Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window)

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
0

 

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε τον 'Σιωπηλό Μάρτυρα' το 1954, κατά την διάρκεια της αμερικάνικης περιόδου της καριέρας του. Στην ταινία πρωταγωνιστούσαν ο Τζέιμς Στιούαρτ και η Γκρέις Κέλι. Ήταν ένα ψυχολογικό θρίλερ. Βασιζόταν σε ένα διήγημα του 1942 του Κόρνελ Γούλριτς με τίτλο It Had to Be Murder.

Η ταινία προτάθηκε τότε για 4 Όσκαρ και θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα του διάσημου σκηνοθέτη. Εξερευνά τον ηδονοβλεπτικό χαρακτήρα του ίδιου του κινηματογράφου. 

Ο Στιούαρτ έπαιζε έναν φωτορεπόρτερ που εξαιτίας ενός ατυχήματος, είχε σπάσει το πόδι του και έπρεπε να μείνει καθηλωμένος σε μια αναπηρική καρέκλα στο διαμέρισμα του μέχρι να γίνει καλά. Από την βαρεμάρα του αρχίζει να παρατηρεί με κιάλια τις ζωές των γειτόνων του που μένουν στην απέναντι πολυκατοικίας. Κάποια στιγμή αρχίζει να υποψιάζεται ότι ένας γείτονας του έχει δολοφονήσει την γυναίκα του.  Η μόνη που τον πιστεύει είναι η αρραβωνιαστικιά του και η νοσοκόμα του και μαζί προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο.

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Ο Χίτσκοκ είχε πει στον Φρανσουά Τρυφώ: 

«Ήταν η δυνατότητα να φτιάξω ένα καθαρά κινηματογραφικό φιλμ. Έχεις έναν ακίνητο άντρα που κοιτάει έξω. Αυτό είναι το ένα μέρος της ταινίας. Το δεύτερο μέρος δείχνει το τι βλέπει και το τρίτο το πώς αντιδράει. Αυτή είναι η πιο αγνή έκφραση της κινηματογραφικής εμπειρίας».

To φιλμ γυρίστηκε όλο στα εσωτερικά στούντιο της Paramount όπου κατασκευάστηκε ένα οικοδομικό τετράγωνο με μια πολυκατοικία έτσι ώστε όπως περιέγραψε το σετ ο Τρυφώ "να μοιάζει εσκεμμένα ή μη με μια εικόνα του κόσμου". 

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάφκα: Εκατό χρόνια μοναξιά

Daily / Κάφκα: Εκατό χρόνια μοναξιά

Στις 3 Ιουνίου συμπληρώνεται ένας αιώνας από τον θάνατο του μεγάλου συγγραφέα και μια νέα γερμανική σειρά μυθοπλασίας με θέμα το πέρασμά του από τον μάταιο και παράξενο τούτο κόσμο λειτουργεί ως «επετειακή» προβολή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Oh, Canada

Ανταπόκριση / «Oh, Canada»: Ο Πολ Σρέιντερ ξανασκηνοθετεί τον Ρίτσαρντ Γκιρ, αλλά η χημεία απουσιάζει

45 χρόνια μετά το «Επάγγελμα Ζιγκολό» οι δυο τους ξανασυναντιούνται σε μια ταινία που αποτελεί έναν κομψό, ενίοτε αυστηρό στοχασμό – αλλά μέχρι εκεί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
EMILIA PEREZ

Ανταπόκριση / Emilia Perez: Ένα εξωφρενικό μιούζικαλ για μια Μεξικανή τρανς γκάνγκστερ που βρίσκει λόγο ύπαρξης

Το σκληρό παραμύθι του Ζακ Οντιάρ στοιβάζει σε μια πλοκή εφάμιλλη τελενοβέλας έναν τόνο στοιχεία και καταφέρνει να κρατά συνεχώς το ενδιαφέρον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
KINDS OF KINDNESS

Ανταπόκριση / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Το σινεμά του Λάνθιμου είναι πλέον ένα είδος από μόνο του

Τρεις ιστορίες που στάζουν καλοσυνάτο φαρμάκι η μία στην άλλη και παρακολουθούν στενά, δαιμονικά και κοενικά την ανθρώπινη ανάγκη για τυραννικό έλεγχο και επώδυνη αλληλεξάρτηση. Pure Lanthimos, wicked fun.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Megalopolis

Ανταπόκριση / Megalopolis: Ο Κόπολα μετέτρεψε τη Νέα Υόρκη του 21ου αιώνα σε αρχαία Ρώμη

Η ελληνορωμαϊκή προειδοποίηση του Φράνσις Φορντ Κόπολα για τη σύγχρονη διαφθορά των αξιών εξάπτει το ενδιαφέρον, αλλά συντρίβεται από το ντελιριακό και ειλικρινές άγχος του να χωρέσει τα πάντα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Pulp Fiction: Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Pulp Fiction / Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Στις υπεραστυνομευόμενες Κάννες ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σκιάζει το κλίμα που ο διευθυντής, Τιερί Φρεμό, επιθυμεί διακαώς να διαφυλάξει σε κινηματογραφικό πλαίσιο, ενώ στην τελετή έναρξης πρυτάνευσε η οσκαρική λογική. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Οθόνες / Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Νέες καταγγελίες για σεξουαλικές επιθέσεις στο αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τον Κέβιν Σπέισι, με τον αδελφό του ηθοποιού να δηλώνει ότι ο πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.
THE LIFO TEAM
Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024)

Απώλειες / Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024): Ο βασιλιάς των b-movies και του απενοχοποιημένου exploitation

Κόπολα, Σκορσέζε, Νίκολσον, Μπογκντάνοβιτς, Χάουαρντ, Κάμερον αλλά και όλο το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά έχουν λόγο ύπάρξης χάρη στον Αμερικανό σκηνοθέτη που πέθανε πριν από λίγες μέρες στα 98 του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ