Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's

Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's Facebook Twitter
2001, a space odyssey © vanortondesign
0

Όταν ανοίγεις το επίσημο site των Van and Orton Design, το θέαμα είναι εντυπωσιακό. Έντονα χρώματα, γραμμές και γεωμετρικά μοτίβα μεταμορφωμένα σε οικείες εικόνες από την ποπ κουλτούρα, την μουσική και τις τανίες. Ο σούπερ Μάριο, ο Μπάτμαν, οι Daft Punk, τα παπούτσια της Nike, η αφίσα του Grand Budapest Hotel, o Woody Allen. Όσο περισσότερο παρατηρείς τις εικόνες αυτές τόσο πιο πολύ ξεφεύγεις από τους γνώριμους συνειρμούς και τελικά συνειδητοποιείς ότι αυτό που βλέπεις είναι κάτι καινούριο και εντελώς πρωτοποριακό. Οι Van και Orton είναι δύο δίδυμα αδέλφια από το Τορίνο της Ιταλίας που αποφάσισαν να μετατρέψουν την αγάπη τους για τα 80's, τον σχεδιασμό και το σινεμά, σε τέχνη. Οι δύο εικονογράφοι έγιναν γνωστοί όταν κυκλοφόρησαν μία σειρά από αφίσες γνωστών ταινιών τις οποίες επαναδημιούργησαν μέσα από την ιδιαίτερη τεχνική και αισθητική τους. Με μέσο την τεχνική «προοπτική από ένα σημείο» - το σχέδιο δημιουργείται από κάθετες και παράλληλες γραμμές που ξεκινάνε από το ίδιο σημείο, τα σχέδια που δημιουργούν συνδυάζουν το ρετρό με το φουτουριστικό με έναν εντυπωσιακό τρόπο. Τα έντονα νέον χρώματα και οι παχιές μαύρες γραμμές δύσκολα σε αφήνουν αδιάφορο και δίνουν στις αφίσες των ταινιών "The Life Aquatic with Steve Zissou", "Indiana Jones and the Last Crusade", "Pulp Fiction", "2001: A Space Odyssey" μία νέα εναλλακτική πνοή.

Μπορεί να παίρνουμε ως αφορμή τα 80's αλλά τα μετατρέπουμε σε κάτι σύγχρονο. Δημιουργούμε ένα νέο στιλ που συνδυάζει το παλιό συνειρμικά με το νέο οπτικά. Θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε διαχρονικά έργα. Μας αρέσει πολύ αυτό. Δεν είμαστε σε καμία περίπτωση προσκολλημένοι στο παρελθόν

Επικοινώνησα με τους Van και Orton για να μάθω περισσότερα πράγματα για την τέχνη τους και παρότι δεν μιλάνε πολύ καλά Αγγλικά ήταν πολύ φιλικοί και συνεργάσιμοι. «Σας παρακαλώ φτιάξτε λίγο τα αγγλικά μας», είπαν με κλασική ιταλική προφορά λίγο πριν ολοκληρώσουμε την συνέντευξη. Εκτός από το να σχεδιάζουν αφίσες τα δύο αδέλφια ασχολούνται με την μουσική και την εικονογράφηση. «Αγαπάμε το design, τα 80's και το σινεμά», λένε όταν τους ζητάω να μου πουν λίγα λόγια για τον εαυτό τους και δεν ξαφνιάζομαι καθόλου. Είναι όλα όσα βλέπεις στα έργα τους αλλά δεν είναι τα μόνα που τους δίνουν έμπνευση. «Κατά βάση παίρνουμε έμπνευση από τον σύγχρονο κόσμο. Όσο και αν ακούγεται παράξενο», λένε. «Μπορεί να παίρνουμε ως αφορμή τα 80's αλλά τα μετατρέπουμε σε κάτι σύγχρονο. Δημιουργούμε ένα νέο στιλ που συνδυάζει το παλιό συνειρμικά με το νέο οπτικά. Θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε διαχρονικά έργα. Μας αρέσει πολύ αυτό. Δεν είμαστε σε καμία περίπτωση προσκολλημένοι στο παρελθόν».

Με επιρροή από την pop art του Roy Llichtenstein και τα ψηφιακά έργα των καλλιτεχνών Kilian Eng και La Boca studio, οι Van και Orton περιγράφουν την τέχνη τους ως «μία έκρηξη χρωμάτων και γραμμών που βρίσκονται σε απόλυτη τάξη αλλά δημιουργούνται μέσα από την αταξία». «Τα τελευταία μας έργα είναι πολύ διαφορετικά από τα πρώτα. Εξελισσόμαστε συνέχεια και έχει και για μας ενδιαφέρον να παρακολουθούμε αυτήν εξέλιξη. Τα πρώτα μας έργα θύμιζαν λερωμένα ποτήρια, μετά υιοθετήσαμε την γεωμετρία και τώρα είναι οι γραμμές και τα έντονα χρώματα», λένε. «Καμιά φορά μας αρέσει να φτιάχνουμε έργα και να κυκλοφορούμε συλλογές καθαρά για να ικανοποιήσουμε το πάθος μας. Άλλες φορές κάνουμε έργα για βιοποριστικούς λόγους, παραγγελίες. Το καλό είναι ότι όσοι μας παραγγέλνουν το κάνουν γιατί εκτιμούν το ιδιαίτερο τρόπο δουλειάς μας και αυτό το θεωρούμε επιτυχία. Επίσης απολαμβάνουμε να κάνουμε εκθέσεις γιατί ερχόμαστε σε επαφή με τον κόσμο και παίρνουμε πολλά θετικά σχόλια».

Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's Facebook Twitter
Ghostbusters © vanortondesign

Οι Van και Orton έχουν δημιουργήσει δεκάδες έργα από το 2011 και συνεχίζουν δυναμικά. Τους ρωτάω αν ξεχωρίζουν κάποιο από τα έργα τους. «'Η Λάμψη' και το '2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος' του Στάνλεϊ Κιούμπρικ», λένε. «Κατά κάποιο τρόπο έδωσαν αυτήν την νέα κατεύθυνση στο στιλ μας. Ο Κιούμπρικ ήταν παθιασμένος και είχε μία εμμονή με την 'προοπτική από ένα σημείο'. Ε, αυτό μας έδωσε απίστευτη έμπνευση».

Λίγο πριν κλείσουμε την συνέντευξη ζήτησα από τους δίδυμους Van και Orton να μου πούνε τις πέντε αγαπημένες τους ταινίες και «εντελώς τυχαία» συμφώνησαν: The Game, του D. Fincher, Shawshank Redemption του F. Darabont, Cinema Paradiso του G. Tornatore, Suspiria του D. Argento, Blade Runner του R. Scott.

 

www.vanortondesign.com

 

Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's Facebook Twitter
Star Wars © vanortondesign

 

Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's Facebook Twitter
The Life Aquatic © vanortondesign

 

Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's Facebook Twitter
Pulp Fiction © vanortondesign

 

Τα εκρηκτικά, πολύχρωμα, neon έργα των Van and Orton είναι μια ωδή στα πάντα επίκαιρα 80's Facebook Twitter
Grand Budapest Hotel © vanortondesign

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR