Η Επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο, εικονογραφημένη

Η Επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο, εικονογραφημένη Facebook Twitter
0
Η Επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο, εικονογραφημένη Facebook Twitter

1953: Όταν ήταν 26 ετών, ο Κάστρο προσπάθησε, με μια ομάδα ανταρτών, να ανατρέψει τον τότε δικτάτορα Μπατίστα. Πολλοί αντάρτες σκοτώθηκαν, ο Φιντέλ και ο αδερφός του Ραούλ αιχμαλωτίστηκαν. Έχοντας αποφοιτήσει πρόσφατα απ' τη Νομική Σχολή, ο Φιντέλ Κάστρο υπερασπίστηκε μόνος του τον εαυτό του με την εμβληματική απολογία του «Η Ιστορία θα με αθωώσει».

Η λεζάντα στο παραπάνω πόστερ που έφτιαξε ο Κουβανός καλλιτέχνης Felix René Mederos Pazos το 1973, περιέχει, πάνω απ' τον νεαρό και χωρίς ακόμη γένια Κάστρο, ένα απόσπασμα από εκείνη την ομιλία.

Ο Κάστρο καταδικάστηκε σε 15 χρόνια φυλάκισης, όμως ο Μπατίστα τον απελευθέρωσε ως ένδειξη καλής θέλησης.

Η επίθεση της 26ης Ιουλίου του 1953 έμεινε στην Ιστορία ως η ημερομηνία γέννησης του επαναστατικού κινήματος.

Η Επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο, εικονογραφημένη Facebook Twitter

1959: Μετά από δύο χρόνια μαχών, στις 8 Ιανουαρίου του 1959, ο Κάστρο κατέφτασε νικητής στην Αβάνα πάνω σ' ένα τζιπ. Η υποδοχή του ήταν ενθουσιώδης και οι Κουβανοί τον αναγνώρισαν ως νέο ηγέτη τους. Ο 32χρονος Κάστρο έμοιαζε εξαντλημένος αλλά ευτυχισμένος που, μαζί με τους 5.000 επαναστάτες, υποχρέωσε τον Μπατίστα να διαφύγει στο εξωτερικό.

Το πόστερ δημιουργήθηκε κατά παραγγελία της κυβέρνησης για να τιμήσει την δέκατη επέτειο της επανάστασης.

Η Επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο, εικονογραφημένη Facebook Twitter

1968: Σχεδόν δέκα χρόνια μετά την ανάληψη της εξουσίας απ' τον Κάστρο, όλες οι ελπίδες για μετάβαση στη Δημοκρατία είχαν εξανεμιστεί. Παρ' όλα αυτά, ο Κάστρο παρέμενε δημοφιλής και όλοι τον αποκαλούσαν Φιντέλ.

Σ΄ αυτό το σπάνιο πόστερ του Κουβανού ζωγράφου Raúl Martínez αποτυπώνεται η προσωπολατρεία της εποχής, σε στυλ Ποπ Αρτ.

Η Επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο, εικονογραφημένη Facebook Twitter

1961: Οι διπλωματικές σχέσεις μεταξύ Κούβας και ΗΠΑ κατέρρευσαν το 1961 και η Κούβα συμμάχησε με τη Σοβιετική Ένωση. Οι ΗΠΑ προσπάθησαν να τον νικήσουν με αποτυχημένες εισβολές, απόπειρες δολοφονίας και οικονομικό εμπάργκο, χωρίς αποτέλεσμα. Το πόστερ προπαγάνδας που δημιουργήθηκε από συντηρητικό αμερικανικό σωματείο παρουσιάζει τον Κάστρο σαν τέρας.

Η Επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο, εικονογραφημένη Facebook Twitter

1969: «Άλλα 11.5 κιλά ο καθένας καθημερινά. Κανένας και τίποτα δε θα μπορέσει να μας συγκρατήσει πια» γράφει το πόστερ που ζητά απ' τους Κουβανούς να μαζέψουν 10 τόνους ζάχαρης το επόμενο έτος ώστε να αντέξει η χώρα τις οικονομικές δυσκολίες. (Δεν τους μάζεψαν.) Μετά το εμπάργκο των ΗΠΑ, η μόνη πηγή εσόδων της Κούβας ήταν η πώληση ζάχαρης στη Σοβιετική Ένωση.

Η Επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο, εικονογραφημένη Facebook Twitter

1973: «Η Ιστορία θα με δικαιώσει.» Με απόσπασμα απ' την περίφημη τετράωρη απολογία του που είχε δώσει 20 χρόνια νωρίτερα, η αφίσα που σχεδίασε ο Mederos Pazos, δείχνει τον Κάστρο όχι πια επαναστάτη, αλλά ηγέτη να μιλά σε χιλιάδες κόσμου, μπροστά σε εικόνες επαναστατών όπως είναι ο Τσε Γκεβάρα.

Η Επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο, εικονογραφημένη Facebook Twitter

1979: «Γιορτάζουμε την 26η Ιουλίου - Αλληλεγγύη στον αγώνα της Νικαράγουας - Υπέρ της διακοπής του εμπάργκο στην Κούβα» γράφει το πόστερ. Δημιουργήθηκε στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ, απ' τον καλλιτέχνη Malaquías Montoya, για μια εκδήλωση που γιόρταζε την επέτειο της επανάστασης και διοργανώθηκε από μια συμμαχία Λατινοαμερικανικών οργανισμών αλληλεγγύης. Ο Κάστρο στήριζε επαναστατικά κινήματα της Λατινικής Αμερικής, όπως των Σαντινίστας που πολέμησαν και ανέτρεψαν το δικτάτορα της Νικαράγουας το 1979.

Η Επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο, εικονογραφημένη Facebook Twitter

1980: Η αφίσα που δημιουργήθηκε κατά παραγγελία της Κουβανέζικης κυβέρνησης δείχνει, από αριστερά, τον Ντανιέλ Ορτέγκα (ηγέτη των Σαντινίστας στη Νικαράγουα) τον Μόρις Μπίσοπ που έγινε ηγέτης της Γρενάδας με πραξικόπημα του 1979) και τον Κάστρο.

Η Επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο, εικονογραφημένη Facebook Twitter

1985: Τα γένια του, το μεγάλο κουβανέζικο πούρο του και η πράσινη στολή του έγιναν σύμβολα επανάστασης παγκοσμίως. Αυτό το σκίτσο που έφτιαξε ο γραφίστας Rafael Enríquez δημοσιεύτηκε στο τριηπειρωτικό περιοδικό της Οργάνωσης για την Αλληλεγγύη των Ανθρώπων της Αφρικής, της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής.

Η Επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο, εικονογραφημένη Facebook Twitter

1998: Αυτό το επίσημο πόστερ της Κουβανέζικης κυβέρνησης δείχνει την παράξενη συνάντηση ενός ηλικιωμένου Κουμουνιστή ηγέτη με έναν ηλικιωμένο αντικομμουνιστή Πάπα. Ο Πάπας Ιωάννης Παύλος ο Β' επισκέφθηκε την Αβάνα στις αρχές του 1998 και η αφίσα επιχείρησε να αυξήσει το κύρος του Κάστρο ως ηγέτη σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο πως είναι μία απ' τις ελάχιστες φορές που ο Κάστρο έβγαλε τη στρατιωτική στολή και φόρεσε κοστούμι και γραβάτα.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR