O Saul πήρε το όπλο του: Πώς ο Μπομπ Όντενκερκ έγινε action hero στα 58 του

NOBODY Facebook Twitter
Φέτος ο Όντενκερκ κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξωφρενική περιπέτεια «Nobody» (2021). Σαν άλλος Λίαμ Νίσον επανασυστήνεται ως ήρωας δράσης στην ηλικία των 58.
0

Για τον Μπομπ Όντενκερκ η διασημότητα άργησε να έρθει, είναι αυτό που λέμε late bloomer. Γεννημένος το 1962 στην πολιτεία του Ιλινόι, ο Όντενκερκ μεγάλωνε σε μια οικογένεια με επτά αδέρφια, αλλά κι έναν ως επί το πλείστον απόντα, αλκοολικό πατέρα. Το χιούμορ ήταν ο τρόπος του για να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες, όπως δηλώνει σε μελλοντικές συνεντεύξεις του.

Και όντως ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της κωμωδίας από νωρίς. Στον ραδιοφωνικό σταθμό του πανεπιστημίου, όπου σπούδαζε, είχε μια μεταμεσονύκτια κωμική εκπομπή. Τότε ήταν που ξεκίνησε και δειλές εμφανίσεις σε σκηνές ως stand-up κωμικός. Ο δρόμος του θα τον έφερνε μέχρι τη μεγάλη του Saturday Night Live σχολή, τη θρυλική αυτή σατιρική εκπομπή από όπου πέρασαν και συνεχίζουν να περνούν τα μεγαλύτερα ταλέντα της αμερικανικής κωμωδίας.

Προσλήφθηκε εκεί μόνο για να συνδράμει στη συγγραφή των σκετς, μα σύντομα θα ακολουθούσαν και μικρές εμφανίσεις μπροστά από τον φακό. Το 1989 θα μοιραστεί ένα Emmy σεναρίου για κωμική εκπομπή με τους υπόλοιπους σεναριογράφους του σόου για τη δουλειά του, ένα βραβείο το οποίο νιώθει μέχρι σήμερα πως δεν άξιζε, καθώς δεν ήταν ευχαριστημένος από το υλικό που παρήγαγε την εποχή εκείνη.  

Οι κριτικές είναι συγκρατημένα θετικές, με τις περισσότερες να εκθειάζουν την παρουσία του Όντενκερκ στο φιλμ, τον οποίο βλέπουμε στο τρέιλερ της ταινίας να υιοθετεί μια ιστγουντική βλοσυρότητα που δεν φαντάζει καθόλου παράταιρη σε σχέση με τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του. 

Mέσω του Saturday Night Live γνώρισε τον Μπεν Στίλερ, έγιναν φίλοι, και συνεργάστηκαν στο The Ben Stiller Show, την προσπάθεια του Αμερικανού κωμικού να βαδίσει στα χνάρια του διασημότερου (τότε) πατέρα του. Σύμφωνα με τις κριτικές της εποχής, το σόου ήταν από τα καλύτερα στο είδος, τα νούμερα, όμως, δεν συμφωνούσαν κι έτσι το κανάλι έβαλε πρόωρο φρένο στην παραγωγή.

Ουδέν κακόν αμιγές καλού, καθώς το 1993 ο Όντενκερκ θα κερδίσει ένα δεύτερο Emmy σεναρίου για κωμική εκπομπή, για το οποίο αισθάνεται περισσότερο περήφανος. Στη συνέχεια θα κάνει κι ένα μικρό πέρασμα από το The Cable Guy (1996), την αμήχανη μαύρη κωμωδία του Μπεν Στίλερ, όπου ο Τζιμ Κάρεϊ επιχειρούσε για πρώτη φορά να εξερευνήσει την πιο σκοτεινή πλευρά του. Μέσα στη δεκαετία θα συνεχίσει να γράφει για κωμικά σόου και σειρές, θα συνεργαστεί με τον Κόναν Ο' Μπράιαν στο σόου του, θα αυξηθούν τα περάσματα μπροστά από τον φακό, ενώ θα αποκτήσει και ένα δικό του, επιτυχημένο σκετσάκι στο The Larry Sanders Show

O Saul πήρε το όπλο του – Μικρή αναδρομή στην καριέρα του Μπομπ Όντενκερκ που έγινε action hero στα 58 του Facebook Twitter
Από αριστερά: David Cross, Bob Odenkirk, Dino Stamatopoulos, Judd Apatow, Ben Stiller, Andy Dick και όλοι οι συντελεστές του «The Ben Stiller Show» στην 45η απονομή των βραβείων Emmy, το 1993. Φωτ.: Dan Watson /Walt Disney Television via Getty Images/Ideal Image

Η επόμενη δεκαετία θα τον βρει να σκηνοθετεί τρεις ταινίες. Το Melvin goes to Dinner (2003) θα κερδίσει το βραβείο κοινού στο φεστιβάλ SXSW και θα κάνει τους κριτικούς να μιλούν για μια ενδιαφέρουσα νέα φωνή. Ακολούθησαν το Let’s Go to Prison (2006), μια ταινία που αν τη γύριζε σήμερα, οι σταυροφόροι της πολιτικής ορθότητας θα τον είχαν σταυρώσει, και το The Brothers Solomon (2007), μια ανυπόφορη φαρσοκωμωδία που περιέργως υπήρξε μεγάλο σουξέ στα ελληνικά βιντεοκλάμπ.

Το κοινό στοιχείο όλων αυτών των προσπαθειών ήταν η αποτυχία τους στο box office και η πλήρης αδιαφορία του ευρύτερου κοινού. Το τρένο της διασημότητας φαινόταν να έχει φύγει για τον Όντενκερκ, καθώς οι προτάσεις του για σειρές και εκπομπές δεν έβρισκαν ανταπόκριση από τα τηλεοπτικά κανάλια και η ερμηνευτική του καριέρα δεν πήγαινε καθόλου καλύτερα – έφτανε κοντά σε ρόλους, σαν τον πρωταγωνιστικό στην αμερικανική εκδοχή του The Office, για να τους χάσει από γνωστότερους κωμικούς.

Και κάπου εκεί ήρθε στη ζωή του το Breaking Bad. To 2009 εντάχθηκε στο καστ για μία εμφάνιση μόλις τριών επεισοδίων. Ο ρόλος του Saul, του δικηγόρου που λέει ψέματα πιο γρήγορα κι από τον ίσκιο του και αναλαμβάνει μια υπόθεση μόνο αν είναι απολύτως βέβαιο ότι θα χρειαστεί να λερώσει τα χέρια του, αποδείχτηκε ρόλος ζωής.

Οι δημιουργοί της σειράς έμειναν πολύ ευχαριστημένοι με τη δουλειά του, οι φαν μιλούσαν με ενθουσιώδη σχόλια γι’ αυτόν σε forums και social και γι’ αυτό αποφασίστηκε όχι μόνο να μείνει στη σειρά ο χαρακτήρας, αλλά να του δοθούν και περισσότερα πράγματα για να κάνει. 

Και κάπως έτσι ο Όντενκερκ, ένας αφανής ήρωας της αμερικανικής κωμωδίας, έγινε από το πουθενά μεγάλος τηλεοπτικός σταρ, στην ηλικία των 46 ετών. Ήταν τέτοια η δημοφιλία του χαρακτήρα, που στη συνέχεια απέκτησε spin-off σειρά με άξονα αυτόν, το γνωστό σε όλους μας Better Call Saul που διανύει ήδη την πέμπτη σεζόν του. Για την ερμηνεία του στη σειρά ο Όντενκερκ έχει ήδη 4 άσφαιρες υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ερμηνείας σε Δραματική Σειρά. Ενδεχομένως η αναπόφευκτη πέμπτη να είναι και η τυχερή του. 

better call saul Facebook Twitter
Ήταν τέτοια η δημοφιλία του Saul Goodman στο «Breaking Bad», που στη συνέχεια απέκτησε spin-off σειρά με άξονα αυτόν, το γνωστό σε όλους μας «Better Call Saul» που διανύει ήδη την πέμπτη σεζόν του.

Η τηλεοπτική επιτυχία άνοιξε τον δρόμο για να εμπλουτιστεί και το κινηματογραφικό βιογραφικό του. Ολοένα και περισσότεροι δημιουργοί πρώτης γραμμής άρχισαν να αναζητούν το ταλέντο του για να πλαισιώσουν το καστ της ταινίας τους με ανθρώπους που μπορούν να δώσουν το κάτι παραπάνω ακόμα και στις πιο άχαρες σκηνές. Μεταξύ άλλων, τον κάλεσε ο Αλεξάντερ Πέιν στη Nebraska (2013) του, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ στο The Post (2017) και η Γκρέτα Γκέργουιγκ στo Little Women (2019). 

Φέτος ο Όντενκερκ κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξωφρενική περιπέτεια Nobody (2021). Σαν άλλος Λίαμ Νίσον επανασυστήνεται ως ήρωας δράσης στην ηλικία των 58. Στην ταινία ο Όντενκερκ υποδύεται έναν φαινομενικά φιλήσυχο οικογενειάρχη που στην πραγματικότητα δούλευε ως πληρωμένος εκτελεστής. Όταν μια διάρρηξη διαταράσσει την οικογενειακή του γαλήνη, ο ήρωας θα επιστρατεύσει εκ νέου τις ειδικές ικανότητες του, προκειμένου να τιμωρήσει τους υπαίτιους και να ξεμπερδέψει με το παρελθόν του μια και καλή. 

Στην παραγωγή της ταινίας βρίσκουμε τον Ντέιβιντ Λιτς, που με τα John Wick (2014) και Atomic Blonde (2017) επανέφερε στο προσκήνιο την κασκάντα και τη χορογραφία εντός του κάδρου, στοιχεία που το αμερικανικό σινεμά δράσης για χρόνια παραμελούσε, πριμοδοτώντας την ομοβροντία οπτικών εφέ και τη χορογραφία μέσω του μοντάζ. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Ίλια Ναϊσούλερ, υπεύθυνος για την (άστοχη στα όρια του εκνευρισμού) first-person ταινία δράσης Hardcore Henry (2015).

Οι κριτικές είναι συγκρατημένα θετικές, με τις περισσότερες να εκθειάζουν την παρουσία του Όντενκερκ στο φιλμ, τον οποίο βλέπουμε στο τρέιλερ της ταινίας να υιοθετεί μια ιστγουντική βλοσυρότητα που δεν φαντάζει καθόλου παράταιρη σε σχέση με τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του. 

the post bob odenkirk Facebook Twitter
O Μπομπ Όντενκερκ στο «The Post» του Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Το Nobody θεωρείται ήδη επιτυχία, καθώς έχει συγκεντρώσει 12,4 εκατομμύρια δολάρια στο αμερικανικό box-office σε μόλις 12 μέρες προβολής. Ίσως φαίνονται λίγα, αλλά τα νούμερα των εισπράξεων έχουν αλλάξει δραματικά στην εποχή του Covid. Για να δώσουμε ένα μέτρο σύγκρισης, τα δύο τελευταία πρωταγωνιστικά οχήματα ενός action hero εγνωσμένης αξίας, του προαναφερθέντα Λίαμ Νίσον, έκαναν συνολικές εισπράξεις 14 και 15 εκατομμυρίων αντίστοιχα  – μιλάμε για τις ταινίες The Honest Thief (2020) και The Marksman (2021).

Το Nobody αναμένεται να ξεπεράσει κατά πολύ αυτά τα νούμερα, κάποιοι αναλυτές πιστεύουν ότι, με δεδομένη και την έλλειψη ανταγωνισμού, μπορεί να κλείσει σε ένα τελικό νούμερο κοντά στα 30 εκατομμύρια. Καθόλου άσχημα για μια περιπέτεια με πρωταγωνιστή έναν μεσήλικα πρώην κωμικό με μηδενική πρωταγωνιστική παρουσία στο σελιλόιντ.

Την ταινία θα τη δούμε και στις ελληνικές αίθουσες στις 10 Ιουνίου, Θεού θέλοντος και κορωνοϊού επιτρέποντος. Όσο για τον συμπαθή κωμικό; Τώρα που μας προέκυψε και action icon, ποιος ξέρει ποιο θα είναι το επόμενό του βήμα. Ίσως να γίνει και υπερήρωας της Marvel. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 ντοκιμαντέρ που μας συγκλόνισαν στο Καστελλόριζο

Οθόνες / Η αποκαλυπτική ματιά 6 ξεχωριστών ντοκιμαντέρ του «Beyond Borders»

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ