Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες!

Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
0
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Μας ενδιαφέρει η δουλειά μας να είναι επιδραστική, να προκαλεί αισθητικό debate, ειδικά όταν αφορά εφαρμογές εξωτερικού χώρου όπως αφίσες στο μετρό ή τις στάσεις λεωφορείων... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Πρέπει να είσαι «εξωγήινος» σε ό,τι αφορά την Αθήνα ή να μην έχεις διόλου παρατηρητικότητα για να μην έχεις προσέξει κάποια δουλειά τους. Οι This is Amateur έχουν υπάρξει μία από τις πιο επιδραστικές γραφιστικές ομάδες της πόλης, με πολύ χαρακτηριστικό και προσωπικό «βλέμμα», στυλ και γραμμές. Έχουν αναλάβει, κατά καιρούς, πρότζεκτ που αφορούν από μεγάλους πολιτιστικούς φορείς (Φεστιβάλ Αθηνών, Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Γαλλικό Ινστιτούτο, Μουσείο Μπενάκη) μέχρι πολυχώρους και clubs (six d.o.g.s, Pixi) και από το Athens Pride μέχρι καταλόγους, websites και σχεδιασμό προϊόντων, ενώ, φυσικά, ο ένας εκ των τριών της ομάδας έχει ιδιαίτερη σχέση με τη LiFO - μιλώ για τον πάλαι ποτέ art director μας, τον Στάθη Μητρόπουλο. Μαζί με τον Θοδωρή Δημητρόπουλο και την Em Kei, μετά από 5 χρόνια κοινής πορείας, αποφάσισαν ξαφνικά να αλλάξουν όνομα, site και προσανατολισμό (;), και μας επανασυστήνονται ως «this is that»! Το πώς, το γιατί και το προς τα πού το πάνε, ζήτησα να μου το πουν οι ίδιοι, σε ένα small talk που είχα μαζί τους.

Βρίσκουμε κιτς τα συντριβάνια στο Σύνταγμα που αλλάζουν χρώματα, τα μόνιμα τοποθετημένα (χειμώνα-καλοκαίρι) χριστουγεννιάτικα στολίδια στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, τις γιγαντοαφίσες του τηλεοπτικού σταθμού Έψιλον με το τερατώδες photoshop (ειδικά της Ναταλίας Γερμανού).

— Γίνατε γνωστοί με τη δουλειά σας ως «This is Amateur». Γιατί αποφασίσατε να προχωρήσετε σε re-launch, με νέο όνομα, ενός ήδη πετυχημένου brand name;

Ξεκινήσαμε πριν από πέντε χρόνια, με το όνομα «Τhis is Amateur», ως μια δημιουργική ομάδα που η δουλειά της, εκτός από την οπτική επικοινωνία, τη γραφιστική και τα εικαστικά, περιλάμβανε τα μουσικά events/parties και τη μουσική παραγωγή. Στην πορεία όμως οι δυο δραστηριότητες εξελιχθήκαν αυτόνομα και νιώσαμε πως το οπτικό κομμάτι έπρεπε να επικοινωνηθεί με ξεκάθαρο τρόπο. Η σύσταση της εταιρείας μας άλλαξε πάνω σε αυτή την κατεύθυνση και ακολούθως το όνομα της ομάδας. Με το «this is that» θέλουμε να δηλώσουμε μια νέα, ξεκάθαρη παρουσία ως design studio. Το ίδιο το όνομα θέλαμε να έχει αναφορά στο πρώτο ξεκίνημα μας, ταυτόχρονα όμως να σηματοδοτήσει τη νέα εποχή.

— Η νέα σας εποχή, ως «this is that» πλέον, περιλαμβάνει αλλαγές στον τρόπο δουλειάς, το κόνσεπτ και την αισθητική σας;

Σίγουρα μετά από πέντε χρόνια αισθανόμαστε πολύ πιο ώριμοι, δεμένοι και δυνατοί ως ομάδα. Αυτό αφορά όλα τα δημιουργικά στάδια ενός πρότζεκτ, καθώς και τον καθαρά επιχειρηματικό και διαδικαστικό τρόπο λειτουργίας του γραφείου. Η αισθητική μας εξελίσσεται παράλληλα. Αν κάτι παραμένει σταθερό είναι η αγάπη μας για το καινούριο, το απρόβλεπτο, το τυχαίο, το λάθος που μπορεί να προκύψει τελικά σωστό. Προσπαθούμε να μη βολευόμαστε στις πεπατημένες μας και να δημιουργούμε σε μονοπάτια που δεν έχουμε δοκιμάσει. Αυτό που μας εξελίσσει είναι το να ξαφνιάζουμε οι ίδιοι τους εαυτούς μας.

Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Από τον χώρο που στεγάζει τη δημιουργική ομάδα «this is that»... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

— Σε έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς χώρους, όπως αυτός των graphic arts, η δουλειά σας έχει καταφέρει να είναι αναγνωρίσιμη. Ποια στοιχεία της τέχνης σας θεωρείτε ότι σας κάνουν να ξεχωρίζετε;

Πραγματικά δεν ξέρουμε τι είναι αυτό που συνδέει τις τελείες. Υποθέτουμε πως οι επιλογές μας, είτε αυθόρμητες είτε αποτέλεσμα πολλής σκέψης, προκύπτουν από μια ενστικτώδη αγάπη για το απροσδόκητο χρώμα, τη δυνατή τυπογραφία και τους τολμηρούς συνδυασμούς στοιχείων. Μας ενδιαφέρει η δουλειά μας να είναι επιδραστική, να προκαλεί αισθητικό debate, ειδικά όταν αφορά εφαρμογές εξωτερικού χώρου όπως αφίσες στο μετρό ή τις στάσεις λεωφορείων.

— Η γραφιστική τέχνη έχει αναρίθμητες εφαρμογές. Εσείς, ως ομάδα, ξεχωρίζετε τους τομείς στους οποίους εξειδικεύεται ο καθένας ή η φάση είναι πάντα team work;

Πάντα ξεκινάμε να δουλεύουμε ως ομάδα. Αναλύουμε το brief ώστε να κατανοήσουμε σε βάθος το αντικείμενο και προτείνουμε πιθανές λύσεις. Ο καθένας μας οπτικοποιεί σε προσχέδια τις ιδέες του, από τις οποίες επιλέγουμε τα επικρατέστερες. Τελειοποιούμε όλοι μαζί τις προτάσεις που θα παρουσιάσουμε στον πελάτη και ανάλογα με την επιλογή του, αναλαμβάνει ένας ή περισσότεροι την ολοκλήρωση του πρότζεκτ. Σε κάθε στάδιο υλοποίησης συμβουλευόμαστε ο ένας τον άλλο. Αυτό είναι και το πιο ωφέλιμο στο να δουλεύει κάποιος ομαδικά.

— Πλακώνεστε συχνά για δημιουργικές διαφωνίες; Δώστε μου κάποιο παράδειγμα ασυμφωνίας.

Οι διαφωνίες είναι ίσως το πιο δημιουργικό και ενδιαφέρον κομμάτι τις δουλειάς μας. Όσο και να αποτελούμε ομάδα, είμαστε διαφορετικοί και αυτό προκαλεί διαφωνίες που οδηγούν σε ουσιαστική αιτιολόγηση και ανάλυση της κάθε περίπτωσης. Γενικά λειτουργούμε συμπληρωματικά, γνωρίζοντας τα προτερήματα και τις αδυναμίες του καθενός μας. Συνήθως διαφωνούμε στο κατά πόσο είναι έτοιμος ο πελάτης για κάτι ρηξικέλευθο ή αν θα πρέπει να παρουσιάσουμε κάτι που να του είναι πιο οικείο και αναμενόμενο.

Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Στάθης Μητρόπουλος & Θοδωρής Δημητρόπουλος... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

— Τι είναι κιτς στη σημερινή Αθήνα; Πείτε μου 2-3 πράγματα που θεωρείτε συγκλονιστικά κακόγουστα - αλλά σας προξενούν ενδιαφέρον.

Ακαλαίσθητη στην Αθήνα είναι η μεγαλομανία, η νοοτροπία του να βάζω μεγάλο το logo μου, τεράστια την ταμπέλα μου, να βγάζει μάτι το τηλέφωνό στο φορτηγό. Πιστεύουμε πως πολλοί επιχειρηματίες υποτιμούν την αισθητική του κόσμου. Επίσης, υπάρχει μεγάλος μιμητισμός. Ο ένας αντιγράφει τον άλλο και όλοι μαζί μόδες από το εξωτερικό. Για παράδειγμα, όλα τα νέα μπεργκεράδικα έχουν μαύρους τοίχους και παλαιωμένο ξύλο.

Πιο συγκεκριμένα, βρίσκουμε κιτς (που όμως λατρεύουμε, με μία δόση διαστροφής) τα συντριβάνια στο Σύνταγμα που αλλάζουν χρώματα, τα μόνιμα τοποθετημένα (χειμώνα-καλοκαίρι) χριστουγεννιάτικα στολίδια στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, τις γιγαντοαφίσες του τηλεοπτικού σταθμού Έψιλον με το τερατώδες photoshop (ειδικά της Ναταλίας Γερμανού) και την πινακίδα «Athinas Tools» ακριβώς απέναντι από το γραφείο μας. Πρόκειται για μια εκτύπωση φωτογραφίας σε μουσαμά της ταμπέλας του προϋπάρχοντος καταστήματος, που ήταν παπουτσάδικο. Έχουν ενθέσει, δίπλα από κάτι φανταστικές, μοδάτες '70s φιγούρες, αλυσοπρίονα, γεννήτριες και ηλεκτρικά τρυπάνια!

— Εκτός από «πρωινοί» επαγγελματίες, είστε και γνωστά party animals. Ποιες εικόνες της αθηναϊκής νύχτας σας εμπνέουν;

Η αθηναϊκή νύχτα είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και έντονες στην Ευρώπη. Αν και, μεγαλώνοντας, δεν ξενυχτάμε όσο παλιότερα, μας εμπνέουν οι άνθρωποι με εκκεντρικό στιλ, τα πάρτι σε απροσδόκητους χώρους και το ξημέρωμα.

— Στάθη, στείλε μας κάτι, ένα γραφιστικό, μια ζωγραφιά, οτιδήποτε, for old times’ sake!

Σας στέλνουμε με πολλή αγάπη τη μεταξοτυπία που τυπώσαμε ειδικά για το launching του νέου μας site www.thisisthat.gr:

Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter

Προηγούμενες δουλειές τους

 

Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter

Info

Το δημιουργικό γραφείο «this is that» βρίσκεται στην οδό Πρωτογένους 6, στου Ψυρρή.

www.thisisthat.gr

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ώρα για Comicdom CΟΝ 2025 / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Design / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικς στην Ελλάδα επιστρέφει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, από 16 έως 18 Μαΐου, φιλοξενώντας 180 Έλληνες και ξένους καταξιωμένους δημιουργούς. Δείτε όλα τα highlights του φετινού προγράμματος.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ