Το road trip της ζωής μας

Το road trip της ζωής μας Facebook Twitter
0

To «Little Miss Sunshine», που παίχτηκε στις «Νύχτες Πρεμιέρας» με μεγάλη επιτυχία, είναι ουσιαστικά η ιστορία της μικρής Olive και της οικογένειάς της. Το όνειρο της Olive είναι να πάει στην Καλιφόρνια και να κερδίσει τον τίτλο της Little Miss Sunshine (σε μετάφραση, η «Μις Μικρή Ηλιαχτίδα»). Μαζί της, σ’ ένα εκτεταμένο road trip πάει και η υπόλοιπη οικογένεια της: ο αποτυχημένος γκουρού πατέρας της, ο έφηβος αδερφός της, που έχει πάρει όρκο σιωπής μέχρι να καταφέρει να γίνει πιλότος, ο εκκεντρικός και ελαφρώς ναρκομανής παππούς της, ο θείος της, που έχει μόλις αποπειραθεί να αυτοκτονήσει, και φυσικά η μητέρα της – η πιο ρεαλιστική και προσγειωμένη παρουσία της οικογένειας. Παρά το νοσηρό της περιγραφής, πρόκειται για μια πραγματική feel-good ταινία, με μερικές πραγματικά ξεκαρδιστικές σκηνές – ειδικά στην απεικόνιση των αμερικανικών παιδικών διαγωνισμών ομορφιάς, εκεί όπου κοριτσάκια γύρω στα 8, βαμμένα και ντυμένα με συνολάκια γεμάτα πέρλες και στρας, δίνουν ανατριχιαστικούς και συγχρόνως ξεκαρδιστικούς διαγωνισμούς «ταλέντου» και «ομορφιάς». Η Toni Collete ως μάνα μάς υπενθυμίζει για άλλη μια φορά πόσο καλή ηθοποιός είναι, παίζοντας το ρόλο του σταθεροποιητικού παράγοντα της οικογένειας. Μας είπε για το ρόλο της:

Τι σε ώθησε να πεις το «ναι» σε αυτό το ρόλο;
Κάνω διαφορετικές ταινίες για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά, αλλά με το «Little Miss Sunshine» απλώς λάτρεψα όλο το project. Mου άρεσε πολύ ο ρόλος μου, και δεν με πείραξε που ήμουν η «σοβαρή». Αλλά νομίζω πως αυτή η ταινία έχει έναν αέρα πρωτοτυπίας –κάτι ιδιαίτερα σπάνιο την σήμερον ημέρα– και πιστεύω πως αυτό είναι κάτι πραγματικά όμορφο. Δεν αισθάνθηκα καθόλου σαν να είχα ανακατευτεί με κάποια τρελή οικογενειακή ταινία. Υπάρχει ένας ρεαλισμός σ’ αυτή την ταινία και το χιούμορ της έρχεται από ένα σκοτεινό μέρος.

Προτιμάτε τα mainstream ή τις indie ταινίες;
Βλέπω και τις μεν και τις δε, αλλά νομίζω πως τείνω να θαυμάσω περισσότερο μια ανεξάρτητη ή πιο «προσωπική» φωνή. Νομίζω πως σε μεγαλύτερα φιλμ ίσως να αντιλαμβάνονται αυτή την προσωπική φωνή ως κάτι παράτολμο – ίσως γιατί προσπαθούν ουσιαστικά να ικανοποιήσουν όλους τους θεατές.

Πώς βλέπετε το road trip;
Νομίζω πως είναι το δικό τους ταξίδι. Βρίσκω τα road trips τονωτικά, και νομίζω πως το ίδιο ισχύει και για τους χαρακτήρες της ταινίας: στην αρχή μένουν κάτω από την ίδια στέγη, αλλά δεν επικοινωνούν στ’ αλήθεια – σχεδόν υποχρεώνονται να πάνε σε αυτό το ταξίδι και είναι πολύ διστακτικοί· στο τέλος όμως μαθαίνουν τόσα πολλά ο ένας για τον άλλον, και το αποτέλεσμα είναι πολύ θετικό.

Είναι δηλαδή μια εμπειρία που τους φέρνει κοντά;
Ένα από τα καλύτερα ταξίδια που έχω κάνει –νομίζω πως ήταν η δεύτερη μέρα μετά τα Χριστούγεννα ή η μέρα μετά τα 18ά μου γενέθλια, και κάποιοι φίλοι μου πηγαίνανε κάπου (δεν θυμάμαι καν πού)· και τους πήρα τηλέφωνο για να τους πω «καλά να περάσετε». Ένα από τα κορίτσια είχε αποφασίσει να μην πάει τελευταία στιγμή, και μου είπαν «έχουμε μια ελεύθερη θέση, θες να ’ρθεις;». Είχαν έρθει να με πάρουν μέσα σε 5 λεπτά! Οι γονείς μου δεν ήταν σπίτι, ούτε καν τους είπα πως έφευγα, έβαλα απλώς ένα σωρό άχρηστα πράγματα σε μια τσάντα, μπήκα στ’ αυτοκίνητο και φύγαμε, και καταλήξαμε να κάνουμε ένα φανταστικό ταξίδι . Ο προορισμός ήταν ένα φεστιβάλ folk κάπου στο Queensland, αλλά κοιμόμασταν στην παραλία . Ήταν μια πολύ θετική εμπειρία, και όλα αυτά τα κορίτσια είναι ακόμα οι καλύτερες μου φίλες – οπότε φυσικά και είναι μια εμπειρία που φέρνει κόσμο πιο κοντά.

Πώς σου φαίνεται ο χαρακτήρας σου στην ταινία;
Νομίζω πως η Sheryl είναι γενναιόδωρη, αλτρουίστρια αλλά και δυνατή. Είναι πραγματικά ωραίο να βλέπεις κάποιον που απλώς ενθαρρύνει τους άλλους να είναι ο εαυτός τους –ο πατέρας στην οικογένεια είναι γεμάτος υψηλές προσδοκίες– κατά κάποιο τρόπο αντιπροσωπεύει τον υπόλοιπο κόσμο, ενώ η Sheryl απλώς δέχεται αυτό που θέλουν να είναι, και πιστεύω πως αυτό είναι πραγματικά υπέροχο.

Θέλατε ποτέ να λάβετε μέρος σ’ ένα διαγωνισμό τύπου «Little Miss Sunshine»;
Κάποτε μου είχαν δώσει μια τιάρα ως δώρο κάτι drag queens από το Vancouver, αλλά κατά τ’ άλλα όχι! Νομίζω πως η ομορφιά είναι μόνο ένα κομμάτι τού τι είναι κάποιος – και υπάρχουν πολλά άλλα χαρακτηριστικά, που είναι πολύ πιο σημαντικά και άξια.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ