Οι χρωματιστές φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter

Οι χρωματιστές φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν βγαλμένες απ’ την κόλαση

0

Είναι δύσκολο να προσδιορίσεις αυτό που σε τραβάει αμέσως στις δημιουργίες του νεαρού artist Παύλου Σταυρουλάκη. Χρωματιστές, πάνω σε λιτό φόντο και με καθαρή γραμμή, οι γυναικείες φιγούρες του χαρακτηρίζονται από επιβλητικές πόζες ή κινήσεις. Με επιρροές από τον κόσμο του τιτάνα της φανταστικής λογοτεχνίας τρόμου H.P. Lovecraft και με το ιαπωνικό στοιχείο παρόν στην τέχνη του, ο Παύλος δημιουργεί digital πλάσματα που θα μπορούσαν σίγουρα να φιγουράρουν ως χαρακτήρες στο σύμπαν κάποιου animation.

Το manga στοιχείο υπήρχε στην τέχνη του από τότε που ήταν μικρός, όμως, σιγά-σιγά, εξελίχθηκε, αντλώντας έμπνευση από διάφορα είδη και ερεθίσματα. Οι σιλουέτες που δημιουργεί σήμερα, με τα λεπτά τους άκρα, τα μυτερά νύχια και τα παραμορφωμένα πρόσωπα, μοιάζουν στ' αλήθεια με χαρακτήρες που έρχονται από κάποιο σκοτεινό φανταστικό σύμπαν της λογοτεχνίας ή της gaming βιομηχανίας.  

«Απ’ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντα μου άρεσε να δημιουργώ. Στο νηπιαγωγείο, για παράδειγμα, ήμουν το παιδί που κλασικά θα ζωγράφιζε έναν stickman κι ένα σπίτι με τις πιο απλές πινελιές» λέει. «Αργότερα, στο δημοτικό, άρχισα να φτιάχνω κόμικς και σχέδια σε κάθε λευκή επιφάνεια των μαθητικών μου βιβλίων, με αποτέλεσμα να μου κάνουν συνεχώς παρατηρήσεις οι δάσκαλοι επειδή δεν παρακολουθούσα στο μάθημα. Τα πρώτα μου σχέδια εκεί ήταν κυρίως super heroes και τέρατα. 

Το όνειρό μου είναι να δουλέψω για μια μεγάλη εταιρεία gaming ή animation. Η gaming βιομηχανία είναι πολύ ισχυρή και πλέον μεγαλύτερη από ποτέ, ταυτόχρονα όμως υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός.

Οι γονείς μου είχαν διακρίνει το ταλέντο μου και με είχαν ρωτήσει αν θα ήθελα να πάω σε σχολή σχεδίου. Ήταν υπέροχη ιδέα και ξεκίνησα το 1998. Ήμουν 8 ετών. Από τότε το σχέδιο έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου. Όσον αφορά την καλλιτεχνική μου έκφραση, προήλθε από anime, κόμικς και games της γενιάς μου». Η αγάπη του για τα manga ήταν αυτή που τον έκανε να αφοσιωθεί περισσότερο σε αυτά, μετά τα πρώτα του βήματα στο σχέδιο, στη σχολή του. 

Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι πως το να κάνεις freelance πάνω στο καλλιτεχνικό κομμάτι είναι μια διαδικασία δύσκολη, που θέλει απόλυτη αφοσίωση και συνεχή επικοινωνία με το κοινό. Ποσό μάλλον αν θες αυτό να γίνει η μόνιμη εργασία σου.

«Μπορώ να πω ότι είχα μάθει τις βασικές τεχνικές στη σχολή και έπειτα άρχισα να το δουλεύω μονός μου» συνεχίζει. «Το 2006 μου τράβηξε πολύ το ενδιαφέρον η τέχνη των manga, συγκεκριμένα όταν ένας καθηγητής μου παρουσίασε δημιουργίες του που σχετίζονταν με αυτό το κομμάτι. Εφόσον δεν είχα κατά νου κάποια σχολή που να ασχολούνταν με την τέχνη των manga, προμηθεύτηκα διάφορα βιβλία και manga, από τα οποία ξεκίνησα τη μελέτη μου. Σιγά-σιγά, με την πάροδο του χρόνου, το στυλ μου εξελίχθηκε, έχοντας δεχτεί διάφορες επιρροές».

Ποιοι είναι οι φανταστικοί κόσμοι από τους οποίους αντλεί την έμπνευσή του; Με το σύμπαν των manga και την ιαπωνική τέχνη να σαρώνει σε όλο τον κόσμο, όπως και στην Ελλάδα, ήταν αναπόφευκτο να επηρεαστεί από τα στοιχεία του. «Οι κυριότερες επιρροές μου προέρχονται από τα κείμενα του H.P. Lovecraft. Μπαίνεις στον κόσμο του και σε κάνει να δημιουργείς πρωτόγνωρες εικόνες. Επίσης, με έχουν επηρεάσει πολλοί Ιάπωνες καλλιτέχνες, όπως ο Yamamoto Takato με τους απίστευτα εντυπωσιακούς πίνακες που δημιουργεί, οι οποίοι θυμίζουν έναν πολύ διεστραμμένο εφιάλτη. Φυσικά, δεν μπορώ να παραλείψω τα video games και συγκεκριμένα τα "Dark Souls" και "Bloodborne", που έκαναν τη φαντασία μου να αγγίξει νέα επίπεδα» συνεχίζει, πριν ορίσει τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις χρωματιστές σιλουέτες που δημιουργεί.

«Είναι αυθόρμητες φόρμες που προσπαθώ να έχουν όσο γίνεται περισσότερο flow και καθαρή γραμμή. Η πλειοψηφία των digital σχεδίων μου είναι γυναικείες φιγούρες, λόγω του θαυμασμού μου προς το γυναίκειο σώμα. Επίσης, χρησιμοποιώ το iPad Pro ως μέσο και το 90% των digital σχεδίων μου γίνονται στο Procreate. Μέσα στη μέρα μπορεί να δημιουργήσω από δύο έως πέντε ολοκληρωμένα σχέδια. Αρχικά κάνω ζέσταμα σε χαρτί, φτιάχνοντας προσωπογραφίες και μικρές σιλουέτες. Ο χρόνος που παίρνει κάθε δουλειά εξαρτάται από το θέμα και από το στυλ που θα χρησιμοποιήσω». 

Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter

Ποια είναι η πραγματικότητα, από επαγγελματικής πλευράς, για έναν freelance νεαρό καλλιτέχνη που θα ήθελε να βιοποριστεί στον συγκεκριμένο τομέα; «Η αλήθεια είναι πως το να κάνεις freelance πάνω στο καλλιτεχνικό κομμάτι είναι μια διαδικασία δύσκολη, που θέλει απόλυτη αφοσίωση και συνεχή επικοινωνία με το κοινό. Ποσό μάλλον αν θες αυτό να γίνει η μόνιμη εργασία σου. Σιγουρά θα χρειαστεί να έχεις διεθνές κοινό. Είναι πολύ καλό να πηγαίνει κανείς σε εκθέσεις και σχετικά events ώστε να υπάρχει περισσότερη επικοινωνία και γνωριμίες με άλλους καλλιτέχνες» λέει.

Σήμερα, το κύμα νέων καλλιτεχνών στην Ελλάδα, που δημιουργούν και αναδεικνύουν τη δουλειά τους πάνω στα κόμικς, τα manga και γενικότερα τις digital δημιουργίες, είναι μεγάλο. Όταν τον ρωτάω για τα ταλέντα που υπάρχουν στην Ελλάδα, λέει: «Φυσικά και υπάρχουν, έχουν κάνει πολύ αξιόλογες δουλειές που δείχνουν ότι ζουν γι' αυτό. Σημασία έχει να προωθήσουν τη δουλειά τους όσο περισσότερο γίνεται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε από το Instagram, είτε από το YouTube, είτε και από το TikTok ακόμα».

Ποιοι είναι, τέλος, οι στόχοι του για το μέλλον; «Προς το παρόν, προσπαθώ να δημιουργήσω ένα artbook που θα είναι αφιερωμένο μόνο στα πιο σκοτεινά σχέδιά μου, τα οποία είναι εξ ολοκλήρου σχεδιασμένα με στιλό. Το όνειρό μου είναι να δουλέψω για μια μεγάλη εταιρεία gaming ή animation. Η gaming βιομηχανία είναι πολύ ισχυρή και πλέον μεγαλύτερη από ποτέ, ταυτόχρονα όμως υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός. Η πρότασή μου σε όσους καλλιτέχνες θέλουν να ασχοληθούν με αυτό είναι να δημιουργήσουν ένα δυνατό portfolio και να στέλνουν δουλειές τους σε διάφορες εταιρείες του χώρου». 

Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter

Instagram: @paul_stavroulakis

Facebook: paul stavroulaks art

Tik Tok: paulstavroulakis

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

Καθώς η νέα ελληνική αρχιτεκτονική αναζητά τρόπους να συνδυάσει τη νοηματική πυκνότητα με τον χωρικό στοχασμό, το γραφείο Façade ξεχωρίζει για την ακρίβεια, τη θεωρητική συνέπεια και τη βαθιά σύνδεση με το τοπίο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
 Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

ADM 2025: The Urban Issue / Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

Πώς η λαϊκή αρχιτεκτονική της Τήνου, δύο άγριες μουριές και οι «Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη» του Χατζιδάκι συναντιούνται σε μια σύγχρονη κατοικία.
ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΑΛΙΑΝΗ ΤΩΝ CREATIVE ARCHITECTS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΗΣ ΓΕΡΟΛΥΜΠΟΣ
Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

ADM 2025: The Urban Issue / Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

Το αρχιτεκτονικό γραφείο The KS Project, με ιδρύτρια την Κωνσταντίνα Συνγκιρίδη, απαντά στην πρόκληση της σύγχρονης αρχιτεκτονικής να ισορροπήσει ανάμεσα στην πίεση της τουριστικής ανάπτυξης και την ανάγκη για ουσιαστικό σχεδιασμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR / 3D VISUALIZATION: MARIA NEFELI PACHTA
Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

ADM 2025: The Urban Issue / Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

Με έδρα την Κρήτη και έργα που καλύπτουν την κλίμακα από την κατοικία έως τη δημόσια ανάπλαση, το αρχιτεκτονικό γραφείο Lefteris Tsikandilakis + Architects οικοδομεί ένα πλούσιο και συνθετικό αρχιτεκτονικό ιδίωμα, σε διαρκή διάλογο με τον τόπο, το φως και τον πολιτισμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

ADM 2025: The Urban Issue / Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

Τρεις πόλεις. Τρία παράθυρα προς το νερό. Κάθε ξενοδοχείο των WOBI - STYLIANIDIS HATZIΥIANNAKIS ARCHITECTS είναι και μια μικρή χειρονομία συνάντησης ανάμεσα στον ξένο και τον τόπο, στον κάτοικο και τον επισκέπτη, στον άνθρωπο και το περιβάλλον του.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στην κλίμακα της πόλης

ADM 2025: The Urban Issue / Αρχιτεκτονική στην κλίμακα της πόλης

Για το γραφείο micromega, η αρχιτεκτονική είναι ο τρόπος με τον οποίο η πόλη σκέφτεται τον εαυτό της. Το γραφείο των Αλέξανδρου Ζώμα και Μάρας Παπαβασιλείου προσεγγίζει το κτίριο ως πιθανότητα για να ανασχεδιαστεί η σχέση του ατόμου με τον δημόσιο χώρο, τη μνήμη και τις μικρο-κλίμακες της καθημερινής ζωής.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Boutique αισθητική με διεθνές βλέμμα

ADM 2025: The Urban Issue / Boutique αισθητική με διεθνές βλέμμα

Το Studio Bonarchi, ένα boutique γραφείο interior design με έδρα την Αθήνα, ιδρύθηκε από τον Βαγγέλη Μπόνιο με σκοπό να διερευνήσει, με συνέπεια και τόλμη, τη βαθύτερη ουσία της ομορφιάς μέσα στον χώρο. Με οδηγό την υλικότητα, την αντίθεση, το φως και τη σύνθεση, δημιουργεί κόσμους διακριτικής πολυτέλειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Στο Sunset Groves, η Αθήνα οραματίζεται το μέλλον της αστικής συνύπαρξης

ADM 2025: The Urban Issue / Στο Sunset Groves, η Αθήνα οραματίζεται το μέλλον της αστικής συνύπαρξης

Το Sunset Groves, ένα συγκρότημα κατοικιών και μεικτής χρήσης που σχεδιάστηκε από το αρχιτεκτονικό γραφείο A&M Architects σε συνεργασία με το Petras Architecture, προτείνει ένα διαφορετικό αφήγημα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Γιώργος Τσολάκης: «Ο χώρος-κλειδί μιας πόλης είναι τα πεζοδρόμιά της»

ADM 2025: The Urban Issue / Γιώργος Τσολάκης: «Ο χώρος-κλειδί μιας πόλης είναι τα πεζοδρόμιά της»

"Μεγαλύτερη σημασία έχει να είναι μια πόλη ζωντανή παρά όμορφη": Ο γνωστός αρχιτέκτονας μιλά για την πόλη όχι ως μια απλή κατασκευή, αλλά ως έναν ζωντανό οργανισμό που οφείλει να λειτουργεί για όλους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι στα Εξάρχεια με έναν extreme πίνακα για καλωσόρισμα

Design / Ένα σπίτι όπου «welcome» σου λέει ένας καθόλου σοβαροφανής πίνακας

Όλα ξεκίνησαν με έναν μπουφέ που δεν ήταν καν προς πώληση. Η Τζάσμιν τον διεκδίκησε με πείσμα και τελικά τον απέκτησε. Από τότε, έβαλε στόχο να προσθέτει κάθε χρόνο ένα διαχρονικό κομμάτι design στη συλλογή της. Και τα κατάφερε.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ