Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος

0

H ελβετική εταιρεία πολυτελών ρολογιών Audemars Piguet ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες το άνοιγμα του καινούργιου της μουσείου, «Living», τον σχεδιασμό του οποίου ανέλαβε ο Όμιλος Bjarke Ingels (BIG).


Ενώνοντας την ιστορία με την καινοτομία, το κτίριο έχει σπιράλ σχήμα και καλεί τους επισκέπτες να εξερευνήσουν μια εκτενή συλλογή ρολογιών, αλλά και να δουν από κοντά τα εργοστάσια παραγωγής που υπάρχουν εκεί.


Το 2014, όταν διεξήχθη ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την κατασκευή του μουσείου, η BIG έθεσε ως στόχο να επεκτείνει τις ιστορικές εγκαταστάσεις της Audemars Piguet στην Ελβετία. Έτσι, ο Ingels και η ομάδα του σχεδίασαν αυτό το μοναδικό, γυάλινο pavilion που συμπληρώνει αρχιτεκτονικά το παλιό κτίριο της εταιρείας, εκεί όπου οι Jules Louis Audemars και Edward Auguste Piguet είχαν φτιάξει το εργοστάσιό τους το 1875.

Ο χώρος δε χρησιμοποιείται απλώς ως μουσείο αλλά αποτελεί παράλληλα και χώρο εργασίας για τους τεχνίτες της εταιρείας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν και ειδικά μέρη όπου το κοινό μπορεί να παρατηρήσει τη δουλειά που κάνουν οι εργαζόμενοι. 

Λόγω της κατασκευής του, το μουσείο μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος, ενώ χάρη στη γυάλινη πρόσοψή του οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν την απομακρυσμένη κοιλάδα στα βουνά Jura. Η εξωτερική του όψη είναι πλήρως εναρμονισμένη με το τοπίο, καθώς ακόμη και η οροφή του είναι καλυμμένη από γκαζόν, χάρη στο οποίο εξασφαλίζεται η ρύθμιση της θερμοκρασίας και η απορρόφηση του νερού.

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan


Στο εσωτερικό, τα πατώματα έχουν διαφορετικές κλίσεις έτσι ώστε να προσαρμόζονται με το φυσικό έδαφος, ενώ η εσωτερική του διάταξη προσφέρει στον επισκέπτη μια γραμμική, χωρική εμπειρία.


Οι καμπύλοι, γυάλινοι τοίχοι κινούνται κατά τη φορά του ρολογιού προς το κέντρο του σπιράλ. Κατ'αυτόν τον τρόπο, οι επισκέπτες μετακινούνται μέσα στον χώρο με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που κινείται ο δείκτης ενός ρολογιού.


Ο χώρος, βέβαια, δε χρησιμοποιείται απλώς ως μουσείο αλλά αποτελεί παράλληλα και χώρο εργασίας για τους τεχνίτες της εταιρείας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν και ειδικά μέρη όπου το κοινό μπορεί να παρατηρήσει τη δουλειά που κάνουν οι εργαζόμενοι. Περικλείοντας την ιστορία δύο αιώνων, το μουσείο έχει πάνω από 300 ρολόγια με αρκετές μινιατούρες και πρωτότυπα σχέδια.

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan


«Θέλαμε οι επισκέπτες να βιώνουν την κληρονομιά μας, το savoir-faire, την πολιτιστική καταγωγή και το ανοιχτό πνεύμα απέναντι στον κόσμο μέσα σε ένα κτίριο που θα αντανακλά τόσο τις ρίζες όσο και το όραμά μας που κοιτάει στο μέλλον», αναφέρει η Jasmine Audemars, επικεφαλής του προσωπικού στο μουσείο.

«Ταυτόχρονα, όμως, θέλαμε να αποδώσουμε ένα φόρο τιμής στους κατασκευαστές ρολογιών και τους τεχνίτες που έχουν κάνει την Audemars Piguet αυτό που είναι σήμερα».

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan

Με πληροφορίες από Design Boom

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ