20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter

20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister"

0

Για όλη την καλοκαιρινή περίοδο η γκαλερί CAN παρουσιάζει την ατομική έκθεση του εικαστικού Παύλου Τσάκωνα. Βιομηχανικά εργαλεία αντιπαραβάλλονται με προϊόντα μαζικής κουλτούρας, αστρικά σώματα και στοιχεία που συνθέτουν τα pop πρόσωπα ενός άγνωστου θεού. Το κύριο μέσο του καλλιτέχνη είναι η ζωγραφική με ακρυλικά χρώματα σε ξύλο. Τα ζωηρά χρώματα που χρησιμοποιεί στα έργα του και το έντονο στοιχείο του φωτορεαλισμού που διακρίνει τη ζωγραφική του συμπληρώνουν οι τοιχογραφίες οι οποίες δίνουν την αίσθηση μιας σειράς αιωρούμενων τρισδιάστατων αντικειμένων στο χώρο.

Ο μύθος της δημιουργίας του Deus Faber (Θεός Δημιουργός) στον οποίο σύμφωνα με μεσαιωνικές και αναγεννησιακές απεικονίσεις μια θεότητα δημιουργεί τον κόσμο χρησιμοποιώντας τις μεθόδους ενός τεχνίτη μεταφέρεται εδώ ως Homo Faber, Magister (Άνθρωπος Δημιουργός, Μάγος) σύμφωνα με τον οποίο ο άνθρωπος είναι εκείνος που ελέγχει τη μοίρα του αλλά και το περιβάλλον του μέσα από τα εργαλεία τα οποία κατασκευάζει. Το αρχέτυπο του Μάγου-κατασκευαστή μπλέκεται με υπερμεγέθη φαγητά-παιχνίδια και εργαλεία-παιχνίδια που μας οδηγούν στις έννοιες των Homo Ludens και Deus Ludens (ludens= εκείνος που του αρέσει να παίζει) τοποθετώντας την έννοια του παιχνιδιού ως ξεχωριστό και εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα στη ζωή και τις πράξεις του κόσμου και κατά συνέπεια ως βασική προϋπόθεση για τον ανθρώπινο πολιτισμό. O πολιτισμός μας όχι μόνο αναδύεται αλλά και εξελίσσεται ως -αλλά και μέσα από το- παιχνίδι. Συνεπώς, το παιχνίδι δεν είναι απλά ένα βιολογικό φαινόμενο αλλά ένα φαινόμενο πολιτιστικό, το οποίο αξίζει κανείς να κοιτάξει ιστορικά και επιστημονικά.

Στο παιχνίδι της συγκεκριμένης εγκατάστασης κεντρικό ρόλο αναλαμβάνουν και τα δίπολα πραγματικότητα-ψευδαίσθηση, υλικό-πνευματικό, εργασία-παιχνίδι, ιερό-βλάσφημο, κοκ. Ο καλλιτέχνης είναι εκείνος που αναλαμβάνει τον ρόλο του Faber δηλαδή του Δημιουργού-Κατασκευαστή αλλά και εκείνον του Magister δηλαδή του Μάγου-Δασκάλου-και Ενορχηστρωτή ή αλλιώς του Magister Ludi κατά τον Herman Hesse δηλαδή του Άρχοντα του Παιχνιδιού.

20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter

Βιογραφικό καλλιτέχνη

O Παύλος Τσάκωνας γεννήθηκε το 1983 στην Αθήνα. Στη δουλειά του συναντάμε πολλές αντινομικές αναγωγές σε θέματα και αντικείμενα της βιομηχανικής-αστικής κουλτούρας, της διαφήμισης, του διαδικτύου και των βιντεοπαιχνιδιών. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας όπου παράλληλα παρακολουθούσε και μαθήματα γλυπτικής και το 2008 αποφοίτησε με άριστα. Το 2013 παρουσίασε την ατομική του έκθεση με τον τίτλο “Wunderkammer” στη γκαλερί CAN Christina Androulidaki, Αθήνα. Επιλεγμένες Ομαδικές Εκθέσεις: “Κάτι το Ωραίον”, γκαλερί ELIKA, Αθήνα, “Parallel Vienna”, Βιέννη, Αυστρία, “Kenophobia”, γκαλερί CAN Christina Androulidaki, Αθήνα, “Misfits”, γκαλερί CAN Christina Androulidaki, Αθήνα, “Το Στοιχείο του Εδάφους”, Artwall, Αθήνα, “WAF Review”, Βιέννη, Αυστρία, “I Thought You Were The Real Thing”, Ρομάντσο, Αθήνα κ.α. O Τσάκωνας ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, 20lt Aquarius Jerry Can, 2016, acrylics on plywood, 92x61cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Drill Beats, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Baby Sungod, 2017, acrylics on plywood, 70x70cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Sky Goddess, 2017, acrylics on plywood, 72x72cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Aether God, 2017, acrylics on plywood, swarovsky crystal, galena crystal, glass ball, plastic, metal chain, gold leaf, 79x79cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Aether God, 2017, acrylics on plywood, swarovsky crystal, galena crystal, glass ball, plastic, metal chain, gold leaf, 79x79cm, detail, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Everybody Happy Feet, 2017, acrylics on plywood, 116x56cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Trench Bucket Enigma, 2017, acrylics on plywood, 107x120cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki galler
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Auger Beat, 2017, acrylics on plywood, 171x26cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, When I Say Cheese, There Is Cheese, 2017, acrylics on plywood and colored pencils and wall painting, 72x89cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki galler
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Lux Fiat, 2017, acrylics on plywood, 66x20cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Untitled, 2017, acrylics on plywood, 90x77cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Study No.2, 2016, acrylics on plywood, 20,5cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Blue Hollow Brick, 2016, acrylics on plywood, 23x20cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Big Red Heart, 2016, acrylics on plywood, 20x17cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery

Info

Παύλος Τσάκωνας, Homo Faber, Magister

από 05/07 έως 30/08

CAN, CHRISTINA ANDROULIDAKI GALLERY

Αναγνωστοπούλου 42, Κολωνάκι, 210 3390833

Τον Αύγουστο η γκαλερί θα λειτουργεί μόνο με ραντεβού.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ