Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
0

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Η διάσπαση της κατοικίας σε ανεξάρτητους όγκους εμπνέεται από την παράδοση

Σε μια έντονη πλαγιά στο νησί της Αίγινας, η εξοχική αυτή κατοικία έχει σχεδιαστεί βάσει μιας σύγχρονης ερμηνείας των προτύπων της τοπικής αρχιτεκτονικής και ενός τρόπου ζωής που επικεντρώνεται στον εξωτερικό της χώρο.
Η διάσπαση της κατοικίας σε ανεξάρτητους όγκους εμπνέεται από την παράδοση και από την επιθυμία για άμεση συμβίωση με το φυσικό περιβάλλον, εφόσον η κίνηση από το ένα κτίριο στο άλλο απαιτεί τη μετάβαση από τον κλειστό χώρο στον ανοικτό, από το δομημένο στο φυσικό περιβάλλον, δημιουργώντας συνεχώς διαφορετικές ποιότητες διαβίωσης αλλά και ιδιωτικότητας.

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Στην ελληνική αρχιτεκτονική, ο εξωτερικός χώρος είναι εξίσου σημαντικός με τον εσωτερικό- ένας χώρος συνάθροισης, ανάπαυλας και αναψυχής
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter


Με βασική αρχή την ένταξη στο περιβάλλον, η κατοικία με υπόγειο και πισίνα σχεδιάστηκε σε 5 μικρά και ανεξάρτητα ισόγεια κτίσματα τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με μπετόν πέργκολες διαμορφώνοντας υπαίθριους χώρους σε διαφορετικά επίπεδα. Οι επισκέπτες συχνά μπαίνουν σε μία αυλή και από εκεί στους διαφόρους χώρους του σπιτιού. Βασική ποιότητα στην εξοχική κατοικία είναι η μετάβαση από τον ανοικτό χώρο στον υπαίθριο, στεγασμένο ή ημιστεγασμένο χώρο της ενδιάμεσης αυλής και μετά στους εσωτερικούς χώρους. Η πλαστικότητα και η διαμόρφωση του χώρου, εξωτερικού και εσωτερικού, κάνει τον επισκέπτη να νιώσει βολικά και οικεία. Στην ελληνική αρχιτεκτονική, ο εξωτερικός χώρος είναι εξίσου σημαντικός με τον εσωτερικό- ένας χώρος συνάθροισης, ανάπαυλας και αναψυχής.

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Η κατοικία με υπόγειο και πισίνα σχεδιάστηκε σε 5 μικρά και ανεξάρτητα ισόγεια κτίσματα τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με μπετόν πέργκολες
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter


Η διαμόρφωση του εξωτερικού χώρου σε διαφορετικά επίπεδα και η εκτεταμένη φύτευση εντάσσει το κτίριο στον χαρακτήρα της περιοχής, ενώ η χαμηλή διάταξη των όγκων δίνει την εντύπωση ότι το κτίριο χάνεται στο τοπίο χωρίς να διαταράσσει την οπτική ισορροπία. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται (εμφανές μπετόν, ξύλο, πέτρα) δίνουν στο κτίριο χρωματισμούς ανάλογους με του εδάφους και του γύρω περιβάλλοντος της περιοχής, ενώ η χρήση ξύλου στις πέργκολες και στις όψεις μειώνουν αισθητικά τον όγκο του κτιρίου.

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
O Tάσος Ζέππος και η Ελένη Γεωργιάδη

Ο Τάσος Ζέππος και η Ελένη Γεωργιάδη συνεργάζονται στενά από το 1981 και 20 χρόνια μετά, οι δύο αρχιτέκτονες δημιουργούν τη Zege architects. Η πολυετής εμπειρία της περιλαμβάνει ποικίλα έργα, ξενοδοχεία, γραφεία-καταστήματα, ιδιωτικές κατοικίες, εκθέσεις κα. Διεθνώς αναγνωρισμένη εταιρεία, έχει έντονη παρουσία με πληθώρα δημοσιευμένων έργων της σε Ευρώπη και Ασία (Ελλάδα, Τουρκία, Αίγυπτο, Ιταλία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Κορέα και Κίνα). Ορισμένα από τα έργα της που έχουν διακριθεί είναι: The Met hotel, Fresh Hotel, Αστέρας Βουλιαγμένης και πολλές ιδιωτικές κατοικίες.

 

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Astir Palace bungalows

 

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Εξοχική κατοικία στη Σίφνο

 

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Ξενοδοχείο και bungalows στον Σαρωνικό

 

Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Κατοικία στα βόρεια προάστια
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Κατοικία στην Εκάλη
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Κατοικία στην Κηφισιά
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Κατοικία στο Ντράφι
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Ξενοδοχείο ΜΕΤ
Μια κατοικία στην Αίγινα που χάνεται στο τοπίο Facebook Twitter
Ξενοδοχείο ΜΕΤ
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ