Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
1
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η Sigalit Landau, καλλιτέχνης από το Ισραήλ, τρέφει έναν πολύ μεγάλο και ιδιαίτερο σεβασμό για την Νεκρά Θάλασσα. Από τότε που ήταν παιδί και ζούσε σε έναν λόφο στην Ιερουσαλήμ, κοιτούσε μακριά τις όχθες με τα κρυστάλλινα νερά, τι οποίες και επισκεπτόταν συχνά με την οικογένειά της τα σαββατοκύριακα. Η δυνατή επιρροή που είχε όλο αυτό πάνω της αντικατοπτρίζεται σήμερα στις δουλειές της, με τελευταίο δείγμα ένα μαύρο φόρεμα που αποφάσισε να αφήσει μέσα στη Νεκρά Θάλασσα, μετατρέποντάς έτσι σε έργο Τέχνης.

"Είναι σαν να συναντάς ένα διαφορετικό χωρόχρονο, μια άλλη λογική, έναν άλλον πλανήτη" εξηγεί η Landau για την πρόσφατη δουλειά της "Salt Bride" που καταγράφει την μεταμόρφωση ενός απλού μαύρου φορέματος, το οποίο άφησε βυθισμένο μέσα στη Νεκρά Θάλασσα για τρεις μήνες. 

Οι οκτώ μεγάλες απεικονίσεις του ενδύματος, που εκτίθενται αυτές τις ημέρες στην Marlborough Contemporary του Λονδίνου, είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της με τον φωτογράφο Yotam From. 

"My work is very much concerned with the body and my body wants to be a mirror of the place, and I believe this is true in reverse as well; the body can be like metaphor, you can write on the sand, salt crystallization can act as a "scab", it goes back and forth from the land to the body to several narratives" Sigalit Landau interviewed by @keenonmag Marlborough Contemporary is pleased to present "Salt Bride", a serie of eight large colour prints by @sigalitlandau. Preview: Thursday 28 July 2016, 12:00 - 14:00 Image: Sigalit Landau, Salt Crystal Bride Gown VIII, 2014 (detail). Colour print, 163 x 109. Photo: Studio Sigalit Landau #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Η ιδέα βασίζεται από το χρονολογίας 1916 θεατρικό έργο "The Dybbuk" του S. Ansky, στο οποίο μια νεαρή χασιδίστρια γυναίκα (σ.σ. Χασιδισμός ή Χασιντούτ στα εβραϊκά είναι ένα μυστικιστικό κίνημα, το πιο συντηρητικό της εβραϊκής θρησκείας) καταλαμβάνεται από το πνεύμα ενός εραστή της που έχει πεθάνει, παρόλο που είναι αρραβωνιασμένη με κάποιον άλλο άντρα από μια πλούσια οικογένεια.

Η ιστορία είναι γεμάτη ρομαντισμό και μαγεία, κάτι που η Landau θέλησε να μιμηθεί. Το αρχικό μαύρο ρούχο είναι αντίγραφο εκείνου που φορούσε η αντίστοιχη πρωταγωνίστρια στην δραματική παραγωγή του 1920. Το αλάτι χρησιμεύει για να συμβολίσει την υπερφυσική δύναμη που μέσω της μαγείας μετέτρεψε το παλιό ύφασμα σε κάτι εντελώς καινούργιο- ένα λευκό νυφικό.

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η σειρά των φωτογραφιών επίσης χρησιμεύει ως μεταφορά: καθώς το ρούχο έπρεπε να βυθιστεί για να υποστεί την μεταμόρφωση, έτσι και κάθε φωτογραφία έπρεπε απαραιτήτως να επεξεργαστεί με υδρόχρωμα. 

Sigalit Landau, Salt Bride Preview Tomorrow: 12-2 pm Image: Sigalit Landau, Salt Crystal Bride Gown III, 2014 (detail), Colour Print, 163 x 109 cm. Photo: Studio Sigalit Landau #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Οι Landau και From πήγαιναν τακτικά κατά τη διάρκεια των τριών μηνών να δουν το φόρεμα και να απαθανατίσουν τα στάδια της μεταμόρφωσής του κάτω από το νερό.

"Μέσα στα χρόνια, μάθαινα ολοένα και περισσότερα για αυτό το παράξενο μέρος. Η μαγεία είναι ακόμη εκεί και μας περιμένει: νέα πειράματα, ιδέες και συμπεράσματα. Είναι σαν να συναντάς ένα διαφορετικό χωρόχρονο, μια άλλη λογική, έναν άλλον πλανήτη. Μοιάζει με χιόνι, με ζάχαρη, με την αγκαλιά του θανάτου- στέρεα δάκρυα, σαν ένας λευκός κλοιός στη φωτιά και το νερό ταυτόχρονα" λέει Landau για τη Νεκρά Θάλασσα. 

Studio Landau lifting "Small Salt Bride" from the waters of the Dead Sea. Photo: Matanya Tausig #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

#Repost @shaxaf Beautiful picture of work in progress in the Dead Sea with @sigalitlandau and her studio #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η σειρά φωτογραφιών "Salt Bride" δεν είναι η πρώτη καλλιτεχνική ενασχόληση της Landau με τον κόσμο του άλατος. Στην ιστοσελίδα της υπάρχει ολόκληρη σχετική κατηγορία που δείχνει κι άλλες παρόμοιες δημιουργίες της, μεταξύ των οποίων ένα ποδήλατο, ένας πολυέλαιος και ένα βιολί.

#Israeli artist #SigalitLandau's "Bullring Bicycle," 2011, Ready-made after suspension in Dead Sea water.

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Yuden Projects (@yudenprojects) στις

Sigalit Landau, salt crystal Chandelier @ Perez Art Museum, Miami ...soon in Berlin

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Galerie Rolando Anselmi (@rolandoanselmigalerie) στις

Η έκθεση Salt Bride θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου.

* Με πληροφορίες από Mashable και My Modern Met

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Καμιά φορά μιλάω για τα έργα μου και ακούγεται σαν να μιλάω για προζύμι ή κεφίρ»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια