Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη

Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter
Το σπίτι στην Αμοργό θεωρήθηκε μια προσωπική πρόκληση για την επανεφεύρεση της διαδικασίας του σχεδιασμού και τον επαναπροσδιορισμό της ίδιας της κατοικίας.
0

Το εξοχικό σπίτι στην Αμοργό σχεδιάστηκε για τον συνάδελφό του συνθέτη Francois-Bernard Mache την περίοδο  1966-1977.
Το κτιριακό συγκρότημα βρίσκεται στην πλαγιά ενός λόφου, με θέα στη βόρεια ακτή του κόλπου του Τυροκόμου, κοντά στις Λεύκες. Ο πλησιέστερος οικισμός βρίσκεται 200 μ. υψηλότερα,  η Αγία Θέκλα, χαρακτηριστικό παράδειγμα της παραδοσιακής κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής του δέκατου ένατου αιώνα.

Το σπίτι στην Αμοργό θεωρήθηκε μια προσωπική πρόκληση για την επανεφεύρεση της διαδικασίας του  σχεδιασμού και τον επαναπροσδιορισμό της ίδιας της κατοικίας. Πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό γεγονός. 

 

Η σύνθεση συνδυάζει στοιχεία της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής με κάποιες βασικές αρχές του μοντέρνου κινήματος, καθώς και τις προσωπικές έρευνες του Ιάννη Ξενάκη .

 

Η σύνθεση συνδυάζει στοιχεία της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής με κάποιες βασικές αρχές του μοντέρνου κινήματος, καθώς και τις προσωπικές έρευνες του Ιάννη Ξενάκη .

Λιτή χωρική αίσθηση και συνομιλία ήπια με το περιβάλλον. Απόλυτα προσωπικό, καθαρό και πρωτότυπο δείγμα αρχιτεκτονικής με την υπογραφή του Ιάννη Ξενάκη.

Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter



Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter



Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter



Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter



Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter

 

Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter



Αφανές Έργο: Οι δημοσιεύσεις του αρχιτεκτονικού  του έργου εστιάζουν στη συνεργασία του με τον Λε Κορμπυζιέ ενώ το σπίτι απουσιάζει από τις καταγραφές της Μοντέρνας Ελληνικής Αρχιτεκτονικής.





Ο Ιάννης Ξενάκης (29 Μαΐου 1922 – 4 Φεβρουαρίου 2001) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες και αρχιτέκτονες του 20ού αιώνα, διεθνώς γνωστός ως «Iannis Xenakis». Οι πρωτοποριακές συνθετικές μέθοδοι που ανέπτυξε συσχέτιζαν τη μουσική και την αρχιτεκτονική με τα μαθηματικά και τη φυσική, μέσω της χρήσης μοντέλων από τη θεωρία των συνόλων, τη θεωρία των πιθανοτήτων, τη θερμοδυναμική, τη Χρυσή Τομή, την ακολουθία Φιμπονάτσι κ.ά. Παράλληλα, οι φιλοσοφικές του ιδέες για τη μουσική έθεσαν καίρια το αίτημα για ενότητα φιλοσοφίας, επιστήμης και τέχνης, συμβάλλοντας στο γενικότερο προβληματισμό για την κρίση της σύγχρονης ευρωπαϊκής μουσικής των δεκαετιών του 1950 και 1960.


Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Design / Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Από τις συναυλίες της Μπιγιονσέ, του Weeknd, της Αντέλ της Μάιλι Σάιρους και των U2, το σετ του Super Bowl, τις επιδείξεις του Yves Saint Laurent και της Louis Vuitton, μέχρι τα σκηνικά της όπερας και των σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τech & Science / Αφού οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσως σταθούν η αφορμή για να διορθωθεί αυτό το λάθος: όσα αποκαλύπτονται για την εμμονή στον ανδρικό σχεδιασμό απο τα Οργανισμό Οικονομικού Συντονισμού και Ανάπτυξης
NEWSROOM
Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου

Design / Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου για το Αρχείο Καβάφη

H Εύα Μανιδάκη και ο Θανάσης Δεμίρης, που ανέλαβαν την ανακαίνιση, την αρχιτεκτονική μελέτη και την επιμέλεια του χώρου όπου φιλοξενείται το Αρχείο, καθώς και της Οικίας Καβάφη στην Αλεξάνδρεια, μας ξεναγούν στην οδό Φρυνίχου και μας περιγράφουν τη διαδικασία πίσω από το δύσκολο εγχείρημα της δημιουργίας ενός χώρου που θα φιλοξενεί το καβαφικό σύμπαν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Design / Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Το σπίτι της Κατερίνας Τερζοπούλου είναι σαν να το βρέχει το κύμα. Η Κατερίνα έχει καθρέφτη πάνω στην τζαμαρία γιατί θεωρεί ότι αν κοιτάς πρώτα τη θάλασσα και μετά τον εαυτό σου δείχνεις καλύτερη.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Το υποθετικό σπίτι της Κατριν Ντενέβ

Design / Ένα αθηναϊκό σπίτι που θα μπορούσε να ανήκει στην Κατρίν Ντενέβ

Το σπίτι της εικαστικού Κατερίνας Ζαχαρόπουλου θυμίζει θεατρικό σκηνικό. Δεν μοιάζει καθόλου με διαμέρισμα. Εδώ είναι όλα ανοιχτά, χωρίς προσδιορισμένους χώρους σε ένα κτίριο που δεν θυμίζει σε τίποτα αθηναϊκή πολυκατοικία.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Στέλιος Κόης: «Ζούμε σε μια Αθήνα χωρίς Αθηναίους»

Άκου την επιστήμη / Στέλιος Κόης: «Ζούμε σε μια Αθήνα χωρίς Αθηναίους»

Τι χρειάζεται προκειμένου να δημιουργήσουμε χώρους ικανούς να προσφέρουν νέες εμπειρίες; Πως μπορεί η πόλη της Αθήνας να αποκτήσει περισσότερους ελεύθερους χώρους; Ποιες λύσεις απαιτούνται ώστε η πρωτεύουσα τα καλοκαίρια να μην είναι ένα καζάνι που βράζει; Και πόσο εφικτός είναι ο στόχος της πόλης των 15 λεπτών; Ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας Στέλιος Κόης απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς είναι να ζεις σε μια κουφάλα βελανιδιάς;

Design / Πώς είναι να ζεις σε μια κουφάλα βελανιδιάς;

Το σπίτι της γλύπτριας Λυδίας Βενιέρη είναι στο Μαρούσι. Μιλάμε γι' αυτό, για τη γειτονιά όπου μεγάλωσε και τους διανοούμενους που πέρασαν από κει. Αλλά και για το πώς μπορείς, όταν χάνεις τα κλειδιά σου, να ζητάς από εκείνα να σε βρουν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη έγινε ένα αριστουργηματικό graphic novel από τον Pan Pan

Design / Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη έγινε ένα αριστουργηματικό graphic novel από τον Pan Pan

Το ιστορικό μυθιστόρημα του σπουδαίου Έλληνα λογοτέχνη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα σε έναν εξαιρετικά καλοφτιαγμένο τόμο, σε σχέδιο και σενάριο του Παναγιώτη Πανταζή.
M. HULOT