Μια (αληθινή) βασίλισσα δουλεύει για το Netflix

Μια (αληθινή) βασίλισσα δουλεύει για το Netflix Facebook Twitter
Στα 83 της σήμερα γιόρτασε πέρσι μισό αιώνα στον θρόνο της Δανίας. Δεν εγκατέλειψε όμως ποτέ τα καλλιτεχνικά της πάθη.
0

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ καιρό, ήταν μια πριγκίπισσα στη Δανία που φιλοδοξούσε να γίνει καλλιτέχνης. Παρόλο που ήταν το μεγαλύτερο παιδί του βασιλιά, για τα πρώτα 12 χρόνια της ζωής της πριγκίπισσας μόνο οι άνδρες είχαν το δικαίωμα να κληρονομήσουν το θρόνο.

Αυτό άλλαξε όταν τροποποιήθηκε το σύνταγμα της Δανίας το 1953 και η πριγκίπισσα έγινε η διάδοχος του πατέρα της αμέσως μετά τη συμπλήρωση των 13 ετών της. Συνέχισε να ασχολείται με τα καλλιτεχνικά της ενδιαφέροντα καθ' όλη τη διάρκεια της εφηβείας της, παράγοντας σχέδια κατά συρροή, προτού σταματήσει γύρω στα 20 της χρόνια.

Όταν η πριγκίπισσα έγινε 30 ετών –και αφού είχε πάρει πτυχίο στην προϊστορική αρχαιολογία από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, αφότου είχε σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο Aarhus της Δανίας, στη Σορβόννη και στο London School of Economics– διάβασε τον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών». Αυτό την ενέπνευσε να αρχίσει να ζωγραφίζει ξανά.

Τρία χρόνια αργότερα, μετά τον θάνατο του πατέρα της το 1972, η πριγκίπισσα στέφθηκε βασίλισσα: Βασίλισσα Μαργαρίτα (Μαργκρέτ) Β΄ της Δανίας, για την ακρίβεια. Μετά τον θάνατο της Ελισάβετ Β΄ του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι πλέον η μακροβιότερη εν ζωή μονάρχης στην Ευρώπη.

Η βασίλισσα σκιτσάρει και δημιουργεί έργα τέχνης στον πύργο της στη Γαλλία και στα στούντιο που διατηρεί στις κατοικίες της βασιλικής οικογένειας στη Δανία. Η ίδια περιγράφει τα στούντιο ως μέρη «όπου μπορώ να αφήνω τα πράγματα να βρίσκονται σκόρπια».

Στα 83 της σήμερα γιόρτασε πέρσι μισό αιώνα στον θρόνο της Δανίας. Δεν εγκατέλειψε όμως ποτέ τα καλλιτεχνικά της πάθη. Οι πίνακές της έχουν παρουσιαστεί σε διάφορα μουσεία, μεταξύ άλλων σε μια πρόσφατη έκθεση στο Musée Henri-Martin της Γαλλίας, ενώ μεταξύ πολλών άλλων έργων, έκανε και την εικονογράφηση για μια δανέζικη μετάφραση του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών».

Μια (αληθινή) βασίλισσα δουλεύει για το Netflix Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από το γύρισμα της ταινίας. Φωτ.: Netflix

Πρόσφατα, η Μαργαρίτα της Δανίας σημείωσε άλλο ένα δημιουργικό επίτευγμα ως σχεδιάστρια κοστουμιών και καλλιτεχνική διευθύντρια παραγωγής για την ταινία "Ehrengard: The Art of Seduction", μια ταινία μεγάλου μήκους που έκανε πρεμιέρα στο Netflix τον Σεπτέμβριο και είναι γεμάτη από ρούχα, έπιπλα και σκηνικά βασισμένα στα σχέδιά της.

Η ταινία αποτελεί διασκευή του βιβλίου "Ehrengard" της Κάρεν Μπλίξεν. Για την παραγωγή του Netflix, η βασίλισσα σχεδίασε 51 κοστούμια και έφτιαξε 81 κολάζ, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ως βάση για τα σκηνικά. (Να σημειωθεί ότι δεν πληρώθηκε ούτε από το Netflix ούτε από την εταιρεία παραγωγής JJ Film.)

Τα σκίτσα της, μαζί με μερικά από τα ρούχα και πολλά από τα κολάζ, εκτίθενται στο Μουσείο Karen Blixen λίγο έξω από την Κοπεγχάγη μέχρι τον ερχόμενο Απρίλιο. Στη συνέχεια, θα παρουσιαστούν στη Νέα Υόρκη, την Ουάσινγκτον και το Σιάτλ.

Μια (αληθινή) βασίλισσα δουλεύει για το Netflix Facebook Twitter
Με τον σκηνοθέτη της ταινίας, τον καταξιωμένο Δανό δημιουργό Μπίλε Όγκαστ. Φωτ.: Jacob Joergensen/ JJ Film

Σύμφωνα με δημοσκόπηση του 2021 για λογαριασμό της YouGov Denmark, η Μαργαρίτα Β’ ήταν η πιο αγαπητή γυναίκα στη χώρα (ο πιο αγαπητός άνδρας ήταν ο Μπαράκ Ομπάμα), ενώ σε δημοσκόπηση της Gallup του 2013 που διεξήχθη για λογαριασμό της Berlingske, της παλαιότερης εφημερίδας της Δανίας, το 82% των συμμετεχόντων συμφώνησε ή συμφώνησε εν μέρει ότι η χώρα επωφελείται από τη μοναρχία.

Στους επικριτές της, από την άλλη, περιλαμβάνονται μέλη της οικογένειάς της. Ο πρίγκιπας Ιωακείμ, ο νεότερος από τους δύο γιους της, ενοχλήθηκε από την πρόσφατη απόφασή της να «συρρικνώσει» τον θεσμό της μοναρχίας αφαιρώντας από τα παιδιά του τους βασιλικούς τίτλους τους. Το 2017 ο σύζυγός της, ο πρίγκιπας Χένρικ, ανακοίνωσε ότι δεν επιθυμούσε να ταφεί δίπλα της, επειδή δεν του είχαν δοθεί ποτέ οι τίτλοι βασιλιάς ή βασιλικός σύζυγος. (Πέθανε έξι μήνες αργότερα).

Μια (αληθινή) βασίλισσα δουλεύει για το Netflix Facebook Twitter
Για την παραγωγή του Netflix, η βασίλισσα σχεδίασε 51 κοστούμια και έφτιαξε 81 κολάζ, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ως βάση για τα σκηνικά. Φωτ.: Netflix

Η βασίλισσα σκιτσάρει και δημιουργεί έργα τέχνης στον πύργο της στη Γαλλία και στα στούντιο που διατηρεί στις κατοικίες της βασιλικής οικογένειας στη Δανία. Η ίδια περιγράφει τα στούντιο ως μέρη «όπου μπορώ να αφήνω τα πράγματα να βρίσκονται σκόρπια», προσθέτοντας: «Προσπαθώ περιστασιακά να συγυρίζω, αλλά όχι πολύ συχνά!».

Η προτίμησή της για τα έντονα χρώματα φαίνεται τόσο στα έργα της όσο και στην γκαρνταρόμπα της. «Ονειρεύομαι πάντα με χρώμα», δηλώνει. «Technicolor στο φουλ. Παντού. Σε κάθε απόχρωση».

Με στοιχεία από The New York Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ