Τι περιμένουμε από την επιστροφή του Alien, 38 χρόνια μετά την πρώτη ταινία;

Τι περιμένουμε από την επιστροφή του Alien, 38 χρόνια μετά την πρώτη ταινία; Facebook Twitter
Οι 5 ταινίες Alien ήταν τόσο διαφορετικές μεταξύ τους -όσο διαφορετικοί είναι οι σπουδαίοι σκηνοθέτες τους-, αλλά παράλληλα συνέθεσαν ένα ενιαίο σύμπαν που όμοιό του δεν υπάρχει στην κινηματογραφική εποποιία εξερεύνησης του διαστήματος.
0

Ομολογώ ότι, 5 χρόνια πριν, περίμενα την άφιξη του «Προμηθέα» με τόση ανυπομονησία που όμοιά της έχω νιώσει για ελάχιστες ταινίες από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Πρέπει να είχα δει το προωθητικό υλικό που είχε κυκλοφορήσει τουλάχιστον 100 φορές μέχρι την πρεμιέρα και το αποτέλεσμα μπορεί να μη δικαίωσε πλήρως τις τόσο υψηλές προσδοκίες μου, ωστόσο ήταν μια αξιοπρεπέστατη και απολαυστική προσθήκη στη sci-fi κινηματογραφία της τρέχουσας δεκαετίας, με μια τουλάχιστον αξέχαστη σκηνή ανθολογίας (αυτή της αυτοματοποιημένης χειρουργικής αφαίρεσης του τερατώδους εμβρύου που κυοφορούσε η Νούμι Ράπας) να κοντράρεται στα ίσα με τη γέννηση του πρώτου Alien μέσα από τα σωθικά του -πρόσφατα εκλιπόντα- Τζον Χερτ.

Μια από τα ίδια πιστεύω ότι θα είναι και το «Alien: Covenant». Η αναμονή μου πλέον είναι σαφώς λιγότερο έντονη, αν και τα τίζερ που κυκλοφόρησαν όλο αυτό το διάστημα μάς άνοιξαν για τα καλά την όρεξη, με αποκορύφωμα την απίστευτα θορυβώδη αφίσα-φόρο τιμής στο έργο του H.R. Giger, του Ελβετού καλλιτέχνη που ενέπνευσε με τα σχέδιά του το ίσως πιο εμβληματικό τέρας στην ιστορία του σινεμά. Από τη μία έχω να ελπίζω στη φόρα του Ρίντλεϊ Σκοτ, μετά την επιτυχία του προπέρσινου «Αρειανού», που του έδωσε τονωτική ένεση στην ασθμαίνουσα εδώ και χρόνια καριέρα του. Από την άλλη, ο Σκοτ ίσως είναι ένας από τους πιο άνισους σκηνοθέτες του Χόλιγουντ και, έχοντας πατήσει σχεδόν τα 80, οι πραγματικά καλές στιγμές της φιλμογραφίας του είναι λίγες (γι' αυτό και, προσωπικά, θεωρώ ευχής έργο το γεγονός ότι δεν ανέλαβε ο ίδιος να σκηνοθετήσει το σίκουελ της άλλης θρυλικής sci-fi επιτυχίας του, του «Blade Runner», και παρέδωσε τα ηνία σε έναν από τους καλύτερους δημιουργούς της νέας γενιάς, τον Ντενί Βιλνέβ).

Γιατί τότε να τρέξω να δω το «Covenant» στην πρεμιέρα του; Μα, γιατί κάθε νέα προσθήκη σε αυτή τη μυθολογία, έτσι όπως έχει εξελιχθεί από το 1979 μέχρι σήμερα, έχει πάντα τρομερό ενδιαφέρον, ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Γιατί οι 5 ταινίες Alien ήταν τόσο διαφορετικές μεταξύ τους -όσο διαφορετικοί είναι οι σημαντικοί σκηνοθέτες τους-, αλλά παράλληλα συνέθεσαν ένα ενιαίο σύμπαν που όμοιό του δεν υπάρχει στην κινηματογραφική εποποιία εξερεύνησης του διαστήματος. Για το πρώτο «Alien» του 1979, δεν χρειάζεται να ειπωθούν πολλά, παρά μόνο το γεγονός ότι τόλμησε να ξεπαστρέψει όλο το ανδρικό πλήρωμα του διαστημόπλοιου Νοστρόμο, αφήνοντας ως μοναδική επιζήσασα μια γυναίκα. Η Ρίπλεϊ της Σιγκούρνεϊ Γουίβερ θα γινόταν έκτοτε η απόλυτη ενσάρκωση του φεμινιστικού δυναμισμού, καθώς μαχόταν με στρατιές από τα φαλλοκέφαλα Xenomorphs, περνώντας αρχικά, το 1986, από τα «Aliens» του Τζέιμς Κάμερον (τη δεύτερη ταινία της σειράς που πολλοί σκληροπυρηνικοί φαν του Καναδού σκηνοθέτη του «Τιτανικού», της «Αβύσσου» και του «Avatar» θεωρούν ανώτερη από την αρχική, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο για σίκουελ) κι έπειτα, το 1992, από το «Alien 3» που αποτέλεσε το σκηνοθετικό ντεμπούτο του «πολύ» Ντέιβιντ Φίντσερ. Τι κι αν ο άνθρωπος που στη συνέχεια έφτιαξε αριστουργήματα όπως το «Seven», το «Fight Club» και το «Zodiac», θεωρείται σήμερα ίσως ο καλύτερος (και πιο υποτιμημένος σε βραβεία) σκηνοθέτης του Χόλιγουντ; Το όραμα του μόλις 30χρονου τότε βιντεοκλιπά πετσοκόπηκε από τα στούντιο και η ταινία σήμερα απλώς δεν βλέπεται, ωστόσο διατηρεί τη χάρη και την αυτοδυναμία της στην τετραλογία. Και κάπως έτσι η Ρίπλεϊ κατέληξε να... ανναγεννηθεί το 1997, με μαλλί Μάικλ Τζάκσον, στο «Alien: Resurrection» και ο Γάλλος Ζαν-Πιερ Ζενέ του «Ντελικατέσεν» και της «Αμελί» να χώσει τη δική του προσωπική ιδιοσυγκρασία στον μύθο.

Τι περιμένουμε από την επιστροφή του Alien, 38 χρόνια μετά την πρώτη ταινία; Facebook Twitter

Η προ πενταετίας λοιπόν επανεκκίνηση του franchise από τον ίδιο του τον δημιουργό αρχικά λειτούργησε αυτόνομα, αν και όλοι αναρωτιόνταν, κατά την προετοιμασία της, ποια θα ήταν τελικά η σχέση της με τα Alien. Δεν υπήρχε Ρίπλεϊ, ούτε Νοστρόμο, η βασική ηρωίδα (φυσικά γένους θηλυκού) Ελίζαμπεθ Σο δεν ήταν αστροναύτης αλλά επιστήμονας και το κέντρο βάρους μετατοπίστηκε αλλού: το πλήρωμα του Προμηθέα, αναλύοντας κάποια ευρήματα στη Γη, οδηγήθηκε σε έναν μακρινό πλανήτη, αναζητώντας τους «Μηχανικούς», εξωγήινα όντα ανώτερης διανοητικής κατάστασης που, όπως όλα έδειχναν, μας «έφτιαξαν» πολλά χρόνια πριν. Εκεί όμως συνάντησαν και κάτι πολύ χειρότερο που έμοιαζε με τα γνωστά Xenomorphs. Κάπως έτσι πραγματοποιήθηκε στο τέλος του «Προμηθέα» και η πάσα για τη μετάβαση προς το «Alien» και συνειδητοποιήσαμε ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για πρίκουελ.

Τι περιμένουμε λοιπόν από το «Alien: Covenant», που αρχικά είχε τίτλο «Alien: Paradise Lost», μια και είναι το σίκουελ του πρίκουελ, και τι γνωρίζουμε από το προωθητικό υλικό που έχουμε δει ως τώρα (χωρίς να γίνεται το παραμικρό σπόιλερ, πέρα από τα όσα αποκάλυψαν τα ίδια τα τίζερ και τρέιλερ της ταινίας);

Αρχικά να δούμε με ποιον τρόπο ο Μάικλ Φασμπέντερ, το ανδροειδές με τις ασαφείς προθέσεις της προηγούμενης ταινίας, του οποίου είχε διασωθεί μόνο το κεφάλι, βρίσκεται ξανά εδώ, αναζωογονημένο και ποιους σκοπούς εξυπηρετεί.

Έπειτα τι απέγινε η ηρωίδα της Νούμι Ράπας, η μοναδική διασωθείσα του «Προμηθέα», η οποία αναφέρεται στα credits αλλά δεν εμφανίζεται άμεσα στα πρόμο, καθώς, όπως καταλαβαίνουμε, εδώ έχουμε νέα αποστολή, νέα εξερεύνηση, νέο πλήρωμα και νέο κεντρικό (θηλυκό, σαφώς) χαρακτήρα που ενσαρκώνει η Κάθριν Γουότερσον.

Τι περιμένουμε από την επιστροφή του Alien, 38 χρόνια μετά την πρώτη ταινία; Facebook Twitter

Προφανώς θα έχουμε Xenomorphs, κι ας είχε δηλώσει το αντίθετο ο Σκοτ στα πρώτα στάδια παραγωγής της ταινίας. Θα λάβουμε όμως περισσότερες πληροφορίες για τους «Μηχανικούς» και για τους λόγους που δημιούργησαν αυτά τα σαρκοβόρα τέρατα για να καταστρέψουν το ανθρώπινο είδος που οι ίδιοι δημιούργησαν, τα οποία τελικά στράφηκαν και εναντίον τους; Θα προκύψουν μεγαλύτερα φιλοσοφικά ερωτήματα και θα αναζητήσουμε τους δημιουργούς των «Μηχανικών» ανεβαίνοντας στην κλίμακα της γένεσης, όπως είχε δηλώσει και πάλι ο ίδιος ο Σκοτ σε παλιότερή του συνέντευξη κατά την προετοιμασία της ταινίας;

Θα έχουμε όντως το πρώτο γκέι ζευγάρι στην ιστορία του franchise, όπως φευγαλέα και με αρκετή ασάφεια υπονοείται σε ένα από τα τίζερ;

Θα συντηρηθεί αξιοπρεπώς και με ενδιαφέροντα τρόπο, ανάλογο με αυτό της αρχικής τετραλογίας, ο νέος μύθος που φιλοδοξεί να οδηγήσει ευθέως στο πρώτο Alien, μέσω της επόμενης ταινίας (ή των επόμενων) που έχει ήδη ανακοινωθεί;

Από αύριο θα λάβουμε απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω, με την πρεμιέρα του «Alien: Covenant» στους ελληνικούς κινηματογράφους. Ως τότε ξαναβλέπουμε συγκεντρωμένα όλα τα τίζερ και τα τρέιλερ που έχουν προηγηθεί:

 
 
 
 
 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ