Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
0
Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter

Όλα τα παραμύθια, ακόμα και εκείνα που προορίζονται αποκλειστικά για μικρά παιδιά, ενέχουν κάτι βρώμικο σε κάποια από τις πολλαπλές τους αναγνώσεις. Το Dust είναι ένα «πειραγμένο» κινηματογραφικό παραμύθι για μεγάλα παιδιά. Μια μικρή ιστορία ενηλικίωσης, τόσο σκληρή όσο και η ίδια η μετάβαση από τον κόσμο της αθωότητας στην πραγματική ζωή. Με αισθητική που θα μπορούσε να το εντάξει σαφώς στο weird ελληνικό κύμα των ταινιών για τις οποίες έχει γίνει τόσος πολύς λόγος το τελευταίο διάστημα.

Ο σκηνοθέτης Θανάσης Τσιμπίνης και ο παραγωγός Γιώργος Χορέβας, δύο νέα παιδιά με εμπειρία στο χώρο της διαφήμισης, επιχειρούν το κινηματογραφικό τους ντεμπούτο με την ταινία μικρού μήκους Dust, που θα προβληθεί στο διαγωνιστικό τμήμα ελληνικών ταινιών Μικρού Μήκους στις Νύχτες Πρεμιέρας, την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου στις 18:00 στο Odeon Όπερα (Ακαδημίας 57, 210 3622683). Πήγα μια σαββατιάτικη βόλτα μαζί τους και θέλω κι άλλη.

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Θανάσης Τσιμπίνης (αριστερά) - Γιώργος Χορέβας (δεξιά)
Πώς προέκυψε η ιδέα του Dust;

Θ.Τ.: Είχα δει παλιότερα ένα πειραματικό video art με μία κοπέλα που τρέχει σε ένα δάσος και μου άρεσε εικαστικά. Είχα στο μυαλό μου διάσπαρτες εικόνες οι οποίες άρχισαν σταδιακά να μπαίνουν σε μία σειρά και να πλάθεται μια ιστορία. Ήθελα να φτιάξω ένα παραμύθι, ξεκίνησα να σκέφτομαι ότι η ηρωίδα του θα είναι μια ευάλωτη κοπέλα, που τελικά αποδεικνύεται ότι δεν είναι και τόσο ευάλωτη. Έπειτα ήθελα να προσθέσω στοιχεία παγανισμού που μου ταίριαζαν στην ατμόσφαιρα και η ιδέα πήρε μορφή. Πρόσθεσα άλλον ένα χαρακτήρα που έρχεται σε σύγκρουση με την ηρωίδα. Κατέληξα στο να είναι η μητέρα της, τις έκλεισα σε ένα δωμάτιο για να εξηγήσω γιατί πρέπει να συγκρουστούν και γιατί πρέπει να επαναστατήσει. Τελικά, όταν ασχολούμαι με κάτι, μετά από καιρό καταλαβαίνω γιατί το έκανα, όταν ολοκληρωθεί, αντιλαμβάνομαι πλήρως τα στάδια της δημιουργίας του. Ίσως βρισκόμουν και σε περίεργη ψυχολογική κατάσταση, είχα μόλις μετακομίσει στην Αθήνα, ήμουν πιεσμένος για το αν ήταν σωστή απόφαση, μάλλον είχα κάποια δική μου εσωτερική σύγκρουση.

Πώς καταλήξατε στην επιλογή της Michele Valley?

Γ.Χ.: Η ταινία πήρε το χρόνο της για να ωριμάσει στο μυαλό του Θανάση. Προϋπήρχε ως ιδέα πολύ καιρό, είχε σκεφτεί το καστ και προέκυπταν διάφορες ατυχίες, κάθε φορά που έμπαινε σε διαδικασία υλοποίησης. Καθυστέρησε αρκετά. Από πολύ νωρίς είχε στο μυαλό του τη Michele και τη Νάνσυ (Μπούκλη).

Θ.Τ.: Αρχικά είχα επαφές με ανθρώπους λιγότερο έμπειρους και το πρότζεκτ έμενε σε ερασιτεχνικό επίπεδο. Μπορώ να πω ότι ήμουν λίγο αφελής για το πόσο δύσκολη θα ήταν η υλοποίηση της ταινίας, σε σχέση με το μπάτζετ και με τα στάδια δημιουργία της. Συνέβησαν διάφορες αναποδιές, πάντα χανόταν η ευκαιρία να βρούμε το σωστό σπίτι, που έχει κι αυτό πρωταγωνιστικό ρόλο. Τελικά ήρθα σε επαφή με τον Γιώργο, του έδειξα τη δουλειά μου, είχα ετοιμάσει τα storyboards και τα props, του ήρθε η ιδέα για τον χώρο. Είναι ένα υπέροχο σπίτι στο Κουκάκι, όπου έμενε παλιότερα ο Ευθύμης Φιλίππου.

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter

 
 

Αισθητικά πιστεύετε ότι η ταινία έχει χαρακτηριστικά από το χώρο της διαφήμισης;

Γ.Χ.: Έχει σίγουρα την εμπειρία της διαφήμισης. Ο κινηματογράφος και η διαφήμιση συνδέονται, αλλά είναι κόσμοι αντίθετοι μεταξύ τους, αναφορικά με την ιδεολογία περισσότερο, γιατί τεχνικά έχουν πολλές ομοιότητες.

Θ.Τ.: Εγώ λατρεύω το vimeo, βλέπω πολύ περισσότερες ταινίες εκεί από οπουδήποτε αλλού. Ο κόσμος του vimeo έχει πλάσει σταδιακά τη δική του αισθητική, ειδικά οι ταινίες των σκανδιναβικών χωρών. Μπορείς πια να χαρακτηρίσεις μια ταινία ως «ταινία vimeo», διαθέτουν αναγνωρίσιμη χρωματική παλέτα και ατμόσφαιρα. Το Dust δεν είναι κινηματογραφική ταινία με τον ακαδημαϊκό όρο. Μία από τις βασικές μου αναφορές ήταν η ταινία Syndromes του Kristoffer Borgli, που έχει παρόμοια δομή.

Μελλοντικά θα μπορούσε να εξελιχθεί σε πρότζεκτ μεγάλου μήκους;

Θ.Τ.: Δεν το έχω σκεφτεί. Έχω άλλες σχετικές ιδέες. Τη συγκεκριμένη νομίζω δεν θα την εξέλισσα γιατί είναι αρκετά εικαστική, στηρίζεται πολύ στην εικόνα.

Γ.Χ.: Μπαίνεις σε άλλα μονοπάτια. Πρέπει να αρχίσεις να αναλύεις περισσότερο τους χαρακτήρες, τι έχει συμβεί, στη μικρού μήκους είσαι πιο περιεκτικός, πιο συμπυκνωμένος και στη δομή και στην ανάλυση των χαρακτήρων. Η Michele και η Νάνσυ πιστεύω ότι κατάφεραν μέσα στα λίγα λεπτά της διάρκειας να βγάλουν μέσα από τις εκφράσεις και το στήσιμό τους, ό,τι έχουν στο μυαλό τους οι χαρακτήρες. Είναι στη φαντασία του θεατή να ορίσει το παρελθόν, να το πάει εκεί που θέλει, χωρίς να χρειαστεί να το αναλύσει περαιτέρω. Βλέπουμε το αποτέλεσμα και μπορούμε να φανταστούμε τι έχει προηγηθεί.

Μιλήστε μου λίγο για τη μουσική της ταινίας. Είναι πολύ βασικό της στοιχείο.

Θ.Τ.: Ψάχνοντας μουσικές λίγες μέρες πριν το γύρισμα, έπεσα πάνω στο εξώφυλλο του άλμπουμ των Swans. Μια αρσενική αλεπού στο σκοτάδι. Σκέφτηκα: «Αυτούς γιατί δεν τους ακούω;». Αμέσως μου ταίριαξε. Στην πρόβα, την επόμενη μέρα, κατάλαβα ότι είχα βρει τη μουσική μου. Θεωρώ ότι τα 4 κομμάτια που χρησιμοποιήθηκαν δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα αντίθεση: Η εικόνα, παρά τα γκροτέσκ στοιχεία, είναι αρκετά girly, οπότε η μουσική την κάνει να φαίνεται πιο «ξεπλυμένη», της δίνει μια βρωμιά.

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Πείτε μου για το νέο weird ελληνικό κύμα δημιουργών.  (σ.σ. η συνέντευξη έγινε λίγες ώρες πριν από τον θρίαμβο του Αλέξανδρου Αβρανά για το Miss Violence, στο Φεστιβάλ Βενετίας.) Νομίζω ότι (πέρα την επιλογή της Michele Valley που δυνητικά παραπέμπει στον Κυνόδοντα) και η δική σας ταινία ανήκει κατά κάποιο τρόπο στο ίδιο κύμα.

Θ.T.: Δεν σκέφτηκα ότι η αφού η οπτική μου μοιάζει με τον Κυνόδοντα, θέλω τη Michele. Δεν φανταζόμουν καν ότι μπορώ να την έχω! Νομίζω ότι η ίδια η αισθητική της ταινίας είναι περισσότερο συγκρίσιμη, παρά η κοινή πρωταγωνίστρια. Αναφορικά με το weird, η ταινία θα μπορούσε να εντάσσεται σε αυτό. Λατρεύω τον Κυνόδοντα, πώς θα μπορούσα να μην έχω επηρεαστεί; Σίγουρα η ομογενοποίηση αυτών των ταινιών σε ένα ενιαίο σύνολο είναι ευνοϊκή για εμάς, είμαστε μέρη αυτού του συνόλου, ο ένας δίνει πάσα στον άλλο, το κοινό «εκπαιδεύεται», ο Κυνόδοντας πήρε όλη την αρνητική αντίδραση από όσους δεν τον «κατάλαβαν». Το ελληνικό σινεμά είναι δυστυχώς από τα ελάχιστα ελπιδοφόρα προϊόντα μας, είναι κρίμα ενώ οι ξένοι μας αποδέχονται και μας θέλουν, εμείς οι ίδιοι να είμαστε αρνητικοί.

Ένα από τα βασικά γνωρίσματα του κύματος -και της δικής σου ταινίας- είναι ότι συχνά υπάρχει μια ανωμαλία στο πλαίσιο της οικογένειας. Πιστεύετε ότι αυτό αντικατοπτρίζει την ελληνική κοινωνία;

Θ.Τ.: Ο ρόλος της οικογένειας είναι πολύ ισχυρός στην Ελλάδα. Υπάρχει βαθιά υποστήριξη, σε σχέση με το εξωτερικό, η οποία εξελίσσεται συχνά σε καταπίεση, είναι πολύ δύσκολο να ξεφύγεις. Η μητέρα μου αναρωτιόταν αν η ταινία είναι γι'αυτή. Οι τυπικές ανασφάλειες της Ελληνίδας μάνας. Είμαι πολύ καλά με την οικογένειά μου, δεν είχα κάποιο σχετικό βίωμα που ήθελα να εξωτερικεύσω. Η ταινία θα μπορούσε να περιγράφει οποιαδήποτε ανθρώπινη σχέση, έχει να κάνει με τη σύγκρουση δύο κόσμων. Η σχέση μάνας-κόρης είναι απλά πολύ δυνατή και εύκολα μπορεί κάποιος να ταυτιστεί.

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Αγαπημένοι σας σκηνοθέτες;

Θ.Τ.: Μου αρέσει πολύ ο Αρονόφσκι. Οι αγαπημένες μου ταινίες είναι από διάφορους σκηνοθέτες, οπότε δεν μπορώ να το γενικεύσω. Π.χ. αγαπώ Το Μωρό της Ρόζμαρι, αλλά δεν μπορώ να πω ότι ο Πολάνσκι είναι ο αγαπημένος μου. Ή ο Ταραντίνο, ο Αλμοδόβαρ, ο Τιμ Μπάρτον.

Γ.Τ.: Εγώ λατρεύω το δίδυμο Dominique Abel and Fiona Gordon που σκηνοθετούν και πρωταγωνιστούν μαζί (La Fée, Rumba). Οι ιστορίες τους έχουν δράμα αλλά τις παρακολουθείς με χαμόγελο.

 

=====

Dust

 

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
 

Written, directed, edited by Thanasis Tsimpinis

Music by Swans - «The Seer»

Starring: Nancy Boukli, Michele Valley, Thanos Tsakalidis

Produced by George Chorevas, Despoina Sifniadou, FeelMe Productions

Director of photography: Konstantinos Koukoulios

Art director: Christine Athina Vlachos

Costume designer: Sandra Sotiriou

Hair, make up artist: Dimitris Sarantou

Sound designer: Daphne Farazi

Assistant art director: Nefeli Livieratou

First assistant camera: Stamatis Kouros

Gaffer: Yorgos Satolias

Production assistant: Gioule Kolovou

Graphic designer: Niadoka

Vfx compositor: George Kollidas

Graphic illustrator: Konstantinos Frangoulis

Digital master dcs: George Paidas

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ