Σαν αλλόκοτο παραμύθι: Πώς σχεδιάστηκαν τα κοστούμια της Έμα Στόουν στο «Poor Things»

Σαν αλλόκοτο παραμύθι: Πώς σχεδιάστηκαν τα κοστούμια της Έμα Στόουν στο «Poor Things» Facebook Twitter
«Τα ρούχα έπρεπε να αλλάζουν μαζί με την ίδια», λέει η σχεδιάστρια Χόλι Γουάντινγκτον.
0

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΝΘΙΜΟΣ ΕΠΕΤΡΕΨΕ στη σχεδιάστρια Χόλι Γουάντινγκτον να οραματιστεί ελεύθερα τα κοστούμια για το Poor Things, όπως λέει η ίδια. «Η μόνη οδηγία στην πραγματικότητα ήταν ότι δεν ήθελε να μοιάζει εμφανώς με δράμα εποχής αλλά ούτε και με ταινία επιστημονικής φαντασίας».

Η Μπέλα Μπάξτερ της Έμα Στόουν εξελίσσεται από μια αφελή παιδίσκη σε μια σεξουαλικά και πολιτικά απελευθερωμένη γυναίκα και, σύμφωνα με τη σχεδιάστρια, πολύ σημαντική υπήρξε η απόφαση ότι ο χαρακτήρας θα έπρεπε να έχει μακριά, κατάμαυρα μαλλιά.

«Είχαμε αυτό το βιβλίο με πατρόν από τη δεκαετία του 1890, το οποίο ο βοηθός μου το πήρε από έναν αντικέρ στην αγορά του Πορτομπέλο. Πρόκειται για μια πολύ σύντομη περίοδο της μόδας όπου υπήρχαν τεράστια μανίκια. Σκέφτηκα ότι θα έπρεπε να είναι ακόμη μεγαλύτερα – πραγματικά τεράστια. Και ο Γιώργος συμφώνησε».

Η έμπνευση προέκυψε από έναν πίνακα του Έγκον Σίλε και ήταν αυτό το στοιχείο που καθόρισε τη χρωματική παλέτα της Γουάντινγκτον. «Τα ρούχα έπρεπε να αλλάζουν μαζί με την ίδια», λέει. Πέραν αυτού, ο Λάνθιμος της προσέφερε απόλυτη εννοιολογική ελευθερία. Ό,τι φαινόταν να λειτουργεί, έμενε.

Η Μπέλα στο σπίτι

Σαν αλλόκοτο παραμύθι: Πώς σχεδιάστηκαν τα κοστούμια της Έμα Στόουν στο Poor Things Facebook Twitter
Φοράει αυτό το αστείο μικρό μπουστάκι που είναι βασισμένο σε ένα αυθεντικό μπουστάλ κλουβί της ύστερης βικτοριανής εποχής. Φωτ.: Searchlight Pictures

Η εμφάνισή της στο σπίτι βασίζεται στην ιδέα ότι σε αυτό το σημείο πρόκειται για ένα πολύ μικρό παιδί. Τα ρούχα δεν είναι βρεφικά, είναι γυναικεία, αλλά εφαρμόζονται με έναν ad hoc τρόπο, επειδή έχει τη σωματική διάπλαση ενός παιδιού. Είναι ένας ελαφρώς δυσαρμονικός, άβολος τρόπος να ντύσεις μια γυναίκα – σαν ένα αγχωτικό όνειρο που βλέπεις ότι πηγαίνεις σε συνέντευξη για δουλειά φορώντας ένα κοστούμι στο πάνω μέρος και τίποτα στο κάτω, μόνο εσώρουχα.

Φοράει αυτό το αστείο μικρό μπουστάκι που είναι βασισμένο σε ένα αυθεντικό μπουστάλ κλουβί της ύστερης βικτοριανής εποχής, το οποίο φοριόταν κάτω από το φόρεμα για να του δώσει όγκο. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι μοιάζει εντελώς φουτουριστικό.

Η Μπέλα στη Λισαβόνα

Σαν αλλόκοτο παραμύθι: Πώς σχεδιάστηκαν τα κοστούμια της Έμα Στόουν στο Poor Things Facebook Twitter
Τα χρυσά, κίτρινα και γαλάζια χρώματα είναι ένας συνδυασμός που θυμίζει πολλούς χαρακτήρες παραμυθιών. Φωτ.: Searchlight Pictures

«Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι παραγωγοί κανόνισαν να συναντήσω την Έμα. Πήρα μαζί μου πολλά διαφορετικά δείγματα μανικιών – μεγάλα και μεσαίου μεγέθους. Πήρα πολλά διαφορετικά είδη εσωρούχων. Ήταν μια απόκλιση από τα παιδικά βρακάκια που φοράει στην αρχή της ταινίας. Στη Λισαβόνα είναι μεταξένια, ρευστά και σέξι. Ήθελα να βγει από το ξενοδοχείο φορώντας κάτι πραγματικά δυσαρμονικό. Και σκεφτόμουν εκείνη τη σκηνή στον «Ταξιτζή», όταν η Τζόντι Φόστερ βγαίνει στους δρόμους της Νέας Υόρκης με αυτά τα καυτά σορτς.

Οι μπότες είναι ένας μικρός φόρος τιμής στα φουτουριστικά σύνολα του Αντρέ Κουρέζ, στον διαστημικό μοντερνισμό μεταξύ ‘60s και ‘70s. Oι μπότες βασίζονται στην ιδέα ότι έχει τα δάχτυλα των ποδιών της ελεύθερα, επειδή είναι τόσο ανεξέλεγκτη – εκθέτει κάθε πτυχή της, συμπεριλαμβανομένων των ποδιών της. Τα χρυσά, κίτρινα και γαλάζια χρώματα είναι ένας συνδυασμός που θυμίζει πολλούς χαρακτήρες παραμυθιών – κάτι σαν μια Disney εκδοχή της Λισαβόνας, όλο παστέλ. Ήθελα τα ρούχα να αντανακλούν αυτήν τη χαρά και την αισιοδοξία».

Το νυφικό φόρεμα

Σαν αλλόκοτο παραμύθι: Πώς σχεδιάστηκαν τα κοστούμια της Έμα Στόουν στο Poor Things Facebook Twitter
«Μου άρεσε η ιδέα του "κλουβιού", με ζώνες από λεπτό μετάξι». Φωτ.: Searchlight Pictures

«Μου άρεσε η ιδέα του "κλουβιού", με ζώνες από λεπτό μετάξι. Προκαλείται έτσι αυτή η αίσθηση εγκλωβισμού, αλλά συγχρόνως μπορούσες να δεις να διαγράφεται το σώμα της. Και επίσης αυτά τα φοβερά μανίκια. Είχαμε αυτό το βιβλίο με πατρόν από τη δεκαετία του 1890, το οποίο ο βοηθός μου το πήρε από έναν αντικέρ στην αγορά του Πορτομπέλο. Πρόκειται για μια πολύ σύντομη περίοδο της μόδας όπου υπήρχαν τεράστια μανίκια. Σκέφτηκα ότι θα έπρεπε να είναι ακόμη μεγαλύτερα – πραγματικά τεράστια. Και ο Γιώργος συμφώνησε.

Το μανίκι του νυφικού είναι περίπου ένα μέτρο σε όλο του το μήκος. Μοιάζει με μπαλόνι. Με το πέπλο δυσκολεύτηκα γιατί δεν ένιωθα ότι ήταν ακριβώς κατάλληλο για αυτόν τον χαρακτήρα. Αλλά μετά το πήγα στην Έμα το πρωί της φωτογράφισης, κι εκείνη το πήρε και το τύλιξε γύρω από το πρόσωπό της. Μου αρέσει το γεγονός ότι είναι διάφανο και ελαφρύ και μεγάλο, και είναι επίσης το αγαπημένο της κοστούμι στην ταινία, επειδή το σώμα της ένιωθε τόσο ελεύθερο μέσα σε αυτό».

Με στοιχεία από The New York Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Poor Things: Γιατί το Χόλιγουντ σοκαρίστηκε τόσο με τις ερωτικές σκηνές της ταινίας;

Πολιτισμός / Poor Things: Γιατί το Χόλιγουντ σοκαρίστηκε τόσο με τις ερωτικές σκηνές της ταινίας;

Κάποιοι βρίσκουν την ταινία πολύ φεμινιστική και ιδανική να μιλήσει για τη γυναικεία σεξουαλικότητα στο Χόλιγουντ χωρίς λογοκρισία, κάποιοι φαίνεται να πιστεύουν το εντελώς αντίθετο...
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT