«No other land»: Το βραβευμένο ισραηλινο-παλαιστινιακό ντοκιμαντέρ

«No other land», το συγκλονιστικό, βραβευμένο ισραηλινο-παλαιστινιακό ντοκιμαντέρ για την κατάσταση στα κατεχόμενα της Δυτικής Όχθης, στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Οι δυο λαοί εξαρτώνται άμεσα ο ένας από τον άλλον και είναι «καταδικασμένοι» να συνυπάρχουν. Δεν μπορείς να έχεις ελευθερία, δικαιοσύνη, αξιοπρέπεια και ασφάλεια μόνο για τον έναν, αφήνοντας τον άλλο απ’ έξω.
0

Παλαιστίνιος ο πρώτος, Ισραηλινός ο δεύτερος, οι δύο νέοι δημοσιογράφοι, ακτιβιστές και συν-σκηνοθέτες αποφάσισαν να γυρίσουν σε ταινία τον πολύχρονο αγώνα της παλαιστινιακής κοινότητας στην περιοχή Masafer Yatta στους λόφους της Χεβρώνας ενάντια στον σφετερισμό της γης τους από τον ισραηλινό στρατό που την προορίζει για πεδίο βολής, κατεδαφίζοντας από λυόμενα σπίτια πολύτεκνων οικογενειών και σχολεία μέχρι στάνες και κοτέτσια, καταστρέφοντας δρόμους, καλλιέργειες και πηγάδια, και όλα αυτά σε αγαστή συνεργασία με τους παράνομους εποίκους.

Κόντρα σε ένα σωρό εμπόδια και αντιξοότητες, ο Basel και ο Yuval μαζί με το υπόλοιπο team της ταινίας τα κατάφεραν και την πήγαν τον Φεβρουάριο στην Berlinale, όπου κέρδισε το Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ, καθώς επίσης το βραβείο κοινού Panorama.

Συγκινητική ήταν και η ομιλία που έδωσαν κατά τη βράβευσή τους, με τον Yuval να ζητά κατάπαυση πυρός στη Γάζα και τερματισμό της κατοχής και του «απαρτχάιντ» στη Δυτική Όχθη, με συνέπεια να στοχοποιηθεί αυτός και το σπίτι της οικογένειάς του στη Βεερσεβά από ακραίους συμπατριώτες του – επιστρέφοντας, μάλιστα, από το Βερολίνο στο Τελ Αβίβ, ανέβαλε εξαιτίας αυτού την πτήση του, ενώ βρισκόταν transit στην Αθήνα.

Όπως λέει και ο Yuval, «δεν λείπουν οι λύσεις, αλλά η πολιτική βούληση ώστε αυτές να εξεταστούν σοβαρά και να εφαρμοστούν». Το σίγουρο είναι ότι, όπως λέει, «δεν υπάρχει άλλη γη».        

Ανησυχεί, όμως, περισσότερο για την ασφάλεια του συνεργάτη του πίσω στα κατεχόμενα, όντας και σε μειονεκτικότερη θέση από εκείνον, καθώς λέει – ο Basel είχε ξυλοκοπηθεί από Ισραηλινούς στρατιώτες το 2022, ενώ βιντεοσκοπούσε την καταστροφή ενός παραπήγματος που ο ίδιος και η οικογένειά του είχαν χτίσει. Είδε επίσης έναν ξάδερφό του να πυροβολείται εν ψυχρώ από έποικο μπροστά στην κάμερα – ο Χαρούν έμεινε παραπληγικός και απεβίωσε πρόσφατα. Στη δική του μάλιστα ομιλία επέκρινε, επιπλέον, το γερμανικό κράτος που συνεχίζει να εξοπλίζει το Ισραήλ στη Γάζα.  

«No other land», το συγκλονιστικό, βραβευμένο ισραηλινο-παλαιστινιακό ντοκιμαντέρ για την κατάσταση στα κατεχόμενα της Δυτικής Όχθης, στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Ο Basel Adra και ο Yuval Abraham στην Berlinale, 2024.

Με την ευκαιρία της προβολής του «No other land» στις Νύχτες Πρεμιέρας επικοινώνησα με τον Basel και τον Yuval που βρίσκονται τώρα στη Ραμάλα εν μέσω μίας από τις σοβαρότερες κρίσεις που έχουν ξεσπάσει στη Μέση Ανατολή τον τελευταίο μισό αιώνα, αποφασισμένοι να συνεχίσουν να εργάζονται με κάθε τρόπο για ειρήνη, ελευθερία και δικαιοσύνη για όλους. Εξάλλου, όπως λέει και ο Yuval, «δεν λείπουν οι λύσεις, αλλά η πολιτική βούληση ώστε αυτές να εξεταστούν σοβαρά και να εφαρμοστούν». Το σίγουρο είναι ότι, όπως λέει, «δεν υπάρχει άλλη γη».        

— Πώς αποφασίσατε να συνεργαστείτε για τη δημιουργία αυτής της ταινίας και πόσο εύκολο ήταν να βρείτε κοινά σημεία επαφής;
Basel: Γνωριζόμαστε καιρό τώρα με τον Yuval, καθώς βρεθήκαμε στην ίδια πλευρά καλύπτοντας τις κινητοποιήσεις κατά της κατεδάφισης των παλαιστινιακών οικισμών της περιοχής Masafer Yatta στη Δυτική Όχθη, όντες και οι δύο δημοσιογράφοι και ακτιβιστές. Η ιστορία αυτή κρατάει πάνω από δύο δεκαετίες και έχει συσπειρώσει ακτιβιστές από την Παλαιστίνη, το Ισραήλ και άλλες χώρες. Είδαμε ότι συμφωνούσαμε σε πολλά, εμπιστευθήκαμε ο ένας τον άλλο και μαζί με τους Hamdan Ballal και Rachel Szor ξεκινήσαμε αυτή την ταινία που χρειάστηκε πέντε χρόνια να ολοκληρωθεί, συχνά κάτω από πολεμικές σχεδόν συνθήκες. Κάποιες λήψεις έγιναν μάλιστα με τις κάμερες των κινητών, των δικών μας και άλλων. 

Στόχος μας ήταν να καταγγείλουμε την καταπίεση, την κατοχή, τον εποικισμό, την καταστρατήγηση βασικών δικαιωμάτων και τον ξεριζωμό που βίωσαν και βιώνουν οι άνθρωποι εκεί, καθώς o IDF θέλει την περιοχή για πεδίο βολής. Οι κινητοποιήσεις είχαν πολύ πόνο και πολλούς τραυματίες και συνδυάστηκαν με μακρούς δικαστικούς αγώνες που δυστυχώς δεν κέρδισαν οι κάτοικοι του Masafer Yatta και δύσκολα θα μπορούσαμε, αφού το Ανώτατο Δικαστήριο του Ισραήλ, της κατοχικής δύναμης δηλαδή, αποφάνθηκε τελικά ότι οι οικισμοί ήταν αυθαίρετοι, άρα έπρεπε να κατεδαφιστούν, παρότι υπάρχουν άνθρωποι που ζουν εκεί προτού καν δημιουργηθεί το ισραηλινό κράτος.

Πολλοί Παλαιστίνιοι έχουν εκτοπιστεί και εξακολουθούν να εκτοπίζονται στη Δυτική Όχθη, χωρίς να απασχολούν τα διεθνή μέσα, η περίπτωση όμως της Masafer Yatta έγινε θέμα εξαιτίας της δημοσιότητας που έλαβε και πιστεύω ότι συμβάλλαμε κι εμείς σε αυτό. Και όχι, πίσω δεν θα κάνουμε, όσο γκρεμίζουν θα ξαναχτίζουμε.

«No other land», το συγκλονιστικό, βραβευμένο ισραηλινο-παλαιστινιακό ντοκιμαντέρ για την κατάσταση στα κατεχόμενα της Δυτικής Όχθης, στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Στόχος μας ήταν να καταγγείλουμε την καταπίεση, την κατοχή, τον εποικισμό, την καταστρατήγηση βασικών δικαιωμάτων και τον ξεριζωμό που βίωσαν και βιώνουν οι άνθρωποι εκεί, καθώς o IDF θέλει την περιοχή για πεδίο βολής.

Yuval: Ναι, δεν ήταν εύκολη εξαρχής η συνεργασία μας και λόγω συνθηκών αλλά και επειδή, ακόμα κι αν μοιραζόμαστε κοινές αξίες και οράματα, μέχρι και η νομική μας θέση διαφέρει. Εγώ, για παράδειγμα, δεν ζω κάτω από καθεστώς στρατιωτικού νόμου, όπως ο Basel. Εγώ μπορώ να τον επισκεφτώ στο σπίτι του, εκείνος όχι, ακόμα και για να κυκλοφορήσει μέσα στα παλαιστινιακά εδάφη πρέπει να περάσει από ένα σωρό μπλόκα. 

Και οι δύο, όμως, όπως και άλλοι ακτιβιστές, αγωνιζόμαστε για την ειρήνευση, τον τερματισμό της κατοχής και του εποικισμού και την επιστροφή των προσφύγων. Αυτός ο κοινός σκοπός ήταν που μας ένωσε. Με φιλοξένησε πολλές φορές, καλύψαμε μαζί πολλές κατεδαφίσεις σπιτιών, καταστολή διαδηλώσεων, και αντιδράσαμε σε αυτές βάζοντας συχνά τα ίδια τα σώματά μας μπροστά στους στρατιώτες.

Πολλή δουλειά χρειάστηκε και στο μοντάζ καθώς έπρεπε να συνδυάσουμε τις συζητήσεις μας και την καθημερινή ζωή στη Masafer Yatta με τα γεγονότα που καλύπταμε ζωντανά, συν το αρχειακό υλικό. Σημαντική ήταν και η συνεισφορά της Ρουμάνας μοντέρ μας, Anne Fabini. Προσωπικά με βοήθησε πολύ το ότι έμαθα αραβικά, μπόρεσα να κατανοήσω πολύ καλύτερα την κατάσταση και να μοιραστώ σκέψεις και συναισθήματα με τους ανθρώπους εκεί.

— Οικονομικά πώς την παλέψατε, είχατε κάποια στήριξη;
Y.: Ελάχιστη. Μπήκαμε μεν στο πρόγραμμα Close Up Initiative, ήρθαμε σε επαφή με το Sundance και το IDFA και με τη βοήθεια της νορβηγικής εταιρίας παραγωγής Antipode Films συγκεντρώσαμε κάποια χρήματα, ουσιαστικά όμως στηριχτήκαμε στην «τρύπια» τσέπη μας και στο φιλότιμο των εθελοντών! 

— Μιλούσα τις προάλλες με έναν ακτιβιστή από το Standing Together, ο οποίος έλεγε ότι Ισραηλινοί και Παλαιστίνιοι πρέπει να συμμαχήσουν ενάντια στις διεφθαρμένες ηγεσίες τους αντί να πολεμούν μεταξύ τους.
Y.: Κοίτα, νομίζω ότι, σε τελική ανάλυση, είτε θέλουμε να το παραδεχτούμε είτε όχι, οι δυο λαοί εξαρτώνται άμεσα ο ένας από τον άλλον και είναι «καταδικασμένοι» να συνυπάρχουν. Δεν μπορείς να έχεις ελευθερία, δικαιοσύνη, αξιοπρέπεια και ασφάλεια μόνο για τον έναν, αφήνοντας τον άλλο απ’ έξω. Η βία, η καταπίεση και η κατοχή που ο ίδιος ο ΟΗΕ έχει κηρύξει παράνομη πρέπει επιτέλους να τερματιστούν, χρειάζεται να δοθεί άμεσα μια πολιτική λύση.

B.: Πώς μπορεί να φτιάξει κανείς τη ζωή του όταν βρίσκεται υπό στρατιωτικό νόμο δεκαετίες τώρα, όταν αντιμετωπίζεται ως πολίτης β’ κατηγορίας, όταν ακόμα και σε μια δίκη η αξιοπιστία του εξαρτάται από την καταγωγή και την εθνικότητά του; Δεν είναι αυτό το μέλλον που οραματιζόμαστε, κανείς Παλαιστίνιος ή Ισραηλινός, κανείς άνθρωπος γενικά δεν θα έπρεπε να ζει σε τέτοιες συνθήκες.        

— Τι συναισθήματα σας δημιούργησε η βράβευση της ταινίας σας στη φετινή Berlinale;
B.: Θα ήταν δύσκολο να μιλήσει κανείς για χαρά, καθώς δεν προλαβαίνουμε να μετράμε νεκρούς και τραυματίες στη Γάζα, ενώ ένα νέο μακελειό απειλείται στον Λίβανο, ωστόσο ήταν σίγουρα μια ικανοποίηση, μια δικαίωση τρόπον τινά όχι μόνο για μας, τους συντελεστές της ταινίας, αλλά και για τους σκληρούς αγώνες των κατοίκων της Masafer Yatta. Ήταν ταυτόχρονα μια ευκαιρία να μάθει όλος ο κόσμος τι ζούμε στα κατεχόμενα. Όσο με αφορά, τη βία και την καταστολή και το «κυνηγητό» τα γνώρισα σχεδόν από κούνια, δεν ξέρω καν πώς είναι να μεγαλώνεις «φυσιολογικά».  Γι' αυτό κι έχω πει ότι είναι καταρχήν μια ταινία για τη βαρβαρότητα και τον κυνισμό της εξουσίας.

— Πώς είναι σήμερα η κατάσταση στη Masafer Yatta;
B.: Δυστυχώς, όσο πάει χειροτερεύει. Ο στρατός συνεχίζει τους εκτοπισμούς, οι έποικοι αποθρασύνονται και με την κρίση στη Μέση Ανατολή να οξύνεται όλοι είναι πολύ ανήσυχοι, καθώς φοβούνται τα χειρότερα.

— Με το «μέτωπο» του Λιβάνου να προστίθεται τώρα σε αυτό της Γάζας και των κατεχόμενων, υπάρχει ελπίδα να αποσοβηθεί η απειλή μιας ευρύτερης ανάφλεξης;
B.: Τα πράγματα δεν είναι αισιόδοξα, οι επιθέσεις κλιμακώνονται, οι νεκροί και οι τραυματίες, άμαχοι στη μεγάλη τους πλειοψηφία, αυξάνονται, το μίσος βαθαίνει. Αν όμως χάσουμε την ελπίδα ότι αυτό μπορεί και πρέπει να αλλάξει, αν πάψουμε να αγωνιζόμαστε γι’ αυτό με όποιον τρόπο μπορούμε, έχουμε ηττηθεί οριστικά.

«No other land», το συγκλονιστικό, βραβευμένο ισραηλινο-παλαιστινιακό ντοκιμαντέρ για την κατάσταση στα κατεχόμενα της Δυτικής Όχθης, στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Ο στρατός συνεχίζει τους εκτοπισμούς, οι έποικοι αποθρασύνονται και με την κρίση στη Μέση Ανατολή να οξύνεται όλοι είναι πολύ ανήσυχοι, καθώς φοβούνται τα χειρότερα.

Y.: Νομίζω ότι, παρά το πολεμικό κλίμα, ένα μεγάλο κομμάτι της ισραηλινής κοινωνίας αντιλαμβάνεται πλέον καθαρά ότι ούτε ειρήνευση ούτε επιστροφή των εναπομεινάντων Ισραηλινών ομήρων μπορεί να υπάρξει δίχως εκεχειρία στη Γάζα και τερματισμό της κατοχής. Φοβάμαι όμως ότι ο Νετανιάχου ενδιαφέρεται περισσότερο για το πώς θα παραμείνει ο ίδιος και ο κομματικός συνασπισμός των ακραίων που τον στηρίζει στην εξουσία παρά για τη λήξη των εχθροπραξιών και τη δρομολόγηση διαπραγματεύσεων. Αυτό στο οποίο αποσκοπεί είναι, αντιθέτως, η ακόμα μεγαλύτερη κλιμάκωση των εχθροπραξιών, κάτι στο οποίο τον ενθάρρυναν με την ως τώρα στάση τους οι μεγαλύτεροι σύμμαχοί του, οι Αμερικανοί, που μπορεί τώρα λεκτικά να τον επιτιμούν, στην πράξη όμως δεν έχουν αποσύρει την υποστήριξή τους.  

— Αλλά πιστεύετε πως μπορεί, τελικά, να βρεθεί μια λύση στο Παλαιστινιακό; Ποια θα μπορούσε να είναι αυτή;
Y.:
Λύσεις υπάρχουν, έχουν κατατεθεί από χρόνια και έχουν συζητηθεί πολλές φορές. Μπορούμε να συζητάμε επί μέρες για το ποια θα ήταν η καλύτερη, όμως το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν είναι η έλλειψη λύσεων αλλά η αδιαλλαξία των φανατικών αφενός, η απουσία πραγματικής πολιτικής βούλησης τόσο από το Ισραήλ όσο και από τους υπερατλαντικούς του συμμάχους αφετέρου. Και βέβαια, κοντά σε αυτά, η παρουσία 240.000 παράνομων Ισραηλινών εποίκων στη Δυτική Όχθη τορπιλίζει κάθε προσπάθεια εξεύρεσης μιας δίκαιης και βιώσιμης λύσης.

Όσο, πάντως, με αφορά, έχοντας γνωρίσει από πρώτο χέρι την αδικία αλλά και την ασύμμετρη, κτηνώδη βία που εφαρμόζει ο στρατός κατά απλών ανθρώπων, θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για να αλλάξει όλο αυτό.  

ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΓΗ (No Other Land)- Official Trailer με ελληνικού υπότιτλους

Το ντοκιμαντέρ «No other land» θα προβληθεί στις Νύχτες Πρεμιέρας στις 6 Οκτωβρίου στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ (19:30) και στις 11 Οκτωβρίου στον κινηματογράφο ΔΑΝΑΟΣ 2 (19:30). Κυκλοφορεί στους κινηματογράφους από την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ