Διαδικτυακά οι εκθέσεις των μουσείων στη Θεσσαλονίκη

Διαδικτυακά οι εκθέσεις των μουσείων στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
0

Στο διαδίκτυο «μετακομίζουν» τα μουσεία, προσαρμόζοντας εκθέσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα στις νέες συνθήκες που επιτάσσει η πανδημία για να προσφέρουν διεξόδους πολιτισμού αλλά και να διατηρήσουν το κοινό τους.

Μετά το άνοιγμα από την καραντίνα της Άνοιξης του 2020, τα μουσεία κατέβαλαν μεγάλες προσπάθειες να επαναπροσεγγίσουν το κοινό τους, εξηγεί η Μαρία Τσαντσάνογλου, αναπληρώτρια γενική διευθύντρια στο Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης-MOMus.

Από τα μέσα Ιουνίου που ξανάνοιξαν και για το υπόλοιπο καλοκαίρι, η επισκεψιμότητα με δυσκολία έφτασε το 15%-20% σε σχέση με εκείνη του Φεβρουαρίου, τελευταίου μήνα κανονικής λειτουργίας των μουσείων. Σταδιακά, οι επισκέψεις άρχισαν να ανεβαίνουν για να φτάσουν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο τον Οκτώβριο, οπότε και ξαναέκλεισαν.

«Αν οι ειδικοί προκρίνουν ότι τα μουσεία πρέπει να κλείσουν δεν μας πέφτει λόγος. Όπως ένας γιατρός δεν μπορεί να χρονολογήσει ένα αντικείμενο ή να αξιολογήσει ένα άγαλμα, έτσι δεν μπορούμε να πούμε ότι η απόφαση να κλείσουν τα μουσεία είναι λάθος», σημειώνει η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας Αγγελική Κοτταρίδη.

Προ πανδημίας, τα μουσεία, για τα οποία είναι υπεύθυνη η εν λόγω Εφορεία, όπως των Βασιλικών Τάφων στη Βεργίνα, είχε μέσα από 30-35 διαφορετικά προγράμματα, περίπου δέκα χιλιάδες εκπαιδευόμενους. Αυτήν την περίοδο ανακατασκευάζεται η ιστοσελίδα και βιντεοσκοπούνται εκπαιδευτικά προγράμματα ώστε να είναι όλα διαθέσιμα δωρεάν.

«Η φυσική επαφή δεν μπορεί να υποκατασταθεί ή να αντικατασταθεί», σημειώνει η κ. Κοτταρίδη, καθώς μόνο το μουσείο της Βεργίνας επισκέπτονταν κάθε χρόνο περίπου 90 χιλιάδες μαθητές, από την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό. Το βάρος πλέον πέφτει στο διαδίκτυο για να είναι όλα τα προγράμματα προσβάσιμα σε όλους.

Εξάλλου, οι διαδικτυακοί επισκέπτες κάθε γωνιά της Ελλάδας και του κόσμου είναι ένα στοιχείο που έδωσε στις διοικήσεις των μουσείων ικανοποίηση, αλλά και ιδέες για μελλοντικές δράσεις.

«Διαπιστώσαμε ότι οι online δράσεις μας είχαν πολύ μεγάλη ανταπόκριση, ενώ συμμετείχαν σε αυτές και άνθρωποι εκτός πόλης, καθώς δεν υπάρχει ο περιορισμός του τόπου», σημειώνει η κ. Τσαντσάνογλου, υπογραμμίζοντας την πρόθεση του MOMus να διατηρήσει αυτή τη διείσδυση σε ένα ευρύτερο γεωγραφικά κοινό.

Το MOMus, μάλιστα, με μία νέα επικοινωνιακή καμπάνια που αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο διάστημα θα επιδιώξει να «συστήσει» στον κόσμο τις εκθέσεις, περιοδικές και μόνιμες, τους χώρους των μουσείων, ακόμη και τα κτίρια στα οποία στεγάζονται τα μουσεία του.

Διαδικτυακούς επισκέπτες από διάφορα μέρη του κόσμου έχει προσελκύσει και το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών-Μουσείο Τεχνολογίας, σύμφωνα με τον διευθυντή του Θανάση Κοντονικολάου.

Το Νόησις έχει μεταφέρει το πρόγραμμά του διαδικτυακά και έχει αυξήσει κατά 25% τις online δράσεις του. Ετοιμάζει επίσης νέα ιστοσελίδα, αλλά και αρκετές διαδικτυακές δραστηριότητες για τα Χριστούγεννα «μια περίοδος ζωτική για τα μουσεία», όπως εξηγεί ο κ. Κοντονικολάου.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.