«Weapons»: Οι αδερφοί Γκριμ στα αμερικανικά προάστια

«Weapons»: Οι αδερφοί Γκριμ στα αμερικανικά προάστια ***1/2 Facebook Twitter
Η ηθοποιός Julia Garnner.
0

Η Νύχτα του Κυνηγού (1955), το αριστουργηματικό φιλμ του Τσαρλς Λότον που προσάρμοσε τα παραμύθια των αδερφών Γκριμ στο ιδίωμα του southern gothic, κλείνει με την παρακάτω φράση: «Κύριε, προστάτευσε τα παιδιά. Ο άνεμος φυσάει και η βροχή είναι τόσο κρύα. Κι όμως εκείνα συνεχίζουν να υπάρχουν και αντέχουν». 

Αν και δεν θυμίζει αισθητικά την εξπρεσιονιστική δημιουργία του Λότον το Weapons του Ζακ Κρέγκερ (Barbarian), υπάρχουν αρκετές συγγένειες. Η ιστορία – εδώ η μυστηριώδης, ταυτόχρονη εξαφάνιση 17 παιδιών μιας σχολικής τάξης ένα βράδυ στις 02.17 – είναι ειπωμένη μέσα από το βλέμμα ενός μικρού παιδιού.  Το βασικό σημείο αναφοράς είναι και πάλι τα παραμύθια των αδερφών Γκριμ, αλλά τη θέση των βαλτότοπων της Δυτικής Βιρτζίνια παίρνει μια αμερικανική κωμόπολη και του southern gothic η σάτιρα των προαστίων. Πάνω από όλα, έχουμε και πάλι παιδιά σε κίνδυνο, παιδιά σε διαρκή μάχη για την ψυχική τους ισορροπία και για τη σωματική τους ακεραιότητα, με τους υπεύθυνους ενήλικες να δρουν ανεύθυνα, αδυνατώντας να τα φροντίσουν και αφήνοντάς τα εκτεθειμένα στο Κακό: τη θέση του «Κακού Λύκου» Ρόμπερτ Μίτσαμ εδώ παίρνει μια αλλόκοτη φιγούρα, βγαλμένη, θαρρείς, από το σύμπαν του Twin Peaks - αλλά δεν κάνει να αποκαλύψουμε περισσότερα.

Παιδιά σε κίνδυνο, παιδιά σε διαρκή μάχη για την ψυχική τους ισορροπία και για τη σωματική τους ακεραιότητα, με τους υπεύθυνους ενήλικες να δρουν ανεύθυνα, αδυνατώντας να τα φροντίσουν και αφήνοντάς τα εκτεθειμένα στο Κακό.

Οι ενήλικες της ταινίας απαρτίζονται από έναν οργίλο, συντηρητικό πατέρα, μια δασκάλα πρόθυμη να βοηθήσει, αλλά «ευνουχισμένη» από έναν διευθυντή προσανατολισμένο αποκλειστικά στην αποσόβηση νομικών και πάσης φύσεως ευθυνών του σχολικού ιδρύματος (και του ίδιου), έναν αργόστροφο αστυνομικός, πολύ απασχολημένο με το κυνήγι μικροεγκλημάτων (και την κακομεταχείριση των δραστών) και έναν ακόμα πιο αργόστροφο εκπρόσωπος της νεότερης γενιάς ενηλίκων, χαμένο στον κόσμο του και αφοσιωμένο στο κυνήγι του ευκαιριακού κέρδους.

Κάθε κεφάλαιο της επιδέξιας αφήγησης του Κρέκγκερ αφιερώνεται σε έναν από τους παραπάνω, προσεκτικά (και συμβολικά) επιλεγμένους εκπροσώπους από το σύνολο των αποτυχημένων «φροντιστών», για να έρθει το τελευταίο, που δίνει το λόγο στα παιδιά, τα οποία, αβοήθητα σε αυτό τον κόσμο, όπου το Κακό δρα ανενόχλητο, παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους – πανούργα η σχετική σεκάνς με τους ενήλικες των προαστίων να παρατηρούν αμέτοχοι, σταματώντας πρόσκαιρα τις καθημερινές τους ασχολίες, καθώς η τραγωδία λαμβάνει το αιματηρό της τέλος.

Κι επειδή η τραγωδία αυτή, αν και δοσμένη στο πλαίσιο του φανταστικού, αφορά τον δικό μας, πραγματικό κόσμο, μοναδικό «όπλο» για να τη διασκεδάσουμε είναι το χιούμορ. Ο Ζακ Κρέγκερ χρησιμοποιεί αρκετό από αυτό, άλλοτε δηκτικό, άλλοτε εναρμονισμένο με τη συχνότητα του κοενικού παραλόγου, δίχως να παραλείπει τις τρομάρες και τις φρικιαστικές εκπλήξεις, καθιστώντας αυτό το βιρτουόζικα γυρισμένο, μακάβριο παραμύθι μια πραγματική λιχουδιά για τους φίλους του είδους και κερδίζοντας με το σπαθί του μια θέση στη μεγάλη κατηγορία των νεότερων δημιουργών.

Το «Weapons» κυκλοφορεί στους κινηματογράφους από αύριο Πέμπτη 21 Αυγούστου.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ