Περίκλειστη ομορφιά

Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter
0

Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter


Η ιδέα του περίκλειστου υπαίθριου χώρου στην κατοικία είναι πολύ παλιά και εφαρμόζεται από την αρχαιότητα ως σήμερα σε πολλά σημεία του πλανήτη, ειδικότερα όμως στη Μεσόγειο όπου από το Μαρόκκο μέχρι την Ισπανία, το Ισραήλ αλλά και την Ελλάδα, η περίκλειστη αυλή προστατεύει από τη ζέστη και δημιουργεί ένα δωμάτιο χωρίς ταβάνι, μια βεράντα με ελεγχόμενη θέα για τους ιδιοκτήτες του εκάστοτε σπιτιού.

Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter


Στην περίπτωση των δύο κατοικιών στο Χαλάνδρι, προσφέρει σκιασμό, προστασία από τους ανέμους, ιδιωτικότητα και ελεγχόμενη οπτική σχέση με το περιβάλλον.Η συνθετική διαδικασία εστιάστηκε στη δημιουργία ελεγχόμενων εσωτερικών εικόνων και στη στροφή των οπτικών φυγών προς αυτές. Πρόκειται για μια επιλογή μέσω της οποίας γίνεται προσπάθεια να προστατευτεί το κτίριο και οι χρήστες του, από την περιβάλλουσα δομημένη ή αδόμητη ασυνέπεια.

Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter
Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter


Σε οικόπεδο στο Πάτημα Χαλανδρίου, ζητήθηκε να μελετηθούν δύο κατοικίες. Η πρώτη κατοικία, αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα καταλαμβάνοντας το ισόγειο και τον πρώτο όροφο. Στο ισόγειο τοποθετούνται η κουζίνα, το καθιστικό και το ένα υπνοδωμάτιο, ενώ στον όροφο τα υπόλοιπα δύο υπνοδωμάτια και o χώρος του καθιστικού. Η δεύτερη κατοικία καταλαμβάνει τον δεύτερο όροφο και περιλαμβάνει καθιστικό, κουζίνα και τρία υπνοδωμάτια ενώ οι θέσεις στάθμευσης και οι βοηθητικοί χώροι βρίσκονται στο υπόγειο.
Η εσωστρέφεια σε πολλές περιπτώσεις αποτελεί την πρώτη σκέψη μας, όταν καλούμαστε να μελετήσουμε μία από τις «εν παραθέσει» κατοικίες στις νεοενταγμένες στο σχέδιο πόλης περιοχές, που διαμορφώνουν το νέο πρόσωπο του Αττικού αστικού τοπίου. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια το αστικό περιβάλλον υποβαθμίζεται συνεχώς με την κατασκευή κατοικιών σε μικρά οικόπεδα κατά τρόπο ανομοιόμορφο. Το φαινόμενο εντείνεται από τους πολλαπλούς και ποικίλους αισθητικούς και ογκολογικούς χειρισμούς ανά ιδιοκτησία. Για το λόγο αυτό, στη συγκεκριμένη περίπτωση σχεδιάστηκε ένα περιμετρικό ορθογωνικό κέλυφος από εμφανές σκυρόδεμα το οποίο εγκιβωτίζει τον κτιριακό όγκο των κατοικιών σχήματος Γ, κατευθύνοντας τόσο τις λειτουργίες όσο και τις οπτικές προς τον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, που στην περίπτωση αυτή λειτουργεί ως εσωτερική αυλή.

Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter
Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter
Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter
Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter


Ο Βασίλης Μπασκόζος και η Δάρεια Τσαγκαράκη, τα ιδρυτικά μέλη του αρχιτεκτονικού γραφείου MOB μας εξηγούν: «Σε οικόπεδο στο Πάτημα Χαλανδρίου, ζητήθηκε να μελετηθούν δύο κατοικίες. Η πρώτη κατοικία, αναπτύσεται σε δύο επίπεδα καταλαμβάνοντας το ισόγειο και τον πρώτο όροφο. Στο ισόγειο τοποθετούνται η κουζίνα, το καθιστικό και το ένα υπνοδωμάτιο, ενώ στον όροφο τα υπόλοιπα δύο υπνοδωμάτια και o χώρος του καθιστικού. Η δεύτερη κατοικία καταλαμβάνει τον δεύτερο όροφο και περιλαμβάνει καθιστικό, κουζίνα και τρία υπνοδωμάτια. ενώ οι θέσεις στάθμευσης και οι βοηθητικοί χώροι βρίσκονται στο υπόγειο.».

Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter
Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter

Το γραφείο μέχρι σήμερα έχει αναλάβει κτιριακά έργα μικρής και μεγάλης κλίμακας όπως: βιομηχανικά κτίρια, κτίρια γραφείων, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, δημόσιους υπαίθριους χώρους, πολλές κατοικίες και συγκροτήματα κατοικιών καθώς επίσης και εσωτερικούς χώρους.


Η ομάδα έχει προταθεί δύο φορές ως Ελληνική συμμετοχή στον Ευρωπαϊκό Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό «Βραβεία Mies Van Der Rohe» (2003, 2005). Στο θεσμό του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής (ΕΙΑ) «Βραβεία Αρχιτεκτονικής 2004» τιμήθηκε με Α' βραβείο καλλίτερης κατοικίας για τα έτη 1999 - 2004 για το έργο «Εξοχική Κατοικία Στο Πόρτο Ράφτη». Το 2008, το έργο «Συγκρότημα κατοικιών στο Πόρτο Ράφτη (four houses)» έλαβε διάκριση "waf shortlisted" και παρουσιάστηκε στο διαγωνισμό «World Architectural Festival Awards» στην κατηγορία "Private house". Στο θεσμό του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ) «Βραβεία Αρχιτεκτονικής 2010», το έργο «Κατοικία στο Χαλάνδρι», τιμήθηκε με το Α' Βραβείο στην κατηγορία «Υλοποιημένο Έργο για τα έτη 2005 – 2010».

Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter
Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter
Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter
Περίκλειστη ομορφιά Facebook Twitter

info
Στα πλαίσια των εκδηλώσεων της 14ης Biennale Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, οι ΜΟΒ αρχιτέκτονες θα συμμετάσχουν στην ομαδική έκθεση αρχιτεκτονικής με θέμα: «TIME, SPACE, EXISTENCE" που θα πραγματοποιηθεί στο Palazzo Bembo.

www.mobarchitects.gr/#

 

*Όλο το υλικό και οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν από τους αρχιτέκτονες Βασίλη Μπασκόζο και Δάρεια Τσαγκαράκη για χρήση και προβολή αποκλειστικά από το LIFO.gr

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ