«Μeg 2: H Tάφρος»: Ο Τζέισον Στέιθαμ τα βάζει με περισσότερους μεγαλοκαρχαρίες

Ο Τζέισον Στέιθαμ τα βάζει με περισσότερους μεγαλοκαρχαρίες στο «Μeg 2: H Tάφρος» Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Μπεν Γουίτλεϊ βάζει τον Στέιθαμ να ξεπροβάλλει μέσα από τις σκιές. Όχι, κυρίες και κύριοι και αγαπητά μας παιδιά, δεν βρίσκεται ο Μεγαλόδοντας στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας αλλά ο χαλκέντερος Βρετανός σταρ.
0

ΤΟ ΣΙΚΟΥΕΛ ΤΟΥ «Meg», μιας αναπάντεχης εισπρακτικής επιτυχίας που έφερε αντιμέτωπο τον Τζέισον Στέιθαμ με έναν προϊστορικό καρχαρία, ξεκινά σχεδόν ιδιοφυώς. Μας μεταφέρει 65 εκατομμύρια χρόνια πίσω στον χρόνο για να παρακολουθήσουμε μια σεκάνς που αναδεικνύει την τροφική αλυσίδα, στην κορυφή της οποίας τοποθετείται ο Μεγαλόδοντας.

Σωστά; Λάθος. Γιατί η αφήγηση επιστρέφει άμεσα στο σήμερα και ο σκηνοθέτης Μπεν Γουίτλεϊ βάζει τον Στέιθαμ να ξεπροβάλλει μέσα από τις σκιές. Άρα, όχι, κυρίες και κύριοι και αγαπητά μας παιδιά, δεν βρίσκεται ο Μεγαλόδοντας στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας αλλά ο χαλκέντερος Βρετανός σταρ. Σχεδόν θες να σηκωθείς από το κάθισμα και να χειροκροτήσεις. Δυστυχώς, μάλλον είναι η μοναδική σκηνή μέσα στην ταινία που μπορεί να προκαλέσει αντίστοιχο ενθουσιασμό.

Σε τέτοιες ταινίες είναι σχεδόν ανεπίτρεπτο να αφήνεις τους κανόνες της πραγματικότητας να σου χαλάσουν ένα καλό set-piece, αν και γενικότερα, αλλά και ειδικά στο σινεμά αυτού του τύπου, καλό θα είναι να συστήνεις τους κανόνες λειτουργίας της φιλμικής σου πραγματικότητας, διαφορετικά κρατάς τον θεατή σε απόσταση

Προφανώς, από ένα monster movie, γιατί περί τέτοιου πρόκειται, περιμένεις να είναι εξωφρενικό. Σε τέτοιες ταινίες είναι σχεδόν ανεπίτρεπτο να αφήνεις τους κανόνες της πραγματικότητας να σου χαλάσουν ένα καλό set-piece, αν και γενικότερα, αλλά και ειδικά στο σινεμά αυτού του τύπου, καλό θα είναι να συστήνεις τους κανόνες λειτουργίας της φιλμικής σου πραγματικότητας, διαφορετικά κρατάς τον θεατή σε απόσταση ‒ οι συνθήκες ομαδικής παρακολούθησης για σχολιασμό και χλευασμό, αν και επιθυμητές σε κάποιες (για το καλό των υπόλοιπων θεατών, οικιακές) περιστάσεις, σπάνια συνοδεύονται από ουσιαστική εμπλοκή όσων παρακολουθούν με το θέαμα.

Ο Τζέισον Στέιθαμ τα βάζει με περισσότερους μεγαλοκαρχαρίες στο «Μeg 2: H Tάφρος» Facebook Twitter
Προφανώς, από ένα monster movie, γιατί περί τέτοιου πρόκειται, περιμένεις να είναι εξωφρενικό.

Ταυτόχρονα, θα ήθελες το τελευταίο να έχει και μια παραπάνω επιμέλεια στην κατασκευή, ένα build-up στις επιμέρους σκηνές δράσης, την καλλιέργεια μιας αίσθηση του δέους μπροστά σε όσα συμβαίνουν στην οθόνη. Δεν αρκεί (και δεν μπορεί να αρκεί) μόνο ο χαβαλές.

Δυστυχώς, για ακόμα μία φορά ο Βρετανός Μπεν Γουίτλεϊ («Kill List», «Sightseers», «High Rise») δοκιμάζει τις δυνάμεις του στο mainstream σινεμά και απογοητεύει. Η εικονογραφία της μακροσκελούς, υποβρύχιας αλά «Alien» ενότητάς του είναι θολή, ίσως για να κρύψει τις ατέλειες του ψηφιακού design, και δεν διαθέτει το απαιτούμενο σασπένς. Η κατάσταση βελτιώνεται μεν όταν βγαίνουμε στην επιφάνεια, αλλά έτσι όπως ο Γουίτλεϊ μας πηγαινόφερνε άτσαλα από το ένα πεδίο δράσης στο άλλο, δεν προλάβαμε να χαρούμε τις επιδρομές των τεράτων ούτε τις ιδέες – π.χ. ένα POV πλάνο μέσα από το στόμα του μεγαλοκαρχαρία ή η εικόνα του Στέιθαμ να πασχίζει ως άλλος Ρόμπερτ Σο στο «Jaws» να κρατήσει ανοιχτά με τα πόδια του τα σαγόνια του (μεγαλο)καρχαρία.

Βέβαια, έστω και αν κρατούν ελάχιστα για να χωνευτούν και να αφήσουν το όποιο αποτύπωμα, αυτές οι ιδέες κάνουν το αποτέλεσμα υποφερτό. Βοηθά και η στιβαρότητα της action περσόνας του Στέιθαμ, ο οποίος, στην παράδοση action πρωταγωνιστών του παρελθόντος, παίζει μεν με τον φακό και μας διαβεβαιώνει ότι όλα θα πάνε καλά και να μην ανησυχούμε, αλλά ταυτόχρονα δείχνει να παίρνει πολύ στα σοβαρά την (εκάστοτε) απειλή.

Ο Τζέισον Στέιθαμ τα βάζει με περισσότερους μεγαλοκαρχαρίες στο «Μeg 2: H Tάφρος» Facebook Twitter
Δυστυχώς, για ακόμα μία φορά ο Βρετανός Μπεν Γουίτλεϊ δοκιμάζει τις δυνάμεις του στο mainstream σινεμά και απογοητεύει.

Κι αυτή η προσέγγιση, αν και ερχόμενη από παλιά, καταλήγει να δείχνει πολύ πιο φρέσκια σε μια εποχή που κυριαρχεί η ενίσχυση της λανθάνουσας ή έκδηλης και ηθελημένης meta-υποκριτικής και χαρακτηρολογικής εκδοχής του action hero, ώστε αυτός να εναρμονίζεται με την κυρίαρχη, επιτηδευμένα και ψυχαναγκαστικά εριστική, ασόβαρη, ηθικά ανερμάτιστη και βυθισμένη στην καφρίλα του 9gag νοοτροπία των social media.

Η ταινία «Meg 2: Η Τάφρος» προβάλλεται από την Πέμπτη 3 Αυγούστου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ