Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter

Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης

0

Ο παραδοσιακός τρόπος διακόσμησης των αυγών του Πάσχα στην Ουκρανία ονομάζεται Pysanka. Η τεχνική αυτή γίνεται χρησιμοποιώντας μια μέθοδο batik: τα αυγά καλύπτονται πρώτα με κερί και στη συνέχεια βάφονται.

Το 1968, ο Erast Binyashevsky δημοσίευσε το πρώτο βιβλίο για να περιγράψει λεπτομερώς την τεχνική με τίτλο The Ukrainian Pysanka, αποτυπώνοντας τα διάφορα στυλ σε εικονογραφήσεις ακουαρέλας.

«Ο Binyashevsky ήταν σημαντικός επειδή το βιβλίο του ήταν το πρώτο που κυκλοφόρησε για την τεχνική pysanka στην ΕΣΣΔ», εξηγεί η Luba Petrusha, μαιευτήρας της οποίας η οικογένεια μετανάστευσε στις ΗΠΑ από την Ουκρανία.

«Κάθε Ουκρανός προσπαθεί να έχει τουλάχιστον ένα αυγό pysanka στο καλάθι του το Πάσχα».

Η Petrusha διαχειρίζεται ένα σάιτ που είναι αφιερωμένο στα αυγά pysanky και πιστεύει ότι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παραδοσιακής ουκρανικής ταυτότητας: «Κάθε Ουκρανός προσπαθεί να έχει τουλάχιστον ένα αυγό pysanka στο καλάθι του το Πάσχα».

Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Περιφέρεια Ανατολικής Πολισίας, Θεά Berehynia
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Περιφέρεια Δυτικής Ποντίλα, Ήλιος και δέντρο
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Κίεβο, Κεραμική pysanka 10ος-11ος αιώνας
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Chernihiv, Λουλούδι
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Κίεβο, Τριφύλλι
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Οδησσός, Λιβάδια των Κοζάκων
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Ποκούτια, Όμορφες λίμνες
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Chernihiv, Καμπανούλες
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Περιφέρεια Zakarpattia, Rozha
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Περιφέρεια Ανατολικής Πολισίας, Αγγούρια
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Περιοχή Κέρσον, 48 τρίγωνα
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Περιοχή Κέρσον, Αράχνες
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Πολτάβα, Γραμμή της αιωνιότητας
Στην Ουκρανία τα αυγά του Πάσχα είναι έργα τέχνης Facebook Twitter
Lemko, Φυτά
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR