Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Αυτό που διατηρώ ως αρχή είναι να μην κρίνω τις αντιδράσεις ενός ανθρώπου που βρίσκεται σε κατάσταση ακραίας λύπης και δυσβάσταχτου πόνου. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να τοποθετούμαι κριτικά απέναντι σε λεπτές καταστάσεις.
0

Μοντέλο και ηθοποιός, με καταγωγή από το Μπορντό, η δις υποψήφια για Σεζάρ Λου ντε Λαάζ ξεχώρισε πρόπερσι στο αισθαντικό «Respire» της Μελανί Λοράν και τώρα, στη «Μεγάλη Αναμονή» του Πιέρο Μεσίνα, αντέχει απέναντι στη σπουδαία Ζιλιέτ Μπινός, σε ένα δράμα με θέμα το αδιανόητο ψέμα μιας μάνας στη φιλενάδα του γιου της που μόλις έχασε τη ζωή του, ένα καλοκαίρι στη Σικελία.

 

Με το που φτάνει η Ζαν στο σπίτι του φίλου της στη Σικελία, ενώ δεν έχει πληροφορηθεί τον θάνατό του, μιλάει με τη μητέρα του, την Άννα, και φαίνεται να καταλαβαίνει τι έχει γίνει αλλά να μη θέλει να το αποδεχθεί.

Έτσι είναι ή, τουλάχιστον, έτσι θέλησα, συνειδητά, να το χειριστώ. Η Ζαν μάλλον αναγνωρίζει το ψέμα που της λέει η μητέρα του φίλου της, του Τζουζέπε, και προτιμά να το μεταφράσει ως αλήθεια γιατί θα της έπεφτε πολύ βίαιο να το παραδεχθεί, τουλάχιστον έτσι όπως προσγειώνεται σε μια διαφορετική πραγματικότητα, σε ξένο περιβάλλον. Από την άλλη, αιωρείται για πολλή ώρα η αμφιβολία όσον αφορά το όριο ανάμεσα στο μυστήριο και στο ψέμα, το τι θέλει να πιστέψει η καθεμία από αυτά που λέγονται και πότε προτιμά να αποκαλυφθεί, ανάλογα με το πότε θα είναι έτοιμη.

Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο καριέρας ή κάποιο πρότυπο ηθοποιού στο οποίο θέλω να μοιάσω. Το επάγγελμά μου, άλλωστε, προσφέρει αυτή την ευκαιρία της ποικιλίας − σήμερα εδώ, αύριο ποιος ξέρει πού... Δεν το πολυσκέφτομαι.

Διαβάζοντας το σενάριο, σας πέρασε από το μυαλό πως η επιλογή της μητέρας να αποσιωπήσει τον θάνατο του παιδιού της για ένα παρατεταμένο χρονικό διάστημα, αφήνοντας στο σκοτάδι έναν άνθρωπο, με τον οποίον ωστόσο αποκτά οικειότητα, έχοντας ήδη μια εξ αγχιστείας σχέση, μπορεί να είναι μια υπερβολή;

Αυτό που διατηρώ ως αρχή είναι να μην κρίνω τις αντιδράσεις ενός ανθρώπου που βρίσκεται σε κατάσταση ακραίας λύπης και δυσβάσταχτου πόνου, πόσο μάλλον σε τέτοιο πένθος. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να τοποθετούμαι κριτικά απέναντι σε λεπτές καταστάσεις. Όταν κάποιος μπαίνει στη διαδικασία να κατανοήσει μια μητέρα που χάνει το παιδί της, πρέπει να έχει υπόψη του πως οποιαδήποτε αντίδραση εμπίπτει στη σφαίρα της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Πώς δουλέψατε πάνω στο συναίσθημα του σφοδρού πένθους;

Ήμασταν περιορισμένοι στη βίλα, που λειτουργούσε ως το κεντρικό πλατό. Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, η αφόρητη ζέστη της Σικελίας, οι πολλές λήψεις που προτιμούσε ο Μεσίνα, χωρίς πάντα να μας εξηγεί τον λόγο, μας οδήγησαν σε μια κατάσταση σωματικής εξάντλησης και ψυχικής εγκατάλειψης.

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία «Μεγάλη Αναμονή». Φωτο: Alberto Novelli

Περιγράψτε μου τη θέση σας ως ηθοποιού απέναντι στη Ζιλιέτ Μπινός.

Ο Πιέρο Μεσίνα, ο σκηνοθέτης μας, δεν ήθελε να συναντηθούμε καθόλου πριν από το πρώτο πλάνο. Σοφή επιλογή, όπως αποδείχτηκε, αλλά μοιάζει και με δηλητηριασμένο μήλο. Θα με ανακούφιζε να την είχα γνωρίσει πριν από τα γυρίσματα, σε ανθρώπινο επίπεδο, θα με καλμάριζε, αλλά, από την άλλη, η απότομη συνάντηση στα δύσκολα με έβαλε σε μια ταιριαστά ευάλωτη θέση. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεκινήσαμε, ξέχασα εντελώς πως είχα απέναντί μου την Μπινός, γιατί είναι τόσο γενναιόδωρη και απλή στην επαγγελματική της προσέγγιση, που ξέχασα ποια ήταν και ουσιαστικά, και αβίαστα, δούλευα με μια συνάδελφο και όχι με την «Binoche».

Εμείς, βέβαια, όταν παρακολουθούμε την Μπινός, δεν βλέπουμε απλώς μια ηθοποιό αλλά ένα εντυπωσιακό πρόσωπο και μια προσωπικότητα ικανή για τα πάντα στο πανί…

Ε, γι’ αυτό είναι σπουδαία, για τις αποχρώσεις που πετυχαίνει στους ρόλους της, αλλά, πιστέψτε με, στην πραγματικότητα είναι ελάχιστα πολύπλοκη.

Είστε ικανοποιημένη με το επαγγελματικό έδαφος που έχετε ήδη καλύψει; Παρά το νεαρό της ηλικίας σας, το βιογραφικό σας παρουσιάζει ενδιαφέρον και η «Μεγάλη Αναμονή» σας φέρνει σε μια ταινία εκτός Γαλλίας, με Ιταλό σκηνοθέτη.

Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο καριέρας ή κάποιο πρότυπο ηθοποιού στο οποίο θέλω να μοιάσω. Το επάγγελμά μου, άλλωστε, προσφέρει αυτή την ευκαιρία της ποικιλίας − σήμερα εδώ, αύριο ποιος ξέρει πού… Δεν το πολυσκέφτομαι. Όσα φέρει η ζωή, ανάλογα με την τύχη και τη συγκυρία – η ρευστότητα αυτή μού πάει. Δεν έχω κανένα στρατηγικό πλάνο, δεν ελέγχω πλήρως τα επαγγελματικά μου βήματα.

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Η Λου ντε Λαάζ στην ταινία Respire

Συνεπώς, σας αρέσει το ρίσκο.

Αν δεν μου άρεσε, θα έπρεπε να αλλάξω επάγγελμα, νομίζω…

Έχετε κάποια προτίμηση σε σκηνοθέτες;

Χθες είδα για πρώτη φορά το «Ghost Dog» του Τζάρμους και το λάτρεψα. Τον «Άνδρα της Κομμώτριας», επίσης, που είδα πολύ πρόσφατα. Μου αρέσει πολύ ο Πάολο Σορεντίνο.

Ο Πιέρο Μεσίνα, ο σκηνοθέτης της «Μεγάλης Αναμονής», ήταν βοηθός του.

Σωστά. Το στυλ τους είναι διαφορετικό ωστόσο.

Έχετε «αμερικανικά» όνειρα;

Για να τα αποκτήσω, πρέπει να μάθω να μιλάω καλύτερα αγγλικά. Γιατί όχι; Μου αρέσει πολύ να ταξιδεύω, να βρίσκομαι μακριά από αυτά που ήδη γνωρίζω, να διαπιστώνω αν υπάρχουν και ποια είναι τα διαφορετικά είδη εφαρμογής στη δουλειά μου, να βλέπω, εν πάση περιπτώσει, τι κάνουν οι ξένοι συνάδελφοι και σκηνοθέτες. Μετά από αυτό το ιταλικό φιλμ, θα γυρίσω μια ταινία στην Πολωνία.

— Η υποψηφιότητά σας για Σεζάρ Καλύτερης Νέας ηθοποιού σάς ξάφνιασε ή ήταν κάτι που περιμένατε;

Με ξάφνιασε. Ποτέ δεν τα πήγαινα καλά με το σχολείο και δεν καταλάβαινα το σύστημα βαθμολόγησης ανθρώπων. Οτιδήποτε είναι βράβευση και ανταμοιβήτο βρίσκω καταπληκτικό, και εξαιρετικά ευπρόσδεκτο, γιατί το επάγγελμά μας είναι εντελώς υποκειμενικό και η αξιολόγηση εξαρτάται από την καλή πίστη και τη γενναιοδωρία των συναδέλφων και των ειδικών. Είναι θέμα γούστου και ευαισθησίας, διότι τι σημαίνει «ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλο»; Για μένα, τίποτα συγκεκριμένο. Είναι cool κι ευχάριστο, όμως δεν δουλεύω για την αποτίμηση, αλλά για να χαίρομαι και να δημιουργώ.

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Ζιλιέτ Μπινός και Λου ντε Λαάζ στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας.
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 ντοκιμαντέρ που μας συγκλόνισαν στο Καστελλόριζο

Οθόνες / Η αποκαλυπτική ματιά 6 ξεχωριστών ντοκιμαντέρ του «Beyond Borders»

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ