«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε» Facebook Twitter
«Το animation στην Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει βιομηχανία, όπως, π.χ., στην Αμερική, αλλά μπορεί να πάρει μπρος ως κλάδος».

«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

0

Φέτος διοργανώνονται για δεύτερη φορά τα βραβεία Stratos, που αφορούν αποκλειστικά το ελληνικό animation. H απονομή θα γίνει το Σάββατο 29 Μαρτίου στις 17:30, στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, με ελεύθερη είσοδο και με παρουσιάστρια την ηθοποιό Χριστίνα Σωτηρίου. Τα βραβεία έχουν πάρει το όνομά τους από τον σπουδαίο σκηνοθέτη και animator Στράτο Στασινό και είναι μια πρωτοβουλία της ASIFA HELLAS (Ελληνική Ένωση Κινουμένων Σχεδίων)

Φέτος, η τελετή είναι αφιερωμένη στα 80 χρόνια ελληνικού animation και είναι η πρώτη από μια σειρά δράσεων που θα γίνουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Θα απονεμηθούν συνολικά 8 βραβεία: Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Φοιτητικής Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερου Σεναρίου για Ταινία, Καλύτερης Σειράς (ΤV Series, Web Series), Καλύτερης Μουσικής, Καλύτερου Music Video Clip, Καλύτερου Commission Animation Film (TVC, Digital Content κ.λπ.). Όλα για φιλμ κινουμένων σχεδίων. Οι νικητές προέκυψαν από μια πενταμελή κριτική επιτροπή με πρόεδρο τον Γιώργο Ζώη. 

«Για μια χώρα 10 εκατομμυρίων, έχουμε 50 με 70 παραγωγές τον χρόνο, μικρού και μεγάλου μήκους, από ντοκιμαντέρ μέχρι και σειρές», μου αναφέρει ο πρόεδρος της ASIFA HELLAS, Κωνσταντίνος Κακαρούντας. Αν μη τι άλλο, είναι ένα εντυπωσιακό νούμερο που δείχνει ότι υπάρχει σκηνή και κυρίως νέοι δημιουργοί. «Οι ταινίες που γίνονται είναι με τεχνικές 2D, 3D και stop motion αλλά και με μεικτές τεχνικές. Φέτος είμαι πολύ χαρούμενος επειδή έχουμε πάρα πολλές φοιτητικές ταινίες, γι’ αυτό υπάρχει και ανάλογο βραβείο, πράγμα που σημαίνει ότι τα νέα παιδιά μάς έβαλαν τα γυαλιά», λέει περήφανα και χαμογελαστά. «Βέβαια, υπάρχουν σχολές που διδάσκουν animation, δημόσιες και ιδιωτικές, όπως το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τα πανεπιστήμια στη Χαλκίδα και στην Κέρκυρα, ο AKTO, η INTERGRAPHICS κ.ά. Δεν υπάρχει πουθενά, όμως, τμήμα ολοκληρωμένων σπουδών animation· κάπου δηλαδή όπου να μπορεί κάποιος νέος δημιουργός να μπει και να βγει έχοντας όλα τα εφόδια», συμπληρώνει. 

«Στην Ελλάδα είμαστε λίγο ανυπόμονοι, θέλουμε να γίνονται τα πράγματα άμεσα. Δεν γίνεται έτσι. Στο εξωτερικό είναι μαθημένοι να δουλεύουν στρατηγικά. Στη Σλοβενία είδα μια αξιόλογη παιδική ταινία με θέμα την απώλεια. Λοιπόν, τα παιδιά δούλευαν 10 χρόνια για να μαζέψουν 2,5 εκατομμύρια και να την ολοκληρώσουν».

«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να πείσουμε για την τέχνη μας. Πρέπει να τη διαφημίσουμε εμείς, δεν γίνεται αλλιώς. Αυτό που μας ενδιαφέρει ως ASIFA HELLAS είναι να προσελκύσουμε χρηματοδοτήσεις για να γίνουν κάποια ουσιαστικά πράγματα, όπως το να δικτυωθούμε με ξένους φορείς ή παραγωγούς. Με ενδιαφέρει όμως και η επαρχία και τα σχολεία, να περάσει το animation στα νέα παιδιά».

«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το Flow στην Ελλάδα αρκεί να το θέλουμε» Facebook Twitter
The Alligator, Dimitris Armenakis.

H ASIFA HELLAS είναι το ελληνικό παράρτημα της ASIFA INTERNATIONAL (Διεθνής Ένωση Κινουμένων Σχεδίων) που έχει ιδρυθεί το 1960. Η Ελληνική Ένωση δημιουργήθηκε ουσιαστικά το 2015, αλλά άρχισε να γίνεται πιο ενεργή από το 2018 και μετά. 

«Στόχος μας είναι η εξωστρέφεια, για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε τον χώρο μας. Δουλέψαμε πολύ, προσπαθήσαμε να πείσουμε τους ανάλογους φορείς και αυτή η εξωστρέφεια επιτεύχθηκε αρχικά με το περίπτερο της Ελλάδας στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων στο Ανεσί και συγκεκριμένα στη MIFA, που είναι η αγορά τους. Εκεί πηγαίνουμε τα πρότζεκτ κινουμένων σχεδίων που είναι εν εξελίξει, με σκοπό να δουν τι κάνουμε εμείς ως Ελλάδα, ότι ναι μεν είμαστε ανεξάρτητοι παραγωγοί, αλλά γινόμαστε ολοένα και μεγαλύτεροι. Ήδη έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται σειρές animation στην ΕΡΤ και στην Cosmote. Έχουν αρχίσει να βγαίνουν προς τα έξω περισσότερα πρότζεκτ. Υπάρχουν ακόμη και Έλληνες που έχουν συνεργαστεί με την Disney αλλά και με μεγάλα κανάλια στο εξωτερικό. Ο κόσμος δεν το γνωρίζει. Λογικό είναι, επειδή ο κόσμος δεν μπορεί να τα γνωρίζει όλα», μου εξηγεί ο Κωνσταντίνος. 

«Από τη στιγμή που ανέλαβα την προεδρία, γύρω στο 2023, αυτό που προσπαθώ να κάνω είναι να γίνει πιο συστηματική αυτή η εξωστρέφεια. Προσπαθώ να έρθω σε επαφή με τα μεγάλα διεθνή φεστιβάλ και με ξένους επαγγελματίες, με σκοπό να δημιουργήσω ένα δίκτυο. Αυτό που με νοιάζει είναι να αντιληφθεί ο κόσμος του πολιτισμού ότι το animation είναι ένα πολύ δυνατό χαρτί στην ελληνική βιομηχανία και στο ελληνικό entertainment. Έχει ήδη ξεκινήσει μια μεγάλη ώθηση. Στο ΕΚΚΟΜΕΔ (Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας) υπάρχει ξεχωριστός τομέας γι' αυτό. Αυτό, όμως, που με νοιάζει περισσότερο είναι να προσπαθήσω να κάνω πιο αισθητή την παρουσία της Ελλάδας στο εξωτερικό. Πήγα πρόσφατα στη Σλοβενία, και συγκεκριμένα στο CEE Animation Forum, που αφορά κυρίως Ανατολικοευρωπαίους παραγωγούς και δημιουργούς κινουμένων σχεδίων· η Ελλάδα ήταν απούσα σε πολλά θέματα. Είναι κρίμα να μην είναι ανάμεσα στις ανατολικές χώρες που έχουν αναπτυχθεί τόσο σε αυτό τον τομέα. Το animation στην Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει βιομηχανία, όπως, π.χ., στην Αμερική, αλλά μπορεί να πάρει μπρος ως κλάδος».

«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το Flow στην Ελλάδα αρκεί να το θέλουμε» Facebook Twitter
Happy Birthday, Naya Filaou.
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το Flow στην Ελλάδα αρκεί να το θέλουμε» Facebook Twitter
Missolonghi, Daphne Xourafi, Animasyros Productions.
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το Flow στην Ελλάδα αρκεί να το θέλουμε» Facebook Twitter
Charalambos Margaritis.

— Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το «Flow» στην Ελλάδα;
Μπορεί να γίνει κάτι ανάλογο, αν βέβαια το θέλουμε. Ξέρεις, στην Ελλάδα είμαστε λίγο ανυπόμονοι, θέλουμε να γίνονται τα πράγματα άμεσα. Δεν γίνεται έτσι. Στο εξωτερικό είναι μαθημένοι να δουλεύουν στρατηγικά. Στη Σλοβενία είδα μια αξιόλογη παιδική ταινία με θέμα την απώλεια. Λοιπόν, τα παιδιά δούλευαν 10 χρόνια για να μαζέψουν 2,5 εκατομμύρια και να την ολοκληρώσουν. Ο Gints Zilbalodis –ο Λετονός δημιουργός του «Flow»– ξέρω ότι άρχισε την προ-παραγωγή της ταινίας κάπου στο 2018. 

Εννοείται ότι απορρόφησε μια ικανοποιητική χρηματοδότηση. Αν δεις τα credits, είναι όλες οι σημαντικές ευρωπαϊκές εταιρίες που τον στήριξαν. Αυτά πρέπει να αρχίσουμε να τα μαθαίνουμε. Ο Gints δεν ήταν απλώς σκηνοθέτης της ταινίας. Μόνταρε όλο το φιλμ και το τελείωσε στο σπίτι του με ένα λάπτοπ. Και όμως έφτασε μέχρι τα Όσκαρ και πλέον έχει γίνει μεγάλο brand name στον χώρο του animation, όπως και η Λετονία. 

Και η Ελλάδα μπορεί να το κάνει, αλλά πρέπει να το κάνει στρατηγικά. Χρειάζεται συγκεκριμένο σενάριο, παραγωγή, διανομή, χρηματοδότηση. Τη χρηματοδότηση πρέπει να την κυνηγήσεις από το εσωτερικό και το εξωτερικό. Πρέπει να περιμένεις να δημιουργήσεις ένα καλό development δύο-τριών χρόνων και μετά θα μπορέσεις να ξεκινήσεις την ταινία. Επιπλέον, δεν πιστεύω ότι χρειάζεται να πας κατευθείαν σε κάτι τόσο μεγάλο. Μπορεί αρχικά να γίνουν παραγωγές σειρών με πιο απλά μέσα. Η Ελλάδα μπορεί, π.χ., να κάνει μια παραγωγή όπως το «Πέπα το γουρουνάκι», που να είναι παιδική και συγκεκριμένα προσχολικής ηλικίας. Δημιουργούνται στην Ελλάδα τέτοιες σειρές με μικρά βήματα, αλλά χρειαζόμαστε περισσότερες. 

«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το Flow στην Ελλάδα αρκεί να το θέλουμε» Facebook Twitter
Underground, Yannis Christoforou.
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το Flow στην Ελλάδα αρκεί να το θέλουμε» Facebook Twitter
Search Culture, George Kontos.
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το Flow στην Ελλάδα αρκεί να το θέλουμε» Facebook Twitter
Miniwood, Yeti Pictures.

— Ποιες άλλες δράσεις ετοιμάζετε αυτήν τη στιγμή για τα 80 χρόνια;
Για τα 80 χρόνια, θα κάνουμε προβολές, masterclasses και workshops και θα τιμήσουμε την Ελλάδα στο εξωτερικό. Εκτός από τα βραβεία, υπάρχει η International Animation Day, που έχει θεσπίσει η ASIFA INTERNATIONAL, ο διεθνής οργανισμός κινουμένων σχεδίων. Είναι την 28η Οκτωβρίου, αλλά εμείς λόγω της εθνικής γιορτής δεν μπορούμε να κάνουμε δράσεις εκείνη τη μέρα.

Πέρσι έγινε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου στο ΠΑΔΑ και την αφίσα την έκανε ο Bill Plympton, ένας από τους πιο γνωστούς σχεδιαστές κινουμένων σχεδίων. Αυτό που προσπαθήσαμε τότε ήταν να εμπλέξουμε τα πανεπιστήμια και συγκεκριμένα το ΠΑΔΑ, έτσι ώστε οι φοιτητές να αρχίσουν να καταλαβαίνουν τι είναι το animation. Παράλληλα, ετοιμάζουμε το ελληνικό περίπτερο για την εκπροσώπηση της χώρας στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων στο Ανεσί τον Ιούνιο. 

Για τα 80 χρόνια θέλω να κάνω πράγματα που θα συγκινήσουν και τον απλό θεατή αλλά και τον δημιουργό. Θέλω να έρθουν οι δημιουργοί κοντά μας και να μάθουν πώς πρέπει να παρουσιάζουν τα πρότζεκτ τους, επειδή και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Θα τους βοηθήσει να καταλάβουν πώς δουλεύει η αγορά διεθνώς. 

Ανάμεσα σε αυτά που οργανώνουμε είναι και η δημιουργία ενός creative hub για την προώθηση των συμπαραγωγών, με το οποίο έχουν καταπιαστεί η ASIFA HELLAS, το Animasyros, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το ΕΚΚΟΜΕΔ. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου μάς δίνει χώρο στα Εξάρχεια ώστε να πραγματοποιήσουμε δράσεις και να έρθουμε σε επαφή με τους καλλιτέχνες, γιατί στην ουσία αυτό μας λείπει. 

Facebook
https://www.asifahellas.eu/


 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Ne Zha 2»: Κινεζικό blockbuster σπάει κάθε ρεκόρ και είναι έτοιμο να κατακτήσει τη Δύση

Πολιτισμός / «Ne Zha 2»: Κινεζικό blockbuster σπάει κάθε ρεκόρ και είναι έτοιμο να κατακτήσει τη Δύση

Το «Ne Zha 2» συνδυάζει παραδοσιακά στοιχεία από την κινεζική μυθολογία με μοντέρνα αφήγηση και προηγμένα εφέ, προσεγγίζοντας τόσο το οικογενειακό κοινό όσο και τη νέα γενιά θεατών
LIFO NEWSROOM
Carol & The End Of The World: Ένα γλυκό βαλς γύρω από το τέλος του κόσμου

Daily / Carol & The End Of The World: Ένα γλυκό βαλς γύρω από το τέλος του κόσμου

Τι θα έκανες αν ήξερες ότι ο κόσμος τελειώνει οριστικά και αμετάκλητα σε επτά μήνες; Η εξαιρετική ενήλικη σειρά κινουμένων σχεδίων του Netflix δίνει πειστικές απαντήσεις σε δύσκολα υπαρξιακά ερωτήματα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Όλες οι ταινίες του Αστερίξ που έχουν γυριστεί από το 1967 μέχρι σήμερα

Οθόνες / Όλες οι ταινίες του Αστερίξ που έχουν γυριστεί από το 1967 μέχρι σήμερα

Με αφορμή τη νέα ταινία «Αστερίξ και Οβελίξ: Στον Δρόμο για την Κίνα» που προβάλλεται στις αίθουσες, ξαναβλέπουμε όλες τις animation και live action κινηματογραφικές μεταφορές του θρυλικού κόμικ των Γκοσινί και Ουντερζό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ