«Το ταξίδι της φάλαινας»: Μια οδύσσεια ενηλικίωσης με φόντο τον Βερίγγειο Πορθμό

«Το ταξίδι της φάλαινας»: Μια οδύσσεια ενηλικίωσης με φόντο τον Βερίγγειο Πορθμό Facebook Twitter
Παρακολουθούμε τον Λιόσκα να απολαμβάνει την ελεύθερη ενηλικίωσή του παρέα με τον καλύτερό του φίλο, σε ένα αχανές, ακατέργαστο τοπίο.
0



Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ κεραυνοβόλου έρωτα μπορεί να χτυπήσει την πόρτα του πιο απίθανου αποδέκτη. Παραδόξως, όσο πιο απροσδόκητη είναι η πιθανότητα προσβολής από το μικρόβιο της επιθυμίας, τόσο πιο πειστική γίνεται η αυταπάρνηση της κατάκτησης του στόχου.

Στην περίπτωση της ταινίας Το ταξίδι της φάλαινας, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Φίλιπ Γιούριεφ, ο 15χρονος Λιόσκα ζει στην άκρη του πουθενά, σε ένα χωριό φαλαινοθήρων στη γωνιά της Ρωσίας που αγγίζει την Αλάσκα, στη χερσαία περιοχή του Βερίγγειου Πορθμού. Δεν έχει ιδέα ούτε τι μπορεί να σημαίνει το σεξ, όταν κάνει τη διαδικτυακή γνωριμία, στα βουβά, με μια νέα γυναίκα που εργάζεται σε chat room, στο Ντιτρόιτ.


Αυτό ήταν: από εκείνη τη στιγμή η άσκοπη νομοτέλειά του αποκτά νόημα, ο αυτοκτονικός παππούς του, με την καθημερινή εμμονή του θανάτου, του είναι πλέον βάρος, και ο κολλητός του μεταμορφώνεται σε θανάσιμο εχθρό, όταν ο ερωτύλος πρωταγωνιστής παρανοεί και νομίζει πως πάει να του κλέψει μια γκόμενα, η οποία, φυσικά, δεν έχει ιδέα για την ύπαρξη του. Θέλει μανιωδώς να της εκφράσει την αγάπη του, να την κατακτήσει, να ταξιδέψει για να τη βρει, χωρίς να ξέρει με ποιον τρόπο.

Στον Λιόσκα δεν μιλά η μουσική, το σινεμά ή τα σπορ, αλλά μια τυπική πόρνη από μια άλλη άκρη του πουθενά, που δεν του προσφέρει καν φωνή για να τον σαγηνεύσει σαν σειρήνα ή το σώμα της για να τον μαγέψει. Το κόλλημά του μαζί της είναι όαση τρυφερότητας σε ένα περιβάλλον όπου απουσιάζουν τα αισθήματα.

Ουσιαστικά, κινείται από την ανάγκη του να αποδράσει από τον τόπο της προκαθορισμένης μιζέριας που κληρονόμησε, αλλά, εύλογα, δεν έχει τα μέσα ή τα φόντα να το αντιληφθεί, πόσο μάλλον να το εκφράσει. Στο μεταξύ παρακολουθούμε τον Λιόσκα να απολαμβάνει την ελεύθερη ενηλικίωσή του παρέα με τον καλύτερό του φίλο, σε ένα αχανές, ακατέργαστο τοπίο, εκεί όπου οι άνθρωποι είναι πιο εξοικειωμένοι με τα κήτη που τους ζουν παρά με την ανθρώπινη διάδραση και τον αρθρωμένο λόγο.

Έτσι η ιστορία ενός εξωτικού, καταφρονεμένου ανήλικου προλετάριου γίνεται οικουμενική και συμβολική, καθώς το ανεπαίσθητο χώρισμα ανάμεσα στις δυο μεγαλύτερες σε έκταση ηπείρους είναι ένα μικρό, αν και επικίνδυνο ταξίδι σε μια αγρίως διαφορετική κουλτούρα-πειρασμό για τους ομοίους του, όπως και για όλα τα παιδιά από μη προνομιούχο περιβάλλον που θαμπώνονται από τον καλοδιαφημισμένο, λαμπερό «αμερικανισμό».

Στον Λιόσκα δεν μιλά η μουσική, το σινεμά ή τα σπορ, αλλά μια τυπική πόρνη από μια άλλη άκρη του πουθενά, που δεν του προσφέρει καν φωνή για να τον σαγηνεύσει σαν σειρήνα ή το σώμα της για να τον μαγέψει. Το κόλλημά του μαζί της είναι όαση τρυφερότητας σε ένα περιβάλλον όπου απουσιάζουν τα αισθήματα.

Ο πολλά υποσχόμενος Γιούριεφ συλλαμβάνει αυτό το αναπάντητο κάλεσμα του μοναχικού αγοριού και τον τοποθετεί πειστικά στον ανοιχτό ορίζοντα. Δεν πείθει εξίσου στο προτελευταίο στάδιο της μικρής του οδύσσειας, εκεί όπου ο Λιόσκα συναντά τον υποτιθέμενο αρωγό προς την πραγματοποίηση του τρελού του ονείρου. Ωστόσο, κλείνει ωραία και ταιριαστά την περιπέτεια. Και τη θηλυκώνει με τη μνήμη.

 

 

Το «Ταξίδι της Φάλαινας» προβάλλεται online και χωρίς συνδρομή μέσω του ιστότοπου της StraDa Films. Στους θεατές παρέχεται η δυνατότητα να προαγοράσουν virtual εισιτήρια (e-εισιτήρια) και να ενισχύσουν έτσι την αίθουσα της επιλογής τους. 

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cuties: Η ταινία-«σκάνδαλο» του Netflix είναι μια διεισδυτική ματιά στα προεφηβικά ναρκοπέδια

Πρώτη Προβολή / Cuties: Η ταινία-«σκάνδαλο» του Netflix είναι μια διεισδυτική ματιά στα προεφηβικά ναρκοπέδια

Η γαλλική ταινία με ηρωίδες 11χρονες από τα προάστια του Παρισιού προκαλεί έντονες αντιδράσεις αυτές τις μέρες στην Αμερική, όπου νεοσυντηρητικοί φορείς ξεκίνησαν καμπάνια με σύνθημα #CancelNetflix κάνοντας λόγο για «παιδική πορνογραφία».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ