Το όνομά μου είναι Τίνα Σπάθη. Από το Κατερίνα.

Το όνομά μου είναι Τίνα Σπάθη. Από το Κατερίνα. Facebook Twitter
Με είχε ερωτευτεί κι ένας μαραγκός στη γειτονιά όταν ήμουν 11 ετών- πήγαινα πέμπτη δημοτικού. Και όπως πήγαινα σχολείο, με περίμενε κάθε φορά να μου δώσει ή σάντουιτς, ή λουκουμά, ή μια γαρδένια! Μεγάλος έρωτας. 
3
  • Τίνα είναι το όνομα μου από το Κωνσταντίνα.
  • Σπάθη με έβγαλε ο σκηνοθέτης που με ανακάλυψε, ο Απόστολος Τεγόπουλος. Από το επίθετο μου που είναι Σπαθούλα. Μου είπε "θα σε λέμε Σπάθη". Και είπα "ας με λέτε". Ωραίο ήταν, έμεινε. Την εποχή της δόξας ήμουν πολύ μεγάλος στόχος για τους άντρες. Ούτε με τη Σοφία Λόρεν δεν έγινε τέτοιο πράγμα. Τα παιδιά μου, που τώρα μόλις τους έδειξα μια ταινία, μου λένε "μαμά, πραγματικά ήσουν πολύ όμορφη". Δεν υπερβάλλω. 
  • Είμαι 48 χρονών, δεν κρύβω την ηλικία μου. Μεγάλωσα στο Παγκράτι, στον Άγιο Αρτέμιο. Στα 18 μου όπου κι αν πέρναγα καταλαβαίνεις τι συνέβαινε. Το λέω χωρίς να πιστεύω στην ομορφιά. Το θέμα είναι τι αποπνέεις ως άνθρωπος. Τι μαγνητισμό. Δούλευα πωλήτρια σ' ένα μαγαζί στην Ερμού. Πήγαινα στο μαγαζί στις εννιά το πρωί. "Γιατί έρχεσαι στις εννιά;", με ρωτούσε τ' αφεντικό. "Γιατί δεν ξυπνάω πιο νωρίς του έλεγα". 
  • Μια μέρα γυρίζονταν εκεί ένα διαφημιστικό, μέσα σε φαρμακείο, για κάποια κολόνια. Σταμάτησα και κοιτούσα από περιέργεια. Μια κοπέλα που έπρεπε να παίξει το ρόλο δεν ανταποκρινόταν και μου λέει ο σκηνοθέτης " να σου πω εσένα, μπορείς να το κάνεις;". Μπορώ, λέω. Και το έκανα χωρίς να ξέρω τίποτα. Ήταν ο Άγγελος Σιδεράτος. Και μετά με πήγε στον Απόστολο Τεγόπουλο και άρχισε η εξέλιξη με τις ταινίες. Με πήγαν στο γραφείο του στην Ακαδημίας και μόλις με είδε είπε "αυτή είναι δικιά μου". Μέχρι τότε έκανε "ταινίες για όλη την οικογένεια", Κλακ φίλμς. Με πρωταγωνιστή το Νίκο Ξανθόπουλο. Μου είπε ο Τεγόπουλος "θα βάλω κάτι πράγματα μέσα". Ούτε που ήξερα τι και πώς. Του είχα εμπιστοσύνη. Αλλά αποδείχθηκε ότι είχε σκοπό να βγάλει πολλά χρήματα από μένα, όπως και έβγαλε. 
  • Με ρώτησε η κόρη μου."Μαμά, ντρεπόσουν που ήσουν γυμνή;" Κοίταξε. Επειδή ήταν ρόλος και δεν το ζούσα έτσι όπως φαινόταν, δεν ένιωθα άβολα. Μπορείς να σκύψεις να φιλάς στην ερωτική σκηνή και να μη νοιώθεις απολύτως τίποτα. Μέχρι και γέλια μπορεί να σε πιάνουν. Δεν το καταλαβαίνει φυσικά ο θεατής. Είναι ψυχρό για μας. Όταν έχεις μπροστά σου ολόκληρο συνεργείο και τα φώτα πάνω σου ή κρυώνεις γιατί δεν έχει θέρμανση, το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι να γίνει το πλάνο, να τελειώνουμε. Το είχα συνηθίσει. Πως πας στο γυναικολόγο; 
  • Ο Τεγόπουλος από την αρχή με είδε "κάπως". Όταν με γνώρισε μου είπε "μπορώ να φανταστώ πως θα κοιτάς το φακό". Ήθελε να είναι το ύφος μου λίγο άγριο. Αν δεις την πρώτη ταινία, τις Διαστροφές, θα δεις ότι δεν φορούσα ούτε μέικαπ ούτε ρουζ. Έβαφα μόνο τις βλεφαρίδες. Έπαιζα με τα μάτια. Δεν μπορώ να πω ότι παίρναμε πολλά λεφτά. Κάποια ικανοποιητικά, ναι. Αλλά έχω κάνει και ταινίες τζάμπα. Ούτε σάντουιτς στο γύρισμα δεν τρώγαμε. Τα λεφτά δε που έβγαλα τα μοίρασα. Όποιος απ τους κοντινούς μου ανθρώπους είχε ανάγκη ερχόταν σε μένα. Τίποτα δεν έμεινε. Τα σχόλια όμως ήταν όλα θετικά. Κι όποτε βρισκόμουν στο σινεμά, έβλεπα ότι οι ουρές ήταν ατέλειωτες. Στον τομέα μου μάλλον ήμουν η Βουγιουκλάκη! Πούλαγε τότε τ' όνομα μου. Και με μικρά γράμματα να ήταν θα το βλέπανε. 
  • Η ματιά των ανδρών ήταν ματιά πόθου. Αλλά και οικειότητας, γιατί ήμουν και εγώ οικεία. Ήμουν μεν αντικείμενο του πόθου τους, αλλά η πρώτη κίνηση κάποιου ήταν η αγκαλιά, η ευχαρίστηση που με έβλεπε από κοντά. Με ζεστασιά με αγνότητα. Οι γυναίκες με ζήλευαν πάντα. Και πριν από τις ταινίες. Επειδή ήμουν "αντράκι" τους χάλαγα την πιάτσα. Τους φαινόμουν εκτός των ηθών τους. Στην ταινία Έξι διεστραμμένοι ζητούν δολοφόνο ένας νεαρός με ερωτεύτηκε. Ήταν ωραίο παιδί, αλλά δεν μου έλεγε κάτι. Εγώ ήμουν δύσκολη στις σχέσεις μου και γενικά στο να ασχοληθώ ερωτικά με έναν άντρα. Μπορεί πολλοί, επειδή ήμουν ερωτική ηθοποιός, να νόμιζαν ότι είχα πολλές σχέσεις, αλλά υπήρχε και χρόνος ολόκληρος που δεν είχα άντρα στη ζωή μου. Με είχε ερωτευτεί κι ένας μαραγκός στη γειτονιά όταν ήμουν 11 ετών- πήγαινα πέμπτη δημοτικού. Και όπως πήγαινα σχολείο, με περίμενε κάθε φορά να μου δώσει ή σάντουιτς, ή λουκουμά, ή μια γαρδένια! Μεγάλος έρωτας. 
  • Με τους γονείς μου δεν είχα προβλήματα γιατί ήταν χωρισμένοι. Δεν ήξεραν. Έμενα με τη μητέρα μου. Δεν ήξερε τίποτα. Ήξερε ότι γύριζα ταινίες, αλλά δεν ήξερε τι ταινίες. Γιατί τότε δεν παιζόταν οι ταινίες στη γειτονιά. Παιζόταν στην Αθήνα, στο κέντρο. Όλες μου τις ταινίες τις έκανα από τα 18 μέχρι τα 20. Μετά μπήκα στο τραγούδι. Σε λαϊκά κέντρα. Καν Καν,Δειλινά, κάποια φορά πήγα και επαρχία, αλλά δεν μου άρεσε, δεν μπορούσα να συνεννοηθώ. Σύνολο μια δεκαετία, μέχρι το 1984. 
  • Ο άντρας μου ήταν πελάτης σε κέντρο που τραγουδούσα. Επέλεξα να κάτσω μαζί του ένα βράδυ και μου άρεσε. Αλλά διευκρινίζω ότι επέλεξα εγώ να κάτσω, δεν ανταποκρινόμουν σε όποιον ήθελε να κάτσω δίπλα του. Ο άντρας μου ήταν από τους καλούς πελάτες. Τους ήσυχους. Καταλαβαίνεται τι εννοώ. Μου είπε "δεν θα πεις ένα ποτήρι απ' το ποτό μας;". Και είπα "θα πιω". Κι έτσι έγινε. Κάτι μου έλεγε ότι μου κάνει αυτός ο άνθρωπος. Παντρεύτηκα κι άρχισα να κάνω παιδιά! Την "είδα" κάπως αλλιώς. Σταμάτησα από το χώρο και άλλαξα εντελώς ζωή και κοινωνικές συναναστροφές. Έκανα τέσσερα παιδιά και άφησα την καριέρα στο σινεμά και το τραγούδι. Άλλαξα γειτονιά αλλά και στυλ στο ντύσιμο. Είχα παιδιά πια. Πήγαιναν σχολείο. Ο κόσμος είναι κακός. Δεν σε ρωτάει αν έχεις ψωμί να φας, παρά μόνο κρίνει, υποτίθεται, την ηθική σου. Κι έμαθα ότι κυκλοφορούν ταινίες στα βίντεο κλαμπ που αναφέρουν το όνομα μου ή άλλες με μια υποτιθέμενη Κατερίνα Σπάθη. Είναι μοντάζ και με θίγουν προσωπικά. 

Από την συνέντευξή της στον Γιώργο Λυκουρόπουλο

Οθόνες
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT

σχόλια

3 σχόλια