Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter

Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton

0

Η Del Kathryn Barton ήταν η τιμώμενη καλλιτέχνις στην Εθνική Πινακοθήκη της Βικτόρια στη Μελβούρνη με την έκθεσή της Del Kathryn Barton: The Highway is a Disco.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μέχρι τώρα έκθεση της δουλειάς της και αποκαλύπτει τον βαθύ και ευφάνταστο κόσμο της με τις έντονες, υπερκινητικές εικόνες, γεμάτες με πλούσιες λεπτομέρειες και περίπλοκα μοτίβα που περισσότερο θυμίζουν όνειρα -συχνά χρησιμοποιεί τα όνειρα της στα έργα της- ή βαθιές συναισθηματικές αφηγήσεις.

Η γεννημένη στο Σίδνεϊ Del Kathryn Barton είναι ίσως η δημοφιλέστερη καλλιτέχνις της γενιάς της στην Αυστραλία και έχει τιμηθεί δύο φορές με το βραβείο Archibald που είναι η σημαντικότερη καλλιτεχνική διάκριση στη χώρα της.

Στην έκθεση παρουσιάζει παλαιότερη και σύγχρονη δουλειά της, έργα ζωγραφικής και σχεδίων για τα οποία είναι αναμφισβήτητα πιο γνωστή καθώς επίσης κολάζ, γλυπτική, υφάσματα και μια πολύ ιδιαίτερη της ταινία, τη Red, με πρωταγωνίστρια την Κέιτ Μπλάνσετ, όλα συνενωμένα κάτω από την πληθωρική και ψυχεδελική αισθητική της καλλιτέχνιδος.

Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, I’m going through changes, 2016. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, the highway is a disco, 2015. Ιδιωτική συλλογή, Αυστρία. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, openly song, 2014. Ιδιωτική συλλογή, Μελβούρνη. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, or fall again, 2014. Συλλογή Leonard Warson, Μελβούρνη. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, of pink planets, 2014. Συλλογή Boris Tosic, Σίδνεϊ. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, girl as sorcerery figure, 2005. Συλλογή Jane Badler, Μελβούρνη. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, is the energy, 2014. Ιδιωτική συλλογή, Μελβούρνη. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, girl #8, 2004. Art Gallery of New South Wales. © Del Kathryn BartonΦωτο: © Dr Marcus Bunyan και National Gallery of Victoria
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, inside another land, 2017. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, inside another land, 2017. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, inside another land, 2017. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, inside another land, 2017. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, inside another land, 2017. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, inside another land (λεπτομέρεια), 2017. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, you’re not a bit ashamed, 2017. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, to speak of anger, I will take care, 2017. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, briefly turned into dreams (λεπτομέρεια), 2016. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, I want to love you (λεπτομέρεια), 2016. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, I am flesh again (detail), 2008. Queensland Art Gallery, Brisbane. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, See ya mumma, 2016. Συλλογή Brooke Horne, Σίδνεϊ. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, mud monster (λεπτομέρεια), 2016. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, mud monster (λεπτομέρεια), 2016. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
Ο ευφάνταστος, ψυχεδελικός κόσμος της Del Kathryn Barton Facebook Twitter
Del Kathryn Barton, volcanic woman, 2016. Από τη σειρά volcanic women, 2016. Collection of the artist. © Del Kathryn Barton
 

Η μικρού μήκους ταινία «Red» της Barton με πρωταγωνίστρια την Κέιτ Μπλάνσετ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ