20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter

20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister"

0

Για όλη την καλοκαιρινή περίοδο η γκαλερί CAN παρουσιάζει την ατομική έκθεση του εικαστικού Παύλου Τσάκωνα. Βιομηχανικά εργαλεία αντιπαραβάλλονται με προϊόντα μαζικής κουλτούρας, αστρικά σώματα και στοιχεία που συνθέτουν τα pop πρόσωπα ενός άγνωστου θεού. Το κύριο μέσο του καλλιτέχνη είναι η ζωγραφική με ακρυλικά χρώματα σε ξύλο. Τα ζωηρά χρώματα που χρησιμοποιεί στα έργα του και το έντονο στοιχείο του φωτορεαλισμού που διακρίνει τη ζωγραφική του συμπληρώνουν οι τοιχογραφίες οι οποίες δίνουν την αίσθηση μιας σειράς αιωρούμενων τρισδιάστατων αντικειμένων στο χώρο.

Ο μύθος της δημιουργίας του Deus Faber (Θεός Δημιουργός) στον οποίο σύμφωνα με μεσαιωνικές και αναγεννησιακές απεικονίσεις μια θεότητα δημιουργεί τον κόσμο χρησιμοποιώντας τις μεθόδους ενός τεχνίτη μεταφέρεται εδώ ως Homo Faber, Magister (Άνθρωπος Δημιουργός, Μάγος) σύμφωνα με τον οποίο ο άνθρωπος είναι εκείνος που ελέγχει τη μοίρα του αλλά και το περιβάλλον του μέσα από τα εργαλεία τα οποία κατασκευάζει. Το αρχέτυπο του Μάγου-κατασκευαστή μπλέκεται με υπερμεγέθη φαγητά-παιχνίδια και εργαλεία-παιχνίδια που μας οδηγούν στις έννοιες των Homo Ludens και Deus Ludens (ludens= εκείνος που του αρέσει να παίζει) τοποθετώντας την έννοια του παιχνιδιού ως ξεχωριστό και εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα στη ζωή και τις πράξεις του κόσμου και κατά συνέπεια ως βασική προϋπόθεση για τον ανθρώπινο πολιτισμό. O πολιτισμός μας όχι μόνο αναδύεται αλλά και εξελίσσεται ως -αλλά και μέσα από το- παιχνίδι. Συνεπώς, το παιχνίδι δεν είναι απλά ένα βιολογικό φαινόμενο αλλά ένα φαινόμενο πολιτιστικό, το οποίο αξίζει κανείς να κοιτάξει ιστορικά και επιστημονικά.

Στο παιχνίδι της συγκεκριμένης εγκατάστασης κεντρικό ρόλο αναλαμβάνουν και τα δίπολα πραγματικότητα-ψευδαίσθηση, υλικό-πνευματικό, εργασία-παιχνίδι, ιερό-βλάσφημο, κοκ. Ο καλλιτέχνης είναι εκείνος που αναλαμβάνει τον ρόλο του Faber δηλαδή του Δημιουργού-Κατασκευαστή αλλά και εκείνον του Magister δηλαδή του Μάγου-Δασκάλου-και Ενορχηστρωτή ή αλλιώς του Magister Ludi κατά τον Herman Hesse δηλαδή του Άρχοντα του Παιχνιδιού.

20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter

Βιογραφικό καλλιτέχνη

O Παύλος Τσάκωνας γεννήθηκε το 1983 στην Αθήνα. Στη δουλειά του συναντάμε πολλές αντινομικές αναγωγές σε θέματα και αντικείμενα της βιομηχανικής-αστικής κουλτούρας, της διαφήμισης, του διαδικτύου και των βιντεοπαιχνιδιών. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας όπου παράλληλα παρακολουθούσε και μαθήματα γλυπτικής και το 2008 αποφοίτησε με άριστα. Το 2013 παρουσίασε την ατομική του έκθεση με τον τίτλο “Wunderkammer” στη γκαλερί CAN Christina Androulidaki, Αθήνα. Επιλεγμένες Ομαδικές Εκθέσεις: “Κάτι το Ωραίον”, γκαλερί ELIKA, Αθήνα, “Parallel Vienna”, Βιέννη, Αυστρία, “Kenophobia”, γκαλερί CAN Christina Androulidaki, Αθήνα, “Misfits”, γκαλερί CAN Christina Androulidaki, Αθήνα, “Το Στοιχείο του Εδάφους”, Artwall, Αθήνα, “WAF Review”, Βιέννη, Αυστρία, “I Thought You Were The Real Thing”, Ρομάντσο, Αθήνα κ.α. O Τσάκωνας ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, 20lt Aquarius Jerry Can, 2016, acrylics on plywood, 92x61cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Drill Beats, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Baby Sungod, 2017, acrylics on plywood, 70x70cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Sky Goddess, 2017, acrylics on plywood, 72x72cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Aether God, 2017, acrylics on plywood, swarovsky crystal, galena crystal, glass ball, plastic, metal chain, gold leaf, 79x79cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Aether God, 2017, acrylics on plywood, swarovsky crystal, galena crystal, glass ball, plastic, metal chain, gold leaf, 79x79cm, detail, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Everybody Happy Feet, 2017, acrylics on plywood, 116x56cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Trench Bucket Enigma, 2017, acrylics on plywood, 107x120cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki galler
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Auger Beat, 2017, acrylics on plywood, 171x26cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, When I Say Cheese, There Is Cheese, 2017, acrylics on plywood and colored pencils and wall painting, 72x89cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki galler
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Lux Fiat, 2017, acrylics on plywood, 66x20cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Untitled, 2017, acrylics on plywood, 90x77cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Study No.2, 2016, acrylics on plywood, 20,5cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Blue Hollow Brick, 2016, acrylics on plywood, 23x20cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery
20 φωτογραφίες από την έκθεση του Παύλου Τσάκωνα "Homo Faber, Magister" Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas, Big Red Heart, 2016, acrylics on plywood, 20x17cm, Courtesy of CAN Christina Androulidaki gallery

Info

Παύλος Τσάκωνας, Homo Faber, Magister

από 05/07 έως 30/08

CAN, CHRISTINA ANDROULIDAKI GALLERY

Αναγνωστοπούλου 42, Κολωνάκι, 210 3390833

Τον Αύγουστο η γκαλερί θα λειτουργεί μόνο με ραντεβού.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ