Μιχαήλ Ταμπακάκης: «Θα χυθεί πολύ αίμα στο “Μαύρο Ρόδο”» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Μιχαήλ Ταμπακάκης: «Θα χυθεί πολύ αίμα στο “Μαύρο Ρόδο”»

0

Ο Μιχαήλ Ταμπακάκης ανήκει σίγουρα στα πρόσωπα-έκπληξη της φετινής τηλεοπτικής σεζόν, αφού με την παρουσία του στη μικρή οθόνη κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις, κρατώντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιτυχημένη σειρά του Mega «Μαύρο Ρόδο», αυτόν του Πέτρου Καστρινού. Ο χαρακτήρας που υποδύεται είναι όμορφος, εγωιστής, πεισματάρης. Με σπουδές Αρχιτεκτονικής στη Φλωρεντία, στόχος του είναι να μείνει μόνιμα στο εξωτερικό. Οι σχέσεις του είναι επιφανειακές, ενώ η ερωτική του ζωή έντονη και περιπετειώδης. Αν και είναι συναισθηματικός, το κρύβει, ακολουθώντας τις συμβουλές του πατέρα του, του οποίου αναζητά την αποδοχή. Μια εκδρομή με φίλους σε ένα χωριό θα σταθεί η αφορμή για να γνωρίσει τη μοναχή Ελισάβετ, την οποία ερωτεύεται με πάθος. 

Δώσαμε ραντεβού στο Παγκράτι. Είναι απόγευμα και μόλις έχει τελειώσει τα απαιτητικά γυρίσματα που διαρκούν πολλές ώρες και ξεκινούν από νωρίς το πρωί. Όση ώρα συζητάμε, διακρίνω μια προσωπικότητα που σε κερδίζει από τα πρώτα λεπτά. Ξεχωρίζει για την ευγένεια, τον αυτοσαρκασμό, την αμεσότητα αλλά και την ειλικρίνεια που εκπέμπει το βλέμμα του. Είναι απόφοιτος του Αμερικανικού Κολεγίου Ελλάδος και έχει σπουδάσει Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Γεννημένος τον Αύγουστο του 1995, έχει καταφέρει μόλις στα 27 του χρόνια να υποδυθεί πολλούς ρόλους στην τηλεόραση, στο θέατρο και στον κινηματογράφο. Μάλιστα, στην ηλικία των δεκαοκτώ ετών πέρασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, ενώ ήδη μετρά μία υποψηφιότητα για το βραβείο Χορν. 

Προσωπικά, θεωρώ την πίστη μια διαρκή και αέναη εσωτερική αναζήτηση. Συγχρόνως, πιστεύω στην καλή και στην κακή ενέργεια των ανθρώπων.  

— Στην πραγματική ζωή θα έμπαινες στη διαδικασία να διεκδικήσεις μια σχέση με μια μοναχή; 
Πιθανόν, αν μου έκανε το κλικ, όπως συμβαίνει με τον Πέτρο Καστρινό. Δεν ξέρω αν εγώ, με τη δική μου ιδιοσυγκρασία, θα άντεχα τη διαρκή απόρριψη και το συνεχές κυνηγητό. Ίσως δεν θα ήμουν τόσο επίμονος όσο ο πρωταγωνιστής της σειράς. Απ’ την άλλη, μου αρέσει αυτό το πείσμα και φαίνεται ότι το εισπράττει και ο τηλεθεατής, γιατί έρχεται να «κουμπώσει» με πολλά θέματα που απασχολούν την κοινωνία μας. 

Μιχαήλ Ταμπακάκης Facebook Twitter
Είναι βασική επιδίωξή μου να επιλέγω ρόλους που δεν βρίσκονται κοντά σε μένα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Σε γοητεύουν οι παράφοροι έρωτες που γεννιούνται ανάμεσα σε δύο νέους από αντίθετους κόσμους; 
Ναι, με γοητεύουν όταν τους παρακολουθώ στον κινηματογράφο (γέλια). Ως Μιχαήλ προτιμώ τις ήρεμες καταστάσεις στις ανθρώπινες σχέσεις, μακριά από μοναστήρια και μπουζούκια. Αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να έχει ενδιαφέρον το κυνήγι ενός απαγορευμένου έρωτα, αλλά δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα μου. 

— Επομένως, σε δυσκόλεψε αρκετά το να παίξεις τον ρόλο του Πέτρου Καστρινού; 
Είναι βασική επιδίωξή μου να επιλέγω ρόλους που δεν βρίσκονται κοντά σε μένα. Ο Πέτρος είναι πολύ μακριά είτε ως κοσμοθεωρία είτε ως ψυχοσύνθεση αλλά είναι και μια ιδανική πρόκληση προκειμένου να επιτύχω να ισορροπώ ανάμεσα στο πείσμα και την πίεση, χωρίς να φανεί ότι πρόκειται για έναν τύπο που καταλήγει να γίνεται εμμονικός. Ο Πέτρος θα κάνει πράγματα που δεν εγκρίνουμε και δεν σέβεται τα όρια της Ελισάβετ. Από την άλλη, το ότι παραβιάζει τα όριά της δεν τον κάνει απαραιτήτως κακό, ανώριμο ίσως ή αλαζόνα.

— Όταν διάβασες τις πρώτες σελίδες από το σενάριο, τι είπες;
Θεέ μου, τι πάω να κάνω; (γέλια) Μάλιστα, την πρώτη μέρα που πήγα στο γύρισμα αισθανόμουν ότι όλα γύρω μου γυρίζουν. Ήμουν σε κατάσταση πανικού. Επίσης, οφείλω να πω ότι για να δεχτώ τον ρόλο καταλυτική ήταν η συμβολή του σκηνοθέτη μας Κώστα Αναγνωστόπουλου. Τον Κώστα τον γνώρισα όταν έκανα ένα γκεστ στις «Άγριες Μέλισσες». 

— Τι να περιμένουμε στα επόμενα επεισόδια;
Ο Πέτρος σίγουρα δεν τα παρατάει. Εξακολουθεί να διεκδικεί. Και για μένα αυτό εμπεριέχει κι έναν ρομαντισμό που λείπει απ’ την εποχή μας. Ο Πέτρος επιλέγει να αφήσει πίσω του τα πάντα για να κυνηγήσει τον έρωτά του για μια μοναχή. Και το βρίσκω άκρως συγκινητικό. Τώρα, όσον αφορά τα επόμενα επεισόδια, θα γίνουν πολλές ανατροπές. Επίσης, να πούμε ότι δεν θα έχει καλό τέλος αυτή η επιμονή του Πέτρου. Μέχρι τα Χριστούγεννα το μόνο βέβαιο είναι ότι θα χυθεί πολύ αίμα στο «Μαύρο Ρόδο». 

ΜΑΥΡΟ ΡΟΔΟ Facebook Twitter
Ο Μιχαήλ Ταμπακάκης στον ρόλο του Πέτρου Καστρινού με τη συμπρωταγωνίστριά του Φωτεινή Παπαθεοδώρου στο Μαύρο Ρόδο.
Μιχαήλ Ταμπακάκης Facebook Twitter
Από μικρή ηλικία ήμουν αρκετά ώριμος και συνειδητοποιημένος. Νομίζω ότι η λέξη-κλειδί που με ακολουθεί είναι η ενσυναίσθηση. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Για σένα τι σημαίνει Θεός;
Προσωπικά, θεωρώ την πίστη μια διαρκή και αέναη εσωτερική αναζήτηση. Συγχρόνως, πιστεύω στην καλή και στην κακή ενέργεια των ανθρώπων.  

— Πώς ήταν τα παιδικά σου χρόνια; 
Μεγάλωσα στα νότια προάστια, ανάμεσα σε Γλυφάδα και Βουλιαγμένη, με αποτέλεσμα να είμαι πάντα κοντά στη θάλασσα. Γενικά, ήμουν πολύ εσωστρεφής. Επίσης, θυμάμαι ότι περνούσα πολύ χρόνο με τον παππού και τη γιαγιά μου στα Πετράλωνα γιατί οι γονείς μου δούλευαν αρκετές ώρες. Έτσι διατηρώ πολύ ωραίες αναμνήσεις απ’ τις βόλτες που κάναμε και τις όμορφες στιγμές που μοιραζόμασταν, ειδικά τα Σαββατοκύριακα. Δυστυχώς, σήμερα ο παππούς μου δεν ζει, αλλά η γιαγιά μου παρακολουθεί φανατικά τη σειρά και μου στέλνει μηνύματα, αγοράζει περιοδικά.

— Δεν είχες στόχο από μικρή ηλικία να γίνεις ηθοποιός;
Όχι. Άργησα πολύ να πω ότι θέλω να γίνω ηθοποιός. Όσο ήμουν παιδί μού άρεσε πολύ η ζωγραφική και το σχέδιο. Βέβαια, πάντα ήθελα να συμμετέχω στις σχολικές παραστάσεις, ειδικά στο γυμνάσιο είχα γραφτεί στον θεατρικό όμιλο του σχολείου. Εκεί γνώρισα την ηθοποιό Μαρία Σαλιάρη και σταδιακά συνειδητοποίησα ότι είναι κάτι που μου αρέσει, χωρίς να έχω σκεφτεί ότι αυτό θα έκανα στην υπόλοιπη ζωή μου. Μετά την παρότρυνση της Μαρίας αποφάσισα να δώσω στο Εθνικό Θέατρο, αλλά ούτε τότε είχα την υποκριτική στο μυαλό μου ως κύρια επαγγελματική κατεύθυνση.  

— Είναι αλήθεια ότι μόλις τελείωσες το σχολείο ξεκίνησες την ψυχοθεραπεία;
Από μικρή ηλικία ήμουν αρκετά ώριμος και συνειδητοποιημένος. Νομίζω ότι η λέξη-κλειδί που με ακολουθεί είναι η ενσυναίσθηση. Πάντα με ενδιέφεραν οι φιλοσοφικές αναζητήσεις και οι υπαρξιακές ανησυχίες. Θυμάμαι ότι διάβαζα πολύ στο σχολείο, λογοτεχνικά και άλλα βιβλία, γενικά ψαχνόμουν. Η ψυχοθεραπεία ήταν μια ανάγκη όχι για κάποιον ιδιαίτερο λόγο αλλά τελικά με βοήθησε σημαντικά προκειμένου να αντιμετωπίζω διάφορες καταστάσεις.

Μιχαήλ Ταμπακάκης: «Θα χυθεί πολύ αίμα στο “Μαύρο Ρόδο”» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Ποιους ηθοποιούς θαυμάζεις;
Αυτούς που μέσα απ’ τους ρόλους τους μεταμορφώνονται. 

— Πόσο έχει αλλάξει η αναγνωρισιμότητα τη ζωή σου;
Δεν με ενοχλεί και μπορώ να πω ότι μου αρέσει, διότι σημαίνει ότι κάτι κάνεις καλά κι αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στους ανθρώπους. 

— Η εξωτερική εμφάνιση είναι εμπόδιο ή διαβατήριο; Δεν φοβάσαι μήπως τυποποιηθείς ως ωραίος;
Αυτό εξαρτάται από τον χαρακτήρα του εκάστοτε ηθοποιού. Ο καθένας ορίζει την πορεία του. Έχω παίξει σε μικρού μήκους ταινία στις φυλακές του Βόλου και τρόμαξα να αναγνωρίσω τον εαυτό μου. Το πιο εύκολο πράγμα για μένα θα ήταν να παίζω συνεχώς τον όμορφο, αλλά προτιμώ ως ηθοποιός να επιλέγω ρόλους στους οποίους μπορώ και τσαλακώνομαι. 

— Μέσα απ’ την υποκριτική έμαθες πράγματα που δεν γνώριζες για τον εαυτό σου; 
Κάθε ρόλος είναι μια πρόκληση και ένα άνοιγμα σε άλλους ορίζοντες, απ’ όπου τελικά μόνο μαθαίνεις πράγματα για τον εαυτό σου. Σκέψου ότι παίζοντας στη θεατρική παράσταση «Η γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;» πιστεύω ότι υποδύθηκα έναν ρόλο που μου άλλαξε τη ζωή. Μ’ έκανε καλύτερο άνθρωπο. Ωρίμασα, ενηλικιώθηκα, ανακάλυψα τι σημαίνει να είσαι ελεύθερος. Ήταν μια παράσταση που λειτούργησε ως ένα μεταπτυχιακό. 

— Τι μηνύματα λαμβάνεις στα social media; 
Τα πάντα. Πάρα πολλά θετικά μηνύματα με χιούμορ και κυρίως σχόλια που αφορούν τη σειρά.  

Μιχαήλ Ταμπακάκης: «Θα χυθεί πολύ αίμα στο “Μαύρο Ρόδο”» Facebook Twitter
Ο έρωτας έχει κάτι το ανεξέλεγκτο και μη διαχειρίσιμο. Η αγάπη είναι ποτισμένη με μια ανιδιοτέλεια που δεν τη συναντάς στον έρωτα. Στην αγάπη δεν ζητάς, δεν απαιτεί ανταπόδοση. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Μιχαήλ Ταμπακάκης Facebook Twitter
Ο έρωτας έχει κάτι το ανεξέλεγκτο και μη διαχειρίσιμο. Η αγάπη είναι ποτισμένη με μια ανιδιοτέλεια που δεν τη συναντάς στον έρωτα. Στην αγάπη δεν ζητάς, δεν απαιτεί ανταπόδοση. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Είσαι σε σχέση αυτήν την περίοδο;
Θα σου απαντήσω ότι είμαι πολύ ερωτευμένος με την Ελισάβετ… (αναφέρεται στη συμπρωταγωνίστρια του Φωτεινή Παπαθεοδώρου στο Μαύρο Ρόδο)

— Ποια είναι η πιο δύσκολη στιγμή που έχεις περάσει; 
Σίγουρα η μέρα που πέθανε ο παππούς μου. Επίσης, έχω περάσει έναν δύσκολο χωρισμό που ήταν και έντονος και τρομακτικός. Και είχα βρεθεί κάποια στιγμή σε μια περίεργη συνθήκη κατά τη διάρκεια μιας δουλειάς. 

— Τι είναι για σένα η αγάπη και τι ο έρωτας;
Ο έρωτας έχει κάτι το ανεξέλεγκτο και μη διαχειρίσιμο. Η αγάπη είναι ποτισμένη με μια ανιδιοτέλεια που δεν τη συναντάς στον έρωτα. Στην αγάπη δεν ζητάς, δεν απαιτεί ανταπόδοση. 

— Τι είναι αυτό που σε εκνευρίζει;
Η μιζέρια. Ξέρεις, ζούμε σε μια εποχή που όλοι αναζητούν να πουν κάτι βαρύγδουπο προκειμένου να αποσπάσουν το χειροκρότημα και τα άφθονα likes στα social media. Εμένα μου αρέσουν τα αυτονόητα. 

— Τι εκτιμάς στους ανθρώπους;
Το χιούμορ και την ευγένεια. 

Μιχαήλ Ταμπακάκης: «Θα χυθεί πολύ αίμα στο “Μαύρο Ρόδο”» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η σειρά «Μαύρο Ρόδο» προβάλλεται στο Mega από Κυριακή ως Τετάρτη στις 22:40

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Daily / Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Το ντοκιμαντέρ «In Restless Dreams: The Music of Paul Simon» αποτελεί μια συναρπαστική αναδρομή στη μακρά πορεία του σπουδαίου δημιουργού, από τους Simon and Garfunkel μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Οθόνες / Έρωτας και μνήμη: Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Η δημοφιλής ρομαντική ταινία με τον Τζιμ Κάρεϊ και την Κέιτ Γουίνσλετ συμπλήρωσε μια εικοσαετία από την αμερικανική της πρεμιέρα. Με αφορμή αυτή την επέτειο, την επισκεπτόμαστε ξανά και εξετάζουμε γιατί παραμένει αγαπητή μέχρι σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε

Οθόνες / Γιατί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι στο σύνολό τους καλύτερα από τις ταινίες μυθοπλασίας - Τρία παραδείγματα

Τα πολυσυζητημένα «Αδέσποτα Κορμιά», ένα ερωτικό προσκύνημα στη Σαπφώ και ένα στοιχειωμένο σκακιστικό καφενείο στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου: Τρεις ταινίες που ξεχώρισαν στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

The Review / Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Ναταλία Πετρίτη συζητούν για τα συν και τα πλην της παραγωγής του Netflix, για τους λόγους που δέθηκαν οι θεατές μαζί της και για άλλες πρόσφατες παραγωγές που θα έκαναν ακόμα και μια πέτρα να κλάψει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάθη, μίση, ανταλλαγή εραστών και ατέλειωτοι καβγάδες: Το μυστικό παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Οθόνες / Πάθη, μίση, ατέλειωτοι καβγάδες: Το παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το ντουέτο του παραγωγού Ισμαήλ Μέρτσαντ και του σκηνοθέτη Τζέιμς Άιβορι καθιστά σαφές ότι τα υποβόσκοντα πάθη στις ταινίες τους δεν ήταν τίποτα σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε πίσω από την κάμερα.
THE LIFO TEAM
Lee Grant: «Η εξορία μου από το Χόλιγουντ ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσα να φανταστώ»

Οθόνες / Λι Γκραντ: Μια «ακυρωμένη» ηθοποιός, μια ακόμα ενεργή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα

To τρομερό ταλέντο που έκανε μπαμ από μακριά και το Χόλιγουντ κατέστρεψε χωρίς αιτία βρίσκεται πια στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους (σε ηλικία) εν ζωή σκηνοθέτες. Η ιστορία της ζωής και της καριέρας του κοριτσιού με την κλεμμένη νεότητα είναι συγκλονιστική.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς

Οθόνες / The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς

Σ’ ένα νέο βιβλίο αποκαλύπτεται το μέγεθος των προβλημάτων που συχνά προκαλούσε η κατάσταση που βρισκόταν ο πρωταγωνιστής της εμβληματικής σειράς του HBO
THE LIFO TEAM
Μίσα Ντεφονσέκα: Η αληθινή ιστορία της γυναίκας που «έζησε με τους λύκους» και εξαπάτησε τους πάντες

Οθόνες / Μίσα Ντεφονσέκα: Η αληθινή ιστορία της γυναίκας που «έζησε με τους λύκους» και εξαπάτησε τους πάντες

Η ιστορία της τα είχε όλα. Ήταν δραματική, συγκινητική, μια ιστορία επιβίωσης ενός παιδιού, είχε αθωότητα, πίστη και το πιο δραματικό φόντο της πιο σκοτεινής περιόδου της ευρωπαϊκής ιστορίας, τις διώξεις και την εξόντωση των Εβραίων και το Ολοκαύτωμα. H απίστευτη αυτή ιστορία είναι τώρα ένα ντοκιμαντέρ που προβάλλεται στο Netflix.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
10 γυναικείες οσκαρικές πρωτιές

Οθόνες / Δέκα γυναικείες οσκαρικές πρωτιές που έγραψαν ιστορία

Η πρώτη μαύρη ηθοποιός, η πρώτη αυτόχθονας Αμερικανίδα, η πρώτη ΛΟΑΤΚΙ+ γυναίκα, η πρώτη που πήρε βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας ανταγωνιζόμενη τον πρώην σύζυγό της, η πρώτη zoomer και ως τώρα η μοναδική γεννηθείσα τον 21ο αιώνα με Όσκαρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αν μια ταινία δεν είναι στη συλλογή της Criterion, δεν μετράει, όσα βραβεία κι αν έχει πάρει

Οθόνες / Αν μια ταινία δεν είναι στη συλλογή της Criterion, δεν μετράει, όσα βραβεία κι αν έχει πάρει

Έχει διαμορφώσει γενιές κινηματογραφιστών που μεγάλωσαν υπό την επιρροή της, για την πλειονότητα των κινηματογραφόφιλων είναι κάτι σαν το Λούβρο, αλλά «με μια χιπ αύρα». Για πολλούς, η γνώμη της εταιρείας που επιλέγει 50 με 60 νέες ταινίες κάθε χρόνο μετράει περισσότερο από οποιαδήποτε τελετή απονομής βραβείων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Οθόνες / «Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

25 χρόνια συμπληρώνονται από τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη, λίγους μήνες πριν από την πρεμιέρα του αριστουργηματικού, πολυδαίδαλου επιλόγου της ασυναγώνιστης φιλμογραφίας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ