Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter

Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική

0

Στην περιοχή Yanqing του Πεκίνου, το αρχιτεκτονικό στούντιο Cardenas Conscious Design σχεδίασε ένα εξαιρετικά μοντέρνο κιόσκι-κήπο, κατασκευασμένο από μπαμπού.


Ο τίτλος του πρότζεκτ είναι «Bamboo Eye» και φαίνεται σαν να «λιώνει» και να προσαρμόζεται με το περιβάλλον που υπάρχει τριγύρω, σχηματίζοντας μια ιδιαίτερη καμπύλη γεμάτη πράσινο στην κορυφή της.


Η INBAR, που αποτελεί τον πελάτη για τον οποίο έχει δημιουργηθεί αυτό το πρότζεκτ, είναι ένας οργανισμός που προωθεί την περιβαλλοντικά βιώσιμη αρχιτεκτονική μέσα από τη χρήση του μπαμπού και του ρατάν (ινδικό καλάμι).

Έχοντας αυτό το σκεπτικό κατά νου, η ομάδα ξεκίνησε τη διαδικασία του σχεδιασμού λαμβάνοντας αρχικά υπ'όψιν με ποιον τρόπο το έργο θα αντανακλούσε τον χαρακτήρα της INBAR. Έτσι, το τελικό κτίριο είναι μια σύγχρονη διάσταση ενός παραδοσιακού garden pavilion, με την ταυτόχρονη όμως ενσωμάτωσή του στο έντονο πράσινο στοιχείο της περιοχής.

Το κτίριο είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να βασίζεται ελάχιστα στο τεχνητό φως και φυσικά να «καταναλώνει» ελάχιστες ποσότητες μη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter
Φωτο: Pan Ζhenyu


Η όλη κατασκευή είναι φτιαγμένη από φυσικό μπαμπού σε στρογγυλές δοκούς, το μήκος των οποίων φτάνει τα 32 μέτρα. Αυτή η χρήση του αποτελεί τέλειο παράδειγμα για το πώς τα υλικά της φύσης μπορούν να αξιοποιηθούν με μεγάλη αποτελεσματικότητα για τη δημιουργία σύγχρονων αρχιτεκτονικών έργων.


To ταβάνι είναι φτιαγμένο μέσω μιας παραδοσιακής, κινεζικής τεχνικής ύφανσης που ακολουθείται αρκετές φορές για κτίρια αντίστοιχου μεγέθους. Στόχος αυτής της τεχνικής είναι να δώσει μια οικεία και ευχάριστη ατμόσφαιρα στους επισκέπτες. Η αισθητική του ταβανιού είναι ίδια και με την εσωτερική διακόσμηση του χώρου, η οποία ξεχωρίζει επίσης για το μπαμπού και το ρατάν.


Βέβαια, η στρατηγική της βιωσιμότητας που τηρεί η INBAR δε βασίζεται μόνο σε απτά υλικά, όπως το μπαμπού, τα φυτά, το νερό και τα βότσαλα, αλλά και σε άυλα, όπως το φως του ήλιου, ο φυσικός εξαερισμός και ο ακουστικός έλεγχος.


Με άλλα λόγια, το κτίριο είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να βασίζεται ελάχιστα στο τεχνητό φως και φυσικά να «καταναλώνει» ελάχιστες ποσότητες μη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter
Φωτο: Pan Ζhenyu
Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter
Φωτο: Pan Ζhenyu
Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter
Φωτο: Pan Ζhenyu
Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter
Φωτο: Pan Ζhenyu
Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter
Φωτο: Pan Ζhenyu

Με πληροφορίες από Design Boom

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Design / Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Από τις συναυλίες της Μπιγιονσέ, του Weeknd, της Αντέλ της Μάιλι Σάιρους και των U2, το σετ του Super Bowl, τις επιδείξεις του Yves Saint Laurent και της Louis Vuitton, μέχρι τα σκηνικά της όπερας και των σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τech & Science / Αφού οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσως σταθούν η αφορμή για να διορθωθεί αυτό το λάθος: όσα αποκαλύπτονται για την εμμονή στον ανδρικό σχεδιασμό απο τα Οργανισμό Οικονομικού Συντονισμού και Ανάπτυξης
NEWSROOM
Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου

Design / Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου για το Αρχείο Καβάφη

H Εύα Μανιδάκη και ο Θανάσης Δεμίρης, που ανέλαβαν την ανακαίνιση, την αρχιτεκτονική μελέτη και την επιμέλεια του χώρου όπου φιλοξενείται το Αρχείο, καθώς και της Οικίας Καβάφη στην Αλεξάνδρεια, μας ξεναγούν στην οδό Φρυνίχου και μας περιγράφουν τη διαδικασία πίσω από το δύσκολο εγχείρημα της δημιουργίας ενός χώρου που θα φιλοξενεί το καβαφικό σύμπαν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Design / Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Το σπίτι της Κατερίνας Τερζοπούλου είναι σαν να το βρέχει το κύμα. Η Κατερίνα έχει καθρέφτη πάνω στην τζαμαρία γιατί θεωρεί ότι αν κοιτάς πρώτα τη θάλασσα και μετά τον εαυτό σου δείχνεις καλύτερη.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Το υποθετικό σπίτι της Κατριν Ντενέβ

Design / Ένα αθηναϊκό σπίτι που θα μπορούσε να ανήκει στην Κατρίν Ντενέβ

Το σπίτι της εικαστικού Κατερίνας Ζαχαρόπουλου θυμίζει θεατρικό σκηνικό. Δεν μοιάζει καθόλου με διαμέρισμα. Εδώ είναι όλα ανοιχτά, χωρίς προσδιορισμένους χώρους σε ένα κτίριο που δεν θυμίζει σε τίποτα αθηναϊκή πολυκατοικία.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Στέλιος Κόης: «Ζούμε σε μια Αθήνα χωρίς Αθηναίους»

Άκου την επιστήμη / Στέλιος Κόης: «Ζούμε σε μια Αθήνα χωρίς Αθηναίους»

Τι χρειάζεται προκειμένου να δημιουργήσουμε χώρους ικανούς να προσφέρουν νέες εμπειρίες; Πως μπορεί η πόλη της Αθήνας να αποκτήσει περισσότερους ελεύθερους χώρους; Ποιες λύσεις απαιτούνται ώστε η πρωτεύουσα τα καλοκαίρια να μην είναι ένα καζάνι που βράζει; Και πόσο εφικτός είναι ο στόχος της πόλης των 15 λεπτών; Ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας Στέλιος Κόης απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς είναι να ζεις σε μια κουφάλα βελανιδιάς;

Design / Πώς είναι να ζεις σε μια κουφάλα βελανιδιάς;

Το σπίτι της γλύπτριας Λυδίας Βενιέρη είναι στο Μαρούσι. Μιλάμε γι' αυτό, για τη γειτονιά όπου μεγάλωσε και τους διανοούμενους που πέρασαν από κει. Αλλά και για το πώς μπορείς, όταν χάνεις τα κλειδιά σου, να ζητάς από εκείνα να σε βρουν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη έγινε ένα αριστουργηματικό graphic novel από τον Pan Pan

Design / Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη έγινε ένα αριστουργηματικό graphic novel από τον Pan Pan

Το ιστορικό μυθιστόρημα του σπουδαίου Έλληνα λογοτέχνη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα σε έναν εξαιρετικά καλοφτιαγμένο τόμο, σε σχέδιο και σενάριο του Παναγιώτη Πανταζή.
M. HULOT