Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο

Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
0

[Από την περιγραφή του MoMA]

O Dante Ferretti είναι designer του σινεμά από το 1969 σε περισσότερες από 75 ταινίες και παραγωγές της όπερα. Έχει επίσης δουλέψει στην τηλεόραση, στη μόδα, σε φεστιβάλ. Έχει συνεργαστεί με κινηματογραφιστές όπως τον Pier Paolo Pasolini, Federico Fellini, με τον Martin Scorsese. Έχει κερδίσει τρία Όσκαρ, τρία BAFTA και αρκετά David Di Donatello. Ο Ferretti εργάζεται στα παραδοσιακά σετ της μεγάλης κλίμακας που πλέον έχουν αντικατασταθεί από γραφικά υπολογιστή.

 

Ο Ferretti περιγράφει το ρόλο του ως εξής: «κατασκευάζω έναν χώρο όπου μπορεί να γίνει η αφήγηση». Για κάθε πρότζεκτ συλλαμβάνει ένα χώρο που έχει στόχο να εμπνεύσει τον σκηνοθέτη και να αποκρυσταλλώσει την αισθητική και τον χαρακτήρα της ταινίας.

Η έκθεση είναι ανεπτυγμένη σε δύο επίπεδα: στο ισόγειο του MoMA βρίσκονται τα σκίτσα, τα κατασκευαστικά σχέδια και οι μακέτες. Στον κάτω όροφο, μετά από μια κυλιόμενη σκάλα που οδηγεί σε έναν πιο σκοτεινό χώρο, σε έναν λαβύρινθο από οθόνες προβάλλονται σε λούπες σκηνές από ταινίες με σκηνικά του Ferretti. Στο βάθος, δύο αίθουσες προβάλλουν ταινίες του.

Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
O Dante Ferretti, φωτογραφία από την είσοδο της έκθεσης
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
H μακέτα της "Black Cove" από την ταινία "Cold Mountain"
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
H μακέτα της "Black Cove" από την ταινία "Cold Mountain"

Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Kάτοψη σετ από την ταινία "Hugo"

Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
To ρολόι της ταινίας "Hugo"

Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Πάνω: το εσωτερικό της Φάλαινας, "The Adventures of Baron Munchausen", κάτω: παραλία, "Sweeny Todd"
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Μια μακέτα από την ταινία "Gangs of New York"
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Μια μακέτα από την ταινία "Gangs of New York"
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Οι φαλλικής μορφής πολυέλαιοι από το Salò του Παζολίνι, ή «the 120 Days of Sodom» (1976), κατασκευασμένοι από fiberglass
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Προς τον κάτω όροφο
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter

  

Ο κόσμοι του Dante Ferretti: Design και κατασκευή για τον κινηματογράφο Facebook Twitter
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ