Τα πρόσωπα της χρονιάς: Χριστιάνα Σούλου

Χριστιάνα Σούλου Facebook Twitter
0

Δίπλα στο best seller τεύχος Νοεμβρίου με εξώφυλλο την Αντζελίνα Τζολί, το όνομα Christiana Soulou κατόρθωσε και τράβηξε την προσοχή (μας). Μέσα στο τεύχος-θεσμό για την τέχνη, μεταξύ των Peter Doig, Roni Horn, Mika Rottengberg, Elizabeth Peyton και William Eggleston, παρουσιάζεται μια σειρά σχεδίων της Χριστιάνας Σούλου εμπνευσμένα από το Όνειρο Θερινής Νύχτας του Ουίλιαμ Σαίξπηρ (έργο της φιλοξενείται και στην πρώτη σελίδα των περιεχομένων). Δώδεκα σελίδες με έργα της που δημιούργησε ειδικά για το «W», μετά από commission που έγινε απευθείας στη Χριστιάνα από τον creative director του περιοδικού Dennis Freedman. Είχε τα έργα της τον περασμένο Νοέμβριο στην γκαλερί του Λονδίνου, και τον Ιούνιο ήρθε στο ατελιέ της για να δει τη δουλειά της και να της κάνει την ανάθεση. Υπήρχαν φυσικά όροι και προδιαγραφές: «Μου είπε ότι θέλει τα έργα να εκτυλίσσονται σαν ποίημα, ότι το περιοδικό απευθύνεται σε πλατύ κοινό αλλά έχει υψηλά στάνταρ (κυρίως στο art issue). Eπίσης ήθελε να αποπνέουν τον ερωτισμό που χαρακτηρίζει τη δουλειά μου, χωρίς όμως να είναι κραυγαλέος, αφού το αμερικανικό κοινό είναι πουριτανικό». Αμέσως η Χριστιάνα απέρριψε την παρόρμησή της να στηριχθεί σε κείμενα του Κλάιστ ή του Μπατάιγ (αγαπημένοι της αλλά απαγορευμένοι υπό τον όρο του «πουριτανικού κοινού») και αποφάσισε να στραφεί στον Σαίξπηρ και στο Όνειρο Θερινής Νύχτας. «Είναι ένας μεγάλος ποιητής που παραμένει σύγχρονος, άρα μου έδινε το τέλειο άλλοθι. Το έργο του αυτό είναι το απόγειο της ωμότητας και της σκληρότητας. Δεν είδα το Όνειρο σαν ένα παραμύθι άλλα σαν ένα έργο πάνω στο ζωώδες. Έχει ένα λόγο ποιητικό αλλά και πολύ σύγχρονο. Όταν λέει η Έλενα "θέλω να είμαι το σκυλάκι σου και να τρέχω πίσω σου" ακούς κάτι απόλυτα σημερινό».

Η Χριστιάνα Σούλου είδε την ανάθεση σαν μια πρόκληση: αντιμετώπισε τις σελίδες του περιοδικού ως μια γκαλερί, ως ένα χώρο που της δάνεισαν και έπρεπε κάτι να του επιστρέψει, ενώ βρήκε ενδιαφέρον καλλιτεχνικά το στοιχείο του εφήμερου αλλά και του ιστορικού που είχε η συγκεκριμένη έκδοση. Τα 12 σχέδια που δημοσιεύονται στο «W» μαζί με άλλα 13 θα παρoυσιαστούν στις 19 Φεβρουαρίου στην γκαλερί Sadie Coles στο Λονδίνο.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ