Τα must της πρώτης εβδομάδας του 7ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

Τα must της πρώτης εβδομάδας του 7ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας Facebook Twitter
0


Στρόμπολι, γη του Θεού (Ρομπέρτο Ροσελίνι, 1950).

Από το αφιέρωμα Rossellini Project με έξι (6) ψηφιακά αποκατεστημένες ταινίες του κορυφαίου σκηνοθέτη. Σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Μπολόνια (Cineteca di Bologna) και το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών. Παρ. 18/10 στις 18.00 (αίθ. Α).

Άσβεστη φωτιά (1969) & Πόλεμος εξ αποστάσεως (2003) του Χαρούν Φαρόκι

Από το αφιέρωμα στο έργο του καταξιωμένου δημιουργού, μιας από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες στη μεταπολεμική ιστορία του πολιτικού κινηματογράφου στην Ευρώπη. Παρ. 18/10 στις 18.30 (αίθ. Β).

Οστά (1997) το Σάβ. 19/10 στις 18.00 (αίθ. Α) & Νεολαία εμπρός (2006) του Πέδρο Κόστα την Τετ. 23/10 στις 18.00 (αίθ. Α, ακολουθεί q&a με τον σκηνοθέτη).

Από το αφιέρωμα στον Πορτογάλο Πέδρο Κόστα, έναν από τους πιο πολυσυζητημένους auteurs των τελευταίων χρόνων.

Echolot του Α. Καρανικόλα


Ο λυτρωτής μου (2001, 15΄ - Ένα 12χρονο αγόρι πειραματίζεται με τη βαρύτητα), S (2001, 12΄ - Κάθε ανθρώπινο σώμα έχει να πει μια ιστορία.) & Echolot (2013, 80΄ - Ένα δοκίμιο πάνω στην νεανική επιθυμία και απώλεια) του Αθανάσιου Καρανικόλα την Κυρ. 20/10 στις 20.00 (αίθ. Α).

Ακολουθεί q&a με τον σκηνοθέτη. Από το αναδρομικό αφιέρωμα στον Καρανικόλα, έναν ταλαντούχο Έλληνα σκηνοθέτη που έρχεται από το Βερολίνο στο τμήμα Ελληνικό Σινεμά Τώρα!

Lacrau του Ζουάου Βλαντίμιρου

Lacrau (Ζουάου Βλαντίμιρου, 2013) την Δευτ. 21/10 στις 20.00 (αίθ. Α).

«Το Lacrau απαιτεί την επιστροφή "στην καμπή όπου ο Άνθρωπος χάθηκε", σ' ένα ταξίδι από την πόλη προς τη φύση». Ακολουθεί q&a με τον σκηνοθέτη.

Ο χρόνος περνά σαν λιοντάρι που βρυχάται (Φίλιπ Χάρτμαν, 2013) την Τρ. 22/10 στις 22.00 (αίθ. Α).

Ένα φιλοσοφικό δοκίμιο για τη σημασία του χρόνου. Ακολουθεί q&a με τον σκηνοθέτη. Από το διαγωνιστικό τμήμα Αφηγηματικά + Όχι.

Masterclass του Αθανάσιου Καρανικόλα (στον οποίο κάνει αναδρομικό αφιέρωμα το τμήμα Ελληνικό Σινεμά Τώρα!) με τίτλο «Η τεχνική Σάνφορντ Μάισνερ στην Υποκριτική» (Δευτ. 21/10 στις 16.00 στο Ινστιτούτο Γκαίτε). Η τεχνική του (Sanford Meisner) Sanford Meisner εξελίχθηκε παράλληλα με εκείνες της Stella Adler και του Lee Strasberg, και έχει σκοπό να βοηθήσει τον ηθοποιό να ερμηνεύει με ειλικρίνεια και αυθορμητισμό, απελευθερωμένος από πιθανά άγχη και φόβους. To masterclass απευθύνεται κυρίως σε ηθοποιούς.

Το πέμπτο Ευαγγέλιο του Κάσπαρ Χάουζερ

Λευκό παιδί (Τζιμ Λουμπέρα, 2013) την Τρ. 22/10 στις 18.00 (αίθ. Α).

Μια τραγική ιστορία αγάπης και αποικιοκρατίας.

Διπλό παιχνίδι (Γκέιμπ Κλίνγκερ, 2013) την Τρ. 22/10 στις 22.00 (αίθ. Α).

Ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τη φιλία ανάμεσα στους διάσημους σκηνοθέτες Τζέιμς Μπένινγκ και Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ.

Το Πέμπτο Ευαγγέλιο του Κάσπαρ Χάουζερ (Αλμπέρτο Γκράθια, 2013) την Δευτ. 21/10 στις 18.00 (αίθ. Α).

Σε μια επαρχία της ιβηρικής χερσονήσου μια εκδοχή τη ιστορίας του Κάσπαρ Χάουζερ έχει στηθεί από έναν ετερόκλητο πενταμελή θίασο. Από το τμήμα Κινηματογραφικά Μέτωπα. Ακολουθούν q& a με τους σκηνοθέτες.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ