Mία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς και μια έκπληξη του Φεστιβάλ Καννών στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας

Titane Facebook Twitter
Το πολυσυζητημένο "Titane" της Ζουλιά Ντικουρνό που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ των Καννών. © Carole Bethuel
0



ΤΟ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ του αθηναϊκού σινεφίλ κοινού με το αγαπημένο φεστιβάλ της πόλης, τις «Νύχτες Πρεμιέρας», θα λάβει και φέτος χώρα στις αρχές του φθινοπώρου, από 22 Σεπτεμβρίου ως 3 Οκτωβρίου. Σε μια δύσκολη συγκυρία για τον φεστιβαλικό προγραμματισμό αλλά και για το σινεμά γενικότερα, οι άνθρωποι του φεστιβάλ κατάφεραν να συγκεντρώσουν και φέτος μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες της χρονιάς.

Ήδη το φεστιβάλ ανακοίνωσε ότι θα συμπεριληφθούν στο πρόγραμμά του η φετινή χρυσή Άρκτος και ο Χρυσός Φοίνικας - το Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό («Bad Luck Banging or Looney Porn») του Ράντου Ζούντε και το πολυσυζητημένο Titane της Ζουλιά Ντικουρνό αντίστοιχα. Ανάμεσα στις υπόλοιπες ταινίες που θα δούμε φέτος, βρίσκεται και μία από τις καλύτερες της σεζόν για τον υπογράφοντα, μια ταινία που δεδομένα θα φιγουράρει στις λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς στα διεθνή έντυπα. 

Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό

Ο λόγος για το Azor του Ελβετού Aντρέας Φοντάνα, που προβλήθηκε στο περασμένο φεστιβάλ Βερολίνου. Στην ταινία ένας τραπεζικός από τη Γενεύη μετακομίζει μετά της συζύγου του στην Αργεντινή για να αντικαταστήσει τον συνεταίρο του και να ανακαλύψει τι απέγινε, καθώς εξαφανίστηκε μυστηριωδώς εν μια νυκτί. Σινεμά ανένταχτο, κάπου ανάμεσα στην ταινία τρόμου, τη μαύρη κωμωδία και τη σάτιρα, καμωμένο με weird συντακτικό και arthouse γραμματική, ίσως όχι για όλους, αλλά μάννα εξ ουρανού για εκείνους που θα συντονιστούν με το ιδιοσυγκρασιακό μήκος κύματος στο οποίο εκπέμπει. Όχι τυχαίοι οι παραλληλισμοί μερίδας του ξένου τύπου με την Καρδιά του Σκότους του Τζόζεφ Κόνραντ, καθώς ο ήρωας σταδιακά βυθίζεται βαθύτερα στη νεοφιλελεύθερη ζούγκλα, μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, μέχρι να βρει το Κτήνος μέσα του και να ξεχωρίσει ως επιφανέστερος ανάμεσα στα θηρία. Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις ελληνικές αίθουσες μέσα στο 2022 από το Cinobo.

Azor

Πλην του Azor, ένας ακόμα φεστιβαλικός τίτλος που άφησε καλές εντυπώσεις και θα μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε στις φετινές «Νύχτες», είναι το Ali & Ava της Κλίο Μπάρναρντ (The Selfish Giant) που προβλήθηκε στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του φετινού φεστιβάλ Καννών. Δίχως να αποκλίνει από την παράδοση του βρετανικού κοινωνικού ρεαλισμού, τον οποίο υπηρετεί, η Μπάρναρντ αφηγείται την ιστορία δυο μοναχικών ανθρώπων που γνωρίζονται σε μια οριακή στιγμή της ζωής τους και αναπτύσσουν μια πολύ στενή και ζεστή σχέση. Οι κριτικές από το εξωτερικό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, κάνοντας λόγο για μια κινηματογραφική ιστορία αγάπης ενταγμένη στην πραγματικότητα και με έντονο ταξικό πρόσημο.

Mία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς και μια έκπληξη του Φεστιβάλ Καννών στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Ali & Ava

__________________________

Για διαρκή ενημέρωση και περισσότερες πληροφορίες, συντονιστείτε στα site του aiff.gr και του cinemagazine.gr και στις σχετικές σελίδες στα social media: Facebook AIFF, Instagram, Twitter.  

Το 27o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας έχει ενταχθεί στο ΠΕΠ Αττικής 2014-2020 και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. 

Υπενθυμίζουμε ότι στο πλαίσιο των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών που αντιμετωπίζουμε στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μετά και την απόλυτα ασφαλή και επιτυχημένη υβριδική διεξαγωγή του 26ου Φεστιβάλ, αισιοδοξούμε ώστε και η 27η έκδοση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας να φιλοξενηθεί στις θερινές αλλά και κλειστές κινηματογραφικές μας αίθουσες, σεβόμενοι πάντα τους κανονισμούς και τις προδιαγραφές διεξαγωγής, όπως αυτές θα έχουν οριστεί από τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας και με απαράβατο γνώμονα την ασφάλεια του κοινού και των θεατών μας. 

Για τους θεατές (ευπαθείς ομάδες, άτομα που φροντίζουν ασθενείς ή λόγω επαγγέλματος έρχονται σε επαφή με ασθενείς κ.ά.) οι οποίοι δεν θα μπορούν εκ των πραγμάτων να παραστούν στις προβολές, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας θα προβάλει και φέτος ένα μέρος του προγράμματός του και ψηφιακά, στην ειδικά διαμορφωμένη και δημοφιλή πλατφόρμα online.aiff.gr, η οποία έχει ήδη εξασφαλίσει σημαντικό αριθμό προβολών, με εγγύηση συγκεκριμένου αριθμού geo-blocked προβολών, τηρώντας όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας και υψηλού επιπέδου ψηφιακής διάδρασης κατά τα πρότυπα της επιτυχημένου περσινού παραδείγματος των Νυχτών Πρεμιέρας και άλλων μεγάλων διεθνών Φεστιβάλ. 

Στην περίπτωση που οι συνθήκες της πανδημίας το επιβάλουν, η συγκεκριμένη πλατφόρμα παρέχει στο Φεστιβάλ την ασφάλεια να διεξαχθεί εξ’ ολοκλήρου ψηφιακά, διατηρώντας τον πλούτο των παράλληλων δράσεων της διοργάνωσης, όπως masterclass, συζητήσεις, εισαγωγή από σκηνοθέτες και Q&A αλλά και ευρεία διάδραση με το κοινό, προσαρμοσμένες στο διαδικτυακό περιβάλλον. 




 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ