«Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια»

«Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια» Facebook Twitter
«Ο Παντελής είναι γεμάτος ιστορίες από στιγμιότυπα της ζωής του κι από ανθρώπους που έχει συναντήσει και η παρατήρησή του πάντα τους κάνει μυθιστορηματικά πρόσωπα». Φωτο: Στάθης Μαμαλάκης/LIFO
0

Μισό αιώνα δημιουργίας και παραπάνω μετράει ο Παντελής Βούλγαρης, δεκαοχτώ ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, δύο τηλεοπτικές σειρές, σενάρια, θεατρικές παραστάσεις, σχέδια που δεν ολοκληρώθηκαν, μια ζωή όνειρα και υπέροχες εικόνες.

Έξι ηθοποιοί που πρωταγωνίστησαν σε ταινίες του, η Άννα Βαγενά του εμβληματικού «Προξενιού της Άννας» (1972), ο Δημήτρης Καταλειφός των «Πέτρινων χρόνων» (1985), του «Όλα είναι δρόμος» (1992) και της διεθνούς παραγωγής «Νύφες» (2004), η Θέμις Μπαζάκα των «Πέτρινων χρόνων», της «Φανέλας με το 9» (1988), του «Ήσυχες μέρες του Αυγούστου» (1991) και του «Ακροπόλ» (1995), ο Στράτος Τζώρτζογλου, η «ανακάλυψη» του σκηνοθέτη στη μεταφορά του μυθιστορήματος του Μένη Κουμανταρέα «Η φανέλα με το 9» στην οθόνη, η Σοφία Κόκκαλη και ο Ανδρέας Κωνσταντίνου της «Μικράς Αγγλίας» (2013) αλλά και του «Τελευταίου σημειώματος» (2017) ο δεύτερος, θυμούνται στιγμές τους με τον σημαντικό σκηνοθέτη, με αφορμή την αποκατάσταση των ταινιών του σε 4K από το Cinobo και το αφιέρωμα «Όλα είναι δρόμος» που πραγματοποιείται στο Cinobo Όπερα.

«Όσο και να ψάξεις, δεν υπάρχει τίποτα αρνητικό να πεις για τον Παντελή Βούλγαρη. Είναι ένας σκηνοθέτης που λατρεύει τους ηθοποιούς. Ένας γλυκύτατος άνθρωπος που μπορεί να μετατρέψει σε ηθοποιό ακόμα και κάποιον που δεν έχει πάει ούτε σχολή».

Άννα Βαγενά

Θυμάμαι πάντα με αγάπη τον Παντελή, και ιδιαίτερα εκείνον τον έναν μήνα που κράτησαν τα γυρίσματα σε φυσικό χώρο, σε ένα παλιό σπίτι που του είχε δοθεί στο Μαρούσι, μια παλιά μονοκατοικία. Πηγαίναμε νωρίς το πρωί, ήταν σαν να πήγαινα στο σπίτι μου, σε έναν πολύ αγαπημένο χώρο. Υπήρχε καταπληκτική ηρεμία, ιδιαίτερα σε μια δύσκολη σκηνή που έπρεπε να είμαι συγκινημένη. Ερχόταν και μου έλεγε «Όλα ωραία, Άννα μου, θα ξεκινήσουμε τώρα, γλυκιά μου, την επόμενη σκηνή». Τίποτα σημαντικό, αλλά το έλεγε τόσο ήρεμα και γλυκά. Με αγκάλιαζε και ξεκινούσαμε τη σκηνή κι εγώ ετοιμαζόμουν και έκλαιγα. Όταν τέλειωνε, αναρωτιόταν το συνεργείο «Μα τι της λες, ρε Παντελή, και κλαίει;» κι εκείνος απαντούσε «Τίποτα, ότι έπαιξε χθες καλά ο Παναθηναϊκός και πήγε καλά και τέτοια».

Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη Facebook Twitter
Η Άννα Βαγενά στο εμβληματικό «Προξενιό της Άννας» (1972).

Αυτά είναι τα πράγματα που θυμάμαι και γενικώς όλη την όμορφη ατμόσφαιρα που αποτυπώθηκε και στην ταινία, γι’ αυτό και σάρωσε τα βραβεία το ’72. Πήραμε 5 βραβεία εκείνη τη χρονιά στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, εγώ καλύτερης γυναικείας ερμηνείας, ο Παντελής πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, και καλύτερης ταινίας. Όταν ξαναείδαμε την ταινία μαζί σε μια προβολή, μου είπε: «Βρε Άννα, δεν είχα καταλάβει πόσο καλή ήσουν σε αυτή την ταινία. Ήσουν καλύτερη απ’ ό,τι θυμόμουν». Να σου το λέει ο σκηνοθέτης μετά από τόσα χρόνια, είναι φοβερό. «Πού τη βρήκες αυτή την ωριμότητα τόσο νέα που ήσουν;», μου είπε.

Δημήτρης Καταλειφός

Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Καταλειφός στο «Όλα είναι δρόμος» (1992).

Μου έρχεται αυθόρμητα μια εικόνα από όταν είχα παίξει στο «Όλα είναι δρόμος», που είναι μια πολύ αγαπημένη μου εμπειρία. Κάναμε τα γυρίσματα στη βόρεια Ελλάδα που είχε κάτι μαγευτικά τοπία, τα οποία με επηρέαζαν πάρα πολύ σε σχέση με την ατμόσφαιρα της ταινίας και της ιστορίας που είχα να παίξω. Ήταν φθινόπωρο και έβλεπες όλη την ομορφιά της Θράκης στα χρώματα που υπήρχαν γύρω σου.

Υπήρχε μια σκηνή όπου έπρεπε να οδηγήσω αυτοκίνητο και χρειάστηκε, ως άσχετος, να κάνω μαθήματα. Εν τέλει κατάφερα να το πάω το αυτοκίνητο, πράγμα που είναι αξιοθαύμαστο για κάποιον που δεν είχε ιδέα από αυτά. Είναι η μόνη ταινία στην οποία οδηγώ. Ο Παντελής είναι πάντα ένας άνθρωπος τόσο γλυκός και μειλίχιος με τους ηθοποιούς.

Τέλος πάντων, κάναμε τη σκηνή, που είχε πάει ωραία, και γυρίζαμε με το αυτοκίνητο του διευθυντή φωτογραφίας Γιώργου Φρέντζου και τον Παντελή. Ήταν ένα δειλινό που τα χρώματα ήταν μαγευτικά, το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου έπαιζε ένα κομμάτι του Χατζιδάκι και μαζί με την ικανοποίηση που είχαμε από το γύρισμα έβγαινε όλη αυτή η ομορφιά τού να έχεις κάνει κάτι και να σε διακατέχει αίσθημα πληρότητας. Θυμάμαι ότι ο Παντελής, ήρεμος και ευχαριστημένος, μουρμούριζε τη μελωδία, είχε γύρει το κεφάλι του στο κάθισμα και κάπνιζε, απολαμβάνοντας το τραγούδι και τα χρώματα.

Ήταν μια στιγμή που αντικατόπτριζε όλη τη γλυκύτητα που έχει αυτός ο άνθρωπος όταν κάνει γυρίσματα και τη μεταδίδει με έναν μοναδικό τρόπο στους ηθοποιούς, κάνοντάς τους να αισθάνονται ωραία που συμμετέχουν. Το θυμάμαι σαν μια από τις πολύ ωραίες στιγμές στην πορεία μου ως ηθοποιού, γιατί δεν συμβαίνει και πολύ συχνά να νιώθεις αυτό το συναίσθημα της πληρότητας.    

Θέμις Μπαζάκα

Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη Facebook Twitter
Η Θέμις Μπαζάκα στα «Πέτρινα χρόνια» (1985).

Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια. Δεν σου λέει τι να κάνεις και πώς να το κάνεις, είναι πάντα μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Όταν κάναμε τις «Ήσυχες μέρες του Αυγούστου», όπου έκανα τη νεαρή γυναίκα που παρακολουθεί από το παράθυρο την Παΐζη, τον ρωτάω κάποια στιγμή «δηλαδή αυτή τι είναι; Είναι κλεφτρόνι ή προάγγελος θανάτου;». Και μου λέει «δεν ξέρω». Αυτό δεν είναι άγνοια, δηλαδή εγώ δεν το πήρα έτσι. Μου έδωσε το περιθώριο να έχω μια ερμηνεία πιο ανοιχτή και όχι τόσο ρεαλιστική. Να μην είναι μια ερμηνεία κυριολεκτική, να παίζω μια έτσι και μια αλλιώς. Εμένα μου αρέσουν πάρα πολύ αυτού του τύπου οι οδηγίες, που δεν είναι κυριολεκτικές. Έτσι ήταν και ο Βολανάκης.

Μια άλλη φορά, όταν κάναμε τη «Φανέλα με το 9», στην τελευταία σκηνή που συναντιέμαι με τον Τζώρτζογλου στο μπαρ, η οδηγία για ένα κοντινό πλάνο ήταν «θα ήθελα η γυναίκα αυτή να είναι και μάνα και ερωμένη και σύζυγος». Εν τω μεταξύ, ανυπομονούσα ιδιαιτέρως να τελειώσω, γιατί έφευγα την επομένη για Νέα Υόρκη και ήμουν σε έξαψη. Κάναμε μια λήψη, δεν ήταν ικανοποιημένος. Κάναμε τρεις, τέσσερις, αλλά δεν έπαιρνε αυτό που ήθελε. Αλλά κι εγώ δεν ήξερα πώς να το κάνω. Λέει «στοπ, κάνετε ένα διάλειμμα, φάτε μια τυρόπιτα» και με παίρνει έτσι πως ήμουν με την περούκα, βαμμένη και με τα ρούχα της μπαργούμαν, και βγαίνουμε από το υπόγειο που κάναμε γύρισμα, 11 το πρωί έξω στη Μιχαλακοπούλου, Νοέμβρης μήνας με κρύο και βαριά συννεφιά, να κάνουμε βόλτα. Κι αρχίζει να μου μιλάει και να μου λέει για τον κόσμο που ξυπνάει το πρωί και τους βλέπει να περιμένουν στη στάση του λεωφορείου, πως παρατηρεί τα πρόσωπά τους, τι περιμένουν από τη μέρα, τη θλίψη, την ανυπομονησία, τη βαριεστημάρα, την αγωνία που τους διακατέχει. Να μου λέει διάφορα τέτοια. Εγώ δεν μιλάω, ακούω και περπατάω μαζί του, μέχρι που κάποια στιγμή λέει «πάμε πίσω» και με βάζει μπροστά από την κάμερα. Λέει «πάμε» και κάνουμε μια λήψη όπου εγώ πραγματικά δεν ξέρω τι έκανα, και μου λέει «Μπράβο, Θέμις». Θέλω να πω ότι εμένα μου λείπει αυτή η επικοινωνία μεταξύ σκηνοθέτη και ηθοποιού. Συνήθως σου λένε τι να κάνεις ή σου υπεραναλύουν και δεν αφήνουν ένα παράθυρο προς κάτι άγνωστο, κάτι αλλιώτικο, που μπορεί να είναι το τυχαίο, το οποίο μπορεί να έρθει από μια συλλογική δουλειά που έχεις κάνει.

Στράτος Τζώρτζογλου

Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη Facebook Twitter
Ο Στράτος Τζώρτζογλου ήταν η «ανακάλυψη» του σκηνοθέτη στη μεταφορά του μυθιστορήματος του Μένη Κουμανταρέα «Η φανέλα με το 9» στην οθόνη.

Όσο και να ψάξεις, δεν υπάρχει τίποτα αρνητικό να πεις για τον Παντελή Βούλγαρη. Είναι ένας σκηνοθέτης που λατρεύει τους ηθοποιούς. Ένας γλυκύτατος άνθρωπος που μπορεί να μετατρέψει σε ηθοποιό ακόμα και κάποιον που δεν έχει πάει ούτε σχολή –γιατί εγώ ήμουν πρωτοετής στο Θέατρο Τέχνης όταν με πήρε, με είχε δει στον «Ήχο του όπλου»–, και να στηρίξει με έναν ερασιτέχνη ολόκληρη ταινία. Δεν ήμουν ηθοποιός, είχα τελειώσει το πρώτο έτος όταν με επέλεξε για τη «Φανέλα με το 9» και με μετέτρεψε σε μια κινηματογραφική φιγούρα που δεν χρειαζόταν καθόλου να παίζει. Αυτό επιθυμούσε ο Παντελής. Μάλιστα, μετά από χρόνια είπε ότι ένα από τα ελάχιστα πράγματα που αντέχουν στον χρόνο είναι η ερμηνεία του Τζώρτζογλου στη «Φανέλα με το 9», γιατί ήμουν αυθεντικός, ήμουν ο εαυτός μου. Αφού βλέπω την ταινία και δεν υπάρχει ούτε μία στιγμή που να υποκρίνομαι. Έφερα τον Πειραιά και τον «αλήτη» των δρόμων που θέλει απελπισμένα να πετύχει, να αγαπήσει και να αγαπηθεί.

Ένα στοιχείο που λάτρεψα στον Βούλγαρη, παρόλο που είναι ιδιαίτερα καλλιεργημένος, και ζει μια εντελώς διαφορετική ζωή από εκείνη ενός «αλήτη», είναι η αλήτικη ψυχή του. Αυτό φάνηκε όταν κάναμε τις ποδοσφαιρικές σκηνές στο γήπεδο της ΑΕΚ, που είχαμε συνολικό χρόνο 20’, δηλαδή 10’ πριν ξεκινήσει ο αγώνας και 10’ στη μέση του αγώνα. Αυτός ήταν όλος ο χρόνος που είχαμε για να γυρίσουμε μία από τις επικότερες σκηνές στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Μπαίνοντας στο γήπεδο οι οπαδοί της ΑΕΚ άρχισαν να ουρλιάζουν και να μας βρίζουν, χωρίς καν να παίξουμε μπάλα και να προσποιηθούμε τους ποδοσφαιριστές. Λέει ο Παντελής στον τερματοφύλακα «πιάσε, αν μπορείς, το πέναλτι του Τζώρτζογλου που θα σου ρίξει στο δεξιό Γ του τέρματός σου». Έρχεται σε μένα και μου λέει «σούταρε στο Γ». Του απαντάω «αποκλείεται, τι είμαι, ο Σαραβάκος; Θα κάνω ό,τι μπορώ». Μου απαντάει «εγώ το θέλω εντυπωσιακό».

Από την άλλη, δεν είχε σκοπό να γυρίσει σκηνές με τους θεατές, καθώς δεν ήταν κομπάρσοι αλλά οπαδοί που μας έβριζαν! Πρώτη προσπάθεια, άουτ. Δεύτερη προσπάθεια, προσευχήθηκα να μπει γιατί δεν είχαμε ούτε δευτερόλεπτο για χάσιμο, έπρεπε να τελειώσουμε για να μπουν οι ομάδες να παίξουν. Είχαμε 4-5 κάμερες να με κινηματογραφούν. Σουτάρω και μπαίνει, ήταν εντυπωσιακό, και φεύγω τρέχοντας προς τα κάγκελα κι αρχίζω να ζητωκραυγάζω. Ο Παντελής βέβαια μου είχε πει να μην πάω προς τα εκεί, αλλά εγώ αυτοσχεδίαζα. Και τότε 35.000 θεατές, οπαδοί της ΑΕΚ και του Εθνικού, αρχίζουν να ουρλιάζουν που έβαλα γκολ και να πετάνε τις φωτοβολίδες που είχαν για τον πραγματικό αγώνα. Ένιωσα ότι έβαλα γκολ με το πόδι του Θεού και μου θύμισε αργότερα το χέρι του Μαραντόνα με το οποίο έβαλε γκολ. Αρπάζει την ευκαιρία ο Παντελής και γυρίζει με τις 5 κάμερες τις αντιδράσεις του κόσμου σαν να είχε 35.000 κομπάρσους. Δεν κώλωσε σε αυτήν τη δύσκολη στιγμή και στο τέλος με ευχαρίστησε.

Σοφία Κόκκαλη

Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη Facebook Twitter
Η Σοφία Κόκκαλη και ο Ανδρέας Κωνσταντίνου στη «Μικρά Αγγλία» (2013).

Ο Παντελής είναι γεμάτος ιστορίες από στιγμιότυπα της ζωής του κι από ανθρώπους που έχει συναντήσει και η παρατήρησή του πάντα τους κάνει μυθιστορηματικά πρόσωπα. Κι όταν μας έλεγε ιστορίες, ακόμα και αν ήταν άσχετες με αυτό που γυρίζαμε, εμένα με γέμιζαν έμπνευση. Θυμάμαι χαρακτηριστικά στιγμές ιδίως όταν τέλειωνε μια λήψη στο γύρισμα κι ερχόταν η στιγμή που πρέπει όλοι να μείνουν ακίνητοι για να γράψουν τον ήχο του χώρου.

Συνήθως όλοι το υπομένουν γιατί βιάζονται να συνεχίσουν τις δουλειές τους. Αυτά τα λίγα λεπτά της σιωπής ο Παντελής έλαμπε και κοίταζε τους ανθρώπους και τις μορφές τις τοποθετημένες και ήσυχες στον χώρο και μου 'λεγε «κοίτα πώς στέκονται, αυτό δεν θα μπορούσα με τίποτα να τους ζητήσω να το κάνουν και να το σκηνοθετήσω». Αυτή η αίσθηση, νομίζω, δεν είναι καθόλου άσχετη με τον τρόπο που χειρίζεται τους ανθρώπους και τις μορφές στις ταινίες του.

Ανδρέας Κωνσταντίνου

Ήμασταν στην Άνδρο και γυρίζαμε μια σκηνή της «Μικράς Αγγλίας» με πάρα πολλούς κομπάρσους. Δεν θυμάμαι ακριβώς τη σκηνή, ήταν ναυτικοί που επέστρεφαν από ένα μεγάλο μπάρκο και έσμιγαν με τις οικογένειές τους ή δοκιμή για τον Επιτάφιο; Ίσως ακόμα και ο Επιτάφιος. Εγώ δεν είχα γύρισμα, αλλά βρισκόμουν εκεί για να βοηθήσω μαζί με την Κωνσταντίνα Βούλγαρη και έναν φίλο που είχαν έρθει να βοηθήσουν στις σκηνές πλήθους. Έτρεχα λοιπόν μαζί τους να δώσω κι εγώ οδηγίες στον κόσμο. Κάπως με είδε ο Παντελής και μου φώναξε, προφανώς αστειευόμενος, «τι κάνεις εσύ εδώ; Έχουμε σκηνοθέτη, δεν χρειάζεται». Ξαφνιάστηκα και το πήρα πιο βαριά από το πώς το εννοούσε εκείνος.

Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη Facebook Twitter
Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου στο «Τελευταίο σημείωμα» (2017).

Ντράπηκα και κρύφτηκα σε ένα από τα σοκάκια κι όσο γινόταν η πρόβα, ή το γύρισμα, προσπαθούσα να ακολουθώ τη λαοθάλασσα από ένα παράλληλο σοκάκι. Κάθε τόσο ξεμύτιζα στον κεντρικό δρόμο να δω σε ποια φάση βρισκόταν το γύρισμα. Μια χωνόμουν και μια επέστρεφα, αλλά συγχρόνως έψαχνα το βλέμμα του Παντελή. Προσπαθούσα να καταλάβω αν είχε νευριάσει μαζί μου ή κάτι τέτοιο, πράγμα που ήταν μόνο στη δική μου φαντασία. Μάλλον το αντιλήφθηκε αυτό και κάποια στιγμή με πετυχαίνει εκεί που είχα βγάλει το κεφάλι μου και, κλείνοντάς μου το μάτι, μου λέει «Σε αγαπώ πολύ». Εκείνη τη στιγμή ήταν σαν να έφυγε ένα μεγάλο βάρος από την καρδιά μου, σαν ένα απαλό αεράκι να μου χάιδεψε τα μαλλιά.

Κατηφόρισα και ο δρόμος με έβγαλε σε ένα μπαλκόνι που κοιτούσε τη θάλασσα. Ήταν απόγευμα με χρυσαφένιο τον ουρανό και τα νερά και κάπου μέσα μου, και στη θάλασσα και στον ουρανό και στον αέρα που φυσούσε, συνάντησα τον φίλο μου τον Παύλο που μας είχε αφήσει πριν από λίγες μέρες. Όλα έβγαλαν ένα νόημα όμορφο και τρομακτικό και βαθύ και ταυτόχρονα γαλήνιο, και άρχισα να κλαίω. Έκλαιγα πολλή ώρα και επιστρέφοντας στην πόλη είδα τη Χριστίνα, ένα κορίτσι που κουμαντάριζε τις βάρκες. Διασταυρώθηκαν για λίγο τα βλέμματά μας. Ήμουν κλαμένος κι εκείνη ξαφνιάστηκε. Δεν είπαμε τίποτα.

Το αφιέρωμα στο σινεμά του Παντελή Βούλγαρη «Όλα είναι δρόμος» θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 13 και 15 Δεκεμβρίου στο Cinobo Όπερα (Ακαδημίας 57, Αθήνα).

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Όλα Είναι Δρόμος»: Ένα μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά του Παντελή Βούλγαρη

Πολιτισμός / «Όλα Είναι Δρόμος»: Ένα μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά του Παντελή Βούλγαρη

Οι σπουδαίες ταινίες του Παντελή Βούλγαρη ξανασυναντούν το κοινό τους για πρώτη φορά αποκατεστημένες σε 4Κ, στην πλατφόρμα του Cinobo και σε ένα κινηματογραφικό αφιέρωμα στο Cinobo Όπερα.
LIFO NEWSROOM
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή σκηνοθέτες μας σε μια χορταστική συνέντευξη για τη ζωή, το έργο και τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει εδώ και έξι δεκαετίες πίσω από την κάμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ