Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Ο Τέιλορ Σέρινταν, το 2023 στην Καλιφόρνια. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ μήνα έκαναν πρεμιέρα τα επεισόδια τριών σειρών που φέρουν την υπογραφή του Τέιλορ Σέρινταν: ο δεύτερος κύκλος του κατασκοπικού θρίλερ Lioness, με την Ζόε Σαλντάνα, τον Μάικλ Κέλι και τη Νικόλ Κίντμαν, το δεύτερο μέρος του πέμπτου κύκλου του Yellowstone, και το Landman, μια σειρά βασισμένη στους Τεξανούς «πετρελαιάδες» με τους Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Ντέμι Μουρ και Τζον Χαμ.

Λίγο πριν, τον Σεπτέμβριο, ξεκίνησε η δεύτερη σεζόν του Tulsa King, επίσης δημιούργημα του Σέρινταν, όπως και το Mayor of Kingstown, ο τρίτος κύκλος του οποίου προβλήθηκε το καλοκαίρι. Το τηλεοπτικό σύμπαν του Σέρινταν δεν σταματά εδώ, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει επίσης αναλάβει την ευθύνη για δύο prequels του Yellowstone: το «1883» (με τον Σαμ Έλιοτ) και το «1923» (με τον Χάρισον Φορντ και την Έλεν Μίρεν). Επιπλέον, είναι ο παραγωγός του Lawmen: Bass Reeves, μια σειρά που σε κάθε κύκλο της ακολουθεί την ιστορία εκπροσώπων του νόμου και παρανόμων που έμειναν στην ιστορία.

Ποιος είναι όμως ο δημιουργός αυτού του τηλεοπτικού σύμπαντος που αποπνέει τεστοστερόνη από κάθε πόρο του; Ο Σέρινταν διατηρεί το μυστήριο γύρω από τον εαυτό του αρκετά καλά, παραχωρώντας ελάχιστες συνεντεύξεις. Το πραγματικό όνομα του πολυσχιδούς σεναριογράφου, παραγωγού, σκηνοθέτη και ηθοποιού που γεννήθηκε στη Βόρεια Καρολίνα, μεγάλωσε σε ράντζο του Τέξας και έμαθε από μικρός τη ζωή ενός καουμπόι, είναι Σέρινταν Τέιλορ Γκίμπλερ τζούνιορ. Για ένα διάστημα έβγαζε τα προς το ζην κουρεύοντας το γρασίδι και βάφοντας σπίτια στο Όστιν. Ενώ έψαχνε για δουλειά σε ένα εμπορικό κέντρο, ένας ανιχνευτής ταλέντων του πρότεινε ένα ταξίδι στο Σικάγο για να δοκιμάσει την τύχη του ως ηθοποιός. Έτσι μπήκε στον κόσμο του θεάματος.

Η «καουμπόικη» ψυχή είναι τόσο βαθιά μέσα του που στις αρχές του 2022 ηγήθηκε μιας κοινοπραξίας που αγόρασε το θρυλικό ράντσο 6666, αξίας περίπου 350 εκατομμυρίων δολαρίων και συνολικής έκτασης κοντά σε εκείνη του μητροπολιτικού Λος Άντζελες, και μετακόμισε εκεί με τη σύζυγο και τον γιο του. 

Ο πρώτος του σημαντικός ρόλος ήταν στο Veronica Mars, ενώ στη σειρά Sons of Anarchy υποδύθηκε τον αστυνομικό Ντέιβιντ Χέιλ. Στον ελεύθερο χρόνο του άρχισε να γράφει σενάρια και όταν πούλησε το πρώτο (τον πιλότο της σειράς Mayor of Kingstown, παρότι τελικά προτίμησε να το βάλει στο συρτάρι για αργότερα) του είχαν μείνει μόλις 800 δολάρια στην τράπεζα. 

Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Yellowstone

Έγραψε το σενάριο για την ταινία Sicario (2015), σε σκηνοθεσία Ντενίς Βιλνέβ, με πρωταγωνιστή τον Μπενίκιο ντελ Τόρο και στη συνέχεια έγραψε το Hell or High Water (2016), με τους Τζεφ Μπρίτζες και τον Κρις Πάιν, για το οποίο ήταν υποψήφιος για Όσκαρ καλύτερου σεναρίου. Η τρίτη του ταινία ήταν το Wind River (2017), με τον Τζέερμι Ρένερ και την Ελίζαμπεθ Όλσεν, την οποία επίσης σκηνοθέτησε.

Το μέσο όμως που του χάρισε τη μεγαλύτερη επιτυχία του ήταν η τηλεόραση. Εφαρμόζοντας το αξίωμα «γράψε γι’ αυτό που γνωρίζεις» χρησιμοποίησε τις εμπειρίες του στα ράντζα της οικογένειάς ως έμπνευση για το Yellowstone. Η «καουμπόικη» ψυχή είναι τόσο βαθιά μέσα του που στις αρχές του 2022 ηγήθηκε μιας κοινοπραξίας που αγόρασε το θρυλικό ράντσο 6666, αξίας περίπου 350 εκατομμυρίων δολαρίων και συνολικής έκτασης κοντά σε εκείνη του μητροπολιτικού Λος Άντζελες, και μετακόμισε εκεί με τη σύζυγο και τον γιο του.

Πού βρήκε τόσα χρήματα; Η απάντηση βρίσκεται στο Yellowstone, αυτό το εθιστικό μείγμα οικογενειακού δράματος, σύγχρονου γουέστερν και αστυνομικής και πολιτικής πλοκής, που έγινε η σειρά με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στην Αμερική στην πρόσφατη ιστορία. Η τεράστια επιτυχία της οδήγησε στην ανανέωση του συμβολαίου της με τη ViacomCBS (νυν Paramount Global) το 2021 έναντι ενός ιλιγγιώδους ποσού (εκτιμάται γύρω στα 200 εκατομμύρια δολάρια) για την παραγωγή διαφόρων πρότζεκτ.

Όλη αυτή η επιτυχία δεν συνέβη χωρίς προστριβές. Η πιο γνωστή είναι αυτή που οδήγησε στην αποχώρηση του Κέβιν Κόστνερ, πρωταγωνιστή του Yellowstone, από τα επεισόδια που μεταδίδονται αυτή τη στιγμή. Η επίσημη εκδοχή είναι ότι ο ηθοποιός ήταν αφοσιωμένος στην ταινία του Horizon και δεν μπορούσε να συνδυάσει τα δύο υποχρεώσεις λόγω προβλημάτων προγραμματισμού. Σύμφωνα με τον Σέρινταν, ήταν όλο και πιο δύσκολο να διαμορφώσει το πρόγραμμα γυρισμάτων της σειράς σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ηθοποιού και η σύγκρουση μεγάλωνε, μέχρι που μπλέχτηκαν οι δικηγόροι.

Ο Σέρινταν ήταν επίσης δυσαρεστημένος με το σενάριο τόσο στο Tulsa King (παρότι το είχε γράψει ο γνωστός σεναριογράφος των Sopranos και δημιουργός του Boardwalk Empire, Τέρενς Γουίντερ) όσο και στο Lioness, καταλήγοντας να γράψει τα πάντα μόνος του, όπως ακριβώς έκανε με το Yellowstone και τα διάφορα spin-offs του. Έχει επίσης βρεθεί στο επίκεντρο μιας αντιπαράθεσης επειδή χρέωσε την εταιρεία παραγωγής με δεκάδες χιλιάδες δολάρια επιπλέον για τη χρήση της δικής του γης και των αλόγων του για τη σειρά.

Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Landman
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Tulsa King

Σε ό,τι αφορά στην ιδεολογική του τοποθέτηση, εμφανίζεται πάνω απ' όλα ως υπέρμαχος του περιβάλλοντος, παρότι όμως ο ίδιος δεν εκφράζεται ποτέ επί του θέματος, δεν θα ήταν δύσκολο να φανταστεί κανείς τους χαρακτήρες του να ψηφίζουν τον Ντόναλντ Τραμπ. Σε μια συνέντευξη στο The Atlantic το 2022, ο Σέρινταν γέλασε όταν του είπαν ότι το Yellowstone είναι μια σειρά που θαυμάζουν ιδιαιτέρως οι ψηφοφόροι του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος: «Σοβαρά τώρα; Η σειρά μιλάει για τον εκτοπισμό των αυτόχθονων Αμερικανών, για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν οι γυναίκες τους,  για την απληστία των εταιρειών, για τον "εξευγενισμό" της Δύσης και την αρπαγή της γης. Είναι αυτή μια σειρά που απευθύνεται στους συντηρητικούς ψηφοφόρους και τις "κόκκινες" πολιτείες;»

Με το μέλλον του Yellowstone να είναι ακόμη αδιευκρίνιστο (μέχρι πρόσφατα, τα έξι επεισόδια που προβάλλονται αυτή τη στιγμή είχαν ανακοινωθεί ως τα τελευταία της σειράς, μπορεί όμως και να συνεχιστεί με πρωταγωνιστές τους χαρακτήρες της Μπεθ και του Ριπ), ο Σέρινταν έχει ήδη πολλά ακόμη σχέδια στα σκαριά. Ένα από αυτά είναι το The Madison με την Μισέλ Φάιφερ, το οποίο θα παρακολουθεί μια οικογένεια που, μετά από μια τραγωδία, μετακομίζει από τη Νέα Υόρκη στη Μοντάνα. Ένα άλλο, παρότι είναι ακόμα ασαφείς οι λεπτομέρειες, είναι μια σειρά με τίτλο 6666, η οποίο θα γυριστεί στο ομώνυμο αχανές ράντσο που ανήκει πλέον στον Σέρινταν, και θα αφηγείται την ιστορία του μέρους.

Με στοιχεία από El Pais

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ