Καταστροφή, αποτυχία, απόρριψη: η έκθεση του Michael Landy στην Αθήνα είναι το ψυχογράφημα της πόλης μας

Καταστροφή, αποτυχία, απόρριψη: η έκθεση του Michael Landy στην Αθήνα είναι το ψυχογράφημα της πόλης μας Facebook Twitter
Το «Breaking News-Athens» ανήκει στη σφαίρα των εικαστικών παραγωγών του Landy που αποσκοπούν στη χαρτογράφηση του σύγχρονου αστικού χώρου.
0


To 2001 ο Michael Landy κατέστρεψε όλα του τα υπάρχοντα (όλα όμως, 7.227 αντικείμενα), κάνοντας το έργο τέχνης με τίτλο «Break Down». Το 2010, με το έργο του «Art Bin» καλούσε το κοινό να πετάξει στον κάδο σκουπιδιών αποτυχημένα έργα τέχνης (ο Damien Hirst εμφανίστηκε και πέταξε μία από τις γνωστές νεκροκεφαλές του). To καλοκαίρι, η μεγάλη αναδρομική του έκθεση στο Μuseum Tinguely στη Βασιλεία εκθειάστηκε από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Τώρα έρχεται στην Αθήνα με ανάθεση από τον ΝΕΟΝ, προκειμένου να φτιάξει μαζί με τους πολίτες το συλλογικό, συνεργατικό πορτρέτο της πόλης στη Διπλάρειο Σχολή.


Εκεί, στην Πλατεία Θεάτρου, επί 4 μήνες, σε μια έκθεση που θα εξελίσσεται διαρκώς, ο δημιουργός που στη δουλειά του μελέτησε βασανιστικά τις έννοιες της καταστροφής, της αποτυχίας και της απόρριψης θα απλώσει στους τοίχους του κτιρίου την ψυχή της πόλης, όπως οι ίδιοι οι πολίτες θα του την εξηγήσουν. Το «Breaking News-Athens» ανήκει στη σφαίρα των εικαστικών παραγωγών του Landy που αποσκοπούν στη χαρτογράφηση του σύγχρονου αστικού χώρου (το έχει κάνει στο Μόναχο και στο Λονδίνο το 2015, στη Βασιλεία πέρσι). Στην Αθήνα, ο καλλιτέχνης που υπήρξε ιδρυτικό μέλος των περίφημων Yοung British Artists ζητά την άμεση συμμετοχή του κοινού γι' αυτό το πρότζεκτ. Δεν μπορεί να υπάρξει η αθηναϊκή έκθεση χωρίς τη συμμετοχή των πολιτών, δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την αλληλεπίδραση και τον συνεχή διάλογο με το ίδιο το κτίριο στην Πλατεία Θεάτρου. Άλλωστε ο εικαστικός έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι του αρέσει το σπασμένο τσιμέντο, τα καλώδια που ξεπροβάλλουν από τους τοίχους, οι συνθήκες που κάποιες φορές παραπέμπουν σε ερείπια.


«Eδώ και δύο χρόνια συζητάμε με τoν Μichael Landy για τη δημιουργία ενός έργου ειδικά για την Αθήνα, στην κρίσιμη συγκυρία που βρίσκεται η πόλη», λέει στη LiFO η διευθύντρια του ΝΕΟΝ Ελίνα Κουντούρη. «Αποφασίσαμε να γίνει αυτή η έκθεση με τη συμμετοχή του κοινού, κάτι που κάνει για πρώτη φορά ο Landy στο συγκεκριμένο έργο, προκειμένου να το μετατρέψει σε ένα εργαστήριο αστικής και συναισθηματικής χαρτογράφησης της παρούσας ιστορικής συνθήκης».

Αυτός ο εκρηκτικός εικαστικός που τέρπεται από την καταστροφή έχει έρθει αντιμέτωπος με τον θάνατο, γνωρίζει να δημιουργεί από την αρχή και δεν φοβάται τις εκκινήσεις έρχεται στην Αθήνα.


Ο Michael Landy ζητά από τους κατοίκους και επισκέπτες της Αθήνας να στείλουν κείμενα, εικόνες, επικεφαλίδες, διαφημίσεις, αφορισμούς, αποφθέγματα, διαφημιστικά μηνύματα και διαγράμματα. Όλα τους πρέπει να εκφράζουν συναισθήματα, ιδέες, εμπειρίες και φόβους για τη σύγχρονη πραγματικότητα, γι' αυτό που συμβαίνει τώρα, για ό,τι κινεί τα σωθικά της πόλης, για τους φόβους αλλά και τις σκέψεις για το άμεσο μέλλον. Στη συνέχεια, επιλεγμένες εικόνες θα υποστούν επεξεργασία και θα αναρτηθούν στις αίθουσες της Διπλαρείου Σχολής με τη μορφή λευκών και μπλε σχεδίων. Η αποστολή του υλικού μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά (πληροφορίες στο neon.org) ή να παραδίδεται επιτόπου κάθε Παρασκευή, από τις 12 το μεσημέρι ως τις 7 το απόγευμα. Οι εικόνες που έχουν επιλεγεί θα ανέβουν σε ειδικό λογαριασμό στο Instagram στο @breakingnewsathens.


Τον περασμένο Ιούνιο, η Caroline Roux των «Financial Times» μπήκε στο εργαστήριό του, εκεί όπου δουλεύει μόνος, χωρίς βοηθούς, όπως συνηθίζουν οι σούπερ σταρ και φίλοι του της σύγχρονης τέχνης. Στους τοίχους είχε πορτρέτα της οικογένειάς του που έφτιαξε το 2008, σχέδια που είχε φτιάξει τo 2005, αποτυπώνοντας τις ουλές που έχει στο σώμα του από την επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε για καρκίνο των όρχεων, σχέδια με τις ουλές από την επέμβαση by pass τoυ πατέρα του. Είναι παντρεμένος με την Gillian Wearing (επίσης μέλος των Young British Artists) που κέρδισε το 1997 το βραβείο Turner. Ένα από τα πιο ισχυρά ζευγάρια της σύγχρονης τέχνης, συνδιαμορφωτές της τις τελευταίες δεκαετίες.

Καταστροφή, αποτυχία, απόρριψη: η έκθεση του Michael Landy στην Αθήνα είναι το ψυχογράφημα της πόλης μας Facebook Twitter
Μichael Landy, Breaking News 2015

Καταστρέφοντας το σύστημα από μέσα

Ο Landy γεννήθηκε το 1963 στο Λονδίνο και ήταν παιδί όταν αποφάσισε να ασχοληθεί με την τέχνη, χάρη στη φιλοφρόνηση που του έκανε ένα ζευγάρι Αμερικάνων όταν τον είδε να σχεδιάζει έξω από τον Πύργο του Λονδίνου κατά τη διάρκεια μιας σχολικής εκδρομής. Γιος οικογένειας καθολικών Ιρλανδών, ήταν από παιδί εξοικειωμένος με την εικονογραφία των βασάνων, των παθών – ιδέα που με κάποιον τρόπο διαπερνά τα έργα του.


Η πλέον κυρίαρχη κοινωνική και πολιτική επιρροή του, όμως, ήταν σίγουρα το γεγονός πως έζησε στην εφηβεία του στη Μεγάλη Βρετανία της Θάτσερ. Κοινωνική ένταση, υψηλή ανεργία, συγκρούσεις με την αστυνομία στον δρόμο: αυτές ήταν κυρίαρχες σκηνές εκείνα τα χρόνια, ενώ η ΤΙΝΑ πολιτική της Θάτσερ και η στρατηγική του διαδόχου της Τζον Μέιτζορ επηρέασαν σημαντικά το εργατικό προάστιο όπου βρισκόταν το πατρικό του, στο Ηackney. O καταναλωτισμός, η εξάρτηση από το οικονομικό σύστημα, η καταπίεση του υλισμού, η ανάγκη της καταστροφής, έγιναν άξονες της καλλιτεχνικής του δημιουργίας.

Τον Ιούλιο του 1977, όταν ήταν μόλις 14 ετών ο Landy, o πατέρας του, John, τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι και στους ώμους σε ένα ατύχημα στο ορυχείο όπου εργαζόταν. Δεν μπορούσε πλέον να δουλεύει. Ο Michael έπαθε εμμονή με τον πατέρα του, περνούσε πολλές ώρες μαζί του, άρχισε να ερευνά ό,τι αφορούσε τη ζωή του, τα ιατρικά του δεδομένα, τα υπάρχοντά του. Η έννοια της ασθένειας τον απασχόλησε έντονα ξανά το 2004, όταν ο ίδιος διαγνώστηκε με καρκίνο των όρχεων.


Μπορεί η πρώτη του μεγάλη ανάθεση να έγινε για την έκθεση «Freeze» που επιμελήθηκε ο Damien Hirst το 1988, συστήνοντας στο κοινό την ομάδα των Young British Artists (ο Landy oδηγούσε έναν σκαραβαίο εκείνη την εποχή και ο Hirst τον είχε μετατρέψει και σε σοφέρ του για τις ανάγκες της έκθεσης...), όμως έγινε γνωστός ανά τον κόσμο με το έργο «Break Down» που παρουσίασε το 2001. Τότε που κατέστρεψε όλα του τα υπάρχοντα κι έμεινε μόνο με την μπλε φόρμα που φορούσε. Σε μια διαδικασία που ήταν ένα έργο σύγχρονης τέχνης κατέστρεψε 7.227 αντικείμενα, μεταξύ των οποίων το Saab αυτοκίνητό του και το αγαπημένο sheepskin παλτό του πατέρα του, ενώ ακουγόταν εκκωφαντικά μουσική των David Bowie και Joy Division.


Ήταν 37 χρονών και όταν τελείωσε δεν είχε τίποτα στην ιδιοκτησία του. «Κάποιες στιγμές νόμιζα ότι έβλεπα τον ίδιο μου τον θάνατο, γιατί εμφανίστηκαν για να δουν το "Break Down" διάφοροι άνθρωποι που είχα να δω για χρόνια. Σαν να ερχόντουσαν στην κηδεία μου». Αυτό το έργο θεωρείται ακόμα σήμερα ένα από πιο πρωτοποριακά, τα πιο προκλητικά στη σύγχρονη τέχνη. Η φήμη του λόγω της καταστροφής διογκώθηκε, δεν εμπόδισε όμως τους μεγάλους οργανισμούς να τον προσκαλούν.

Καταστροφή, αποτυχία, απόρριψη: η έκθεση του Michael Landy στην Αθήνα είναι το ψυχογράφημα της πόλης μας Facebook Twitter
Ο Michael Landy ζητά από τους κατοίκους και επισκέπτες της Αθήνας να στείλουν κείμενα, εικόνες, επικεφαλίδες, διαφημίσεις, αφορισμούς, αποφθέγματα, διαφημιστικά μηνύματα και διαγράμματα.


Τo 2010 η National Gallery τον επέλεξε ως resident καλλιτέχνη για δύο χρόνια. Μέχρι τότε δεν είχε επισκεφθεί ποτέ τον χώρο, όπως ομολόγησε αργότερα ο ίδιος. Από παιδί αγαπούσε να πηγαίνει στην Τate και στη Saatchi. Δέχθηκε με ενθουσιασμό όμως την πρόταση, επηρεασμένος από τον Lucian Freud, που όταν ήταν resident artist μπορούσε να κάνει ό,τι ήθελε, να κυκλοφορεί μέρα και νύχτα παντού στην Πινακοθήκη, να παρκάρει την Bentley στην είσοδο. Όμως η φήμη του δεν του επέτρεψε να απολαύσει τον ίδιο βαθμό ελευθερίας. Ένας φύλακας τον συνόδευε παντού, συνεχώς.


Ο ίδιος περιγράφει πως από την αρχή γοητεύτηκε από ένα έργο του Velázquez που υπήρχε στη National Gallery, το «Rokeby Venus». Είναι ένας πίνακας που είχε σκίσει μια σουφραζέτα το 1914. Η Αφροδίτη, γυμνή, με την πλάτη γυρισμένη, κοιτάζεται στον καθρέφτη. Αριστουργηματικό έργο. Ο Landy ζήτησε να δει με ακτίνες Χ τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες που έβγαλαν από το σημείο όπου είχε σκιστεί ο πίνακας και τον αντιμετώπισαν σχεδόν με τρόμο και τρομερή καχυποψία. «Γιατί; Γιατί θες να τις δεις;» θυμάται να τον ρωτούν.


To 2008 εξελέγη μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας των Τεχνών. Ο ίδιος ομολογεί πως θεωρούσε την Ακαδημία έναν χώρο νωθρών, συντηρητικών ασπρομάλληδων, πιστεύει όμως ότι πλέον εξελίσσεται σε έναν θεσμό που αναγνωρίζει τις γυναίκες εικαστικούς και γενικά τους καλλιτέχνες που είναι διαφορετικοί. Δούλευε στο εργαστήριό του όταν τον πήρε τηλέφωνο η Tracey Emin για να του ανακοινώσει πως τον καλούν να γίνει ακαδημαϊκός. «Ήταν πολύ πειστική, δεν μπορούσα να της πω όχι» εξηγεί.

 
Παραδέχεται, όμως, πως στην πρώτη γενική συνέλευση έπιασε τον εαυτό του να μονολογεί «Θεέ μου, τι κάνω εδώ; Δεν είμαι νεκρός ακόμα. Έχω πράγματα να προσφέρω στον κόσμο». Παρατηρεί πως δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν είναι μέρος του συστήματος ή αν μπήκε στο σύστημα για να το καταστρέψει εκ των έσω. Αν τον άφηναν, πάντως, θα κατεδάφιζε την Ακαδημία και στη θέση της θα έφτιαχνε ένα πάρκο.


Αυτός ο εκρηκτικός εικαστικός που τέρπεται από την καταστροφή έχει έρθει αντιμέτωπος με τον θάνατο, γνωρίζει να δημιουργεί από την αρχή και δεν φοβάται τις εκκινήσεις έρχεται στην Αθήνα. Στην κρίσιμη στιγμή, την οριακή για την οικονομία και τις κοινωνικές αντοχές, με το προσφυγικό να διαμορφώνει με συνθήκες επείγουσες τον οικονομικό, κοινωνικό και ανθρωπολογικό χάρτη, με την πολιτική συνθήκη να δυναμιτίζεται, ο Landy έρχεται να φτιάξει μαζί μας το πορτρέτο αυτή της στιγμής. Γιατί, ναι, αυτό είναι σύγχρονη τέχνη.


BREAKING NEWS-ATHENS

Michael Landy από τον ΝΕΟΝ

Υποβολή υλικού: 14 Φεβρουαρίου-26 Μαΐου 2017

Διάρκεια έκθεσης: 23 Μαρτίου-11 Ιουνίου 2017

Διπλάρειος Σχολή, Πλατεία Θεάτρου 3, Αθήνα

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

50 καλλιτέχνες κάθε φυλής, ηλικίας, εποχής και γούστου υμνούν το πιό όμορφο, δυνατό και βασανιστικό αίσθημα του ανθρώπου: τον έρωτα (NSFW)

Εικαστικά / 50 καλλιτέχνες κάθε φυλής, ηλικίας, εποχής και γούστου υμνούν το πιό όμορφο, δυνατό και βασανιστικό αίσθημα του ανθρώπου: τον έρωτα (NSFW)

107 έργα τέχνης από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα που σχετίζονται με την ομορφιά, το πάθος και την επιθυμία σε μια μεγάλη δημοπρασία του οίκου Sotheby's

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ