Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.2

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.2 Facebook Twitter
Coming to America
2

Στόχος κάθε διανομέα είναι να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο στην αίθουσα για να παρακολουθήσει την ταινία του. Με αυτό ως δεδομένο, από τα πρώτα της βήματα η ελληνική διανομή έδινε στις ξένες ταινίες ελληνικούς τίτλους, ικανούς να συνδράμουν στην επίτευξη αυτού του σκοπού. Έτσι, οι τίτλοι παρέπεμπαν σε παλαιότερες επιτυχίες, βγαλμένοι από την επικαιρότητα της εποχής, και πολλές φορές ουδεμία σχέση είχαν με τον χαρακτήρα της ταινίας. Το αποτέλεσμα άλλοτε είναι γοητευτικό –το «Στη σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων», για παράδειγμα, αν και άσχετο με το αυθεντικό «North by Northwest», είναι ένας έκτακτος τίτλος– κι άλλοτε σε κάνει να τραβάς τα μαλλιά σου. Πριν από λίγους μήνες συγκέντρωσα μερικούς από τους πιο εξωφρενικούς ελληνικούς τίτλους με τους οποίους κυκλοφόρησαν κλασικές και cult ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου στη χώρα μας, σε ένα κείμενο που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Η έμπνευση των διανομέων, όμως, ήταν –και είναι– ανεξάντλητη και οι σχετικοί τίτλοι αμέτρητοι. Παρακάτω σας παραθέτω ακόμα μια σειρά από τέτοιους. Απολαύστε υπεύθυνα.

My man Godfrey

Ελληνικός τίτλος: O άνδρας μου, ο αλήτης

(Σκηνοθεσία: Γκρέγκορι Λα Κάβα, έτος παραγωγής: 1936)

Four's a crowd

Ελληνικός τίτλος: Μοντέρνος Καζανόβας

(Σκηνοθεσία: Μάικλ Κερτίζ, έτος παραγωγής 1938)

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.2 Facebook Twitter
Four's a crowd

Νοw, Voyager

Ελληνικός τίτλος: To ξέσπασμα μιας ψυχής

(Σκηνοθεσία: Ίρβινγκ Ράπερ, έτος παραγωγής: 1942)

Dead Reckoning

Ελληνικός τίτλος: Ανθρώπινη Κόλαση

(Σκηνοθεσία: Τζον Κρόμγουελ, έτος παραγωγής: 1947)

Out of the past

Ελληνικός τίτλος: Αμαρτωλοί και Δολοφόνοι

(Σκηνοθεσία: Ζακ Τουρνέρ, έτος παραγωγής: 1947)

White Heat

Ελληνικός τίτλος: Ο μεγάλος αμαρτωλός

(Σκηνοθεσία: Ραούλ Γουόλς, έτος παραγωγής: 1949)

Stage Fright

Ελληνικός τίτλος: Πονεμένο Ρομάντζο

(Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ, έτος παραγωγής: 1950)

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.2 Facebook Twitter
Stage Fright

Susana

Ελληνικός τίτλος: Κυλισμένη στον βούρκο

(Σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ, έτος παραγωγής: 1951)

We 're not married

Ελληνικός τίτλος: Αν ο γάμος σας ήταν άκυρος, τι θα κάνατε;

(Σκηνοθεσία: Έντμουντ Γκούλντινγκ, έτος παραγωγής: 1953)

Senso

Ελληνικός τίτλος: Έτσι τέλειωσε μια μεγάλη αγάπη

(Σκηνοθεσία: Λουκίνο Βισκόντι, έτος παραγωγής: 1955)

Υou 're never too young

Ελληνικός τίτλος: Παναγιά μου δυο παιδιά!

(Σκηνοθεσία: Νόρμαν Τάουρογκ, έτος παραγωγής: 1955)

The night of the hunter

Ελληνικός τίτλος: O θανατοποινίτης με το σημάδι

(Σκηνοθεσία: Τσαρλς Λότον, έτος παραγωγής: 1955)

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.2 Facebook Twitter
The night of the hunter

Battle Hymn

Ελληνικός τίτλος: Aμάρτημα και Εξιλέωσις

(Σκηνοθεσία: Ντάγκλας Σερκ, έτος παραγωγής: 1957)

Donovan's Reef

Ελληνικός τίτλος: Γροθιά και Γοητεία

(Σκηνοθεσία: Τζον Φορντ, έτος παραγωγής: 1963)

The Witches

Ελληνικός τίτλος: H κόλασις είναι άδεια

(Σκηνοθεσία: Σίριλ Φράνκελ, έτος παραγωγής: 1966)

Histoires Extraordinaires

Ελληνικός τίτλος: Στον ίλιγγο της ακολασίας

(Σκηνοθεσία: Ροζέ Βαντίμ, Λουί Μαλ, Φεντερίκο Φελίνι, έτος παραγωγής: 1968)

Rachel, Rachel

Ελληνικός τίτλος: Γνώρισα την αγάπη, γνώρισα τη ζωή

(Σκηνοθεσία: Πολ Νιούμαν, έτος παραγωγής: 1968)

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.2 Facebook Twitter
Rachel, Rachel

Play it again, Sam

Ελληνικός τίτλος: Ωραίος και Σέξι

(Σκηνοθεσία: Χέρμπερτ Ρος, έτος παραγωγής: 1972)

Klansman

Ελληνικός τίτλος: Γεννήθηκαν Καθάρματα

(Σκηνοθεσία: Τέρενς Γιανγκ, έτος παραγωγής: 1974)

Bugsy Malone

Ελληνικός τίτλος: To κορίτσι του αιώνα και οι ανήλικοι ριφιφήδες

(Σκηνοθεσία: Άλαν Πάρκερ, έτος παραγωγής: 1976)

Βobby Deerfield

Ελληνικός τίτλος: Mπόμπι Ντίρφιλντ, μια στιγμή... μια ζωή!

(Σκηνοθεσία: Σίντνεϋ Πόλακ, έτος παραγωγής: 1978)

The Fury

Ελληνικός τίτλος: Οργισμένος Γίγαντας

(Σκηνοθεσία: Μπράιαν ντε Πάλμα, έτος παραγωγής: 1978)

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.2 Facebook Twitter
The Fury

The Frisco Kid

Eλληνικός τίτλος: Το πιο σιγανό πιστόλι του Ουέστ

(Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Όλντριτς, έτος παραγωγής: 1979)

Alligator
Ελληνικός τίτλος: Αλιγάτορας, στο στόμα του κροκόδειλου

(Σκηνοθεσία: Λούις Τιγκ, έτος παραγωγής: 1980)

Time Bandits

Ελληνικός τίτλος: Οι υπέροχοι ληστές και τα κουλουβάχατα της Ιστορίας

(Σκηνοθεσία: Τέρι Γκίλιαμ, έτος παραγωγής: 1981)

Wrong is right

Ελληνικός τίτλος: Nέα Υόρκη: Επιχείρησις Ατομική Βόμβα

(Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Μπρουκς, έτος παραγωγής: 1982)

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.2 Facebook Twitter
Wrong is right

Crimes of Passion

Ελληνικός τίτλος: Οι νύχτες της Τσάινα Μπλου

(Σκηνοθεσία: Κεν Ράσελ, έτος παραγωγής: 1984)

Rocky IV

Ελληνικός τίτλος: Ρόκυ Νο 4: Η Γιγαντομαχία

(Σκηνοθεσία: Σιλβέστερ Σταλόνε, έτος παραγωγής: 1985)

Red Sonja

Ελληνικός τίτλος: Kάλιντορ, ο Μονομάχος

(Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Φλάισερ, έτος παραγωγής: 1985)

Coming to America

Ελληνικός τίτλος: O πρίγκιπας της Ζαμούντα

(Σκηνοθεσία: Τζον Λάντις, έτος παραγωγής: 1988)

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

2 σχόλια