«Το ταξίδι της φάλαινας»: Μια οδύσσεια ενηλικίωσης με φόντο τον Βερίγγειο Πορθμό

«Το ταξίδι της φάλαινας»: Μια οδύσσεια ενηλικίωσης με φόντο τον Βερίγγειο Πορθμό Facebook Twitter
Παρακολουθούμε τον Λιόσκα να απολαμβάνει την ελεύθερη ενηλικίωσή του παρέα με τον καλύτερό του φίλο, σε ένα αχανές, ακατέργαστο τοπίο.
0



Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ κεραυνοβόλου έρωτα μπορεί να χτυπήσει την πόρτα του πιο απίθανου αποδέκτη. Παραδόξως, όσο πιο απροσδόκητη είναι η πιθανότητα προσβολής από το μικρόβιο της επιθυμίας, τόσο πιο πειστική γίνεται η αυταπάρνηση της κατάκτησης του στόχου.

Στην περίπτωση της ταινίας Το ταξίδι της φάλαινας, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Φίλιπ Γιούριεφ, ο 15χρονος Λιόσκα ζει στην άκρη του πουθενά, σε ένα χωριό φαλαινοθήρων στη γωνιά της Ρωσίας που αγγίζει την Αλάσκα, στη χερσαία περιοχή του Βερίγγειου Πορθμού. Δεν έχει ιδέα ούτε τι μπορεί να σημαίνει το σεξ, όταν κάνει τη διαδικτυακή γνωριμία, στα βουβά, με μια νέα γυναίκα που εργάζεται σε chat room, στο Ντιτρόιτ.


Αυτό ήταν: από εκείνη τη στιγμή η άσκοπη νομοτέλειά του αποκτά νόημα, ο αυτοκτονικός παππούς του, με την καθημερινή εμμονή του θανάτου, του είναι πλέον βάρος, και ο κολλητός του μεταμορφώνεται σε θανάσιμο εχθρό, όταν ο ερωτύλος πρωταγωνιστής παρανοεί και νομίζει πως πάει να του κλέψει μια γκόμενα, η οποία, φυσικά, δεν έχει ιδέα για την ύπαρξη του. Θέλει μανιωδώς να της εκφράσει την αγάπη του, να την κατακτήσει, να ταξιδέψει για να τη βρει, χωρίς να ξέρει με ποιον τρόπο.

Στον Λιόσκα δεν μιλά η μουσική, το σινεμά ή τα σπορ, αλλά μια τυπική πόρνη από μια άλλη άκρη του πουθενά, που δεν του προσφέρει καν φωνή για να τον σαγηνεύσει σαν σειρήνα ή το σώμα της για να τον μαγέψει. Το κόλλημά του μαζί της είναι όαση τρυφερότητας σε ένα περιβάλλον όπου απουσιάζουν τα αισθήματα.

Ουσιαστικά, κινείται από την ανάγκη του να αποδράσει από τον τόπο της προκαθορισμένης μιζέριας που κληρονόμησε, αλλά, εύλογα, δεν έχει τα μέσα ή τα φόντα να το αντιληφθεί, πόσο μάλλον να το εκφράσει. Στο μεταξύ παρακολουθούμε τον Λιόσκα να απολαμβάνει την ελεύθερη ενηλικίωσή του παρέα με τον καλύτερό του φίλο, σε ένα αχανές, ακατέργαστο τοπίο, εκεί όπου οι άνθρωποι είναι πιο εξοικειωμένοι με τα κήτη που τους ζουν παρά με την ανθρώπινη διάδραση και τον αρθρωμένο λόγο.

Έτσι η ιστορία ενός εξωτικού, καταφρονεμένου ανήλικου προλετάριου γίνεται οικουμενική και συμβολική, καθώς το ανεπαίσθητο χώρισμα ανάμεσα στις δυο μεγαλύτερες σε έκταση ηπείρους είναι ένα μικρό, αν και επικίνδυνο ταξίδι σε μια αγρίως διαφορετική κουλτούρα-πειρασμό για τους ομοίους του, όπως και για όλα τα παιδιά από μη προνομιούχο περιβάλλον που θαμπώνονται από τον καλοδιαφημισμένο, λαμπερό «αμερικανισμό».

Στον Λιόσκα δεν μιλά η μουσική, το σινεμά ή τα σπορ, αλλά μια τυπική πόρνη από μια άλλη άκρη του πουθενά, που δεν του προσφέρει καν φωνή για να τον σαγηνεύσει σαν σειρήνα ή το σώμα της για να τον μαγέψει. Το κόλλημά του μαζί της είναι όαση τρυφερότητας σε ένα περιβάλλον όπου απουσιάζουν τα αισθήματα.

Ο πολλά υποσχόμενος Γιούριεφ συλλαμβάνει αυτό το αναπάντητο κάλεσμα του μοναχικού αγοριού και τον τοποθετεί πειστικά στον ανοιχτό ορίζοντα. Δεν πείθει εξίσου στο προτελευταίο στάδιο της μικρής του οδύσσειας, εκεί όπου ο Λιόσκα συναντά τον υποτιθέμενο αρωγό προς την πραγματοποίηση του τρελού του ονείρου. Ωστόσο, κλείνει ωραία και ταιριαστά την περιπέτεια. Και τη θηλυκώνει με τη μνήμη.

 

 

Το «Ταξίδι της Φάλαινας» προβάλλεται online και χωρίς συνδρομή μέσω του ιστότοπου της StraDa Films. Στους θεατές παρέχεται η δυνατότητα να προαγοράσουν virtual εισιτήρια (e-εισιτήρια) και να ενισχύσουν έτσι την αίθουσα της επιλογής τους. 

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cuties: Η ταινία-«σκάνδαλο» του Netflix είναι μια διεισδυτική ματιά στα προεφηβικά ναρκοπέδια

Πρώτη Προβολή / Cuties: Η ταινία-«σκάνδαλο» του Netflix είναι μια διεισδυτική ματιά στα προεφηβικά ναρκοπέδια

Η γαλλική ταινία με ηρωίδες 11χρονες από τα προάστια του Παρισιού προκαλεί έντονες αντιδράσεις αυτές τις μέρες στην Αμερική, όπου νεοσυντηρητικοί φορείς ξεκίνησαν καμπάνια με σύνθημα #CancelNetflix κάνοντας λόγο για «παιδική πορνογραφία».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ