Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος

0

H ελβετική εταιρεία πολυτελών ρολογιών Audemars Piguet ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες το άνοιγμα του καινούργιου της μουσείου, «Living», τον σχεδιασμό του οποίου ανέλαβε ο Όμιλος Bjarke Ingels (BIG).


Ενώνοντας την ιστορία με την καινοτομία, το κτίριο έχει σπιράλ σχήμα και καλεί τους επισκέπτες να εξερευνήσουν μια εκτενή συλλογή ρολογιών, αλλά και να δουν από κοντά τα εργοστάσια παραγωγής που υπάρχουν εκεί.


Το 2014, όταν διεξήχθη ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την κατασκευή του μουσείου, η BIG έθεσε ως στόχο να επεκτείνει τις ιστορικές εγκαταστάσεις της Audemars Piguet στην Ελβετία. Έτσι, ο Ingels και η ομάδα του σχεδίασαν αυτό το μοναδικό, γυάλινο pavilion που συμπληρώνει αρχιτεκτονικά το παλιό κτίριο της εταιρείας, εκεί όπου οι Jules Louis Audemars και Edward Auguste Piguet είχαν φτιάξει το εργοστάσιό τους το 1875.

Ο χώρος δε χρησιμοποιείται απλώς ως μουσείο αλλά αποτελεί παράλληλα και χώρο εργασίας για τους τεχνίτες της εταιρείας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν και ειδικά μέρη όπου το κοινό μπορεί να παρατηρήσει τη δουλειά που κάνουν οι εργαζόμενοι. 

Λόγω της κατασκευής του, το μουσείο μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος, ενώ χάρη στη γυάλινη πρόσοψή του οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν την απομακρυσμένη κοιλάδα στα βουνά Jura. Η εξωτερική του όψη είναι πλήρως εναρμονισμένη με το τοπίο, καθώς ακόμη και η οροφή του είναι καλυμμένη από γκαζόν, χάρη στο οποίο εξασφαλίζεται η ρύθμιση της θερμοκρασίας και η απορρόφηση του νερού.

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan


Στο εσωτερικό, τα πατώματα έχουν διαφορετικές κλίσεις έτσι ώστε να προσαρμόζονται με το φυσικό έδαφος, ενώ η εσωτερική του διάταξη προσφέρει στον επισκέπτη μια γραμμική, χωρική εμπειρία.


Οι καμπύλοι, γυάλινοι τοίχοι κινούνται κατά τη φορά του ρολογιού προς το κέντρο του σπιράλ. Κατ'αυτόν τον τρόπο, οι επισκέπτες μετακινούνται μέσα στον χώρο με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που κινείται ο δείκτης ενός ρολογιού.


Ο χώρος, βέβαια, δε χρησιμοποιείται απλώς ως μουσείο αλλά αποτελεί παράλληλα και χώρο εργασίας για τους τεχνίτες της εταιρείας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν και ειδικά μέρη όπου το κοινό μπορεί να παρατηρήσει τη δουλειά που κάνουν οι εργαζόμενοι. Περικλείοντας την ιστορία δύο αιώνων, το μουσείο έχει πάνω από 300 ρολόγια με αρκετές μινιατούρες και πρωτότυπα σχέδια.

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan


«Θέλαμε οι επισκέπτες να βιώνουν την κληρονομιά μας, το savoir-faire, την πολιτιστική καταγωγή και το ανοιχτό πνεύμα απέναντι στον κόσμο μέσα σε ένα κτίριο που θα αντανακλά τόσο τις ρίζες όσο και το όραμά μας που κοιτάει στο μέλλον», αναφέρει η Jasmine Audemars, επικεφαλής του προσωπικού στο μουσείο.

«Ταυτόχρονα, όμως, θέλαμε να αποδώσουμε ένα φόρο τιμής στους κατασκευαστές ρολογιών και τους τεχνίτες που έχουν κάνει την Audemars Piguet αυτό που είναι σήμερα».

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan

Με πληροφορίες από Design Boom

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Dexamenes: Ο Νίκος Καραφλός μετέτρεψε ένα οινοποιείο του Μεσοπολέμου σε πολυτελές θέρετρο

Design / Dexamenes: Ο Νίκος Καραφλός μετέτρεψε ένα οινοποιείο του Μεσοπολέμου σε πολυτελές θέρετρο

Ο δημιουργός και ιδιοκτήτης του Dexamenes Seaside Hotel αξιοποίησε ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο κρασιών, εστιάζοντας στην εμπειρία της φιλοξενίας μέσα από την τέχνη, το κρασί, τη φύση και τον τοπικό πολιτισμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Συνέντευξη / Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Η Βρετανή ενδυματολόγος που βραβεύθηκε με Όσκαρ για την εκπληκτική δουλειά της στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου περιγράφει στη LiFO πώς έπλασε τον ενδυματολογικό κώδικα της Μπέλα Μπάξτερ με αφορμή την έκθεση των κοστουμιών της ταινίας στο Μουσείο Μπενάκη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Green Block of Flats: Η πρώτη παθητική πολυκατοικία στο κέντρο της Αθήνας είναι ένα πρότυπο βιώσιμης αρχιτεκτονικής

ADM 2024: The New Vision / Green Block of Flats: Η πρώτη παθητική πολυκατοικία στο κέντρο της Αθήνας είναι ένα πρότυπο βιώσιμης αρχιτεκτονικής

Το έργο που υλοποίησαν η Hellenic Residences και το αρχιτεκτονικό γραφείο του Αριστείδη Ντάλα συνδυάζει πρωτοποριακή τεχνολογία και σύγχρονη αισθητική.
THE LIFO TEAM
«A Future for the Past» μια έκθεση στο μουσείο Μπενάκη συνδέει την παραδοσιακή μαρμαροτεχνία με το σύγχρονο design

Design / Μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη συνδέει την παραδοσιακή μαρμαροτεχνία με το σύγχρονο design

Η Νίκη και η Ζωή Μοσκόφογλου εξερευνούν τη μαγεία του μαρμάρου, συνδέοντας το παρελθόν και το παρόν ενός πολύτιμου υλικού με έργα σύγχρονου design και Τηνιακών μαρμαρογλυπτών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δημιουργώντας σύγχρονα, βιώσιμα κτίρια που ενθαρρύνουν το ευ ζην των χρηστών-εργαζομένων

ADM 2024: The New Vision / Σύγχρονα, βιώσιμα κτίρια που ενθαρρύνουν το ευ ζην των χρηστών-εργαζομένων

Έχοντας σε προτεραιότητα τη βιώσιμη και αρχιτεκτονική μετεξέλιξη των έργων της, η Hellenic Properties συνεχίζει να επενδύει με προσήλωση και αφοσίωση στον πράσινο χαρακτήρα των έργων της, κάτι που αποδεικνύεται από τις πιστοποιήσεις με το διεθνές πρότυπο LEED.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Ίμπιζα- Κάιρο- Σενζέν: Το ελληνικό γραφείο Minas Kosmidis Architects εξασκεί το εκλεκτικό του ύφος σε τρεις πόλεις-σταθμούς

ADM 2024: The New Vision / Ίμπιζα- Κάιρο- Σενζέν: Το ελληνικό γραφείο Minas Kosmidis Architects εξασκεί το εκλεκτικό του ύφος σε τρεις πόλεις-σταθμούς

Με έργα σε απροσδόκητα μέρη του πλανήτη, οι Minas Kosmidis Architects δημιουργούν, με επίκεντρο τις καθαρές γραμμές, τις εκάστοτε πολιτιστικές επιρροές και τα εκλεκτικά στοιχεία, με στόχο μια πολυαισθητηριακή εμπειρία κατοίκησης.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ