Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter

Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας

1

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκαν οι νικητές του διαγωνισμού Minimalist Architecture Photography Mission. Σκοπός του διαγωνισμού ήταν για να αναδειχθεί και να προβληθεί η ομορφιά του μινιμαλισμού στην αρχιτεκτονική. Στον διαγωνισμό που οργανώθηκε από την ιστοσελίδα We And The Color και την φωτογραφική τράπεζα EyeEm συμμετείχαν φωτογράφοι απ' όλο τον κόσμο με 45.000 εικόνες που εστίαζαν στο χρώμα και στις αντιθέσεις του, στις γραμμές, στις αιχμηρές γωνίες, τις σκιές και σε συνθέσεις σύγχρονων, διάσημων ή ανώνυμων μινιμαλιστικών αρχιτεκτονικών δημιουργημάτων. Από τις συμμετοχές οι κριτές επέλεξαν 20 φωτογραφίες και οι τρεις κορυφαίες επιλέχθηκαν από τον μινιμαλιστή φωτογράφο Matthias Heiderich. Την πρώτη θέση του διαγωνισμού κατέκτησε ο Georgij Dorofeev που φωτογράφισε την πρόσοψη- πλέγμα ενός κτηρίου με φόντο τον φωτεινό ουρανό, τη δεύτερη κέρδισε η φωτογραφία του Trynidada που φωτογράφισε το μουσείο MAXXI της Zaha Hadid στη Ρώμη καθώς καθρεπτίζονται πάνω του γειτονικά κτήρια, ενώ την τρίτη θέση κέρδισε ο Urban Poetry που φωτογράφισε μια ελικοειδή σιδερένια γέφυρα κάτω από ένα μοναχικό σύννεφο. Παρουσιάζουμε τις 20 τελικές επιλογές .

 — Μαρούσα Θωμά

Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
Η φωτογραφία του Georgij Dorofeev που κέρδισε το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού. © Georgij Dorofeev. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
Το μουσείο MAXXI δημιούργημα της Zaha Hadid στη Ρώμη. Η συγκεκριμένη φωτογραφία κέρδισε τη δεύτερη θέση στον διαγωνισμό. © Trynidada. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
Την τρίτη θέση στο διαγωνισμό κατέκτησε η φωτογραφία του urban poetry. © urban poetry. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© Jeremy Walter. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© Richard Song. Image Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© Reinhard Krull. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© Ralf. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© Ralf. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© Marco Di Stefano. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© André Dogbey. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© Arthur Ruiz. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© Giovi G. Image Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© Ralf. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© André Dogbey. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© raset. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© Arno. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© Barbara Spaggiari. Courtesy of EyeEm
Η αποθέωση της φόρμας στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής μινιμαλιστικής φωτογραφίας Facebook Twitter
© André Dogbey. Courtesy of EyeEm
Design
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

1 σχόλια
Σίγουρα η αρχιτεκτονική έχει επηρεάσει τη ζωή των ανθρώπων προς μια θετική κατεύθυνση-εξελιξη. Βέβαια για τους περισσότερυς που δεν είναι εύκολο να επισκεφθούμε τα συγκεκριμένα κτίρια συνειδητοποιούμε πως μέσα από τις φωτογραφίες των κτιρίων ανακαλύπτουμε τα λεγόμενα του αρχιτέκτονα Mies van de Rohe " God is in details".