Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's

Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's Facebook Twitter
2001, a space odyssey © vanortondesign
0

Όταν ανοίγεις το επίσημο site των Van and Orton Design, το θέαμα είναι εντυπωσιακό. Έντονα χρώματα, γραμμές και γεωμετρικά μοτίβα μεταμορφωμένα σε οικείες εικόνες από την ποπ κουλτούρα, την μουσική και τις τανίες. Ο σούπερ Μάριο, ο Μπάτμαν, οι Daft Punk, τα παπούτσια της Nike, η αφίσα του Grand Budapest Hotel, o Woody Allen. Όσο περισσότερο παρατηρείς τις εικόνες αυτές τόσο πιο πολύ ξεφεύγεις από τους γνώριμους συνειρμούς και τελικά συνειδητοποιείς ότι αυτό που βλέπεις είναι κάτι καινούριο και εντελώς πρωτοποριακό. Οι Van και Orton είναι δύο δίδυμα αδέλφια από το Τορίνο της Ιταλίας που αποφάσισαν να μετατρέψουν την αγάπη τους για τα 80's, τον σχεδιασμό και το σινεμά, σε τέχνη. Οι δύο εικονογράφοι έγιναν γνωστοί όταν κυκλοφόρησαν μία σειρά από αφίσες γνωστών ταινιών τις οποίες επαναδημιούργησαν μέσα από την ιδιαίτερη τεχνική και αισθητική τους. Με μέσο την τεχνική «προοπτική από ένα σημείο» - το σχέδιο δημιουργείται από κάθετες και παράλληλες γραμμές που ξεκινάνε από το ίδιο σημείο, τα σχέδια που δημιουργούν συνδυάζουν το ρετρό με το φουτουριστικό με έναν εντυπωσιακό τρόπο. Τα έντονα νέον χρώματα και οι παχιές μαύρες γραμμές δύσκολα σε αφήνουν αδιάφορο και δίνουν στις αφίσες των ταινιών "The Life Aquatic with Steve Zissou", "Indiana Jones and the Last Crusade", "Pulp Fiction", "2001: A Space Odyssey" μία νέα εναλλακτική πνοή.

Μπορεί να παίρνουμε ως αφορμή τα 80's αλλά τα μετατρέπουμε σε κάτι σύγχρονο. Δημιουργούμε ένα νέο στιλ που συνδυάζει το παλιό συνειρμικά με το νέο οπτικά. Θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε διαχρονικά έργα. Μας αρέσει πολύ αυτό. Δεν είμαστε σε καμία περίπτωση προσκολλημένοι στο παρελθόν

Επικοινώνησα με τους Van και Orton για να μάθω περισσότερα πράγματα για την τέχνη τους και παρότι δεν μιλάνε πολύ καλά Αγγλικά ήταν πολύ φιλικοί και συνεργάσιμοι. «Σας παρακαλώ φτιάξτε λίγο τα αγγλικά μας», είπαν με κλασική ιταλική προφορά λίγο πριν ολοκληρώσουμε την συνέντευξη. Εκτός από το να σχεδιάζουν αφίσες τα δύο αδέλφια ασχολούνται με την μουσική και την εικονογράφηση. «Αγαπάμε το design, τα 80's και το σινεμά», λένε όταν τους ζητάω να μου πουν λίγα λόγια για τον εαυτό τους και δεν ξαφνιάζομαι καθόλου. Είναι όλα όσα βλέπεις στα έργα τους αλλά δεν είναι τα μόνα που τους δίνουν έμπνευση. «Κατά βάση παίρνουμε έμπνευση από τον σύγχρονο κόσμο. Όσο και αν ακούγεται παράξενο», λένε. «Μπορεί να παίρνουμε ως αφορμή τα 80's αλλά τα μετατρέπουμε σε κάτι σύγχρονο. Δημιουργούμε ένα νέο στιλ που συνδυάζει το παλιό συνειρμικά με το νέο οπτικά. Θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε διαχρονικά έργα. Μας αρέσει πολύ αυτό. Δεν είμαστε σε καμία περίπτωση προσκολλημένοι στο παρελθόν».

Με επιρροή από την pop art του Roy Llichtenstein και τα ψηφιακά έργα των καλλιτεχνών Kilian Eng και La Boca studio, οι Van και Orton περιγράφουν την τέχνη τους ως «μία έκρηξη χρωμάτων και γραμμών που βρίσκονται σε απόλυτη τάξη αλλά δημιουργούνται μέσα από την αταξία». «Τα τελευταία μας έργα είναι πολύ διαφορετικά από τα πρώτα. Εξελισσόμαστε συνέχεια και έχει και για μας ενδιαφέρον να παρακολουθούμε αυτήν εξέλιξη. Τα πρώτα μας έργα θύμιζαν λερωμένα ποτήρια, μετά υιοθετήσαμε την γεωμετρία και τώρα είναι οι γραμμές και τα έντονα χρώματα», λένε. «Καμιά φορά μας αρέσει να φτιάχνουμε έργα και να κυκλοφορούμε συλλογές καθαρά για να ικανοποιήσουμε το πάθος μας. Άλλες φορές κάνουμε έργα για βιοποριστικούς λόγους, παραγγελίες. Το καλό είναι ότι όσοι μας παραγγέλνουν το κάνουν γιατί εκτιμούν το ιδιαίτερο τρόπο δουλειάς μας και αυτό το θεωρούμε επιτυχία. Επίσης απολαμβάνουμε να κάνουμε εκθέσεις γιατί ερχόμαστε σε επαφή με τον κόσμο και παίρνουμε πολλά θετικά σχόλια».

Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's Facebook Twitter
Ghostbusters © vanortondesign

Οι Van και Orton έχουν δημιουργήσει δεκάδες έργα από το 2011 και συνεχίζουν δυναμικά. Τους ρωτάω αν ξεχωρίζουν κάποιο από τα έργα τους. «'Η Λάμψη' και το '2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος' του Στάνλεϊ Κιούμπρικ», λένε. «Κατά κάποιο τρόπο έδωσαν αυτήν την νέα κατεύθυνση στο στιλ μας. Ο Κιούμπρικ ήταν παθιασμένος και είχε μία εμμονή με την 'προοπτική από ένα σημείο'. Ε, αυτό μας έδωσε απίστευτη έμπνευση».

Λίγο πριν κλείσουμε την συνέντευξη ζήτησα από τους δίδυμους Van και Orton να μου πούνε τις πέντε αγαπημένες τους ταινίες και «εντελώς τυχαία» συμφώνησαν: The Game, του D. Fincher, Shawshank Redemption του F. Darabont, Cinema Paradiso του G. Tornatore, Suspiria του D. Argento, Blade Runner του R. Scott.

 

www.vanortondesign.com

 

Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's Facebook Twitter
Star Wars © vanortondesign

 

Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's Facebook Twitter
The Life Aquatic © vanortondesign

 

Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's Facebook Twitter
Pulp Fiction © vanortondesign

 

Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's Facebook Twitter
Grand Budapest Hotel © vanortondesign

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ