«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε βάζο, Paulus Theodorus van Brussel, 1792. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.

«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν»

0
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε βάζο τερακότα, Jan van Huysum, 1736. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.

 

Στο Λονδίνο φέτος και συγκεκριμένα στη National Gallery γιορτάζουν την άνοιξη με μία έκθεση ζωγραφικής αφιερωμένη στα λουλούδια. Πρόκειται για την Dutch Flowers που παρουσιάζει την εξέλιξη της ολλανδικής ζωγραφικής λουλουδιών από το ξεκίνημά της, στις αρχές του 17ου αιώνα μέχρι τη κορύφωσή της στα τέλη του 18ου αιώνα. Στα "Ολλανδικά Λουλούδια" παρουσιάζονται έργα από κορυφαίους καλλιτέχνες του είδους, όπως τον Ambrosius Bosschaert the Elder, τον Jan van Huysum, και την Rachel Ruysch και οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα υφολογικά και τεχνικά χαρακτηριστικά των έργων καθώς και τις φίνες λεπτομέρειες τους. Εντυπωσιακές συνθέσεις με έντονα χρωματισμένα άνθη, ελικοειδή κλαδιά που μπλέκονται ανάμεσά τους, εξωτικά φρούτα και έντομα, όλα μοιάζουν με δημιουργήματα ενός υπερφυσικά προικισμένου καλλιεργητή.

 

«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Δενδρομολόχες και άλλα λουλούδια σε βάζο, Jan van Huysum, 1702-20. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε γυάλινο βάζο, Jacob van Walscappelle, περίπου1670. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Φρούτα, λουλούδια και ένα ψάρι, Jan van Os, 1772. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε βάζο, Paulus Theodorus van Brussel, 1789. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Φρούτα και λουλούδια, Paulus Theodorus van Brussel, 1789. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε βάζο, Rachel Ruysch, περίπου 1685. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Φρούτα και λουλούδια σε βάζο τερακότα, Jan van Os, 1777-8. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε γυάλινο βάζο, Ambrosius Bosschaert the Elder, 1614. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Νεκρή φύση με λουλούδια σε βάζο Wan-Li πάνω σε περβάζι με λουλούδια, όστρακα και μία πεταλούδα, Ambrosius Bosschaert the Elder,1609-10. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Βάζο με λουλούδια σε μια κόγχη, Ambrosius Bosschaert the Elder, περίπου 1615. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε πέτρινο βάζο, Dirck de Bray, 1671. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Νάρκισσοι και άλλα λουλούδια σε κόγχη, Balthasar van der Ast, 1623. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε ένα γυάλινο μπουκάλι πάνω σε μάρμαρο, Jan Davidsz. de Heem, περίπου 1670. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε γυάλινο βάζο με μία τουλίπα, Rachel Ruysch, 1716. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
ΓΥάλινο βάζο με λουλούδια, με μία παπαρούνα και μία φωλιά, Jan van Huysum, περίπου 1720-21. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε πορσελάνινο βάζο Wan-li , Osaias Beert the Elder, περίπου 1615. Ιδιωτική συλλογή © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Νεκρή φύση με τουλίπες, χρυσάνθεμα, νάρκισσους, τριανάφυλλ, Still Life with Tulips, Chrysanthemums, Narcissi, Roses, ίριδες και άλλα λουλούδια σε γυάλινο βάζο,Jan Brueghel the Elder,1608-1610. © Ιδιωτική συλλογή, Hong Kong
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ