Το νέο Εθνικό Στάδιο της Ιαπωνίας που σχεδίασε ο Κένγκο Κούμα δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικό

Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
0

Στάδιο με ύφος Ιαπωνίας, που δένει αρμονικά με το γύρω δάσος Meiji Shrine, είναι το νέο Εθνικό Στάδιο της χώρας που σχεδίασε ο Κένγκο Κούμα και ενσωματώνει στην κατασκευή του το ιαπωνικό στιλ με πολύπλευρες «μαρκίζες».

Οι μαρκίζες είναι ένα συστατικό της παραδοσιακής ιαπωνικής αρχιτεκτονικής, μια καθιερωμένη δομή που βασίζεται στο ιαπωνικό κλίμα. Συμβάλλουν στη δημιουργία φιλικής προς το περιβάλλον αρχιτεκτονικής εμποδίζοντας το φως του ήλιου και φέρνοντας ένα ευχάριστο αεράκι στα περίπτερα. Οι παγόδες έχουν ως χαρακτηριστικό της κατασκευής τους τις μαρκίζες.

Επιπλέον, για να συνδυαστεί με το πλούσιο πράσινο του Εξωτερικού Κήπου του Meiji Shrine, το ύψος του σταδίου ελαχιστοποιείται και οι μαρκίζες είναι κατάφυτες με γηγενή είδη φυτών. Η μεγάλη, επίπεδη οροφή έχει πρόβολο, αποτελούμενο από πλαίσια, μήκους περίπου 60 μέτρων, από ξύλο και χάλυβα. Αυτό το γήπεδο παγκόσμιας κλάσης συνδυάζει την ιαπωνική παράδοση, τη φροντίδα για το κλίμα και την τεχνολογία.

Οι μεγάλες μαρκίζες του ανέμου, όπως αποκαλούνται, βελτιώνουν το θερμικό περιβάλλον των περιπτέρων αξιοποιώντας αποτελεσματικά τον εποχικό άνεμο, ενώ μειώνoυν τη θερμότητα και την υγρασία από το εσωτερικό του σταδίου.

Οι μεγάλες μαρκίζες του ανέμου, όπως αποκαλούνται, βελτιώνουν το θερμικό περιβάλλον των περιπτέρων αξιοποιώντας αποτελεσματικά τον εποχικό άνεμο, ενώ μειώνουν τη θερμότητα και την υγρασία από το εσωτερικό του σταδίου.

Η απόσταση μεταξύ των πλεγμάτων στις μαρκίζες ποικίλλει ανάλογα με την κατεύθυνση του κτιρίου. Η νότια-νοτιοανατολική πλευρά είναι στενότερη για να συλλάβει το καλοκαιρινό αεράκι και να το κατευθύνει στα περίπτερα, ενώ η βόρεια πλευρά είναι ευρύτερη για να εκτρέψει τον άνεμο τον χειμώνα και να την κατευθύνει μέσα στην οροφή.

Προκειμένου να επιτευχθεί ανώτερη ποιότητα και ανθεκτικότητα εντός της περιορισμένης περιόδου κατασκευής, η οροφή και οι βάσεις με πρόσοψη κατασκευάζονται από ένα απλό χαλύβδινο πλαίσιο, κατασκευασμένο από την ίδια δομή που επαναλαμβάνεται στην περιφερειακή κατεύθυνση.

Προκατασκευασμένα υλικά χρησιμοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό για τα θεμέλια και τα καθίσματα θεατών. Χρησιμοποιώντας μια μαλακή δομή απόσβεσης η κατασκευή απορροφά αποτελεσματικά τη σεισμική ενέργεια.

Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR