Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Ο Τέιλορ Σέρινταν, το 2023 στην Καλιφόρνια. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ μήνα έκαναν πρεμιέρα τα επεισόδια τριών σειρών που φέρουν την υπογραφή του Τέιλορ Σέρινταν: ο δεύτερος κύκλος του κατασκοπικού θρίλερ Lioness, με την Ζόε Σαλντάνα, τον Μάικλ Κέλι και τη Νικόλ Κίντμαν, το δεύτερο μέρος του πέμπτου κύκλου του Yellowstone, και το Landman, μια σειρά βασισμένη στους Τεξανούς «πετρελαιάδες» με τους Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Ντέμι Μουρ και Τζον Χαμ.

Λίγο πριν, τον Σεπτέμβριο, ξεκίνησε η δεύτερη σεζόν του Tulsa King, επίσης δημιούργημα του Σέρινταν, όπως και το Mayor of Kingstown, ο τρίτος κύκλος του οποίου προβλήθηκε το καλοκαίρι. Το τηλεοπτικό σύμπαν του Σέρινταν δεν σταματά εδώ, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει επίσης αναλάβει την ευθύνη για δύο prequels του Yellowstone: το «1883» (με τον Σαμ Έλιοτ) και το «1923» (με τον Χάρισον Φορντ και την Έλεν Μίρεν). Επιπλέον, είναι ο παραγωγός του Lawmen: Bass Reeves, μια σειρά που σε κάθε κύκλο της ακολουθεί την ιστορία εκπροσώπων του νόμου και παρανόμων που έμειναν στην ιστορία.

Ποιος είναι όμως ο δημιουργός αυτού του τηλεοπτικού σύμπαντος που αποπνέει τεστοστερόνη από κάθε πόρο του; Ο Σέρινταν διατηρεί το μυστήριο γύρω από τον εαυτό του αρκετά καλά, παραχωρώντας ελάχιστες συνεντεύξεις. Το πραγματικό όνομα του πολυσχιδούς σεναριογράφου, παραγωγού, σκηνοθέτη και ηθοποιού που γεννήθηκε στη Βόρεια Καρολίνα, μεγάλωσε σε ράντζο του Τέξας και έμαθε από μικρός τη ζωή ενός καουμπόι, είναι Σέρινταν Τέιλορ Γκίμπλερ τζούνιορ. Για ένα διάστημα έβγαζε τα προς το ζην κουρεύοντας το γρασίδι και βάφοντας σπίτια στο Όστιν. Ενώ έψαχνε για δουλειά σε ένα εμπορικό κέντρο, ένας ανιχνευτής ταλέντων του πρότεινε ένα ταξίδι στο Σικάγο για να δοκιμάσει την τύχη του ως ηθοποιός. Έτσι μπήκε στον κόσμο του θεάματος.

Η «καουμπόικη» ψυχή είναι τόσο βαθιά μέσα του που στις αρχές του 2022 ηγήθηκε μιας κοινοπραξίας που αγόρασε το θρυλικό ράντσο 6666, αξίας περίπου 350 εκατομμυρίων δολαρίων και συνολικής έκτασης κοντά σε εκείνη του μητροπολιτικού Λος Άντζελες, και μετακόμισε εκεί με τη σύζυγο και τον γιο του. 

Ο πρώτος του σημαντικός ρόλος ήταν στο Veronica Mars, ενώ στη σειρά Sons of Anarchy υποδύθηκε τον αστυνομικό Ντέιβιντ Χέιλ. Στον ελεύθερο χρόνο του άρχισε να γράφει σενάρια και όταν πούλησε το πρώτο (τον πιλότο της σειράς Mayor of Kingstown, παρότι τελικά προτίμησε να το βάλει στο συρτάρι για αργότερα) του είχαν μείνει μόλις 800 δολάρια στην τράπεζα. 

Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Yellowstone

Έγραψε το σενάριο για την ταινία Sicario (2015), σε σκηνοθεσία Ντενίς Βιλνέβ, με πρωταγωνιστή τον Μπενίκιο ντελ Τόρο και στη συνέχεια έγραψε το Hell or High Water (2016), με τους Τζεφ Μπρίτζες και τον Κρις Πάιν, για το οποίο ήταν υποψήφιος για Όσκαρ καλύτερου σεναρίου. Η τρίτη του ταινία ήταν το Wind River (2017), με τον Τζέερμι Ρένερ και την Ελίζαμπεθ Όλσεν, την οποία επίσης σκηνοθέτησε.

Το μέσο όμως που του χάρισε τη μεγαλύτερη επιτυχία του ήταν η τηλεόραση. Εφαρμόζοντας το αξίωμα «γράψε γι’ αυτό που γνωρίζεις» χρησιμοποίησε τις εμπειρίες του στα ράντζα της οικογένειάς ως έμπνευση για το Yellowstone. Η «καουμπόικη» ψυχή είναι τόσο βαθιά μέσα του που στις αρχές του 2022 ηγήθηκε μιας κοινοπραξίας που αγόρασε το θρυλικό ράντσο 6666, αξίας περίπου 350 εκατομμυρίων δολαρίων και συνολικής έκτασης κοντά σε εκείνη του μητροπολιτικού Λος Άντζελες, και μετακόμισε εκεί με τη σύζυγο και τον γιο του.

Πού βρήκε τόσα χρήματα; Η απάντηση βρίσκεται στο Yellowstone, αυτό το εθιστικό μείγμα οικογενειακού δράματος, σύγχρονου γουέστερν και αστυνομικής και πολιτικής πλοκής, που έγινε η σειρά με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στην Αμερική στην πρόσφατη ιστορία. Η τεράστια επιτυχία της οδήγησε στην ανανέωση του συμβολαίου της με τη ViacomCBS (νυν Paramount Global) το 2021 έναντι ενός ιλιγγιώδους ποσού (εκτιμάται γύρω στα 200 εκατομμύρια δολάρια) για την παραγωγή διαφόρων πρότζεκτ.

Όλη αυτή η επιτυχία δεν συνέβη χωρίς προστριβές. Η πιο γνωστή είναι αυτή που οδήγησε στην αποχώρηση του Κέβιν Κόστνερ, πρωταγωνιστή του Yellowstone, από τα επεισόδια που μεταδίδονται αυτή τη στιγμή. Η επίσημη εκδοχή είναι ότι ο ηθοποιός ήταν αφοσιωμένος στην ταινία του Horizon και δεν μπορούσε να συνδυάσει τα δύο υποχρεώσεις λόγω προβλημάτων προγραμματισμού. Σύμφωνα με τον Σέρινταν, ήταν όλο και πιο δύσκολο να διαμορφώσει το πρόγραμμα γυρισμάτων της σειράς σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ηθοποιού και η σύγκρουση μεγάλωνε, μέχρι που μπλέχτηκαν οι δικηγόροι.

Ο Σέρινταν ήταν επίσης δυσαρεστημένος με το σενάριο τόσο στο Tulsa King (παρότι το είχε γράψει ο γνωστός σεναριογράφος των Sopranos και δημιουργός του Boardwalk Empire, Τέρενς Γουίντερ) όσο και στο Lioness, καταλήγοντας να γράψει τα πάντα μόνος του, όπως ακριβώς έκανε με το Yellowstone και τα διάφορα spin-offs του. Έχει επίσης βρεθεί στο επίκεντρο μιας αντιπαράθεσης επειδή χρέωσε την εταιρεία παραγωγής με δεκάδες χιλιάδες δολάρια επιπλέον για τη χρήση της δικής του γης και των αλόγων του για τη σειρά.

Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Landman
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Tulsa King

Σε ό,τι αφορά στην ιδεολογική του τοποθέτηση, εμφανίζεται πάνω απ' όλα ως υπέρμαχος του περιβάλλοντος, παρότι όμως ο ίδιος δεν εκφράζεται ποτέ επί του θέματος, δεν θα ήταν δύσκολο να φανταστεί κανείς τους χαρακτήρες του να ψηφίζουν τον Ντόναλντ Τραμπ. Σε μια συνέντευξη στο The Atlantic το 2022, ο Σέρινταν γέλασε όταν του είπαν ότι το Yellowstone είναι μια σειρά που θαυμάζουν ιδιαιτέρως οι ψηφοφόροι του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος: «Σοβαρά τώρα; Η σειρά μιλάει για τον εκτοπισμό των αυτόχθονων Αμερικανών, για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν οι γυναίκες τους,  για την απληστία των εταιρειών, για τον "εξευγενισμό" της Δύσης και την αρπαγή της γης. Είναι αυτή μια σειρά που απευθύνεται στους συντηρητικούς ψηφοφόρους και τις "κόκκινες" πολιτείες;»

Με το μέλλον του Yellowstone να είναι ακόμη αδιευκρίνιστο (μέχρι πρόσφατα, τα έξι επεισόδια που προβάλλονται αυτή τη στιγμή είχαν ανακοινωθεί ως τα τελευταία της σειράς, μπορεί όμως και να συνεχιστεί με πρωταγωνιστές τους χαρακτήρες της Μπεθ και του Ριπ), ο Σέρινταν έχει ήδη πολλά ακόμη σχέδια στα σκαριά. Ένα από αυτά είναι το The Madison με την Μισέλ Φάιφερ, το οποίο θα παρακολουθεί μια οικογένεια που, μετά από μια τραγωδία, μετακομίζει από τη Νέα Υόρκη στη Μοντάνα. Ένα άλλο, παρότι είναι ακόμα ασαφείς οι λεπτομέρειες, είναι μια σειρά με τίτλο 6666, η οποίο θα γυριστεί στο ομώνυμο αχανές ράντσο που ανήκει πλέον στον Σέρινταν, και θα αφηγείται την ιστορία του μέρους.

Με στοιχεία από El Pais

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ