LIVE!

Ο τρομερός Μεξικανός και η σφαγή στην Ινδονησία

Ο τρομερός Μεξικανός και η σφαγή στην Ινδονησία Facebook Twitter
0

Τίτλοι όπως "Birdman, ή η Απρόσμενη Αρετή της Άγνοιας" και "Η Όψη της Σιωπής" ακούγονται προσποιητοί, και αρκετά φαντασμένοι. Ωστόσο, είναι πραγματικοί και αφορούν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες ταινίες, τις πρώτες που προβλήθηκαν στο 71ο Φεστιβάλ Βενετίας και διαγωνίζονται για το φετεινό Χρυσό Λιοντάρι.


Το Birdman σηματοδοτεί την δυναμική επιστροφή του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου μετά το απογοητευτικό Biutiful, που είδαμε πριν από μερικά χρόνια στο φεστιβάλ των Καννών. Είναι μια καυστική μαύρη κωμωδία με ήρωα έναν παρακμιακό χολιγουντιανό πρώην σταρ, τον Ρίγκαν Τόμσον, ο οποίος θέλει να λυτρωθεί σκηνοθετώντας και πρωταγωνιστώντας σε μια δική του διασκευή κειμένων του Ρέϊμοντ Κάρβερ, στο Μπρόντγουεϊ. Ο Μάϊκλ Κίτον αυτοπαρωδείται με αυταπάρνηση: στην ταινία προσπαθεί να ξορκίσει το φάντασμα της περιπέτειας φαντασίας που τον έκανε γνωστό αλλά κατέτρεψε την φουσκωμένη από το εγώ ψυχή του, με ένα έργο που, όπως ομολογεί σε μια σκηνή, τον ενοχλεί σαν μια παραμορφωτική εκδοχή του εαυτού του, όπως φανταζόμαστε πως επέδρασε και ο Batman στην μετέπειτα καριέρα του- ή ότι τελοσπάντων προσπάθησε να πετύχει μετά από αυτόν.
Μέσα και γύρω από το θρυλικό St. James Theater, στην καρδιά του Times Square, ο Ινιάριτου κινείται σε ένα εφιαλτικό διηνεκές, ένα continuum που κατασκευάζει με την ψευδαίσθηση του ασταμάτητου μονοπλάνου. Οι εξομολογητικές στιγμές του ηθοποιού που ταλανίζεται από τις παραινέσεις του υπερήρωα που ακόμη τον καταδιώκει, ζει σε μια πυρετώδη παράκρουση και δίνει τα ρέστα του, περιτριγυρισμένος από επαγγελματικές τύψεις, οικογενειακές ενοχές, μιά κόρη που μόλις έχει βγει από κέντρο αποτοξίνωσης (θαυμάσια η Έμμα Στόουν), την στοργική πρώην σύζυγο του, την τρελαμένη ερωμένη και συμπρωταγωνίστρια του (Άντρεα Ράϊσμπορο), τον εγωπαθή αλλά ταλαντούχο συμπρωταγωνιστή του (Έντουαρτ Νόρτον), έναν παραδόπιστο παραγωγό (Ζακ Γκαλιφιανάκης). Ένα θεατρικό τσίρκο με συνενόχους, ένα reality μέσα στο έργο μέσα στην ταινία, μια κατακερματισμένη ζωή μεταξύ ανάμνησης και ζάλης, αυταπάτες πνιγμένες στην παράνοια, και μια κινηματογράφηση με τον σπουδαίο Εμάνουελ Λουμπέζκι στην κάμερα, δυσθεώρητα υψηλού επιπέδου, που ηθελημένα φλερτάρει με την υπερβολή, αλλά διατηρεί φρενήρη ενέργεια και συνεχή έμπνευση, σαν τα τζαζ σόλο του Άντονι Σάντσεζ στα ντραμς, που λειτουργούν σαν μουσικά ραπίσματα, συνοδεύοντας ηχητικά και αγχωτικά την ταινία από τους τίτλους της αρχής μέχρι το τέλος. Παίζοντας συνεχώς με την έννοια της αλήθειας στην τέχνη, ο Ινιάριτου εντυπώνει την τεχνική του δεινότητα στην αφήγηση, για να ερμηνεύσει την ρηχή ψυχή του Τόμπσον, εκεί που ο Τσάρλι Κάουφμαν στην ανάλογη "Συνεκδοχή, Νέα Υόρκη" προτίμησε ένα υπαρξιακό διανόημα με τη μορφή σουρεαλιστικής σπαζοκεφαλιάς.

Ο τρομερός Μεξικανός και η σφαγή στην Ινδονησία Facebook Twitter
O Mάικλ Κίτον και ο Έντουαρντ Νόρτον στο Birdman.


Πέρυσι, ο Αλφόνσο Κουαρόν ξεκίνησε το φεστιβάλ Βενετίας με ένα μαεστρικό ταξίδι στο διάστημα, απογειώνοντας το Gravity σε μια διαστημική πορεία δεκάδων βραβείων και διεθνούς θαυμασμού. Ο συμπατριώτης του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου επιλέγει ένα λιγότερο οικουμενικό και εντυπωσιακό θέμα, πιό κλειστό και εξειδικευμένο, για να δείξει ωστόσο, πως ξέρει να το χειρίζεται με ικανότητες ταχυδακτυλουργού- και με μιά ανάσα. Απομένει ο έτερος της μεξικάνικης τριανδρίας, ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, ο οποίος, επειδή ασχολείται με τη φαντασία και αρνείται να αποτινάξει το παιδί που κρύβει μέσα του, δεν έχει τύχει παρόμοιας αναγνώρισης- αν και ο Λαβύρινθος του Πάνα, είναι πιο ανατριχιαστικά αληθινός από τα περισσότερα straight δράματα που έχω δει τα τελευταία χρόνια...

Ο τρομερός Μεξικανός και η σφαγή στην Ινδονησία Facebook Twitter
H Έιμι Ράιαν, ο Έντουαρντ Νόρτον, η Έμμα Στόουν, ο σκηνοθέτης Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, ο Μάικλ Κίτον και η Άντρεα Ράισμποροου.

Όμως, καλό είναι να μετράμε την αξία των λέξεων, μιας και μιλάμε για δράμα: ο Τζόσουα Οπενχάϊμερ, ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας που μετοίκησε στη Δανία, συνεχίζει τη θεματική του καταπληκτικού Act of Killing, πηγαίνοντας την έρευνα του στο αποτρόπαιο πογκρόμ των κομμουνιστών της Ινδονησίας από τους εθνικιστές, ακόμη παραπέρα. Το The Look of Silence κινείται γύρω από την ευρύτερη έννοια της οπτικής. Πρωταγωνιστής είναι ένας οπτομέτρης-οφθαλμολόγος, που με αφορμή το επάγγελμα του, "βάζει τα γυαλιά" σε παλιούς εξολοθρευτές, μετρώντας την όραση τους και ρωτώντας τους λεπτομέρειες γύρω από τις πράξεις τους. Έχοντας χάσει τον μεγαλύτερο αδελφό του στις εκκαθαρίσεις της δεκαετίας του 60, ανιχνεύει την αλήθεια, μέσα από το τεράστιο σύννεφο της παραπλανητικής προπαγάνδας, σε μια προσπάθεια αποκάλυψης ενός συλλογικού μυστικού που έχει πλέον πάρει διαστάσεις εθνικού ψέματος. Το Act of Killing αναστάτωσε τη διεθνή κοινότητα, προκάλεσε πολλές συζητήσεις για μια ξεχασμένη μαύρη σελίδα του ψυχρού πολέμου, έλαβε διθυράμβους από τους κριτικούς και μεγάλα βραβεία (η βρετανική Ακαδημία έκοψε το κομμάτι του λόγου του Οπενχάϊμερ που καλούσε την Μεγάλη Βρετανία να αναλάβει τις ευθύνες της και να απολογηθεί για την στάση και την εμπλοκή της) και ενόχλησε βαθιά την κυβέρνηση της Ινδονησίας. Το Look of Silence, γυρισμένο σε αγροτικές περιοχές με μια θριλερική σιωπή, εκεί που κάποτε ακούγονταν οι κραυγές αγωνίας των σφαγιασθέντων, βουτάει στα επικίνδυνα νερά της ψυχολογίας του μαζικού φόνου, μια παρερμηνεία του στρατιωτικού καθήκοντος, που σε πολλές περιπτώσεις στη ροή της Ιστορίας, κατέληξε σε παραφροσύνη επικών διαστάσεων. Η σκηνή που ο ψύχραιμος Άντι εξετάζει έναν γέρο πλέον εθνοφρουρό, σε ειδυλλιακό περιβάλλον, με ντεκόρ την τυπικά οργιώδη βλάσηση του τόπου και τους φυσικούς ήχους, και εκείνος ομολογεί πως έκοβε μαστούς γυναικών, αποκεφάλιζε χωρίς λόγο και έπινε το αίμα των κομμουνιστών για να μην τρελαθεί, αναστατώνει χωρίς εφέ και προσπάθεια, με την ένταση των βλεμάτων, μετατρέποντας την ομορφιά σε θάνατο. Γαλήνια φρίκη, αυτό είναι η ταινία, παστοράλ εξωτικές εικόνες, μιας χώρας που ρημάζει από μέσα, γιατί δεν συμφιλιώθηκε...Τα Επικίνδυνα Χρόνια του Πίτερ Γουίαρ, μια καλογυρισμένη, ψυχαγωγική περιπέτεια με τον Μελ Γκίμπσον, την Σιγκούρνι Γουίβερ και την Λίντα Χαντ, φαντάζουν ανάλαφρη αμαρτία μπροστά στο επίμονο, ενδελεχές δίτομο πόνημα του Οπενχάϊμερ. Το θέμα δεν είναι πλέον ο Σουκάρνο και ο Σουχάρτο που τον ανέτρεψε, ούτε καν οι μηχανισμοί της εξωτερική επιρροής που έπαιξαν σημαντικό ρόλο, ένθεν και ένθεν, αλλά οι σπόροι της πολιτικής αμνησίας και η αναλγησία που σκορπάει η αμάθεια. Η Όψη της Σιωπής είναι μια σημαντική ταινία, και μακάρι να βρει διανομή και στην Ελλάδα. Θα ήταν αβλεπί φαβορί για Χρυσό Λέοντα, αν δεν είχε βραβευτεί ντοκιμαντέρ με το μεγάλο έπαθλο, μόλις πέρυσι.

 

Ο τρομερός Μεξικανός και η σφαγή στην Ινδονησία Facebook Twitter
The Look of Silence

Το παράλληλο τμήμα Giornale degli Autori, το αντίστοιχο του Δεκαπενθήμερου των Σκηνοθετών, ξεκίνησε με έναν καταξιωμένο σκηνοθέτη. Ο Κιμ Κι Ντουκ είχε κερδίσει μόλις πρόπερσι το Χρυσό Λέοντα με την Pieta, πέρυσι έφερε το Moebius εκτός συναγωνισμού, και φέτος βρίσκεται σε ένα τμήμα που παραδοσιακά φιλοξενεί νέους και άφθαρτους δημιουργούς, στην καλύτερη περίπτωση με ενδιαφέροντα πρωτόλεια. Τι να υποθέσουμε; Πως το One on One, ένα υστερικό μελόδραμα κοινωνικοπολιτικής ευαισθησίας και άτσαλης εκδίκησης με καταγγελτικούς τόνους, αναβαθμίζει το συγκεκριμένο παράλληλο τμήμα της διοργάνωσης, ή συνιστά ευγενική υποβάθμιση του νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη; Μάλλον το δεύτερο, καθώς απέχει από το συνηθισμένο μίνιμαλ στιλ αφήγησης με λίγα λόγια και βίαιες εκπλήξεις, περιορίζοντας το θέμα της αυτεπάγγελτης ομάδας κρούσης σε ένα μπαράζ κραυγαλέων διαλόγων και κουραστικής πλοκής, που θα αποξενώσει τους φαν του και δεν θα κερδίσει καινούριους.

Σίγουρα, οι γνωστοί σκηνοθέτες ταινίες των οποίων θα δούμε τις επόμενες ημέρες, θα έχουν κάτι περισσότερο και καλύτερο να αφηγηθούν. Περιμένουμε τον Ρόϊ Άντερσον, τον Ντέϊβιντ Γκόρντον Γκριν στο Μάνγκλχορν με πρωταγωνιστή τον Αλ Πατσίνο (ο οποίος παίζει και στο εκτός συναγωνισμού The Humbling του Μπάρι Λέβινσον), μια παλιά δόξα της κομεντί, τον Πίτερ Μπογκντάνοβιτς, τον Φατίχ Ακίν με το θέμα-ταμπού για την γενοκτονία των Αρμενίων που ήδη έχει αναστατώσει τους Τούρκους, στο The Cut, τον ούτως ή άλλως προκλητικό Ούλριχ Ζάϊντλ, 4 Γάλλους και 3 Ιταλούς, καθώς και τον Έϊμπελ Φεράρα με τον Γουίλεμ Νταφόου ως Παζολίνι- ο Φεράρα υποστηρίζει πως γνωρίζει με σιγουριά τον δολοφόνο, γιατί σκοπός του ως καλλιτέχνης είναι να φτάνει στην αλήθεια! Η αλήθεια είναι πως ο Φεράρα έχει να κάνει καλή ταινία από την Κηδεία, πριν από 18 χρόνια.

Παρόντες επίσης θα είναι και οι πιό βουλιμικοί σκηνοθέτες των καιρών μας: ο Τζέϊμς Φράνκο, που δεν τον προλαβαίνουμε και που φέτος αναμετράται με τον Φόκνερ και το Sound and the Fury και ο Μανοέλ ντε Ολιβέϊρα, ο οποίος επανέρχεται με μια μικρού μήκους ταινία με τίτλο, The Old Man of Belem. Ο ασταμάτητος Πορτογάλος έχει κλείσει αισίως τα 105 του χρόνια!

Ο τρομερός Μεξικανός και η σφαγή στην Ινδονησία Facebook Twitter
O Αλ Πατσίνο στο Μάνγκλχορν του Ντέϊβιντ Γκόρντον Γκριν.
0

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ