«Retablo»: Ένα κοινωνικό δράμα για τη διαφορετικότητα στις Άνδεις

«Retablo»: Ένα κοινωνικό δράμα για τη διαφορετικότητα στις Άνδεις. Facebook Twitter
Το δράμα του Αλβάρο Ντελγάδο Απαρίσιο αξίζει να το δεις για πολλούς λόγους.
0

ΤA RETABLOS είναι ξύλινα κουτιά με ζωγραφική και φιγούρες από ξύλο ή πεπιεσμένο χαρτί που τα φτιάχνουν τεχνίτες λαϊκής τέχνης στα χωριά των Άνδεων στο Περού. Τα πολύχρωμα αυτά κουτιά που μοιάζουν με εικονοστάσια έχουν θρησκευτικά θέματα ή αναπαριστούν στιγμιότυπα ιστορίας ή της καθημερινής ζωής. Για τους κατοίκους του Περού το retablo είναι σημαντική υπόθεση στην οικογενειακή παράδοση, γιατί συχνά περιέχει τις φιγούρες των μελών όλης της φαμίλιας, μαζί με αγίους και τους προστάτες θεούς της παλιάς τους θρησκείας, των Ίνκας. 

Δεν έχουμε ξαναδεί τέτοιου είδους ταινία από το Περού που να ασχολείται με την τοξική αρρενωπότητα με αυτόν τον τρόπο.

Αυτά τα retablos κατασκευάζει κατά παραγγελία ο Noé που ζει με την οικογένειά του σε μια απομονωμένη κοινότητα των περουβιανών βουνοκορφών, και τα πουλάει στις πλούσιες οικογένειες χιλιόμετρα μακριά, μεταφέροντάς τα στην πλάτη του. Η κοινωνία στα οροπέδια είναι βαθιά συντηρητική και θρησκόληπτη και ο 14χρονος γιος της οικογένειας μεγαλώνει μέσα στα ταμπού και την αυστηρότητα της παράδοσης, σε έναν κόσμο χωρίς έλεος. Φορτώνεται την πολιτιστική κληρονομιά, αναζητώντας παράλληλα την ανδρική ταυτότητα σε έναν κόσμο που το διαφορετικό το τιμωρεί πολύ αυστηρά, με μίσος και βία. 

«Retablo»: Ένα κοινωνικό δράμα για τη διαφορετικότητα στις Άνδεις. Facebook Twitter
Η κοινωνία στα οροπέδια είναι βαθιά συντηρητική και θρησκόληπτη και ο 14χρονος γιος της οικογένειας μεγαλώνει μέσα στα ταμπού και την αυστηρότητα της παράδοσης, σε έναν κόσμο χωρίς έλεος.

Το ασφυκτικό πλαίσιο που δημιουργεί ο περίγυρος, ο οποίος δεν δέχεται καμία σεξουαλική παρέκκλιση, γίνεται βραχνάς για τον πατέρα που λόγω των σεξουαλικών του προτιμήσεων αντιμετωπίζει τη βιαιότητα των κατοίκων της περιοχής που είναι απίστευτης ομορφιάς, διαφέρει εντελώς από την Ευρώπη σε κάθε επίπεδο, και τον αποξενώνει από τον γιο του, ο οποίος βλέπει τον κόσμο του να καταρρέει. Ο Noé δεν μπορεί να αντέξει την ντροπή και την απελπισία, κυρίως τις συνέπειες που θα έχει η ατίμωση που έχει υποστεί στην οικογένειά του, ιδίως ο γιος του, και η κατάληξη είναι τραγική για όλους.

Δεν έχουμε ξαναδεί τέτοιου είδους ταινία από το Περού που να ασχολείται με την τοξική αρρενωπότητα με αυτόν τον τρόπο. «Πάντα λέω ότι για μένα το “Retablo” είναι μια ερωτική ιστορία, μια ιστορία για το πόσο περίπλοκη μπορεί να είναι η ανεκτικότητα», λέει ο σκηνοθέτης. «Για την ποικιλομορφία και το πόσο δύσκολο είναι να την αποδεχτείς. Αλλά είναι επίσης και μια ιστορία για την πολυπλοκότητα και τον νεωτερισμό και το πώς αυτά τα δύο πράγματα μπορούν να συνυπάρχουν». 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Black Stone» ή πώς να δραπετεύσεις από την αθάνατη ελληνική οικογένεια

Οδηγός Σινεμά / «Black Stone» ή αλλιώς πώς να δραπετεύσεις από την αθάνατη ελληνική οικογένεια

Η Ελένη Κοκκίδου, ο Γιώργος Κατσής, ο Αχιλλέας Χαρίσκος και ο Νέγρος του Μοριά, πρωταγωνιστούν στην κωμωδία του καλοκαιριού που έρχεται αυτή την εβδομάδα στα θερινά σινεμά και τη βλέπουμε δωρεάν με Cinobo Pass.
THE LIFO TEAM
ΔΕΥΤΕΡΑ Δάφνη Μπεχτσή

Portraits 2023 / Δάφνη Μπεχτσή του Cinobo: «Το ενδιαφέρον είναι να ανακαλύψουμε το σινεμά που δεν μπαίνει σε πλαίσια»

Για το κοινό που αναζητά σινεφίλ, φεστιβαλικές ταινίες τις οποίες δύσκολα μπορεί να βρει πλέον στις κινηματογραφικές αίθουσες, το Cinobo είναι η πλατφόρμα που ικανοποιεί την ανάγκη αυτή. Η Δάφνη Μπεχτσή που το οραματίστηκε και το έστησε φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια ζωντανή κοινότητα που θα στηρίζει το σινεμά σε όλες του τις μορφές.
M. HULOT
Το Corsage, νικητής του μεγάλου βραβείου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου

Πολιτισμός / «Corsage»: Η ταινία λήξης του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η ταινία προσεγγίζει με διαφορετικό τρόπο την αυτοκράτειρα Σίσσυ και ρίχνει μια φεμινιστική ματιά στους κοινωνικούς περιορισμούς που καλείται να αντιμετωπίσει μία γυναίκα σε θέση εξουσίας.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ