Μπορεί μια χαζοκωμωδία να προκαλέσει παγκόσμια σύρραξη;

Μπορεί μια χαζοκωμωδία να προκαλέσει παγκόσμια σύρραξη; Facebook Twitter
6
Μπορεί μια χαζοκωμωδία να προκαλέσει παγκόσμια σύρραξη; Facebook Twitter
Το The Interview είναι μια σάτιρα, όπου ο Σεθ Ρόγκεν και ο Τζέϊμς Φράνκ υποδύονται τους δημοσιογράφους που προσλαμβάνονται από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες για να δολοφονήσουν τον Πρόεδρο της Βόρειας Κορέας.

Οι διαστάσεις που έχει λάβει η κυβερνοδιαρροή των αρχείων της Sony είναι ανεξέλεγκτη, όπως και οι παρενέργειες που έχουν προκληθεί από την απόφαση του κινηματογραφικού στούντιο να ακυρώσει την πρεμιέρα της ταινίας The Interview και να αποσύρει το φιλμ από τις αίθουσες.


Όλα ξεκίνησαν από κάποιες απειλές, ανάμεσα σε τόσες που έχουν γίνει για ταινίες που θίγουν δόγματα, εθνότητες, μεινότητες, ακόμη και λαούς ολόκληρους. Το The Interview είναι μια σάτιρα, όπου ο Σεθ Ρόγκεν και ο Τζέϊμς Φράνκ υποδύονται τους δημοσιογράφους που προσλαμβάνονται από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες για να δολοφονήσουν τον Πρόεδρο της Βόρειας Κορέας. Η ημερομηνία της εξόδου της ταινίας στις αίθουσες αναβλήθηκε αρχικά και, σύμφωνα με τις πληροφορίες που προέρχονται από συναδέλφους που είχαν προγραμματισμένη συνέντευξη με τον Φράνκο στο φεστιβάλ της Βενετίας, τον περασμένο Σεπτέμβριο, για μια άλλη ταινία, που είχε σκηνοθετήσει ο ίδιος, οι υπεύθυνοι των δημοσίων σχέσεων τους παρακάλεσαν να μην διατυπώσουν ερωτήσεις για το Interview. Δεν δόθηκε συνέχεια, ακόμη κι όταν διευκρινίστηκε από τον Σεθ Ρόγκεν πως η αναβολή από τον Αύγουστο στον Δεκέμβριο έγινε γιατί θα μείωναν τη διάρκεια με νέο μοντάζ, θα τροποποιούσαν λεπτομέρειες στην εμφάνιση του αρχηγού και θα ψαλίδιζαν τη σκηνή της δολοφονίας του, δηλώνοντας πως το κάνουν από σεβασμό για τις ευαισθησίες των Βορειοκορεατών.

Ώσπου έγινε ένα μαζικό hacking στη Sony, αναγκάζοντας την να σταματήσει την ηλεκτρονική αλληλογραφία και να επιστρέψει σε αναλογικούς τρόπους επικοινωνίας μέχρι να λυθεί το πρόβλημα. Παράλληλα διέρρευσαν ταινίες της που ήδη είχαν βγει στις αίθουσες, όπως το Fury, και άλλες που δεν είχαν καν κάνει πρεμιέρα, όπως το Annie.

Κυρίως, βγήκαν στη δημοσιότητα ιατρικά αρχεία, απόρρητες πληροφορίες, λεπτομέρειες για αμοιβές και αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης, και προσωπικές επιστολές που προκάλεσαν αμηχανία, θυμηδία και ντροπή στους εμπλεκόμενους και τη βιομηχανία ολόκληρη, που παρακολουθούσε ένα ματς αναδρομικού ξεκατινιάσματος. Η Έϊμι Πασκάλ (μεγαλοστέλεχος της εταιρείας), η Αντζελίνα Τζολί, ο παραγωγός Σκοτ Ρούντιν, ο Λεονάρντο ντι Κάπριο και ο Ντέϊβιντ Φίντσερ ανάμεσα σε άλλους, πρωταγωνίστησαν σε ένα καθημερινό, αποκαλυπτικό γαϊτανάκι κουτσομπολιού και τα media, προεκτείνοντας χαιρέκακα την κωμωδία, έκαναν πάρτι- ως και ο Μπάρακ Ομπάμα εκμεταλλεύτηκε μιντιακά την περίσταση και έκανε κι αυτός με τη σειρά, αστειάκι επί του θέματος, μην και δεν θεωρηθεί ενήμερος και επίκαιρος...

Η αλήθεια είναι πως στα δύσκολα, κανείς δεν προστάτεψε τη Sony. Ούτε τη λυπήθηκε ή της χαρίστηκε, όταν βγήκαν τα άπλυτα της στη φόρα, παράνομα και καταχρηστικά, ενάντια σε κάθε δεοντολογία.

Τα πράγματα σοβάρεψαν αμέσως μετά την απειλή για βόμβες, από την οργάνωση που ανέλαβε την ευθύνη για το hacking, και που εκτιμήθηκε πως συνδέεται απευθείας με την Βόρεια Κορέα, που πρέπει να σημειώσουμε πως διαθέτει τον τέταρτο μεγαλύτερο στρατό του κόσμου και αποτελεί αιώνιο και ορκισμένο εχθρό των ΗΠΑ από τη δεκαετία του 50 μέχρι σήμερα.
Η πιθανότητα εξελίχθηκε σε βεβαιότητα και η Βόρεια Κορέα αντέδρασε, λέγοντας πως προτίθεται να συνεργαστεί με την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών για να βρουν από κοινού τον αληθινό ένοχο για τις πράξεις αυτές, επιτείνοντας τις υποψίες πως πρόκειται για μια μανούβρα, που ουσιαστικά δηλώνει την εμπλοκή της στις απειλές. Την ίδια στιγμή, η Fox ακύρωσε τη διανομή μιας ταινίας με θέμα τη Βόρεια Κορέα, με σηνοθέτη τον Γκορ Βερμπίνσκι και πρωταγωνιστή τον Στιβ Καρέλ, με αποτέλεσμα η New Regency να σταματήσει την χρηματοδότηση μιας, στα χαρτιά, συμφωνημένης και τελειωμένη κινηματογραφικής υπόθεσης. Ο λόγος; Ο φόβος για αντίποινα.

Μπορεί μια χαζοκωμωδία να προκαλέσει παγκόσμια σύρραξη; Facebook Twitter

Ο φόβος ήταν πίσω από την χωρίς προηγούμενο απόφαση της Sony να παραγκωνίσει το Interview και πιθανώς να το ξεχάσει, όπως έκανε με το site για την ταινία, που από ένα σημείο και μετά, εξαφανίστηκε, παραπέμποντας στη σελίδα της εταιρείας. Οι πηγές λένε πως η Sony, κλυδωνισμένη από τις εξελίξεις και από τη γενική σύγχυση που επικρατεί στους κόλπους της, έφαγε πόρτα από τους αιθουσάρχες, οι οποίοι με τη σειρά τους είχαν ρωτήσει τους δικηγόρους τους τι θα γινόταν σε περίπτωση βομβιστικής επίθεσης στα σινεμά, και εκείνοι τους απάντησαν πως θα ήταν υπεύθυνοι για τις αποζημιώσεις. Οπότε, γιατί να ρισκάρουν; Για μια κωμωδία που βγαίνει από ένα στούντιο που αυτή τη στιγμή, δεν μπορεί να προστατέψει παρά ελάχιστα απ' ότι του ανήκουν; Η τελευταία ανακοίνωση θέλει την εταιρεία να αναζητά εναλλακτικούς τρόπους διανομής της ταινίας, γι' αυτό και ο Πάολο Κοέλιο (!) έσπευσε να προσφέρει 100 χιλιάδες δολάρια από τα δικά του χρήματα για να αγοράσει τα δικαιώματα και να προβάλει δωρεάν το φιλμ στο site του- ωραία κίνηση, ακόμη πιό έξυπνη διαφήμιση.

Μπορεί μια χαζοκωμωδία να προκαλέσει παγκόσμια σύρραξη; Facebook Twitter

Η αλήθεια είναι πως στα δύσκολα, κανείς δεν προστάτεψε τη Sony. Ούτε τη λυπήθηκε ή της χαρίστηκε, όταν βγήκαν τα άπλυτα της στη φόρα, παράνομα και καταχρηστικά, ενάντια σε κάθε δεοντολογία. Ή ακόμη όταν ο Τζορτζ Κλούνι συνέταξε ένα κείμενο συμπαράστασης, το κυκλοφόρησε σε εκατοντάδες γνωστά στελέχη και συναδέλφους του και απολύτως κανείς στο Χόλιγουντ δεν το υπέγραψε. Από αμηχανία ή από εκδικητικότητα; Σε μια πόλη που υποτίθεται πως δρα αλληλέγγυα για τα συμφέροντα της, αλλά σε μια δύσκολη στιγμή, δεν είχε τα καλοπροαίρετα αντανακλαστικά, ένα ιστορικό κομμάτι της βιομηχανίας έμεινε μετέωρο, παράδοξα αντιμέτωπο, όχι με το αντίπαλο δέος, αλλά με μια χώρα. Και όλα αυτά με αφορμή μια υποσημείωση, μια κωμωδιούλα

Ο Ομπάμα δήλωσε πως η Sony κακώς ακύρωσε την πρεμιέρα και απέσυρε το φιλμ, υποκύπτοντας στην τρομοκρατία. Αυτή είναι μια ασαφής θέση, από τη στιγμή που το FBI είχε ήδη επέμβει όταν κάποιες από τις επιστολές που διέρρευσαν νωρίτερα αφορούσαν τον Λευκό Οίκο. Στην ουσία, παραδέχεται πως άφησε μόνη τη Sony να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά, γνωρίζοντας πως υπάρχει βάσιμη απειλή- εδώ τηλεφωνούν για βόμβα, απλή όχι πυρηνική, και αδειάζουν υπηρεσίες και στάδια με αυτόματες διαδικασίες, παρούσης της αστυνομίας. Η Sony δεν είχε άλλη λύση παρά να αποχωρήσει από κάθε ενέργεια που σχετίζεται με την εν λόγω ταινία, γιατί δεν βρήκε στήριγμα από πουθενά. Πολλές φορές στο παρελθόν έχουν εκφράσει σφοδρά παράπονα και βαθιά ενόχληση κυβερνήσεις, επικαλούμενες παραχάραξη ιστορικών γεγονότων και προσβολή του δημοσίου και πατριωτικού αισθήματος.

Παραδείγματα που έρχονται στο νου είναι η Τουρκία με το Εξπρές του Μεσονυχτίου, η Σλοβακία με το Hostel (είχα αναρωτηθεί πώς θα αισθανόμουν αν ήμουν Σλοβάκος παρακολουθώντας ένα έθνος παιδεραστών, νεκρολάγνων, βιαστών και δολοφόνων...), πρόσφατα το Ιράν με το Argo, ακόμη και το Καζακστάν με τον εξωφρενικά σατιρικό Μπόρατ. Η Τουρκία και πάλι εξανέστη με το φιλοαρμενικό The Cut του Φατίχ Ακίν, αλλά περισσότερο σε διαμαρτυρία διπλωματικού ύφους. Δυστυχώς για τη Sony και το The Interview, οι άνθρωποι βρήκαν το μπελά τους από το γιό του πιό φιλοχολιγουντιανού ηγέτη στην ιστορία (με συλλογή 20 χιλιάδων ταινιών και τρέλα με τον Πρίσλεϊ και την Τέϊλορ), στη διάρκεια της μονοκρατορίας του οποίου, οι δημιουργοί του South Park, τον είχαν κινηματογραφικά "δολοφονήσει" στο απολαυστικό, και επίσης εξωφρενικό Team America και δεν άνοιξε ρουθούνι. Ωστόσο, ο γιός του δεν αστειεύται, ούτε έχει χιούμορ. Ήταν σα να λέει: αν μου κάνετε πλάκα, θα σας κάψω το σπίτι σας! Ο τρίτος κατά σειρά Κιμ που έχει αναλάβει τα ηνία της χώρας του, δεν σηκώνει σάτιρες και τα τοιαύτα και προσέβαλε τις ΗΠΑ εκεί που πονάνε, δηλαδή στην ελευθερία του λόγου, που προστατεύεται από το πρώτο άρθρο του Συντάγματος.

Μπορεί μια χαζοκωμωδία να προκαλέσει παγκόσμια σύρραξη; Facebook Twitter

Ο έντονος διάλογος που έχει ανοίξει αυτή τη στιγμή στο Χόλιγουντ και ξεφεύγει από τα στενά όρια του θέματος που αντιμετωπίζει η Sony, παραμονές των γιορτών και των πάμπολλων βραβείων που θα δίνονται για τους τρεις επόμενους μήνες και θα δοξολογούν την ίδια τη βιομηχανία, αφορά το θεωρητικά δεδομένο αλλά κλονισμένο πλέον, δικαίωμα να αφηγηθεί ο οποιοσδήποτε την ιστορία που επιθυμεί, με μοναδικό κριτή τον τελικό αποδέκτη, δηλαδή τον θεατή, Το νήμα από την παραγωγή προς την εκμετάλλευση διακόπηκε με την απόφαση της ακύρωσης, και για πρώτη φορά μια ξένη χώρα με ακλόνητο δικτάτορα αμφισβήτησε την "αυτοδιάθεση" του δημοκράτη βασιλιά του σινεμά και λογόκρινε ακόμη και τη μελλοντική κριτική του Χόλιγουντ (μυθοπλαστική ή όχι, δεν θα έπρεπε να μας νοιάζει) προς τη Βόρεια Κορέα, και ποιός ξέρει για ποιά άλλη χώρα θιγεί από παρωδίες και βέβηλες προσεγγίσεις. Οι κριτικές για την ταινία των Έβαν Γκόλντμπεργκ και Σεθ Ρόγκεν ήταν αρνητικές, με κάποιον να σημειώνει πως σπάνια καταγράφεται τόσο μεγάλη απόσταση ανάμεσα στην πραγματική αξία και το μέγεθος των συνεπειών και των αντιδράσεων. Το οτι μου ήρθε στο μυαλό η απόφαση της ομάδας των οργισμένων Ελλήνων δικηγόρων που ήθελαν να μηνύσουν τον Όλιβερ Στόουν για τον κατά τη γνώμη τους, στρεβλό πορτρέτο του Μεγαλέξανδρου, να μην κάνουν απολύτως τίποτε αφού είδαν την ταινία στην πρεμιέρα στο Ιντεάλ και κατάλαβαν πως καλλιτεχνικά δεν "λέει", δεν είναι τυχαίο...

6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Απολύτως απαράδεκτο το γεγονός μια κινηματογραφική εταιρία να αυτολογοκριθεί υποκύπτοντας στις απειλές και απαιτήσεις ενός στυγνού δικτάτορα. Αυτά τα πράγματα θυμίζουν άλλες - μαύρες εποχές - του περασμένου αιώνα και θα έπρεπε όσοι πιστεύουν στη Δημοκρατία να αντιδράσουν κι όχι να περάσει έτσι στο ντούκου. Δεν έχει καμιά απολύτως σημασία η καλλιτεχνική αξία της ταινίας, το γεγονός της λογοκρισίας επισκιάζει οτιδήποτε άλλο.
Η "Δημοκρατία"(και δεν εννοώ την ιδέα αλλά τα υπάρχοντα πολιτεύματα) παρ'όλ'αυτά έχει μια ροπή στο να είναι πολύ επιλεκτική στην ελευθερία έκφρασης υπό άλλες περιπτώσεις.
μπορώ ήδη να φανταστώ την ανύψωση αυτής της ηλίθιας ταινίας σε επαναστατικό έργο τέχνης ενάντια στη Βόρεα Κορέαένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με το άν το Hollywood ενδιαφέρεται πραγματικά για το τι περνά ο λαός της Βόρειας Κορέας ή απλά βρίσκει μια πολύ καλή ευκαιρία να βγάλει κέρδος από τις "ιδιοτροπίες" του δικτάτορα της:http://www.theatlantic.com/international/archive/2014/12/north-korea-is-not-funny-the-interview-sony/383885/?single_page=true
Μα τέτοιες ακριβώς ταινίες προσφέρονται και πρέπει να γίνουν η σημαία ενάντια στην αυθαίρετη λογοκρισία !Αν ήταν μια ταινία υψηλού καλλιτεχνικού περιεχομένου, θα είχε ήδη λάβει πολύ μεγαλύτερη υποστήριξη. Το ζήτημα όμως δεν είναι να υπερασπιζόμαστε την ποιότητα απέναντι στην λογοκρισία, αλλά να υπερασπιζόμαστε ακόμα και την πιο ηλίθια δημιουργία απέναντι στην λογοκρισία.Είναι ζήτημα αρχής... την ταινία οφείλουμε να την υπερασπιστούμε όχι γιατί είναι καλή αλλά γιατί ακόμα και μια κακή ταινία δεν θα πρέπει να λογοκρίνεται (χωρίς να υπάρχει βάσιμος λόγος). Το χαζό έχει μεγαλύτερη ανάγκη υπεράσπισης, όχι το σοφό.Και όσον αφορά το Holywood... Είναι δικαίωμά του να μην ενδιαφέρεται για τον λαό της Βόρειας Κορέας. Για ποιον λόγο να το κάνει; Μήπως είναι κάποιος διεθνής οργανισμός, μήπως έχει κάποια αρμοδιότητα ή μήπως παριστάνει τον φιλανθρωπικό οργανισμό;Δεν είναι δουλειά του να ενδιαφέρεται και δεν το κάνει (ευτυχώς δηλαδή, γιατί αν κρίνουμε από τα αποτελέσματα της πλειοψηφίας των ταινιών που παράγει, η λύση που θα πρότεινε μάλλον θα κατέληγε σε έναν πυρηνικό αρμαγεδδώνα)