Το όνομά μου είναι Τίνα Σπάθη. Από το Κατερίνα.

Το όνομά μου είναι Τίνα Σπάθη. Από το Κατερίνα. Facebook Twitter
Με είχε ερωτευτεί κι ένας μαραγκός στη γειτονιά όταν ήμουν 11 ετών- πήγαινα πέμπτη δημοτικού. Και όπως πήγαινα σχολείο, με περίμενε κάθε φορά να μου δώσει ή σάντουιτς, ή λουκουμά, ή μια γαρδένια! Μεγάλος έρωτας. 
3
  • Τίνα είναι το όνομα μου από το Κωνσταντίνα.
  • Σπάθη με έβγαλε ο σκηνοθέτης που με ανακάλυψε, ο Απόστολος Τεγόπουλος. Από το επίθετο μου που είναι Σπαθούλα. Μου είπε "θα σε λέμε Σπάθη". Και είπα "ας με λέτε". Ωραίο ήταν, έμεινε. Την εποχή της δόξας ήμουν πολύ μεγάλος στόχος για τους άντρες. Ούτε με τη Σοφία Λόρεν δεν έγινε τέτοιο πράγμα. Τα παιδιά μου, που τώρα μόλις τους έδειξα μια ταινία, μου λένε "μαμά, πραγματικά ήσουν πολύ όμορφη". Δεν υπερβάλλω. 
  • Είμαι 48 χρονών, δεν κρύβω την ηλικία μου. Μεγάλωσα στο Παγκράτι, στον Άγιο Αρτέμιο. Στα 18 μου όπου κι αν πέρναγα καταλαβαίνεις τι συνέβαινε. Το λέω χωρίς να πιστεύω στην ομορφιά. Το θέμα είναι τι αποπνέεις ως άνθρωπος. Τι μαγνητισμό. Δούλευα πωλήτρια σ' ένα μαγαζί στην Ερμού. Πήγαινα στο μαγαζί στις εννιά το πρωί. "Γιατί έρχεσαι στις εννιά;", με ρωτούσε τ' αφεντικό. "Γιατί δεν ξυπνάω πιο νωρίς του έλεγα". 
  • Μια μέρα γυρίζονταν εκεί ένα διαφημιστικό, μέσα σε φαρμακείο, για κάποια κολόνια. Σταμάτησα και κοιτούσα από περιέργεια. Μια κοπέλα που έπρεπε να παίξει το ρόλο δεν ανταποκρινόταν και μου λέει ο σκηνοθέτης " να σου πω εσένα, μπορείς να το κάνεις;". Μπορώ, λέω. Και το έκανα χωρίς να ξέρω τίποτα. Ήταν ο Άγγελος Σιδεράτος. Και μετά με πήγε στον Απόστολο Τεγόπουλο και άρχισε η εξέλιξη με τις ταινίες. Με πήγαν στο γραφείο του στην Ακαδημίας και μόλις με είδε είπε "αυτή είναι δικιά μου". Μέχρι τότε έκανε "ταινίες για όλη την οικογένεια", Κλακ φίλμς. Με πρωταγωνιστή το Νίκο Ξανθόπουλο. Μου είπε ο Τεγόπουλος "θα βάλω κάτι πράγματα μέσα". Ούτε που ήξερα τι και πώς. Του είχα εμπιστοσύνη. Αλλά αποδείχθηκε ότι είχε σκοπό να βγάλει πολλά χρήματα από μένα, όπως και έβγαλε. 
  • Με ρώτησε η κόρη μου."Μαμά, ντρεπόσουν που ήσουν γυμνή;" Κοίταξε. Επειδή ήταν ρόλος και δεν το ζούσα έτσι όπως φαινόταν, δεν ένιωθα άβολα. Μπορείς να σκύψεις να φιλάς στην ερωτική σκηνή και να μη νοιώθεις απολύτως τίποτα. Μέχρι και γέλια μπορεί να σε πιάνουν. Δεν το καταλαβαίνει φυσικά ο θεατής. Είναι ψυχρό για μας. Όταν έχεις μπροστά σου ολόκληρο συνεργείο και τα φώτα πάνω σου ή κρυώνεις γιατί δεν έχει θέρμανση, το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι να γίνει το πλάνο, να τελειώνουμε. Το είχα συνηθίσει. Πως πας στο γυναικολόγο; 
  • Ο Τεγόπουλος από την αρχή με είδε "κάπως". Όταν με γνώρισε μου είπε "μπορώ να φανταστώ πως θα κοιτάς το φακό". Ήθελε να είναι το ύφος μου λίγο άγριο. Αν δεις την πρώτη ταινία, τις Διαστροφές, θα δεις ότι δεν φορούσα ούτε μέικαπ ούτε ρουζ. Έβαφα μόνο τις βλεφαρίδες. Έπαιζα με τα μάτια. Δεν μπορώ να πω ότι παίρναμε πολλά λεφτά. Κάποια ικανοποιητικά, ναι. Αλλά έχω κάνει και ταινίες τζάμπα. Ούτε σάντουιτς στο γύρισμα δεν τρώγαμε. Τα λεφτά δε που έβγαλα τα μοίρασα. Όποιος απ τους κοντινούς μου ανθρώπους είχε ανάγκη ερχόταν σε μένα. Τίποτα δεν έμεινε. Τα σχόλια όμως ήταν όλα θετικά. Κι όποτε βρισκόμουν στο σινεμά, έβλεπα ότι οι ουρές ήταν ατέλειωτες. Στον τομέα μου μάλλον ήμουν η Βουγιουκλάκη! Πούλαγε τότε τ' όνομα μου. Και με μικρά γράμματα να ήταν θα το βλέπανε. 
  • Η ματιά των ανδρών ήταν ματιά πόθου. Αλλά και οικειότητας, γιατί ήμουν και εγώ οικεία. Ήμουν μεν αντικείμενο του πόθου τους, αλλά η πρώτη κίνηση κάποιου ήταν η αγκαλιά, η ευχαρίστηση που με έβλεπε από κοντά. Με ζεστασιά με αγνότητα. Οι γυναίκες με ζήλευαν πάντα. Και πριν από τις ταινίες. Επειδή ήμουν "αντράκι" τους χάλαγα την πιάτσα. Τους φαινόμουν εκτός των ηθών τους. Στην ταινία Έξι διεστραμμένοι ζητούν δολοφόνο ένας νεαρός με ερωτεύτηκε. Ήταν ωραίο παιδί, αλλά δεν μου έλεγε κάτι. Εγώ ήμουν δύσκολη στις σχέσεις μου και γενικά στο να ασχοληθώ ερωτικά με έναν άντρα. Μπορεί πολλοί, επειδή ήμουν ερωτική ηθοποιός, να νόμιζαν ότι είχα πολλές σχέσεις, αλλά υπήρχε και χρόνος ολόκληρος που δεν είχα άντρα στη ζωή μου. Με είχε ερωτευτεί κι ένας μαραγκός στη γειτονιά όταν ήμουν 11 ετών- πήγαινα πέμπτη δημοτικού. Και όπως πήγαινα σχολείο, με περίμενε κάθε φορά να μου δώσει ή σάντουιτς, ή λουκουμά, ή μια γαρδένια! Μεγάλος έρωτας. 
  • Με τους γονείς μου δεν είχα προβλήματα γιατί ήταν χωρισμένοι. Δεν ήξεραν. Έμενα με τη μητέρα μου. Δεν ήξερε τίποτα. Ήξερε ότι γύριζα ταινίες, αλλά δεν ήξερε τι ταινίες. Γιατί τότε δεν παιζόταν οι ταινίες στη γειτονιά. Παιζόταν στην Αθήνα, στο κέντρο. Όλες μου τις ταινίες τις έκανα από τα 18 μέχρι τα 20. Μετά μπήκα στο τραγούδι. Σε λαϊκά κέντρα. Καν Καν,Δειλινά, κάποια φορά πήγα και επαρχία, αλλά δεν μου άρεσε, δεν μπορούσα να συνεννοηθώ. Σύνολο μια δεκαετία, μέχρι το 1984. 
  • Ο άντρας μου ήταν πελάτης σε κέντρο που τραγουδούσα. Επέλεξα να κάτσω μαζί του ένα βράδυ και μου άρεσε. Αλλά διευκρινίζω ότι επέλεξα εγώ να κάτσω, δεν ανταποκρινόμουν σε όποιον ήθελε να κάτσω δίπλα του. Ο άντρας μου ήταν από τους καλούς πελάτες. Τους ήσυχους. Καταλαβαίνεται τι εννοώ. Μου είπε "δεν θα πεις ένα ποτήρι απ' το ποτό μας;". Και είπα "θα πιω". Κι έτσι έγινε. Κάτι μου έλεγε ότι μου κάνει αυτός ο άνθρωπος. Παντρεύτηκα κι άρχισα να κάνω παιδιά! Την "είδα" κάπως αλλιώς. Σταμάτησα από το χώρο και άλλαξα εντελώς ζωή και κοινωνικές συναναστροφές. Έκανα τέσσερα παιδιά και άφησα την καριέρα στο σινεμά και το τραγούδι. Άλλαξα γειτονιά αλλά και στυλ στο ντύσιμο. Είχα παιδιά πια. Πήγαιναν σχολείο. Ο κόσμος είναι κακός. Δεν σε ρωτάει αν έχεις ψωμί να φας, παρά μόνο κρίνει, υποτίθεται, την ηθική σου. Κι έμαθα ότι κυκλοφορούν ταινίες στα βίντεο κλαμπ που αναφέρουν το όνομα μου ή άλλες με μια υποτιθέμενη Κατερίνα Σπάθη. Είναι μοντάζ και με θίγουν προσωπικά. 

Από την συνέντευξή της στον Γιώργο Λυκουρόπουλο

Οθόνες
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια