Οι χρωματιστές φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter

Οι χρωματιστές φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν βγαλμένες απ’ την κόλαση

0

Είναι δύσκολο να προσδιορίσεις αυτό που σε τραβάει αμέσως στις δημιουργίες του νεαρού artist Παύλου Σταυρουλάκη. Χρωματιστές, πάνω σε λιτό φόντο και με καθαρή γραμμή, οι γυναικείες φιγούρες του χαρακτηρίζονται από επιβλητικές πόζες ή κινήσεις. Με επιρροές από τον κόσμο του τιτάνα της φανταστικής λογοτεχνίας τρόμου H.P. Lovecraft και με το ιαπωνικό στοιχείο παρόν στην τέχνη του, ο Παύλος δημιουργεί digital πλάσματα που θα μπορούσαν σίγουρα να φιγουράρουν ως χαρακτήρες στο σύμπαν κάποιου animation.

Το manga στοιχείο υπήρχε στην τέχνη του από τότε που ήταν μικρός, όμως, σιγά-σιγά, εξελίχθηκε, αντλώντας έμπνευση από διάφορα είδη και ερεθίσματα. Οι σιλουέτες που δημιουργεί σήμερα, με τα λεπτά τους άκρα, τα μυτερά νύχια και τα παραμορφωμένα πρόσωπα, μοιάζουν στ' αλήθεια με χαρακτήρες που έρχονται από κάποιο σκοτεινό φανταστικό σύμπαν της λογοτεχνίας ή της gaming βιομηχανίας.  

«Απ’ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντα μου άρεσε να δημιουργώ. Στο νηπιαγωγείο, για παράδειγμα, ήμουν το παιδί που κλασικά θα ζωγράφιζε έναν stickman κι ένα σπίτι με τις πιο απλές πινελιές» λέει. «Αργότερα, στο δημοτικό, άρχισα να φτιάχνω κόμικς και σχέδια σε κάθε λευκή επιφάνεια των μαθητικών μου βιβλίων, με αποτέλεσμα να μου κάνουν συνεχώς παρατηρήσεις οι δάσκαλοι επειδή δεν παρακολουθούσα στο μάθημα. Τα πρώτα μου σχέδια εκεί ήταν κυρίως super heroes και τέρατα. 

Το όνειρό μου είναι να δουλέψω για μια μεγάλη εταιρεία gaming ή animation. Η gaming βιομηχανία είναι πολύ ισχυρή και πλέον μεγαλύτερη από ποτέ, ταυτόχρονα όμως υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός.

Οι γονείς μου είχαν διακρίνει το ταλέντο μου και με είχαν ρωτήσει αν θα ήθελα να πάω σε σχολή σχεδίου. Ήταν υπέροχη ιδέα και ξεκίνησα το 1998. Ήμουν 8 ετών. Από τότε το σχέδιο έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου. Όσον αφορά την καλλιτεχνική μου έκφραση, προήλθε από anime, κόμικς και games της γενιάς μου». Η αγάπη του για τα manga ήταν αυτή που τον έκανε να αφοσιωθεί περισσότερο σε αυτά, μετά τα πρώτα του βήματα στο σχέδιο, στη σχολή του. 

Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι πως το να κάνεις freelance πάνω στο καλλιτεχνικό κομμάτι είναι μια διαδικασία δύσκολη, που θέλει απόλυτη αφοσίωση και συνεχή επικοινωνία με το κοινό. Ποσό μάλλον αν θες αυτό να γίνει η μόνιμη εργασία σου.

«Μπορώ να πω ότι είχα μάθει τις βασικές τεχνικές στη σχολή και έπειτα άρχισα να το δουλεύω μονός μου» συνεχίζει. «Το 2006 μου τράβηξε πολύ το ενδιαφέρον η τέχνη των manga, συγκεκριμένα όταν ένας καθηγητής μου παρουσίασε δημιουργίες του που σχετίζονταν με αυτό το κομμάτι. Εφόσον δεν είχα κατά νου κάποια σχολή που να ασχολούνταν με την τέχνη των manga, προμηθεύτηκα διάφορα βιβλία και manga, από τα οποία ξεκίνησα τη μελέτη μου. Σιγά-σιγά, με την πάροδο του χρόνου, το στυλ μου εξελίχθηκε, έχοντας δεχτεί διάφορες επιρροές».

Ποιοι είναι οι φανταστικοί κόσμοι από τους οποίους αντλεί την έμπνευσή του; Με το σύμπαν των manga και την ιαπωνική τέχνη να σαρώνει σε όλο τον κόσμο, όπως και στην Ελλάδα, ήταν αναπόφευκτο να επηρεαστεί από τα στοιχεία του. «Οι κυριότερες επιρροές μου προέρχονται από τα κείμενα του H.P. Lovecraft. Μπαίνεις στον κόσμο του και σε κάνει να δημιουργείς πρωτόγνωρες εικόνες. Επίσης, με έχουν επηρεάσει πολλοί Ιάπωνες καλλιτέχνες, όπως ο Yamamoto Takato με τους απίστευτα εντυπωσιακούς πίνακες που δημιουργεί, οι οποίοι θυμίζουν έναν πολύ διεστραμμένο εφιάλτη. Φυσικά, δεν μπορώ να παραλείψω τα video games και συγκεκριμένα τα "Dark Souls" και "Bloodborne", που έκαναν τη φαντασία μου να αγγίξει νέα επίπεδα» συνεχίζει, πριν ορίσει τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις χρωματιστές σιλουέτες που δημιουργεί.

«Είναι αυθόρμητες φόρμες που προσπαθώ να έχουν όσο γίνεται περισσότερο flow και καθαρή γραμμή. Η πλειοψηφία των digital σχεδίων μου είναι γυναικείες φιγούρες, λόγω του θαυμασμού μου προς το γυναίκειο σώμα. Επίσης, χρησιμοποιώ το iPad Pro ως μέσο και το 90% των digital σχεδίων μου γίνονται στο Procreate. Μέσα στη μέρα μπορεί να δημιουργήσω από δύο έως πέντε ολοκληρωμένα σχέδια. Αρχικά κάνω ζέσταμα σε χαρτί, φτιάχνοντας προσωπογραφίες και μικρές σιλουέτες. Ο χρόνος που παίρνει κάθε δουλειά εξαρτάται από το θέμα και από το στυλ που θα χρησιμοποιήσω». 

Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter

Ποια είναι η πραγματικότητα, από επαγγελματικής πλευράς, για έναν freelance νεαρό καλλιτέχνη που θα ήθελε να βιοποριστεί στον συγκεκριμένο τομέα; «Η αλήθεια είναι πως το να κάνεις freelance πάνω στο καλλιτεχνικό κομμάτι είναι μια διαδικασία δύσκολη, που θέλει απόλυτη αφοσίωση και συνεχή επικοινωνία με το κοινό. Ποσό μάλλον αν θες αυτό να γίνει η μόνιμη εργασία σου. Σιγουρά θα χρειαστεί να έχεις διεθνές κοινό. Είναι πολύ καλό να πηγαίνει κανείς σε εκθέσεις και σχετικά events ώστε να υπάρχει περισσότερη επικοινωνία και γνωριμίες με άλλους καλλιτέχνες» λέει.

Σήμερα, το κύμα νέων καλλιτεχνών στην Ελλάδα, που δημιουργούν και αναδεικνύουν τη δουλειά τους πάνω στα κόμικς, τα manga και γενικότερα τις digital δημιουργίες, είναι μεγάλο. Όταν τον ρωτάω για τα ταλέντα που υπάρχουν στην Ελλάδα, λέει: «Φυσικά και υπάρχουν, έχουν κάνει πολύ αξιόλογες δουλειές που δείχνουν ότι ζουν γι' αυτό. Σημασία έχει να προωθήσουν τη δουλειά τους όσο περισσότερο γίνεται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε από το Instagram, είτε από το YouTube, είτε και από το TikTok ακόμα».

Ποιοι είναι, τέλος, οι στόχοι του για το μέλλον; «Προς το παρόν, προσπαθώ να δημιουργήσω ένα artbook που θα είναι αφιερωμένο μόνο στα πιο σκοτεινά σχέδιά μου, τα οποία είναι εξ ολοκλήρου σχεδιασμένα με στιλό. Το όνειρό μου είναι να δουλέψω για μια μεγάλη εταιρεία gaming ή animation. Η gaming βιομηχανία είναι πολύ ισχυρή και πλέον μεγαλύτερη από ποτέ, ταυτόχρονα όμως υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός. Η πρότασή μου σε όσους καλλιτέχνες θέλουν να ασχοληθούν με αυτό είναι να δημιουργήσουν ένα δυνατό portfolio και να στέλνουν δουλειές τους σε διάφορες εταιρείες του χώρου». 

Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter

Instagram: @paul_stavroulakis

Facebook: paul stavroulaks art

Tik Tok: paulstavroulakis

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR