Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
0

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Η διάσπαση της κατοικίας σε ανεξάρτητους όγκους εμπνέεται από την παράδοση

Σε μια έντονη πλαγιά στο νησί της Αίγινας, η εξοχική αυτή κατοικία έχει σχεδιαστεί βάσει μιας σύγχρονης ερμηνείας των προτύπων της τοπικής αρχιτεκτονικής και ενός τρόπου ζωής που επικεντρώνεται στον εξωτερικό της χώρο.
Η διάσπαση της κατοικίας σε ανεξάρτητους όγκους εμπνέεται από την παράδοση και από την επιθυμία για άμεση συμβίωση με το φυσικό περιβάλλον, εφόσον η κίνηση από το ένα κτίριο στο άλλο απαιτεί τη μετάβαση από τον κλειστό χώρο στον ανοικτό, από το δομημένο στο φυσικό περιβάλλον, δημιουργώντας συνεχώς διαφορετικές ποιότητες διαβίωσης αλλά και ιδιωτικότητας.

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Στην ελληνική αρχιτεκτονική, ο εξωτερικός χώρος είναι εξίσου σημαντικός με τον εσωτερικό- ένας χώρος συνάθροισης, ανάπαυλας και αναψυχής
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter


Με βασική αρχή την ένταξη στο περιβάλλον, η κατοικία με υπόγειο και πισίνα σχεδιάστηκε σε 5 μικρά και ανεξάρτητα ισόγεια κτίσματα τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με μπετόν πέργκολες διαμορφώνοντας υπαίθριους χώρους σε διαφορετικά επίπεδα. Οι επισκέπτες συχνά μπαίνουν σε μία αυλή και από εκεί στους διαφόρους χώρους του σπιτιού. Βασική ποιότητα στην εξοχική κατοικία είναι η μετάβαση από τον ανοικτό χώρο στον υπαίθριο, στεγασμένο ή ημιστεγασμένο χώρο της ενδιάμεσης αυλής και μετά στους εσωτερικούς χώρους. Η πλαστικότητα και η διαμόρφωση του χώρου, εξωτερικού και εσωτερικού, κάνει τον επισκέπτη να νιώσει βολικά και οικεία. Στην ελληνική αρχιτεκτονική, ο εξωτερικός χώρος είναι εξίσου σημαντικός με τον εσωτερικό- ένας χώρος συνάθροισης, ανάπαυλας και αναψυχής.

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Η κατοικία με υπόγειο και πισίνα σχεδιάστηκε σε 5 μικρά και ανεξάρτητα ισόγεια κτίσματα τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με μπετόν πέργκολες
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter


Η διαμόρφωση του εξωτερικού χώρου σε διαφορετικά επίπεδα και η εκτεταμένη φύτευση εντάσσει το κτίριο στον χαρακτήρα της περιοχής, ενώ η χαμηλή διάταξη των όγκων δίνει την εντύπωση ότι το κτίριο χάνεται στο τοπίο χωρίς να διαταράσσει την οπτική ισορροπία. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται (εμφανές μπετόν, ξύλο, πέτρα) δίνουν στο κτίριο χρωματισμούς ανάλογους με του εδάφους και του γύρω περιβάλλοντος της περιοχής, ενώ η χρήση ξύλου στις πέργκολες και στις όψεις μειώνουν αισθητικά τον όγκο του κτιρίου.

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
O Tάσος Ζέππος και η Ελένη Γεωργιάδη

Ο Τάσος Ζέππος και η Ελένη Γεωργιάδη συνεργάζονται στενά από το 1981 και 20 χρόνια μετά, οι δύο αρχιτέκτονες δημιουργούν τη Zege architects. Η πολυετής εμπειρία της περιλαμβάνει ποικίλα έργα, ξενοδοχεία, γραφεία-καταστήματα, ιδιωτικές κατοικίες, εκθέσεις κα. Διεθνώς αναγνωρισμένη εταιρεία, έχει έντονη παρουσία με πληθώρα δημοσιευμένων έργων της σε Ευρώπη και Ασία (Ελλάδα, Τουρκία, Αίγυπτο, Ιταλία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Κορέα και Κίνα). Ορισμένα από τα έργα της που έχουν διακριθεί είναι: The Met hotel, Fresh Hotel, Αστέρας Βουλιαγμένης και πολλές ιδιωτικές κατοικίες.

 

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Astir Palace bungalows

 

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Εξοχική κατοικία στη Σίφνο

 

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Ξενοδοχείο και bungalows στον Σαρωνικό

 

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Κατοικία στα βόρεια προάστια
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Κατοικία στην Εκάλη
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Κατοικία στην Κηφισιά
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Κατοικία στο Ντράφι
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Ξενοδοχείο ΜΕΤ
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Ξενοδοχείο ΜΕΤ
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ