IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών.

IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
0

Το «In Athena» είναι ένα καλλιτεχνικό πρότζεκτ που επιμελείται ο Klaus Jürgen Schmidt, που εξετάζει εκ νέου την έννοια της θεάς Αθηνάς. Ο ίδιος το χαρακτηρίζει ένα αρχείο από τις προσωπικές προσεγγίσεις και αναθεωρήσεις 50 καλλιτεχνών πάνω στο πρόσωπο της θεάς. «Ξεκίνησε ως κάτι που δεν ήξερα τι κατάληξη θα είχε. Ήταν αυτή η ερώτηση που είχα στο μυαλό μου. Βρισκόμουν στο κλείσιμο της Kunsthalle πέρσι. Ήταν πανσέληνος και ήταν μια ονειρική, επική αθηναϊκή, βραδιά, αλλά πολύς κόσμος τριγύρω μου ήταν αναστατωμένος. Ένας φίλος φίλων είχε πεθάνει πρόσφατα και με πολύ τραγικό τρόπο και ήταν η πρώτη φορά που σκέφτηκα τη θεά Αθηνά ως ένα πράγμα που υπήρχε στο παρελθόν ως σύμβολο και τώρα αυτό το σύμβολο έχει εκλείψει πια. Εκείνη τη νύχτα πράγματα είχαν χαθεί. Η Kunsthalle έκλεινε κι αυτός ο συμβολισμός ότι κάτι έχει χαθεί μου έγινε ξεκάθαρος» λέει.


«Αυτό το σύμβολο της πόλης που υπήρχε πάνω στην Ακρόπολη έχει χαθεί, όπως και το όνομα και πολλά πράγματα από εκείνη την περίοδο. Αυτή η αίσθηση της απώλειας θα αύξανε με την πάροδο του χρόνου. Έτσι, ξεκίνησα να ρωτάω ανθρώπους που εμπιστεύομαι και με επηρέασαν από την εποχή που δούλευα στη μόδα και στην καλλιτεχνική διεύθυνση αν τους άρεσε το πρότζεκτ. Από τότε έχουν μαζευτεί 50 συμμετοχές με καλλιτέχνες και εικαστικούς από όλο τον κόσμο. Έχει γίνει αυτό το πλούσιο αρχείο που όχι μόνο έρχεται αντιμέτωπο με τη θεά αλλά μιλάει επίσης για την Αθήνα και για την Ελλάδα γενικότερα».

Με αυτό το πρότζεκτ θέλω να δώσω την ευκαιρία στον κόσμο να δει κάτι παλιό με έναν καινούργιο τρόπο. Κάτι που δεν έχει γίνει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.


Ο Klaus γεννήθηκε στο Cape Town της Νότιας Αφρικής αλλά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του ερωτεύτηκε την Αθήνα και αποφάσισε να μείνει εδώ. «Έμενα για 12 χρόνια στο Λονδίνο και τον τελευταίο χρόνο ήμουν μεταξύ Λονδίνου και Νάπολης. Ήρθα εδώ για μια σύντομη επίσκεψη τον περασμένο Μάιο και ύστερα από 3 μέρες αποφάσισα ότι ήθελα να μείνω εδώ. Ακούγομαι αρκετά ρομαντικός, σαν ένας τουρίστας που δεν θέλει να γυρίσει σπίτι μετά τις διακοπές του. Δεν ήθελα να γυρίσω πίσω κι έτσι έμεινα, χωρίς να γνωρίζω πώς ακριβώς θα αξιοποιούσα τον χρόνο μου εδώ ή πώς θα μπορούσα να υπάρξω εδώ. Φανταζόμουν, με έναν πολύ αφελή τρόπο, ότι θα μπορούσα να βρω δουλειά εδώ εύκολα – φυσικά, δεν βρήκα, επειδή κανείς πλέον δεν μπορεί να βρει. Ήξερα πάνω-κάτω τι συνέβαινε εδώ, αλλά μου πήρε λίγο χρόνο να συνειδητοποιήσω την πραγματικότητα. Όντας δεύτερη γενιά λευκός Νοτιοαφρικανός με γερμανικές ρίζες, είχα τεράστια περιέργεια να ζήσω στη δορυφορική απομόνωση που σου προξενεί μια νέα κουλτούρα, όταν έρχεσαι σε επαφή μαζί της. Επίσης, ανέπτυξα ένα είδος εμμονής, καθώς μεγάλωνα με τους παλιούς πολιτισμούς που επηρέασαν τη δυτική σκέψη, κυρίως με τον αιγυπτιακό. Μετά πήγα στη Νάπολη – σε καμία περίπτωση δεν πίστευα ότι θα μείνω για πάντα στο Λονδίνο. Υπάρχει κάτι στην Ελλάδα αυτήν τη στιγμή. Πιστεύω ότι είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίοδος. Και όσο περισσότερο μένω εδώ, βρίσκω ότι η συγκεκριμένη συγκυρία είναι πολύ κρίσιμη σε ένα ευρύτερο επίπεδο και όχι μόνο για την Ελλάδα. Θέλω να το παρατηρήσω και να συμμετέχω σε αυτό, όσο μπορώ. Πιστεύω ότι η Ελλάδα είναι μια όμορφη χώρα και το ενδεχόμενο να χαθεί μέσα σε όλη αυτή την καταστροφή είναι κάτι πολύ επικίνδυνο για όλη την ανθρωπότητα. Δεν θα ήθελα να δω να συμβαίνει κάτι τέτοιο.

IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
Πεθαίνω σαν χώρα. «Πιστεύω ότι η Ελλάδα είναι μια όμορφη χώρα και το ενδεχόμενο να χαθεί μέσα σε όλη αυτή την καταστροφή είναι κάτι πολύ επικίνδυνο για την ανθρωπότητα». artwork:The Carnival is Over AMATEURBOYZ - AMATEURBOYZ


Με αυτό το πρότζεκτ θέλω να δώσω την ευκαιρία στον κόσμο να δει κάτι παλιό με έναν καινούργιο τρόπο. Κάτι που δεν έχει γίνει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Θα είναι σε μορφή προβολής. Ήθελα να το τυπώσω, αλλά η έκδοση θα έβγαινε πάρα πολύ ακριβή και ήθελα να είναι προσιτό σε όλους. Ήθελα να δουν όλοι την Αθήνα έτσι. Να είναι κάτι καθολικό και αποκλειστικό ταυτόχρονα.


Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα και προκλητική ματιά αυτού του πράγματος που πιάνει ακόμη και την ιδέα της τοποθεσίας στην οποία βρίσκεται η Αθήνα. Η ανταπόκριση που έχω μέχρι στιγμής με έχει σοκάρει. Δεν περίμενα να έχω τόσο θετική και μεγάλη δυναμική. Τώρα υπάρχει πίεση, αλλά είναι ωραία που συμμετέχουν τόσο ταλαντούχοι άνθρωποι».

IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
Ο Klaus γεννήθηκε στο Cape Town της Νότιας Αφρικής αλλά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του ερωτεύτηκε την Αθήνα και αποφάσισε να μείνει εδώ...
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα και προκλητική ματιά αυτού του πράγματος που πιάνει ακόμη και την ιδέα της τοποθεσίας στην οποία βρίσκεται η Αθήνα. Η ανταπόκριση που έχω μέχρι στιγμής με έχει σοκάρει. Δεν περίμενα να έχω τόσο θετική και μεγάλη δυναμική...
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
From thanks. Michael Ikonomou
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
From dysdaimoniac. Marilia Stagrouraki
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
From 30 Greeks. Jonas Hegi
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
Girl London. Emma Wyman
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
From apocalipse. Adriano Costa
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
Untitled. Cassia Tabatini
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
They want the ass but not the blackness that comes with it
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
Nude. Touin

Info:
Η προβολή θα γίνει την Πέμπτη 5 Μαΐου στο Κτίριο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων. www.in-athena.com

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ