Το road trip της ζωής μας

Το road trip της ζωής μας Facebook Twitter
0

To «Little Miss Sunshine», που παίχτηκε στις «Νύχτες Πρεμιέρας» με μεγάλη επιτυχία, είναι ουσιαστικά η ιστορία της μικρής Olive και της οικογένειάς της. Το όνειρο της Olive είναι να πάει στην Καλιφόρνια και να κερδίσει τον τίτλο της Little Miss Sunshine (σε μετάφραση, η «Μις Μικρή Ηλιαχτίδα»). Μαζί της, σ’ ένα εκτεταμένο road trip πάει και η υπόλοιπη οικογένεια της: ο αποτυχημένος γκουρού πατέρας της, ο έφηβος αδερφός της, που έχει πάρει όρκο σιωπής μέχρι να καταφέρει να γίνει πιλότος, ο εκκεντρικός και ελαφρώς ναρκομανής παππούς της, ο θείος της, που έχει μόλις αποπειραθεί να αυτοκτονήσει, και φυσικά η μητέρα της – η πιο ρεαλιστική και προσγειωμένη παρουσία της οικογένειας. Παρά το νοσηρό της περιγραφής, πρόκειται για μια πραγματική feel-good ταινία, με μερικές πραγματικά ξεκαρδιστικές σκηνές – ειδικά στην απεικόνιση των αμερικανικών παιδικών διαγωνισμών ομορφιάς, εκεί όπου κοριτσάκια γύρω στα 8, βαμμένα και ντυμένα με συνολάκια γεμάτα πέρλες και στρας, δίνουν ανατριχιαστικούς και συγχρόνως ξεκαρδιστικούς διαγωνισμούς «ταλέντου» και «ομορφιάς». Η Toni Collete ως μάνα μάς υπενθυμίζει για άλλη μια φορά πόσο καλή ηθοποιός είναι, παίζοντας το ρόλο του σταθεροποιητικού παράγοντα της οικογένειας. Μας είπε για το ρόλο της:

Τι σε ώθησε να πεις το «ναι» σε αυτό το ρόλο;
Κάνω διαφορετικές ταινίες για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά, αλλά με το «Little Miss Sunshine» απλώς λάτρεψα όλο το project. Mου άρεσε πολύ ο ρόλος μου, και δεν με πείραξε που ήμουν η «σοβαρή». Αλλά νομίζω πως αυτή η ταινία έχει έναν αέρα πρωτοτυπίας –κάτι ιδιαίτερα σπάνιο την σήμερον ημέρα– και πιστεύω πως αυτό είναι κάτι πραγματικά όμορφο. Δεν αισθάνθηκα καθόλου σαν να είχα ανακατευτεί με κάποια τρελή οικογενειακή ταινία. Υπάρχει ένας ρεαλισμός σ’ αυτή την ταινία και το χιούμορ της έρχεται από ένα σκοτεινό μέρος.

Προτιμάτε τα mainstream ή τις indie ταινίες;
Βλέπω και τις μεν και τις δε, αλλά νομίζω πως τείνω να θαυμάσω περισσότερο μια ανεξάρτητη ή πιο «προσωπική» φωνή. Νομίζω πως σε μεγαλύτερα φιλμ ίσως να αντιλαμβάνονται αυτή την προσωπική φωνή ως κάτι παράτολμο – ίσως γιατί προσπαθούν ουσιαστικά να ικανοποιήσουν όλους τους θεατές.

Πώς βλέπετε το road trip;
Νομίζω πως είναι το δικό τους ταξίδι. Βρίσκω τα road trips τονωτικά, και νομίζω πως το ίδιο ισχύει και για τους χαρακτήρες της ταινίας: στην αρχή μένουν κάτω από την ίδια στέγη, αλλά δεν επικοινωνούν στ’ αλήθεια – σχεδόν υποχρεώνονται να πάνε σε αυτό το ταξίδι και είναι πολύ διστακτικοί· στο τέλος όμως μαθαίνουν τόσα πολλά ο ένας για τον άλλον, και το αποτέλεσμα είναι πολύ θετικό.

Είναι δηλαδή μια εμπειρία που τους φέρνει κοντά;
Ένα από τα καλύτερα ταξίδια που έχω κάνει –νομίζω πως ήταν η δεύτερη μέρα μετά τα Χριστούγεννα ή η μέρα μετά τα 18ά μου γενέθλια, και κάποιοι φίλοι μου πηγαίνανε κάπου (δεν θυμάμαι καν πού)· και τους πήρα τηλέφωνο για να τους πω «καλά να περάσετε». Ένα από τα κορίτσια είχε αποφασίσει να μην πάει τελευταία στιγμή, και μου είπαν «έχουμε μια ελεύθερη θέση, θες να ’ρθεις;». Είχαν έρθει να με πάρουν μέσα σε 5 λεπτά! Οι γονείς μου δεν ήταν σπίτι, ούτε καν τους είπα πως έφευγα, έβαλα απλώς ένα σωρό άχρηστα πράγματα σε μια τσάντα, μπήκα στ’ αυτοκίνητο και φύγαμε, και καταλήξαμε να κάνουμε ένα φανταστικό ταξίδι . Ο προορισμός ήταν ένα φεστιβάλ folk κάπου στο Queensland, αλλά κοιμόμασταν στην παραλία . Ήταν μια πολύ θετική εμπειρία, και όλα αυτά τα κορίτσια είναι ακόμα οι καλύτερες μου φίλες – οπότε φυσικά και είναι μια εμπειρία που φέρνει κόσμο πιο κοντά.

Πώς σου φαίνεται ο χαρακτήρας σου στην ταινία;
Νομίζω πως η Sheryl είναι γενναιόδωρη, αλτρουίστρια αλλά και δυνατή. Είναι πραγματικά ωραίο να βλέπεις κάποιον που απλώς ενθαρρύνει τους άλλους να είναι ο εαυτός τους –ο πατέρας στην οικογένεια είναι γεμάτος υψηλές προσδοκίες– κατά κάποιο τρόπο αντιπροσωπεύει τον υπόλοιπο κόσμο, ενώ η Sheryl απλώς δέχεται αυτό που θέλουν να είναι, και πιστεύω πως αυτό είναι πραγματικά υπέροχο.

Θέλατε ποτέ να λάβετε μέρος σ’ ένα διαγωνισμό τύπου «Little Miss Sunshine»;
Κάποτε μου είχαν δώσει μια τιάρα ως δώρο κάτι drag queens από το Vancouver, αλλά κατά τ’ άλλα όχι! Νομίζω πως η ομορφιά είναι μόνο ένα κομμάτι τού τι είναι κάποιος – και υπάρχουν πολλά άλλα χαρακτηριστικά, που είναι πολύ πιο σημαντικά και άξια.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM