό της Dolby όσο γερνάμε γινόμαστε περισσότερο ευαίσθητοι στον ήχο. 

Με πληροφορίες από Guardian

Culture
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.