«Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Μην ανοίγεις την πόρτα Facebook Twitter
Οι Unboxholics, καταφέρνουν να μπολιάσουν τη φιλοσοφία και τον ρυθμό ενός horror videogame με τη λογική μιας κινηματογραφικής ταινίας χαρακτήρων.
0

Οι youtubers Unboxholics κάνουν τη μετάβαση στο σινεμά με μια chill παράσταση για δύο πρόσωπα, ένα δράμα φρίκης στα δάση μεταξύ πένθιμης πραγματικότητας και απειλητικής φαντασίας. Σε ένα βορειοελλαδίτικο, εκτός πολιτισμού και επικοινωνίας cabin in the woods, χωρίς ωστόσο το γνώριμο meta-χιούμορ και το πολυπρόσωπο, αναλώσιμο καστ που συνοδεύει το είδος, μια αναστατωμένη γυναίκα σπάει την επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα ενός μοναχικού άνδρα, χτυπώντας ασθμαίνοντας και κραυγάζοντας από τον φόβο την πόρτα του αργά το βράδυ και ζητώντας επειγόντως να μπει, για να σωθεί.

Είναι βιολόγος και είχε κατασκηνώσει μαζί με τρεις φίλους της, οι οποίοι ωστόσο εξαφανίστηκαν μετά την επίθεση κάποιου ανεξακρίβωτης ταυτότητας «πλάσματος», όσο μυστηριωδώς έχουν χαθεί και όλα τα ίχνη τους, όπως διαπιστώνουν μαζί κατά την επίσκεψή τους στο ξέφωτο το επόμενο πρωινό. Σε σταδιακές φάσεις αμοιβαίας εξομολόγησης αποκαλύπτεται πως ο άνδρας έχει χάσει τον γιο του και η γυναίκα έχει παρελθόν κακοποίησης. Και παρά τις επίμονες παραινέσεις του να τον αφήσει στην ησυχία του, εκείνη παραμένει στο σπίτι παρατηρώντας και προκαλώντας, μέχρι τα ανεξήγητα φαινόμενα να ενταθούν και να επέλθει η κάθαρση.

Χειροποίητο αν και ποτέ ερασιτεχνικό, το βλοσυρό και συμπαγές «Μην ανοίγεις την πόρτα» ισορροπεί το έλλειμμα θεματικής πρωτοτυπίας με τη δημιουργία μιας σταθερής ατμόσφαιρας εσωτερικού τρόμου, επιδεικνύοντας σκηνοθετική αυτοπεποίθηση και πλήρη έλεγχο σε όλα τα επίπεδα. 

Τα ερωτήματα είναι πολλά: εφόσον η αναγκαστική συνύπαρξή τους κάτω από την ίδια στέγη φαντάζει ασύμβατη και μυρίζει μπαρούτι, ποιος είναι ο θύτης και ποιο το θύμα; Γνωρίζονται, και αν ναι, σε ποια διάσταση; Εν τέλει, βλέπουμε ένα όνειρο να εξελίσσεται σε μετέωρα βήματα ή τη Νέμεση που ήρθε να βάλει την τάξη; (φυσικά, οι απαντήσεις σηκώνουν συζήτηση και κάποιες από αυτές συνοψίζονται στους στίχους του έξοχου κομματιού «Close to you» των τίτλων τέλους από την Kid Moxie που συμπλήρωσε τη μουσική με ένα Vangelis επηρεασμένο σκορ). 

Μην ανοίγεις την πόρτα Facebook Twitter
Πλάνο από τα γυρίσματα της ταινίας

Χωρίς συγκεκριμένο λόγο, μια και δεν πρόκειται για είδος που χρειάζεται υπερβολικό προϋπολογισμό και ειδικευμένη τεχνολογία, το horror δεν έχει ευδοκιμήσει στην ελληνική γλώσσα – οι λιγοστές απόπειρες είναι αγγλόφωνες και οι υπόλοιπες εμπίπτουν στην κατηγορία του θρίλερ ή του φανταστικού. Ο Σάκης Καρπάς, που πρωταγωνιστεί μαζί με τη Φωτεινή Λεβογιάννη, μαζί με τον Αλέξανδρο Καρπά, γνωστοί και ως Unboxholics, καταφέρνουν να μπολιάσουν τη φιλοσοφία και τον ρυθμό ενός horror videogame με τη λογική μιας κινηματογραφικής ταινίας χαρακτήρων βασανισμένων από τα ανεπούλωτα τραύματά τους, που ψάχνουν τη λύτρωση σε ένα σκηνικό μεταφυσικής αγωνίας.

Στη διαδρομή ανατρέπουν μερικά αναμενόμενα κλισέ: δεν καταφεύγουν σε φτηνά και συχνά scares, οι λεπτομέρειες έχουν δραματική σημασία ως την κλιμάκωση του φινάλε και το δάσος δεν αποτελεί την εύκολη λύση που δίνει ο προφανής συμβολισμός του αλλά έναν καλά σχεδιασμένο αντιπερισπασμό για το καταφύγιο των χαμένων ψυχών, δηλαδή την καλύβα των επώδυνων αναμνήσεων.

Μην ανοίγεις την πόρτα Facebook Twitter
Δεν καταφεύγουν σε φτηνά και συχνά scares, οι λεπτομέρειες έχουν δραματική σημασία ως την κλιμάκωση του φινάλε

Επιπρόσθετα, αφήνουν τον θεατή να βρει τον δικό του χρόνο μέσα στην ταινία, να εξερευνήσει και να μπει στο κλίμα με understated ηχητικό τοπίο και ενότητα χώρου, κρατώντας σταθερή τη φιλμική αντικειμενικότητα σε αντίθεση με τη διάδραση που συχνά συνυφαίνεται με τα RPG βιντεοπαιχνίδια του αντίστοιχου είδους και τις φωτεινές πηγές που παρακολουθούνται αντί να ακολουθούνται. Χειροποίητο αν και ποτέ ερασιτεχνικό, το βλοσυρό και συμπαγές Μην ανοίγεις την πόρτα ισορροπεί το έλλειμμα θεματικής πρωτοτυπίας (μια οικειότητα με όλο το σκηνικό και τις καταστάσεις που προκύπτουν) με τη δημιουργία μιας σταθερής ατμόσφαιρας εσωτερικού τρόμου, επιδεικνύοντας σκηνοθετική αυτοπεποίθηση και πλήρη έλεγχο σε όλα τα επίπεδα. 

Οι Unboxholics ανοίγουν, αργά και βασανιστικά, το κουτί του dread και η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 

Μην ανοίγεις την πόρτα - τρέιλερ

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Οθόνες / 10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Ξεψαχνίσαμε τον κατάλογο που προσφέρουν οι πλατφόρμες streaming και σας παρουσιάζουμε δέκα ταινίες κατάλληλες για την πιο αγαπησιάρικη μέρα του χρόνου, ώστε να μη χρειαστεί να καταφύγετε ξανά στις συνηθισμένες επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ