Καταστροφή, αποτυχία, απόρριψη: η έκθεση του Michael Landy στην Αθήνα είναι το ψυχογράφημα της πόλης μας

Καταστροφή, αποτυχία, απόρριψη: η έκθεση του Michael Landy στην Αθήνα είναι το ψυχογράφημα της πόλης μας Facebook Twitter
Το «Breaking News-Athens» ανήκει στη σφαίρα των εικαστικών παραγωγών του Landy που αποσκοπούν στη χαρτογράφηση του σύγχρονου αστικού χώρου.
0


To 2001 ο Michael Landy κατέστρεψε όλα του τα υπάρχοντα (όλα όμως, 7.227 αντικείμενα), κάνοντας το έργο τέχνης με τίτλο «Break Down». Το 2010, με το έργο του «Art Bin» καλούσε το κοινό να πετάξει στον κάδο σκουπιδιών αποτυχημένα έργα τέχνης (ο Damien Hirst εμφανίστηκε και πέταξε μία από τις γνωστές νεκροκεφαλές του). To καλοκαίρι, η μεγάλη αναδρομική του έκθεση στο Μuseum Tinguely στη Βασιλεία εκθειάστηκε από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Τώρα έρχεται στην Αθήνα με ανάθεση από τον ΝΕΟΝ, προκειμένου να φτιάξει μαζί με τους πολίτες το συλλογικό, συνεργατικό πορτρέτο της πόλης στη Διπλάρειο Σχολή.


Εκεί, στην Πλατεία Θεάτρου, επί 4 μήνες, σε μια έκθεση που θα εξελίσσεται διαρκώς, ο δημιουργός που στη δουλειά του μελέτησε βασανιστικά τις έννοιες της καταστροφής, της αποτυχίας και της απόρριψης θα απλώσει στους τοίχους του κτιρίου την ψυχή της πόλης, όπως οι ίδιοι οι πολίτες θα του την εξηγήσουν. Το «Breaking News-Athens» ανήκει στη σφαίρα των εικαστικών παραγωγών του Landy που αποσκοπούν στη χαρτογράφηση του σύγχρονου αστικού χώρου (το έχει κάνει στο Μόναχο και στο Λονδίνο το 2015, στη Βασιλεία πέρσι). Στην Αθήνα, ο καλλιτέχνης που υπήρξε ιδρυτικό μέλος των περίφημων Yοung British Artists ζητά την άμεση συμμετοχή του κοινού γι' αυτό το πρότζεκτ. Δεν μπορεί να υπάρξει η αθηναϊκή έκθεση χωρίς τη συμμετοχή των πολιτών, δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την αλληλεπίδραση και τον συνεχή διάλογο με το ίδιο το κτίριο στην Πλατεία Θεάτρου. Άλλωστε ο εικαστικός έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι του αρέσει το σπασμένο τσιμέντο, τα καλώδια που ξεπροβάλλουν από τους τοίχους, οι συνθήκες που κάποιες φορές παραπέμπουν σε ερείπια.


«Eδώ και δύο χρόνια συζητάμε με τoν Μichael Landy για τη δημιουργία ενός έργου ειδικά για την Αθήνα, στην κρίσιμη συγκυρία που βρίσκεται η πόλη», λέει στη LiFO η διευθύντρια του ΝΕΟΝ Ελίνα Κουντούρη. «Αποφασίσαμε να γίνει αυτή η έκθεση με τη συμμετοχή του κοινού, κάτι που κάνει για πρώτη φορά ο Landy στο συγκεκριμένο έργο, προκειμένου να το μετατρέψει σε ένα εργαστήριο αστικής και συναισθηματικής χαρτογράφησης της παρούσας ιστορικής συνθήκης».

Αυτός ο εκρηκτικός εικαστικός που τέρπεται από την καταστροφή έχει έρθει αντιμέτωπος με τον θάνατο, γνωρίζει να δημιουργεί από την αρχή και δεν φοβάται τις εκκινήσεις έρχεται στην Αθήνα.


Ο Michael Landy ζητά από τους κατοίκους και επισκέπτες της Αθήνας να στείλουν κείμενα, εικόνες, επικεφαλίδες, διαφημίσεις, αφορισμούς, αποφθέγματα, διαφημιστικά μηνύματα και διαγράμματα. Όλα τους πρέπει να εκφράζουν συναισθήματα, ιδέες, εμπειρίες και φόβους για τη σύγχρονη πραγματικότητα, γι' αυτό που συμβαίνει τώρα, για ό,τι κινεί τα σωθικά της πόλης, για τους φόβους αλλά και τις σκέψεις για το άμεσο μέλλον. Στη συνέχεια, επιλεγμένες εικόνες θα υποστούν επεξεργασία και θα αναρτηθούν στις αίθουσες της Διπλαρείου Σχολής με τη μορφή λευκών και μπλε σχεδίων. Η αποστολή του υλικού μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά (πληροφορίες στο neon.org) ή να παραδίδεται επιτόπου κάθε Παρασκευή, από τις 12 το μεσημέρι ως τις 7 το απόγευμα. Οι εικόνες που έχουν επιλεγεί θα ανέβουν σε ειδικό λογαριασμό στο Instagram στο @breakingnewsathens.


Τον περασμένο Ιούνιο, η Caroline Roux των «Financial Times» μπήκε στο εργαστήριό του, εκεί όπου δουλεύει μόνος, χωρίς βοηθούς, όπως συνηθίζουν οι σούπερ σταρ και φίλοι του της σύγχρονης τέχνης. Στους τοίχους είχε πορτρέτα της οικογένειάς του που έφτιαξε το 2008, σχέδια που είχε φτιάξει τo 2005, αποτυπώνοντας τις ουλές που έχει στο σώμα του από την επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε για καρκίνο των όρχεων, σχέδια με τις ουλές από την επέμβαση by pass τoυ πατέρα του. Είναι παντρεμένος με την Gillian Wearing (επίσης μέλος των Young British Artists) που κέρδισε το 1997 το βραβείο Turner. Ένα από τα πιο ισχυρά ζευγάρια της σύγχρονης τέχνης, συνδιαμορφωτές της τις τελευταίες δεκαετίες.

Καταστροφή, αποτυχία, απόρριψη: η έκθεση του Michael Landy στην Αθήνα είναι το ψυχογράφημα της πόλης μας Facebook Twitter
Μichael Landy, Breaking News 2015

Καταστρέφοντας το σύστημα από μέσα

Ο Landy γεννήθηκε το 1963 στο Λονδίνο και ήταν παιδί όταν αποφάσισε να ασχοληθεί με την τέχνη, χάρη στη φιλοφρόνηση που του έκανε ένα ζευγάρι Αμερικάνων όταν τον είδε να σχεδιάζει έξω από τον Πύργο του Λονδίνου κατά τη διάρκεια μιας σχολικής εκδρομής. Γιος οικογένειας καθολικών Ιρλανδών, ήταν από παιδί εξοικειωμένος με την εικονογραφία των βασάνων, των παθών – ιδέα που με κάποιον τρόπο διαπερνά τα έργα του.


Η πλέον κυρίαρχη κοινωνική και πολιτική επιρροή του, όμως, ήταν σίγουρα το γεγονός πως έζησε στην εφηβεία του στη Μεγάλη Βρετανία της Θάτσερ. Κοινωνική ένταση, υψηλή ανεργία, συγκρούσεις με την αστυνομία στον δρόμο: αυτές ήταν κυρίαρχες σκηνές εκείνα τα χρόνια, ενώ η ΤΙΝΑ πολιτική της Θάτσερ και η στρατηγική του διαδόχου της Τζον Μέιτζορ επηρέασαν σημαντικά το εργατικό προάστιο όπου βρισκόταν το πατρικό του, στο Ηackney. O καταναλωτισμός, η εξάρτηση από το οικονομικό σύστημα, η καταπίεση του υλισμού, η ανάγκη της καταστροφής, έγιναν άξονες της καλλιτεχνικής του δημιουργίας.

Τον Ιούλιο του 1977, όταν ήταν μόλις 14 ετών ο Landy, o πατέρας του, John, τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι και στους ώμους σε ένα ατύχημα στο ορυχείο όπου εργαζόταν. Δεν μπορούσε πλέον να δουλεύει. Ο Michael έπαθε εμμονή με τον πατέρα του, περνούσε πολλές ώρες μαζί του, άρχισε να ερευνά ό,τι αφορούσε τη ζωή του, τα ιατρικά του δεδομένα, τα υπάρχοντά του. Η έννοια της ασθένειας τον απασχόλησε έντονα ξανά το 2004, όταν ο ίδιος διαγνώστηκε με καρκίνο των όρχεων.


Μπορεί η πρώτη του μεγάλη ανάθεση να έγινε για την έκθεση «Freeze» που επιμελήθηκε ο Damien Hirst το 1988, συστήνοντας στο κοινό την ομάδα των Young British Artists (ο Landy oδηγούσε έναν σκαραβαίο εκείνη την εποχή και ο Hirst τον είχε μετατρέψει και σε σοφέρ του για τις ανάγκες της έκθεσης...), όμως έγινε γνωστός ανά τον κόσμο με το έργο «Break Down» που παρουσίασε το 2001. Τότε που κατέστρεψε όλα του τα υπάρχοντα κι έμεινε μόνο με την μπλε φόρμα που φορούσε. Σε μια διαδικασία που ήταν ένα έργο σύγχρονης τέχνης κατέστρεψε 7.227 αντικείμενα, μεταξύ των οποίων το Saab αυτοκίνητό του και το αγαπημένο sheepskin παλτό του πατέρα του, ενώ ακουγόταν εκκωφαντικά μουσική των David Bowie και Joy Division.


Ήταν 37 χρονών και όταν τελείωσε δεν είχε τίποτα στην ιδιοκτησία του. «Κάποιες στιγμές νόμιζα ότι έβλεπα τον ίδιο μου τον θάνατο, γιατί εμφανίστηκαν για να δουν το "Break Down" διάφοροι άνθρωποι που είχα να δω για χρόνια. Σαν να ερχόντουσαν στην κηδεία μου». Αυτό το έργο θεωρείται ακόμα σήμερα ένα από πιο πρωτοποριακά, τα πιο προκλητικά στη σύγχρονη τέχνη. Η φήμη του λόγω της καταστροφής διογκώθηκε, δεν εμπόδισε όμως τους μεγάλους οργανισμούς να τον προσκαλούν.

Καταστροφή, αποτυχία, απόρριψη: η έκθεση του Michael Landy στην Αθήνα είναι το ψυχογράφημα της πόλης μας Facebook Twitter
Ο Michael Landy ζητά από τους κατοίκους και επισκέπτες της Αθήνας να στείλουν κείμενα, εικόνες, επικεφαλίδες, διαφημίσεις, αφορισμούς, αποφθέγματα, διαφημιστικά μηνύματα και διαγράμματα.


Τo 2010 η National Gallery τον επέλεξε ως resident καλλιτέχνη για δύο χρόνια. Μέχρι τότε δεν είχε επισκεφθεί ποτέ τον χώρο, όπως ομολόγησε αργότερα ο ίδιος. Από παιδί αγαπούσε να πηγαίνει στην Τate και στη Saatchi. Δέχθηκε με ενθουσιασμό όμως την πρόταση, επηρεασμένος από τον Lucian Freud, που όταν ήταν resident artist μπορούσε να κάνει ό,τι ήθελε, να κυκλοφορεί μέρα και νύχτα παντού στην Πινακοθήκη, να παρκάρει την Bentley στην είσοδο. Όμως η φήμη του δεν του επέτρεψε να απολαύσει τον ίδιο βαθμό ελευθερίας. Ένας φύλακας τον συνόδευε παντού, συνεχώς.


Ο ίδιος περιγράφει πως από την αρχή γοητεύτηκε από ένα έργο του Velázquez που υπήρχε στη National Gallery, το «Rokeby Venus». Είναι ένας πίνακας που είχε σκίσει μια σουφραζέτα το 1914. Η Αφροδίτη, γυμνή, με την πλάτη γυρισμένη, κοιτάζεται στον καθρέφτη. Αριστουργηματικό έργο. Ο Landy ζήτησε να δει με ακτίνες Χ τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες που έβγαλαν από το σημείο όπου είχε σκιστεί ο πίνακας και τον αντιμετώπισαν σχεδόν με τρόμο και τρομερή καχυποψία. «Γιατί; Γιατί θες να τις δεις;» θυμάται να τον ρωτούν.


To 2008 εξελέγη μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας των Τεχνών. Ο ίδιος ομολογεί πως θεωρούσε την Ακαδημία έναν χώρο νωθρών, συντηρητικών ασπρομάλληδων, πιστεύει όμως ότι πλέον εξελίσσεται σε έναν θεσμό που αναγνωρίζει τις γυναίκες εικαστικούς και γενικά τους καλλιτέχνες που είναι διαφορετικοί. Δούλευε στο εργαστήριό του όταν τον πήρε τηλέφωνο η Tracey Emin για να του ανακοινώσει πως τον καλούν να γίνει ακαδημαϊκός. «Ήταν πολύ πειστική, δεν μπορούσα να της πω όχι» εξηγεί.

 
Παραδέχεται, όμως, πως στην πρώτη γενική συνέλευση έπιασε τον εαυτό του να μονολογεί «Θεέ μου, τι κάνω εδώ; Δεν είμαι νεκρός ακόμα. Έχω πράγματα να προσφέρω στον κόσμο». Παρατηρεί πως δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν είναι μέρος του συστήματος ή αν μπήκε στο σύστημα για να το καταστρέψει εκ των έσω. Αν τον άφηναν, πάντως, θα κατεδάφιζε την Ακαδημία και στη θέση της θα έφτιαχνε ένα πάρκο.


Αυτός ο εκρηκτικός εικαστικός που τέρπεται από την καταστροφή έχει έρθει αντιμέτωπος με τον θάνατο, γνωρίζει να δημιουργεί από την αρχή και δεν φοβάται τις εκκινήσεις έρχεται στην Αθήνα. Στην κρίσιμη στιγμή, την οριακή για την οικονομία και τις κοινωνικές αντοχές, με το προσφυγικό να διαμορφώνει με συνθήκες επείγουσες τον οικονομικό, κοινωνικό και ανθρωπολογικό χάρτη, με την πολιτική συνθήκη να δυναμιτίζεται, ο Landy έρχεται να φτιάξει μαζί μας το πορτρέτο αυτή της στιγμής. Γιατί, ναι, αυτό είναι σύγχρονη τέχνη.


BREAKING NEWS-ATHENS

Michael Landy από τον ΝΕΟΝ

Υποβολή υλικού: 14 Φεβρουαρίου-26 Μαΐου 2017

Διάρκεια έκθεσης: 23 Μαρτίου-11 Ιουνίου 2017

Διπλάρειος Σχολή, Πλατεία Θεάτρου 3, Αθήνα

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

50 καλλιτέχνες κάθε φυλής, ηλικίας, εποχής και γούστου υμνούν το πιό όμορφο, δυνατό και βασανιστικό αίσθημα του ανθρώπου: τον έρωτα (NSFW)

Εικαστικά / 50 καλλιτέχνες κάθε φυλής, ηλικίας, εποχής και γούστου υμνούν το πιό όμορφο, δυνατό και βασανιστικό αίσθημα του ανθρώπου: τον έρωτα (NSFW)

107 έργα τέχνης από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα που σχετίζονται με την ομορφιά, το πάθος και την επιθυμία σε μια μεγάλη δημοπρασία του οίκου Sotheby's

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ