ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
Η ταινία, που ξεπέρασε σε κόστος τα 120 εκατομμύρια και χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από τον Κόπολα μέσω της πώλησης ενός από τους αμπελώνες του, ενσωματώνει νέες τεχνικές VFX που οι δημιουργοί της ταινίας ελπίζουν ότι θα δούμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες οθόνες. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0

Σύμφωνα με κάθε μαρτυρία, οι αντιδράσεις που ακολούθησαν την ειδική, κλειστή προβολή της ταινίας "Megalopolis" του Φράνσις Φορντ Κόπολα στις 28 Μαρτίου στο CityWalk AMC της Universal σε IMAX, υπήρξαν αποθεωτικές. Κάποιοι είπαν ότι πρόκειται σίγουρα για την πιο φιλόδοξη ταινία του μετά το «Αποκάλυψη Τώρα». Η ταινία, που ξεπέρασε σε κόστος τα 120 εκατομμύρια και χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από τον Κόπολα μέσω της πώλησης ενός από τους αμπελώνες του, ενσωματώνει νέες τεχνικές VFX που οι δημιουργοί της ταινίας ελπίζουν ότι θα δούμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες οθόνες. Για να συμβεί αυτό, απαιτείται άμεσα κάποια μεγάλη συμφωνία και οι συνεργάτες του Κόπολα βρίσκονται ήδη σε διαπραγματεύσεις με διανομείς και με τα μεγάλα στούντιο. Τέτοιου είδους οντότητες όμως σπανίως παίρνουν μεγάλα ρίσκα στις μέρες μας – και ενώ ο Κόπολα είναι ένας θρύλος του σινεμά, έχει να κάνει εμπορική επιτυχία εδώ και τρεις δεκαετίες.

Ίσως η Paramount ή η Universal να ήθελαν να επιστρέψουν σε μια συνεργασία με τον Κόπολα. Παρ’ όλα αυτά, κάθε στούντιο που επενδύει σε μια τόσο φιλόδοξη καλλιτεχνική ταινία για την κινηματογραφική της προβολή, παίρνει ήδη ένα μεγάλο ρίσκο – θα πρέπει να υπάρξει κάποιο τίμημα. Και είναι δουλειά του Μπάρι Χιρς, του επί χρόνια δικηγόρου του Κόπολα και εκ των παραγωγών του "Megalopolis", να βρει μια στέγη για την ταινία. Ο ίδιος δήλωσε στο IndieWire ότι «τα πάντα είναι στο τραπέζι» καθώς οι συνομιλίες προχωρούν. Δήλωσε επίσης ότι έχουν οριστεί κι άλλες προβολές για τους ενδιαφερόμενους που θέλουν να την ξαναδούν. Ωστόσο, το «όλα» μάλλον δεν περιλαμβάνει τις πλατφόρμες streaming. Με μια καίρια ιστορία που κρατά έναν «μεγεθυντικό φακό για το πού βρισκόμαστε σήμερα ως χώρα», ο Χιρς δήλωσε ότι η ταινία βρίσκεται στο επίπεδο παρεξηγημένων αρχικά αριστουργημάτων όπως το «Αποκάλυψη Τώρα».

Αν όλα τα άλλα αποτύχουν, ο Κόπολα θα μπορούσε να αποφασίσει να την κυκλοφορήσει ο ίδιος, αναλαμβάνοντας το κόστος της προώθησης, αρκεί να βρει ως συνεργάτη ένα στούντιο πρόθυμο να διανείμει το "Megalopolis" μέσω αρνητικής παραλαβής.

«Πρέπει να είμαστε εξίσου δημιουργικοί στη σύναψη συμφωνιών, όπως ήταν ο Φράνσις στη δημιουργία αυτής της ταινίας», λέει ο Χιρς. «Όσοι την είδαν μου είπαν ότι η ταινία δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο έχουν δει ποτέ, και ίσως εκεί θα πρέπει να γίνει η διαπραγμάτευση». Η προτίμηση του Κόπολα, βέβαια, είναι μια συμφωνία για προβολή σε κινηματογραφικές αίθουσες με μεγάλο χρονικό εύρος, και κατά προτίμηση σε αίθουσες με σύστημα IMAX. Ο Χιρς δήλωσε επίσης ότι έχει μιλήσει με διάφορα κινηματογραφικά φεστιβάλ σχετικά με το ποια θα μπορούσε να είναι η καλύτερη επίσημη πρεμιέρα για το "Megalopolis", αλλά πρόσθεσε ότι δεν πρόκειται η ταινία να εμφανιστεί σε κάποιο φεστιβάλ μέχρι να βρει διανομέα. Ο Χιρς δεν απέκλεισε το προσεχές φεστιβάλ των Καννών για την πρεμιέρα της ταινίας –  τόσο η «Συνομιλία» όσο και το «Αποκάλυψη Τώρα» κέρδισαν τον Χρυσό Φοίνικα – μια τέτοια χρονική προοπτική όμως κάνει τις διαπραγματεύσεις ακόμα πιο επείγουσες.

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
O Αdam Driver στα γυρίσματα του Megalopolis.

Αν τελικά όμως ο Κόπολα δεν πετύχει τη συμφωνία που θέλει με κάποιο στούντιο, ποιες είναι οι επιλογές του; Έχει ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά του να γυρίσει άλλη μια ταινία και μια μακρινή πιθανότητα είναι η προσφορά για τα δικαιώματα της "Μεγαλόπολης" να περιλαμβάνει και τη διαπραγμάτευση μιας συμφωνίας για την επόμενη ταινία του. Θα μπορούσε να ακολουθήσει τα βήματα της Τέιλορ Σουίφτ και της Μπιγιονσέ και να κυκλοφορήσει την ταινία απευθείας στις αίθουσες. Αν όλα τα άλλα αποτύχουν, ο Κόπολα θα μπορούσε να αποφασίσει να την κυκλοφορήσει ο ίδιος, αναλαμβάνοντας το κόστος της προώθησης, αρκεί να βρει ως συνεργάτη ένα στούντιο πρόθυμο να διανείμει το "Megalopolis" μέσω αρνητικής παραλαβής.

Το "Megalopolis" είναι η ιστορία της καταστροφής ενός ουτοπικού πολιτισμού και της επακόλουθης σύγκρουσης μεταξύ του Σίζαρ (που τον υποδύεται ο Άνταμ Ντράιβερ), ενός ιδεαλιστή αρχιτέκτονα που θέλει να ξαναχτίσει την κοινωνία με αποκλειστικά ανανεώσιμες πηγές, και του δημάρχου της πόλης (Τζιανκάρλο Εσπόζιτο) που δεν συμμερίζεται το όραμά του.

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
Ο Francis Ford Coppola στα γυρίσματα της ταινίας.

Στην πρώτη προβολή του "Megalopolis" παρευρέθηκαν οι μεγαλύτεροι διανομείς του Χόλιγουντ καθώς πολλοί επιφανείς δημιουργοί και πρωταγωνιστές, ανάμεσά τους ονόματα όπως ο Σον Πεν, ο Αλ Πατσίνο, ο Νίκολας Κέιτζ και ο Ντάρεν Αρονόφσκι. «Αισθάνομαι ότι ήμουν κομμάτι της Ιστορίας: το "Megalopolis" είναι ένα λαμπρό, οραματικό αριστούργημα», δήλωσε ο υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθέτης των ταινιών "Selena" και "El Norte" Γκρέγκορι Νάβα σε δήλωσή του στο IndieWire σχετικά με την εμπειρία του.

«Ήμουν τόσο συγκλονισμένος που δεν μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο για το υπόλοιπο της ημέρας από το να σκέφτομαι το 'Megalopolis' και να νιώθω το ισχυρό, ενθαρρυντικό μήνυμά του. Ο Φράνσις έχει πάει τον κινηματογράφο σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο - η όλη εμπειρία ήταν βαθιά συγκινητική. Ακόμα δεν μπορώ να σταματήσω να σκέφτομαι την ταινία και να το λέω σε όλους όσους γνωρίζω - όλοι ανυπομονούν να τη δουν! Το κοινό θα ξετρελαθεί».

Ένας άλλος γνωστός επαγγελματίας του χώρου που παρακολούθησε την πρώτη προβολή και θέλησε να παραμείνει ανώνυμος δήλωσε στο IndieWire ότι η ταινία μιλάει για έναν πολιτισμό που ακροβατεί σε ένα «επισφαλές περβάζι, που καταβροχθίζει τον εαυτό του μέσα σε μια δίνη ανεξέλεγκτης απληστίας, αυτο-ανάλωσης και πολιτικής προπαγάνδας» και επανέλαβε μια φράση του Κόπολα: όπως και το «Αποκάλυψη Τώρα», το "Megalopolis" δεν μιλάει για το τέλος του κόσμου αλλά για το «τέλος του κόσμου όπως τον ξέρουμε».

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
Shia LaBeouf, Madeleine Gardella, Isabelle Kusman, Matt Gulbranson και Chloe Fineman
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
Jon Voight

Μένει να δούμε κατά πόσον αυτός ο ενθουσιασμός μπορεί να έχει κάποια αντιστοιχία με τα αισθήματα  των μεγάλων στούντιο ή του κοινού. Ο Χιρς δήλωσε ότι ο Κόπολα θα κάνει ό,τι είναι καλύτερο για την ταινία, με κάθε μέσο: «Νομίζω ότι η επιστροφή των χρημάτων του είναι μάλλον το τελευταίο πράγμα στον κόσμο που τον απασχολεί. Αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να δουν την ταινία όσο περισσότεροι άνθρωποι γίνεται στις κινηματογραφικές αίθουσες».

Με στοιχεία από το Indie Wire

Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

10 γυναικείες οσκαρικές πρωτιές

Οθόνες / Δέκα γυναικείες οσκαρικές πρωτιές που έγραψαν ιστορία

Η πρώτη μαύρη ηθοποιός, η πρώτη αυτόχθονας Αμερικανίδα, η πρώτη ΛΟΑΤΚΙ+ γυναίκα, η πρώτη που πήρε βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας ανταγωνιζόμενη τον πρώην σύζυγό της, η πρώτη zoomer και ως τώρα η μοναδική γεννηθείσα τον 21ο αιώνα με Όσκαρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ