«The Marvels»: Το σύμπαν της Marvel μόλις έφτασε στο ναδίρ του

THE MARVELS Facebook Twitter
Το «Marvels» είχε τη μοναδική ευκαιρία να μηδενίσει με την καλή έννοια, ξεκινώντας μια φρέσκια ματιά στην προσέγγιση και την πλοκή, μετά τους «Avengers», ειδικά αφού το πρωτότυπο εγχείρημα των «Eternals» δεν δείχνει να απογειώνεται σύντομα, ποιος ξέρει γιατί.
0

Η ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ της «Κάπτεν Μάρβελ», ακριβώς πριν από την πανδημία, γέννησε την αισιοδοξία πως μια παραγωγή υπερ-ηρωίδων εφάμιλλη με τις αντίστοιχες «ανδρικές» είχε τελικά θέση στην παγκόσμια κοινωνία του θεάματος και δεν ήταν απλώς ένας ευσεβής πόθος του χρόνιου, και ως έναν βαθμό δίκαιου αιτήματος για διάρρηξη της άνανδρης, αναίτιας ανδροκρατίας στα υψηλά κλιμάκια των προϋπολογισμών και του υποτιθέμενα τεστοστερόνικου είδους της περιπέτειας.

Όπως όλα πλέον μεταβάλλονται με ρυθμούς εκτός στατιστικών μετρήσεων και ακριβών υπολογισμών, έτσι και οι συνθήκες που άλλοτε κυοφορούσαν θριάμβους και αναπτύσσονταν γεωμετρικά με τους νόμους της αγοράς και των πρότερων κινηματογραφικών παραδειγμάτων αλλάζουν άρδην, απειλώντας τα ακλόνητα πλάνα ενός κολοσσού, όπως η Disney, πιο συγκεκριμένα του αξιοσέβαστου παραρτήματος/σύμπαντος της Marvel.

Πολλοί ίσως έχουν ήδη ρίξει μια ματιά στο παρασκηνιακό άρθρο του «Variety» για τα πεπραγμένα στο βασίλειο του Κέβιν Φάιγκι, τις εσφαλμένες επιλογές, τις χαμηλές πτήσεις ταινιών και σειρών που είχαν προγραμματιστεί και υλοποιηθεί την τελευταία τριετία, τις τρεμάμενες προβλέψεις των επαγγελματιών στην ιχνηλασία του box office, την ανισορροπία μεταξύ των λιγοστών καλών σουτ και των πολλών αστοχιών, ακόμη και σε κενό τέρμα. Η άδεια εστία δεν είναι παρά το αντίπαλο δέος, η DC, που χαροπαλεύει με έναν «Batman» της προκοπής το τελευταίο διάστημα, ψάχνοντας να δει τι μπορεί να κάνει με τα ακριβοπληρωμένα ατού της.

Το σύνθημα φαίνεται να είναι «ας κάνουμε ό,τι μπορούμε με ανακυκλωμένα υλικά και επαναλαμβανόμενους χαρακτήρες μέχρι να δούμε ποια ιδέα θα προκριθεί ως καλύτερη για την επόμενη κυκλοφορία».

Και οι κάτω του αναμενομένου αποδόσεις αφορούν τις απώλειες ακόμη και σε βαριά χαρτιά, όπως ο τηλεοπτικός Λόκι, που ήταν αρκετά κάτω σε τηλεθέαση συγκριτικά με την προηγούμενη σεζόν. Κι ενώ η Warner είχε να αντιμετωπίσει τον λεπτό χειρισμό της ιδιάζουσας περίπτωσης του Έζρα Μίλερ λόγω των κατηγοριών που τον βάρυναν και της έλλειψης χρόνου ώστε η κοινή γνώμη να αποδεχθεί τη μεταμέλειά του, ήρθε το περιστατικό των μηνύσεων κατά του, αθώου κατά την άποψή του, Τζόναθαν Μέιτζορς, για να προκαλέσει σημαντικούς τριγμούς στο οικοδόμημα που χτιζόταν μεθοδικά στο «Antman».

THE MARVELS Facebook Twitter
Η μικρή θέλει να γίνει μέλος της παρέας, όπως κάθε οπαδός του Σύμπαντος, και αυτή η απονήρευτη προθυμία με τα γουρλωμένα μάτια και τα μελιστάλαχτα θαυμαστικά βάζει έμμεσα το fanbase στο παιχνίδι.

Επιπρόσθετα, η συνεχιζόμενη απεργία των ηθοποιών δεν βοηθά καθόλου μια ταινία όπως το «Marvels», που ποντάρει στην προώθηση και στο λανσάρισμα, αφού αποπειράται να μας θυμίσει τι έχει συμβεί με τη σμηναγό Κάρολ Ντένβερς που είχε χάσει την ταυτότητά της από την τυραννική φυλή των Kree, να διερευνήσει τι ακριβώς συνέβη και χάλασε η εγκάρδια σχέση της με την κόρη της καλύτερής της φίλης, την «ανιψιά» της Μόνικα Ραμπό, που δεν έχει κομικίστικο υποκοριστικό γιατί αντιστέκεται με μια κάποια δόση σοβαρότητας, καθώς και να μας συστήσει μια ανήλικη, επίδοξη ηρωίδα, τη μεγαλύτερη θαυμάστριά της, την Κάμαλα (κλείσιμο ματιού στη μεγάλη αφροθηλυκή ελπίδα των Δημοκρατικών!) Χαν, γνωστή και ως Ms. Marvel.

Η μικρή θέλει να γίνει μέλος της παρέας, όπως κάθε οπαδός του Σύμπαντος, και αυτή η απονήρευτη προθυμία με τα γουρλωμένα μάτια και τα μελιστάλαχτα θαυμαστικά βάζει έμμεσα το fanbase στο παιχνίδι, προσκαλώντας τους ονειροπαρμένους nerds να ταυτιστούν με το ethnic κορίτσι της διπλανής πόρτας που έτυχε να φορά το κβαντικό βραχιόλι το οποίο αναζητά η εκδικητική κακιά της υπόθεσης, και το ψάχνουν μανιωδώς όλες, για να επισπεύσουν την καταστροφή ή τη σωτηρία του κόσμου, ανάλογα με τη θέση στην οποία βρίσκονται.

Το σενάριο την προδίδει και η τεχνική υποστήριξη δεν κρατά καν τα προσχήματα: οι «Marvels» βυθίζονται σε μια ανιαρή και τελείως ακίνδυνη χορογραφία μονομαχιών δωματίου, που κάποια στιγμή επεκτείνεται σε γαλαξιακά σκηνικά τα οποία έχουμε ξαναδεί σε απείρως απειλητικότερες και πιο ευφάνταστες παραλλαγές. Η καλλιτεχνική διεύθυνση παραπέμπει στη μικροαστική διαστημική λογική του camp τηλεοπτικού κωμικού έπους της δεκαετίας του ’60, το «Χαμένοι στο Διάστημα», ενώ οι μοχθηροί αντίπαλοι, εντελώς στερημένοι από μεγαλοπρέπεια ή, έστω, μια υποψία αξιοπρέπειας και αυτονομίας, θα μπορούσαν κάλλιστα να φιγουράρουν ως κομπάρσοι σε ένα τυπικό επεισόδιο οποιασδήποτε φάσης του «Star Trek», εκτός από την τελευταία, και σίγουρα πιο αναβαθμισμένη.

THE MARVELS Facebook Twitter
Η Μπρι Λάρσον γίνεται μία ακόμα Χίλαρι Σουάνκ της νεότερης εποχής.

Το σύνθημα φαίνεται να είναι «ας κάνουμε ό,τι μπορούμε με ανακυκλωμένα υλικά και επαναλαμβανόμενους χαρακτήρες μέχρι να δούμε ποια ιδέα θα προκριθεί ως καλύτερη για την επόμενη κυκλοφορία». Ακόμη και όταν ξεμυτίζει δειλά προς την αφηγηματική τρέλα, στις γάτες που καταβροχθίζουν καλοπροαίρετα με τα πλοκαμοστόματά τους, και κυρίως κατά την επίσκεψη της Κάρολ σε έναν πλανήτη όπου όλοι τραγουδούν και την υποδέχονται με τιμές αρχηγού κράτους, η κατάληξη του ανέκδοτου απουσιάζει όπως ένα αέριο που έχει διαρρεύσει σε ανύποπτο χρόνο – για τη σκηνογραφία μαθητικής παράστασης, ούτε λόγος…

Το τι συμβαίνει στις αίθουσες συσκέψεων της MCU, ποια είναι η ρεαλιστική προσμονή και ποιο το τελικό αποτέλεσμα των εξετάσεων, πώς οι μυθοπλασίες για τις αίθουσες θα τροφοδοτούν το Disney+ και τούμπαλιν, αν θα ξηλωθούν το εκπονημένο πλάνο, ο Κανγκ και οι χρυσές αλλαγές που περιμένουν τη σειρά τους στον πάγκο, και ποιος θα πείσει τον ενωτικό Iron Man να ανακτήσει την ξεριζωμένη του καρδιά –και αν ναι, με τι οικονομικό τίμημα–, όλα αυτά αφορούν ένα άλλο ρεπορτάζ.

THE MARVELS Facebook Twitter
Το τι βλέπουμε ωστόσο στην οθόνη είναι εντελώς αποκαρδιωτικό, σαν ανταλλαγή χαριτωμένων διδαχών περί οικογένειας για εσωτερική κατανάλωση, με τον επικεφαλής της σεμνής και μπερδεμένης τελετής Νικ Φιούρι του Σάμιουελ Τζάκσον αμήχανο και απαυδισμένο από τη φαυλότητα του θέματος.

Το τι βλέπουμε ωστόσο στην οθόνη είναι εντελώς αποκαρδιωτικό, σαν ανταλλαγή χαριτωμένων διδαχών περί οικογένειας για εσωτερική κατανάλωση, με τον επικεφαλής της σεμνής και μπερδεμένης τελετής Νικ Φιούρι του Σάμιουελ Τζάκσον αμήχανο και απαυδισμένο από τη φαυλότητα του θέματος. Η Μπρι Λάρσον γίνεται μία ακόμα Χίλαρι Σουάνκ της νεότερης εποχής: είναι η ηθοποιός που έλαμψε σε έναν απαιτητικό ρόλο, πήρε δίκαια το Όσκαρ για το σπαρακτικό «Room», όπως ακριβώς η Σουάνκ στο «Boys don’t cry» καθώς και στο «Million Dollar Baby», αλλά αδυνατεί να εκπέμψει οποιαδήποτε ζεστασιά, αυθεντικότητα, πειθώ ή star quality, αν επιμένετε, σε οτιδήποτε άλλο έχει παίξει ή να ανεβάσει το επίπεδο ενός ισχνού σεναρίου, παγώνοντας στην ιδέα ή τη θέα του.

Το «Marvels» είχε τη μοναδική ευκαιρία να μηδενίσει με την καλή έννοια, ξεκινώντας μια φρέσκια ματιά στην προσέγγιση και την πλοκή, μετά τους «Avengers», ειδικά αφού το πρωτότυπο εγχείρημα των «Eternals» δεν δείχνει να απογειώνεται σύντομα, ποιος ξέρει γιατί. Αντ’ αυτού, θα του ταίριαζε ο υπότιτλος «The Endgame», αν δεν είχε σφραγίσει το φινάλε μιας τόσο δοξασμένης, αλλά τόσο μακρινής εποχής.

Η ταινία «The Marvels» προβάλλεται στους κινηματογράφους από τις 9/11.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ